"Ei kukaan enää tee noin", mitä vanhan ajan tapoja sinulla on?
Kehräätkö villaa itse? Teetkö makkaraa suolesta? Kirjoitatko nauhakirjoituskoneella?
Itse ostin lattiaharjan ja olipa hyvä ostos. Imuroin toki myös, mutta harjalla aina isot roskat, jos jotain tippuu lattialle. Luuttuan myös lattioita kontaten. Paljon paremmin tulee nurkat puhtaaksi.
Kommentit (871)
En ajele karvojani intiimialueelta enkä kainaloista, koska ne ovat siellä syystä.
En koskaan liittynyt Facebookiin, vaikka olin ensimmäisten joukossa, jotka siitä Suomessa saivat tietää.
Aivan alusta asti ajattelin, että kyseessä on massavakoilujärjestelmä.
En liittynyt.
Ajan parran höylällä tai partaveitsellä tehden vaahdon sudilla parranajosaippuasta. Kirjoitan täytekynillä ja mekaanisella kirjoituskoneella. Jälkimmäisellä tuli kirjoitettua kirjeet kaikille sukulaisille koronasulun aikana vaikka isäukko nauroi sen olevan täysin aikansa elänyt kapistus.
Syyt: ”vanhanaikainen” parranajo on iholle mukavempaa, katkoo karvat syvempää ja on alkusijoitusten jälkeen selvästi halvempaa kuin kertakäyttöterien ja aerosolvaahtojen ostaminen. Lisäksi se on ekologisempaa, kun roskaa tulee vähemmän. Myös täytekynät ovat luonnolle parempia kuin roskaksi päätyvät kuulakärkikynät. Ovat vielä mukavampia pitkien tekstien kirjoittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
En ajele karvojani intiimialueelta enkä kainaloista, koska ne ovat siellä syystä.
Miehenä en ole koskaan ajanut mitään karvoja kaulan alapuolelta, mutta parransängen ajan pois joka aamu ja käyn parturissa noin parin kolmen kuukauden välein, jotta hiukset ehtivät vähän kasvaakin.
Selkään minulla ei kasva karvaa, mutta muuten löytyy kyllä luontaista rinta-, vatsa-, käsi- ja jalkakarvoitusta intiimialueista puhumattakaan. Kumma miten noissa tv-tosi-ohjelmissa olevat nuoret miehet ovat yleensä ajelleet itsensä karvattomiksi, mutta tatuointeja löytyy sitten sitäkin enemmän. Minulla ei ole yhtään ainoaa tatuointia tai lävistystä.
Teen tavallisia ruokia, joita lapsuudessanikin syötiin, ja jotka eivät enää ole muodissa.
Meillä syödään kesäkeittoa, kaalikääryleitä, kaalilaatikkoa, jauhoista tehtyä ruskeaa kastiketta, porsaankyljyksiä jne. Sekä leivotaan pullaa ja kuivakakkuja.
Vierailija kirjoitti:
Tamppaan matot.
Tämä! Ennen kuului viikoittain mattojen tamppauspaukutusta. Nyt en edes muista, että milloin olisin tuota ääntä kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Ajan parran höylällä tai partaveitsellä tehden vaahdon sudilla parranajosaippuasta. Kirjoitan täytekynillä ja mekaanisella kirjoituskoneella. Jälkimmäisellä tuli kirjoitettua kirjeet kaikille sukulaisille koronasulun aikana vaikka isäukko nauroi sen olevan täysin aikansa elänyt kapistus.
Syyt: ”vanhanaikainen” parranajo on iholle mukavempaa, katkoo karvat syvempää ja on alkusijoitusten jälkeen selvästi halvempaa kuin kertakäyttöterien ja aerosolvaahtojen ostaminen. Lisäksi se on ekologisempaa, kun roskaa tulee vähemmän. Myös täytekynät ovat luonnolle parempia kuin roskaksi päätyvät kuulakärkikynät. Ovat vielä mukavampia pitkien tekstien kirjoittamiseen.
Miehillä on yleensä parranojassa kolme vaihtoehtoa: Philips, Braun tai Gillette. Minä olen aina kuulunut Philipsin talliin. Wanhaan hywään aikaan parturissa käytiin myös parranajoa varten:
Kirjoitan kaunoa, silloin kun käsin kirjoitan.
En ole ladannut mitään mobilepayta tms. vaan käytän käteistä tai maksan kortilla/verkkopankilla tai mobiilipankilla.
Teen kauppalaput ja muistilaput käsin paperille.
Jos lähetän paketteja, vien ne tiskille postiin, en osaa enkä halua ostaa mitään netin palveluita.
