Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Ei kukaan enää tee noin", mitä vanhan ajan tapoja sinulla on?

Vierailija
07.01.2022 |

Kehräätkö villaa itse? Teetkö makkaraa suolesta? Kirjoitatko nauhakirjoituskoneella?

Itse ostin lattiaharjan ja olipa hyvä ostos. Imuroin toki myös, mutta harjalla aina isot roskat, jos jotain tippuu lattialle. Luuttuan myös lattioita kontaten. Paljon paremmin tulee nurkat puhtaaksi.

Kommentit (871)

Vierailija
821/871 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt parturissa tai kampaajalla. Leikkaan itse hiukseni.

N61

Vierailija
822/871 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen hapatteita ja muita säilykkeitä.

Se on muodikasta ja modernia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/871 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selailen teksti-tv:tä

Vierailija
824/871 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän tulitikkuja. On monenlaista sytytintä huushollissa, mutta esim saunassa tuoheen tulitikulla sytyttäminen tuo ihan oman tuoksun ja tunnelman. Usein jään lauteille hempeilemään pihasaunaan.

Vierailija
825/871 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat paperisena, pelataan lasten kanssa lautapelejä, tiskaamme käsin, tuuletan vaatteita, tamppaan mattoja, kirjoitan käsin päiväkirjaa. Nuo kaikki oli ihan tavallista omassa lapsuudessa.

Vierailija
826/871 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson melkein aina 1/2 9 uutiset ja kuuntelen Puhelinlangat laulaa

Vierailija
827/871 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpiirakat perunasta. Päälle vain voita, munavoita tai kinkkua. Ei juustoa, ei vihanneksia

Vierailija
828/871 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen muuten vain vanhanaikainen tyttö ja osaan rakastaa oikeasti miestäni, hän saa minua johdattaa ja turvaudun häneen usein vaikka yöllä kun minua pelottaa, mies vetää kiinni itseensä ja sanoo, ettei tarvitse pelätä.

Vierailija
829/871 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karjalanpiirakat perunasta. Päälle vain voita, munavoita tai kinkkua. Ei juustoa, ei vihanneksia

Karjalanpiirakkaan ei tule perunaa vaan riisitäyte.

Vierailija
830/871 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilin kesällä kuntosalille pääkäupunkiseudun kerrostalolähiössä kun vastaani käveli rivakasti astellen eläkeikäinen herrasmies. Vaikka hän selvästi oli kuntokävelyllä, hän pysähtyi kohdallani otti lippalakin pois päästä ja toivotti hyvää päivää iloisesti hymyillen.

Kyllä tuli itselle hyvä mieli ja pyörä kulki loppumatkain kuin itsestään.... Kauniit käytöstavat kunniaan!

Vierailija
831/871 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkistoin teksti- ja kuvamateriaalia riippukansioihin ja teen tutkimusta käyttäen vanhanaikaista kortistomenetelmää. Tosin olen youtubesta huomannut, että jotkut elokuvakäsikirjoittajatkin suosivat manuaalista kortistoa eli kirjoittavat kohtauksia indexkortteihin.

Toki tietokoneella on kaikenlaista matskua, mutta kirjoittaessa suosin paperisia versioita.

Vierailija
832/871 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä peruna (Käkisalmi)

Vierailija
833/871 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummo teki karjalanpiirakkataikinasta aina myös pyöreitä, perunatäytteisiä piirakoita joita kutsuttiin kakkaroiksi.

Vierailija
834/871 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanopa tuo karjalaisille. 😋

Vierailija
835/871 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan silloin tällöin kuvia Minolta-merkkisellä filmikamerallani. Ostin sen kirpputorilta parilla kympillä.

Vierailija
836/871 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaan haulikkoa kiikkustulissa kun oottelen tytärtä tansseista kotiin

Vierailija
837/871 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luen kassakuitin aina heti. Tänäänkin tuli taas sanomista myyjälle. Keskimäärin noin kerran viikossa tulee.

Nakkien hinta 1,98e. Löi kassaan 3,98e.

