Olen duunari ja tienasin vuonna 2014 75 000 euroa
Tuo on siis bruttotulo. Puoliso tienasi 10 000 euroa. Ihan duunariperhe olemme ja tulot on saatu yhdeksästä eri työpaikasta. Olemmeko wt-perhe?
Kommentit (56)
Mä vedän lonkkaa ja tienaan pääomillanu miljoonan tsi kaksi vuodessa.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:10"]
Outo kysymys. Ei kai wt:ys ja hyvät tulot ole mitenkään toisensa poissulkevia asioita?
[/quote]
Tällä foorumillahan ihmisten tulot ovat vähintään 200 000€/vuosi.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:08"]
Olen yrittäjä ja tienasin viime vuonna 12300 eur. Mikäs minä olen? Hiton typerä, tiedän kyllä. Yksikään työntekijäni ei tienannut alle 20 teur ja voin vaikka käsi raamatulla vannoa että tein eniten työtä. Miksi? Koska en halunnut irtisanoa perheellisiä työntekijöitäni, jotka ovat tehneet hienoa työtä. Ja silti minä olen se riistäjäpaska.
[/quote]
No, yrittäjähän käytännössä pystyy ilmoittamaan tuloikseen mitä itse haluaa. (Eli suomeksi miten pienet tulot verottajalle uskaltaa ilmoittaa ilman pelkoa verotarkastuksesta) .Sitten voikin paukutella henkseleitä että näin vähän tienaan vaikka töitä pitää tehdä 24/7, vali vali...
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:51"]
Minulla on amk koulutus ja tienasin yhdestä työstä 65000 e vuosi.
[/quote]
Mitä työtä teet?
Ihan kivat tulot teillä. Me perustettiin miehen kanssa yhteinen yritys 2013 ja tulot noussseet reiluun 190 00. Hyvin lähti kulkemaa, mutta katsotaan miten jatkossa.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:28"]
Mä en ole duunari vaan akateemisesti koulutettu keskijohdon työssä ja tienasin ihan tästä yhdestä työpaikasta viime vuonna 104 000 €
[/quote]
Olet kuitenkin jonkun alainen?
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:20"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:31"]
Tuo on siis bruttotulo. Puoliso tienasi 10 000 euroa. Ihan duunariperhe olemme ja tulot on saatu yhdeksästä eri työpaikasta. Olemmeko wt-perhe?
[/quote]
Noin monta työpaikkaa näyttää todella pahalta CV:ssa.
[/quote]
Tuuliviiri, LOL!
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:52"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:55"]
Olen yrittäjä ja tienasin viime vuonna 12300 eur. Mikäs minä olen? Hiton typerä, tiedän kyllä. Yksikään työntekijäni ei tienannut alle 20 teur ja voin vaikka käsi raamatulla vannoa että tein eniten työtä. Miksi? Koska en halunnut irtisanoa perheellisiä työntekijöitäni, jotka ovat tehneet hienoa työtä. Ja silti minä olen se riistäjäpaska.
[/quote]
No, yrittäjähän käytännössä pystyy ilmoittamaan tuloikseen mitä itse haluaa. (Eli suomeksi miten pienet tulot verottajalle uskaltaa ilmoittaa ilman pelkoa verotarkastuksesta) .Sitten voikin paukutella henkseleitä että näin vähän tienaan vaikka töitä pitää tehdä 24/7, vali vali...
[/quote]
Mikähän idiootti tämänkin vastauksen oli rustannut. Ei se nyt ihan noinkaan mene.
Ja joo, kyllä noita valitettavasti näkee, että yrittäjä nostaa palkkaa, jos nostaa tai pahimmillaan tekee tappiota eikä nosta palkkaa lainkaan. Työntekijöille on kuitenkin jostain palkka revittävä. Toivottavasti tämä on kirjoittajalle yksittäinen huono vuosi. Tilitoimistossa tämä yrittäjän arki kaikessa spektrissään tulee kyllä tutuksi.
[/quote]
On vaan tullut kyllästymiseen saakka nähtyä näitä "köyhiä"yrittäjiä vaikka jo ulospäin näkee ettei ihan napilla ole pelattu. Ja oikeinhan onkin vaurastua yrittämällä. Se vaan vituttaa kun valitetaan mukaköyhyyttä ja viisastellaan ihan omillekin työläisille tyyliin "sinähän saat enempi palkkaa kuin minä" tai "minä nostan vaan xx summan kuussa palkkaa, tiukkaa tahtoo olla yrittäjän elämä,töitäkin pitää tehdä niin ja niin monta tuntia päivässä.
Aina tosin muistetaan korostaa sanaa "palkka", tyhmimmät ihmiset luulee sitten ettei yrittäjälllä olekaan muita tapoja saada rahaa itselleen yrityksestään kuin maksaa itselleen palkkaa.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:52"]
[/quote]
[/quote]
Mikähän idiootti tämänkin vastauksen oli rustannut. Ei se nyt ihan noinkaan mene.
