Nyt ärsyttää! Miehen tyhmyys.
Hitto että ottaa päähän ku mies meni poraamaan uunituoreeseen keittiönkaappiin reiän pohjaan! Aaargh... Miksi!? Eikä ees osannu selittää miksi sen teki ( menee aina lukkoon ku alan huutamaan sille). Enkä voinu muuta ku huutaa ja itkeä. 6000€ keittiö ja ennen käyttöä jo pilalla. Ketuttaa niin vietävästi :'( Onko mitään ideaa miten mdf-levyyn tehdyn reijän sais korjattua. Oikeen väristä maalia tuli pikkupullo kaappien mukana, mutta miten tuon saa sileeksi? Apua, räjähdän kiukkuun! >:(
Kommentit (115)
Siis.. täh? Mies vain katsoi kaappia, haki sanaa sanomatta jonkin työkalun ja teki summan mutikassa johonkin kohtaan kaapin pohjaan reiän? ...mitä helvettiä?
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:50"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:48"]
http://www.poratuuli.fi/kauppa/index.php?productID=2780
Tiedättekö, pureeko tämä terä mdf-levyyn? Voi olla, että ap:n mies teki sittenkin neliönmallisen reiän, mutta se ei ole sentti kertaa sentti, vaan 3/8 tuumaa kertaa 3/8 tuumaa.
Ap, näyttääkö terä tutulta?
[/quote]
Ja nyt uskomaton mielenkiintopiikki Poratuulen sivuilla. Palvelin kaatumassa. Siinä poraperteille analysoitavaa. MIKSI nettisivumme kiinnostivat niin paljon vappuaattoiltana?
[/quote]
Ja eritoten, miksi tämä yksi terä kiinnosti eniten, vaikka kukaan ei ostanut sitä xD
Sori että vähän käännä aihetta sivuraitille, mutta voin kertoa erään elähdyttävän esimerkin:
Jos vaimoni tulee (vähääkään) neuvomaan, kysymään tyhmiä, pätemään tai muuten vaan aukomaan kun teen jotain työtä, nostan ensin sormeni merkiksi. Jos päteminen jatkuu enää sekunninkaan, hoidan homman tahallani aivan päin vittua, tällainen reiän poraus temppu saattaisi olla juurikin minun kädenjälkeäni. Olisin tosin porannut useamman reiän, ja ehkä vähän isompana. Ja sitten maalannut sillä pienellä määrällä maalia seinään rakkausviestin "Tee ite."
ps. antakaa työrauha
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:20"]Kylläpä av-mammat tuomitsee. En ole justiina. Olen vain kyllästynyt tuommoisiin tahallisiin "vahinkoihin". Mies sanoi tänään ettei tajua miksi teki sen reiän. Oli sen ajatuksissaan porannut. Ja puhuu varmasti totta, ei ole hällä tapana valehdella tai peitellä sanomisiaan (vaikka väitätte toisin, tunnettehan mieheni paremmin kuin minä itse). Mielestäni reagoin tilanteeseen kuten moni turhautunut nainen minun tilanteessani olisi tehnyt.
Tuli semmonen olo että nämä jotka minua monsteriksi ja lapselliseksi apinaksi haukkuivat taitavat pönkittää omaa itsetuntoaan ja pahaa oloaan. Olen aika huono kirjoittamaan tästä mutta uskoisin että ajattelisitte erilailla jos tuntisitte tai siis olisitte nähneet tilanteen. Ja sinulle joka vedit herneet tuosta mitasta niin en ajatellut sitä sen enempää, siis sentin halkaisijaltaan.
Ja kaikille teille jotka näkee minut vain ukon kimpussa häärivänä valittavana huutajakotkana, voin sanoa vain sen verran että jos en olisi ollut katsomassa koko keittiönasennuksen aikana mitä mies tekee niin olisi tulos ollut tämä: 15 cm liian lyhyt pöytälevy, halkaistu kaappi, jääkaapinovi ei olisi auennut kuin 75 asteen kulmaan, vesiputket olisi mennyt keskeltä seinää. Ja sitten mitä on jo tapahtunut: 2 pilasterilistaa laitettu piloille, ikkunan kaarmi säpäleinä, Pöytälevy 5 cm liian lyhyt, 4 uudessa kaapinovessa maalit lähtenyt.
Ymmärrän kyllä jos on ihmisiä joita ei tämmöset haittaa ihan uudessa keittiössä..... Ei ku hetki... EN todellakaan ymmärrä! En tunne yhtäkään ihmistä joka ei olisi tässä vaiheessa jo älähtänyt vähän kovempaa. Kiillotelkaapa sitten omaa enkelinkehäänne päänne päällä ja uskotelkaa ettette muka ikinä ole suuttunut omalle miehellenne mistään.
AP
[/quote]
Eli mies asensi ja ap vahti
Mukavaa miehelle. En suostuisi
Hauska ketju! AV:ta parhaimmillaan! Kiitos!
Onko Mikro siinä reiän yläpuolisessa hyllyssä? Jos on kiinteä mikro ilman pitää päästä kiertämään.
