Yksinhuoltaja Välimeren risteilylle
Olen varaamassa ensi kesän reissua lapsen kanssa. Houkuttausi Välimeren risteily Italiaan ja Kreikkaan.
Kallis matka, mutta hienoja nähtävyyksiä. Ja helppo olla lapsen kanssa, kun kivaa tekemistä.
Kokemuksia vastaavasta matkasta? Onko raskas matka?
Kommentit (71)
Siinä pääsisi käymään Santorinilla, Mykonoksella, Ateenassa, varmasti hieno matka.
Yö pitäisi olla hotellissa ennen laivaan siirtymistä. Ja heinäkuussa Italiassa on ihan sairaan kuuma. Taksi lentoasemalta maksaa hotellille ja satamaan.
Mietin iskeekö väsymys, kun olen yksin lspsen kanssa liikenteessä.
Laivalla on varmasti hienoa ja hytit on isoja. Merinäköala parveke, niin voin tehdä töitä koko ajan matkalla.
Vierailija kirjoitti:
Siinä pääsisi käymään Santorinilla, Mykonoksella, Ateenassa, varmasti hieno matka.
Ja lapsen kanssa helppoa, jos vielä ostaa valmiit retket.
Matkat kahdestaan lapsen kanssa ovat olleet parhaita! Matkustimme ekan kerran, kun hän oli n 6 v.
Vierailija kirjoitti:
Vahvista vatsalihaksia, on raskas.
Ja lantionpohjalihaksia myös.
Toisaalta oltiin junamatkalla pari viikkoa Ranskassa viime kesänä. Nyt lapsi on taas isompi, niin voi jo vetää yhtä laukkua. Ei tarvi mun kantaa enää lasta.
Siellä on vesipuisto, teatteria, upeita ravintiloita. Alkoholia en juo, niin mitään juomapassia en tarvi.
Ajattelin tehdä töitä matkalla, isossa hytissä pystyn hyvin työskentelemään.
Hinta hirvittää, mutta kerrankos sitä.
Mä olen kyllä energinen ja osaan järjestää asioita. Olen ollut totaaliyh. koko ajan.
En valita. Ehkä varaan vaan matkan. Menevät nopeasti.
Miten olisi tuollaisen sijaan ihan vaan kylpylämatka Suomessa? Jos kerran tuollaiseen risteilyyn olisi varaa niin sittenhän pystyisi olemaan siellä kylpylässäkin pitempään kuin 1-2 yötä. Tuollainen risteily kuumassa ja tunkkaisessa säässä, paljon ihmisiä, todennäköinen päänsärky, pahoinvointi ja erilaiset mahavaivat, keinuva laiva, painavat matkatavarat, kitisevät ja valittavat lapset jne. olosuhteissa, joista ei pääse kesken pois ei vaan houkuta. Toki suurin osa noista voi yllättää suomalaisessa kylpylässäkin, mutta sieltä sentään pääsee kesken matkan pois, lääkäriin, todennäköisesti kohtalaisen matkan päässä olevaan ruokakauppaan, todennäköisesti paikassa on suomalaista henkilökuntaa, ei tarvitse yrittää puhua vierasta kieltä jne. jne. Kylpylöitä on myös suurimmissa kaupungeissa tai niiden lähistöllä, jolloin kaupungissa itsessäänkin olisi nähtävää ja tekemistä. Ehkä joku sellainen paikka Suomesta, jossa ei ole aikaisemmin käyty voisi olla vaihtoehto.
Itsehän sinä sen lapsesi tiedät. Et edes kertonut minkä ikäinen hän on. Aiot tehdä hytissä töitä koko reissun. Onko se lapsesi sen ikäinen, että joutuu siellä hytissä kököttämään sinun kanssasi sen ajan?
Siellä olisi ihanaa uida laivan kannella uima-altaassa heinäkuussa. Juoda joku drinkki ja katsella upeita maisemia.
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi tuollaisen sijaan ihan vaan kylpylämatka Suomessa? Jos kerran tuollaiseen risteilyyn olisi varaa niin sittenhän pystyisi olemaan siellä kylpylässäkin pitempään kuin 1-2 yötä. Tuollainen risteily kuumassa ja tunkkaisessa säässä, paljon ihmisiä, todennäköinen päänsärky, pahoinvointi ja erilaiset mahavaivat, keinuva laiva, painavat matkatavarat, kitisevät ja valittavat lapset jne. olosuhteissa, joista ei pääse kesken pois ei vaan houkuta. Toki suurin osa noista voi yllättää suomalaisessa kylpylässäkin, mutta sieltä sentään pääsee kesken matkan pois, lääkäriin, todennäköisesti kohtalaisen matkan päässä olevaan ruokakauppaan, todennäköisesti paikassa on suomalaista henkilökuntaa, ei tarvitse yrittää puhua vierasta kieltä jne. jne. Kylpylöitä on myös suurimmissa kaupungeissa tai niiden lähistöllä, jolloin kaupungissa itsessäänkin olisi nähtävää ja tekemistä. Ehkä joku sellainen paikka Suomesta, jossa ei ole aikai
Siinä pysähdytään joka päivä eri satamaan ja tehdään retkiä. Saan hiukan omaa aikaa, kun on lasten kerhoja. Ja voin itsekin nauttia. Ottaa aurinkoa. Päiväretket eivät ole liian raskaita lapselle.
Tiedän, että siellä olisi tosi kivaa. Ainoa on hinta ja siirtyminen laivalle.
Ja miten inspiroiva! Pompsahtaa päiväksi Santorin saarelle! Ja illaksi hyttiin lepäämään.
Lapsen kanssa kun on matkalla kahdestaan, niin kokoaikainen vastuu on raskasta. Myös ohjelmatoimistona toimiminen. Ja ruuat. Tuo olisi erittäin helppo konsepti.
Ei ole raskaita tuommoiset. Kävellä kyllä täytyy jonkun verran jos haluaa nähtävyyksissä käydä. Niihinkin mennään yleensä kulkuneuvolla/vuokra-autolla.
Vierailija kirjoitti:
Itsehän sinä sen lapsesi tiedät. Et edes kertonut minkä ikäinen hän on. Aiot tehdä hytissä töitä koko reissun. Onko se lapsesi sen ikäinen, että joutuu siellä hytissä kököttämään sinun kanssasi sen ajan?
Se pelaa / koodaa jotain ja minä teen omia töitäni. Viihdymme mainiosti molemmat omissa puuhissamme.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole raskaita tuommoiset. Kävellä kyllä täytyy jonkun verran jos haluaa nähtävyyksissä käydä. Niihinkin mennään yleensä kulkuneuvolla/vuokra-autolla.
Laivayhtiöltä saa ostettua valmiit retket. Bussi odottaa satamassa. Ei tarvis sitäkään miettiä.
minkäikäinen lapsi? eikö noilla risteilyillä yleensä ole vain aikuisia? kyllästyy kyllä.
Vahvista vatsalihaksia, on raskas.