Ja joo, kyllä noita valitettavasti näkee, että yrittäjä nostaa palkkaa, jos nostaa tai pahimmillaan tekee tappiota eikä nosta palkkaa lainkaan. Työntekijöille on kuitenkin jostain palkka revittävä. Toivottavasti tämä on kirjoittajalle yksittäinen huono vuosi. Tilitoimistossa tämä yrittäjän arki kaikessa spektrissään tulee kyllä tutuksi.
[/quote]
Ja läheskään kaikki yrittäjän tulot ei tilitoimiston tietokantaan saakka päädy, tätäkö muka et sitten tiennyt. Kapea on spektrisi.
Kerran yksi tuttava (yrittäjä) naureskeli että pitää olla tosi huono yritys tai tyhmä yrittäjä ellei vähintään tonnia pimeänä saa kuukaudessa sukanvarteen tai kulutukseen laitettua. Minimipalkkaa kertoi yrityksestään nostavansa, siis niillä rajoin että verottajalle läpi menee.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:34"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:20"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:31"]
[/quote]
Noin monta työpaikkaa näyttää todella pahalta CV:ssa.
[/quote]
Erityisesti vuodessa.
[/quote]
Miten niin? Rakennusalalla aika tavallista, jos on erikoistunut omakotitalojen remontteihin, mutta tekee verokortilla. Itse olen parhaillaan tällaisen raksamiehen yhtenä työnantajana, kuukauden verran tekee hommaa osaomistamassani talossa. Sitten painuu tekemään toiseen taloon samanlaista hommaa. Työnantajat ovat enimmäkseen yksityisiä, mutta hän ei halua perustaa yritystä. Se on keikkaluontoisessa työssä helpompaa, kun tulee välillä työttömyysjaksoja, niin ei jää tyhjän päälle.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 09:01"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:52"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ja läheskään kaikki yrittäjän tulot ei tilitoimiston tietokantaan saakka päädy, tätäkö muka et sitten tiennyt. Kapea on spektrisi.
[/quote]
Potkin kaikki veronkiertäjäasiakkaat muualle. Kyllä tilitoimiston pitäisi tietää kaikki, jotta voi antaa oikeita neuvoja. Ja kun rahaa on vähän, palkan nostaminen on edullisinta, ei sitä rahaa silloin muusa muodossa kannata nostaa.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 09:12"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 09:01"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 23:52"] [quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:55"] [quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:08"] Olen yrittäjä ja tienasin viime vuonna 12300 eur. Mikäs minä olen? Hiton typerä, tiedän kyllä. Yksikään työntekijäni ei tienannut alle 20 teur ja voin vaikka käsi raamatulla vannoa että tein eniten työtä. Miksi? Koska en halunnut irtisanoa perheellisiä työntekijöitäni, jotka ovat tehneet hienoa työtä. Ja silti minä olen se riistäjäpaska. [/quote] No, yrittäjähän käytännössä pystyy ilmoittamaan tuloikseen mitä itse haluaa. (Eli suomeksi miten pienet tulot verottajalle uskaltaa ilmoittaa ilman pelkoa verotarkastuksesta) .Sitten voikin paukutella henkseleitä että näin vähän tienaan vaikka töitä pitää tehdä 24/7, vali vali... [/quote] Mikähän idiootti tämänkin vastauksen oli rustannut. Ei se nyt ihan noinkaan mene. Ja joo, kyllä noita valitettavasti näkee, että yrittäjä nostaa palkkaa, jos nostaa tai pahimmillaan tekee tappiota eikä nosta palkkaa lainkaan. Työntekijöille on kuitenkin jostain palkka revittävä. Toivottavasti tämä on kirjoittajalle yksittäinen huono vuosi. Tilitoimistossa tämä yrittäjän arki kaikessa spektrissään tulee kyllä tutuksi. [/quote] Ja läheskään kaikki yrittäjän tulot ei tilitoimiston tietokantaan saakka päädy, tätäkö muka et sitten tiennyt. Kapea on spektrisi. [/quote] Potkin kaikki veronkiertäjäasiakkaat muualle. Kyllä tilitoimiston pitäisi tietää kaikki, jotta voi antaa oikeita neuvoja. Ja kun rahaa on vähän, palkan nostaminen on edullisinta, ei sitä rahaa silloin muusa muodossa kannata nostaa.
[/quote]
Varsinkin silloin kun rahaa on vähän, edullisinta on laittaa se raha suoraan omaan lompakkoon, ei kirjanpitoon. Oletkohan tilitoimistoa nähnytkään, t. yrittäjä
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:43"]Duunarit arvottaa kaiken rahassa ja ovat todella materiakeskeisiä. Työ sitä, palkka tätä, ei kannata opiskellu kun voi tienata nje. Surullista.
[/quote]
Kyllä kaikki tuntemani akateemiset puhuu eniten rahasta!
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:43"]
Duunarit arvottaa kaiken rahassa ja ovat todella materiakeskeisiä. Työ sitä, palkka tätä, ei kannata opiskellu kun voi tienata nje. Surullista.
[/quote]
Rahalla ostetaan asunto. Asunnossa taas vietetään puolet elämästä, että kyllä se aika tärkeätä on.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:03"]
Aloituksen perusteella ihan sitä kovinta kärkeä wt-porukan keskuudessa. Oikea arkki-wt.
[/quote]
Miksi? Perustele väitteesi.