Vaatiko miehesi itse saada asentaa sen keittiön vai oliko molempien/sinun mielestäsi parempi ajatus että hän asentaa sen itse sen sijaan että ostaisitte valmiiksi asennettuna? Miehesi ei kuulosta miltään erityisen kädentaitoiselta insinöörityypiltä, joten onko hänellä kokemusta tuollaisista töistä, vai miksi päädyitte siihen että hän tekee työt ja sinä lähinnä katsot?
Nyt kyllä annat miehelle omaa reikääsi, että rauhoittuu. Sitten selvitätte asian rauhallisesti.
No siis, kyllä mäkin olisin vähän hermoheikkona tuollaisessa tilanteessa. En nyt niinkään jonkun sentin reiän takia, vaan siitä että mies on niin hallitsematon, siis itselleen hallitsematon, että saattaa porata vahingossa reiän, vieläpä suht hankalaan paikkaan. Huolestuttaisi että mikä sillä on vikana, ja alkaisin miettiä uskallanko mennä esim. auton kyytiin sen ollessa kuskina. Mitä jos yhtäkkiä vahingossa oja houkuttelee?
Mies kilttinä remppailee ja ap vain huutaa.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:48"]
Niin, sitä vaan on elämässä kokenut vähän muutakin niin ei tarvitse tai edes jaksa itkeä minkään keittiön takia. Täysin naurettavaa, olkoot kiillottamista tai ei, se ei sitä faktaa mihinkään poista.
[/quote]
Hienoa että tulet vähättelemään minun elämänkokemustani. Olen kokenut paljonkin, mutta ei se tee minusta kylmää, tunteetonta ihmistä. Minä jaksan kaikesta kokemuksesta huolimatta ilahtua uusista keittiönkalusteista ja suuttua kun niihin tulee jälkiä ENNEN kuin niitä pääsee edes kuluttamaan.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:50"]
Siis.. täh? Mies vain katsoi kaappia, haki sanaa sanomatta jonkin työkalun ja teki summan mutikassa johonkin kohtaan kaapin pohjaan reiän? ...mitä helvettiä?
[/quote]
Nii'in... Arvaa vituttiko. Se poras sen seinään kiinni ja onnistu siinä tosi hyvin. Sitten se päätti porata siihen pohjaankin reiän. :D Tänään ei voi enää muuta ku nauraa tuolle.
AP
osta peitetulppa ja unohda koko reikä
Sori nyt, mutta randomisti kaappeihin reikiä poraileva mies kuulostaa vähintäänkin oudolta ja aiheuttaa spontaaneja naurunpyrskähdyksiä.
AP:n selityksen ymmärrän, joillain ei vaan ole maalaisjärkeä kuin rahtunen, ja silloin usein juuri tuollaisissa asennushommeleissa mennään perse edellä puuhun. Mutta nyt on pakko kysyä, että miksi miehen sitten annettiin asentaa ne kaapit? Ei ap tai palkollinen olisi niitä voinut tehdä? Onhan se varmaan miehelle noloa, ettei vaan osaa, mutta tuskin on kivaa sekään, että ap joutuu vahtimaan, mies tekee silti sekundaa ja kukaan ei ole tyytyväinen?
Kyllä minäkin suosittelen purkamista, meinaan liiton, pääsette molemmat helpomalla.
Hullu äijä. Mä vaatisin selityksen. Ja idiootteja palstamammoja.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:55"]
6000 € mdf-levy?!
[/quote]
Et oo vissiin rakentanut/remontoinut tässä ihan hiljattain... j
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:58"]
Vaatiko miehesi itse saada asentaa sen keittiön vai oliko molempien/sinun mielestäsi parempi ajatus että hän asentaa sen itse sen sijaan että ostaisitte valmiiksi asennettuna? Miehesi ei kuulosta miltään erityisen kädentaitoiselta insinöörityypiltä, joten onko hänellä kokemusta tuollaisista töistä, vai miksi päädyitte siihen että hän tekee työt ja sinä lähinnä katsot?
[/quote]
Itseasiassa kyllä vaati. Säästetään kuulemma tonni ku itse asennetaan. Mies osaa työskennellä paremmin metallia kuin rempata. Itse myönnän olevani niin heiveröinen etten paljon kaappeja jaksa nostella mutta ihan yhtälailla olen kyllä keittiötä rempannut (mm. laatoittanut, tapetoinnut, maalannut ym.)
AP
Kylläpä ihmiset keksii syitä riidellä
APn mies vain porailee reikiä erilaisiin paikkoihin... voin kuvitellla miten mies laittaa poraamishanskat käteen poraamiskiilto vain silmissä loistaa kun porakoneen päräyttää käyntiin... ei hallita voi poraamisvimmaa, siitä kiihotuksen saa...
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:41"]
Ja juuri nämä edeltävät 3 kommenttia on hyviä esimerkkejä tuosta oman kehän kiillottamisesta :D Onnea vain teillekkin. Vielä muita?
AP
[/quote]
Niin, sitä vaan on elämässä kokenut vähän muutakin niin ei tarvitse tai edes jaksa itkeä minkään keittiön takia. Täysin naurettavaa, olkoot kiillottamista tai ei, se ei sitä faktaa mihinkään poista.