Meidän k-kaupassa sanomista tulee  joka ainoa kerta. Aina on jonkun tuotteen kohdalla hyllyn reunassa eri hinta kuin kuitissa, asiakkaan tappioksi.

Yleinen käytäntö siinä talossa, tarjoushinnat kannattaa aina tarkistaa. On se vaan niin naurettavaa, kun joka asiakkaan kohdalla sama soittorumba jonnekin takahuoneeseen vaikka jokainen ostaisi sen saman tavaran.

Myöskin ne löytökorin hinnat 'outlet'osastolla pitää muitaa tarkastaa, niistkin usein vedetään täydet hinnat, vaikka olisikin se lappu.

Tämä niin taivahan totta! On tätä kyllä muissakin kaupoissa. 

Vierailija
838/871 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luen kassakuitin aina heti. Tänäänkin tuli taas sanomista myyjälle. Keskimäärin noin kerran viikossa tulee.

Nakkien hinta 1,98e. Löi kassaan 3,98e.

Meidän k-kaupassa sanomista tulee  joka ainoa kerta. Aina on jonkun tuotteen kohdalla hyllyn reunassa eri hinta kuin kuitissa, asiakkaan tappioksi.

Yleinen käytäntö siinä talossa, tarjoushinnat kannattaa aina tarkistaa. On se vaan niin naurettavaa, kun joka asiakkaan kohdalla sama soittorumba jonnekin takahuoneeseen vaikka jokainen ostaisi sen saman tavaran.

Myöskin ne löytökorin hinnat 'outlet'osastolla pitää muitaa tarkastaa, niistkin usein vedetään täydet hinnat, vaikka olisikin se lappu.

Syksyllä kävin pari kolme kertaa kaupassa, samassa k-kaupassa, ja joka ikinen kerta tarkastin kuitin heti kassalla. Saman tien sai mennä ottamaan kuvan hyllystä ja korjaamaan summaa kassalle. Joka ikinen kerta! Muutaman kuukauden jaksoin ennen kuin suutuin ja tiuskaisin asiasta. Eivät tahdo osata edes korjata kassakoneella sitä virhettä, siinä menee aina minuuttikaupalla aikaa ja jonoa kertyy. Tilanne parani vähän, mutta edelleen löytyy hintavirheitä ja selityksiä. Myyjillä on aikaa jutella tuttujen kanssa mutta ei aikaa tarkistaa hintojen paikkansapitävyyttä.  Hintalaput on myös väärän tuotteen kohdalla ja siirtelen niitä itse kun huomaan. Jopa hevivaakalla on ollut kahta eri hintaa samalle tuotteelle ja hyllynreunassa samalle banaanille vielä kolmas hinta. S-marketissa ei ole vielä kertaakaan ollut hintavirheitä ja hinnatkin yleensä edullisempia.

Tämä sinun tapasi tarkistaa kuitti voi olla vanha, mutta kassalle huutaminen ja tiuskaisu on nykyaikaa. Jos minun on annettava palautetta, teen sen kohteliaasti ja neutraalisti.

Kassalla istuva ei välttämättä ole hinnoitellut tuotteita ja vaikka olisikin, ja vaikka olisi jaaritellut toisen kanssa, palautetta ei siltikään anneta moukkamaisesti vaan hienotunteisesti, kohteliaasti tai edes neutraalisti.

Todennäköisesti siitä myös seuraa jotain hyvää. Toisin kuin tiuskaisusta, ellei sitten tarkoituksesi ole aiheuttaa pahaa mieltä. Kukaan ei ole ansainnut sitä.

Kassat ovat kyllä itse nyreitä, jos heille asiasta huomautetaan. Äänen sävy ja ilme ovat myrkylliset.  Ikään kuin olisi ihan oikeutettua huijata ja näpistää väärillä hinnoilla  asiakkaalta.

Vierailija
839/871 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin se on perunapiirakka, ei karjalanpiirakka.

Vierailija
840/871 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen CD levyjä.