Mulla ei ole instaa enkä tiedä mikä on snäppi. Ei ole myöskään tiktokia. Fb löytyy.
Mulla on vanhanaikainen digiboxi, myönnän kyllä että katson enemmänkin puhelimesta Netflixiä.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitan kaunoa, silloin kun käsin kirjoitan.
En ole ladannut mitään mobilepayta tms. vaan käytän käteistä tai maksan kortilla/verkkopankilla tai mobiilipankilla.
Teen kauppalaput ja muistilaput käsin paperille.
Jos lähetän paketteja, vien ne tiskille postiin, en osaa enkä halua ostaa mitään netin palveluita.
Mulla ei ole instaa enkä tiedä mikä on snäppi. Ei ole myöskään tiktokia. Fb löytyy.
Mulla on vanhanaikainen digiboxi, myönnän kyllä että katson enemmänkin puhelimesta Netflixiä.
Kaunokirjoituksesta. Itse aloitin koulun 70-luvulla ja meille opetettiin vain suuraakkoset ja kaunokirjoitus.
Opettelin tekstaamisen isoilla ja pienillä kirjaimilla omin päin vasta yläasteella.
Opettelen ihmisten puhelinnumerot edelleen ulkoa. Googlesta löytyy eri lafkojen numerot.
En kaipaa kenenkään tuomaa huonoa karmaa lisäksi, kun muutenkin jo maailman epäonnisin. Siksi numerot eivät ole tallessa kännykässäni.
Tuo on niin totta ja todella ärsyttävää . Oman teini-ikäisen poikani jätän kyydistä jos ei ole lähtövalmis silloin kun on sovittu . Alkaa pikkuhiljaa oppimaan kun useamman kerran joutunut kiireellä polkemaan 7 km soittotunnille .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sovin tapaamisista ajoissa kellontarkalleen ja sitovasti. En pidä yhtään nykyajan "kattellaan" -kulttuurista. Se tarkoittaa käytännössä sitä, että minua roikotetaan varalla, jos ei parempaakaan tekemistä tule. Tai sitten viestitellään viime hetkellä tapaamisaikamuutoksista, ärsyttävää aikani tuhlaamista.
Tämä on nykynuorissa suunnilleen raivostuttavin piirre että mitään ei voi sopia. Omatkin jo aikuiset lapset kuvittelee että minä istun aina kotona ja kaapit on täynnä ruokaa ja he voivat mitään ilmoittamatta tulla syömään. Joskus ilmoittavat että tullaan viikonloppuna käymään, mutta ei näy eikä kuulu, ei peruta eikä pyydellä anteeksi. Ruokia on ostettu kymmenien eurojen edestä heitä varten. Sitten kun ajattelee että taas turha lupaus eivät kuitenkaan tule, enkä osta ruokia, niin ihan taatusti ovat ovella. Kyllä oon epäonnistunut tässä kasvatusasiassa. Ylimielistä käytöstä kun ei oteta toisen aikatauluja tms huomioon. Enkä kuulemma ole ainoa jonka lapset näin käyttäytyy.
Tuo on niin totta ja todella ärsyttävää . Itse jätän teini-ikäisen poikani kyydistä jos ei ole lähtövalmiina silloin kun on sovittu . Alkaa pikkuhiljaa oppimaan kun joutunut useamman kerran polkemaan kiireessä 7 km soittotunnille .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tamppaan matot.
Tämä! Ennen kuului viikoittain mattojen tamppauspaukutusta. Nyt en edes muista, että milloin olisin tuota ääntä kuullut.
Johtuu siitä, että nykyajan mattojen ei ajatella kestävän tamppausta, ja imuroinnin olevan tarpeeksi. (=ihan joku virallinen marttaohje)
Vanhat räsymatot kyllä varmasti kestää, eikä oikein muuten puhdistukkaan.
Voisinko ajatella, että ruokaostosten tilaaminen netistä kotiin tai kaupan lokeroon on vähän sama kuin se, että ennen emäntä lähetti piian ostamaan jauhoja ja voita :D
Koska haluan ajatella niin. Lisäksi kun kaupan "keräilijapiika" kerää tavarani kauniisti laatikkoon minulta katoaa tarve ostoslistalle. Emäntä tarvitsee kuitenkin käsityksen puuttuvista varastoista ja suunnitelman tulevasta viikosta.
ps. ja keräilijäpiika on palkkansa ansainnut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on yleensä parranojassa kolme vaihtoehtoa: Philips, Braun tai Gillette. Minä olen aina kuulunut Philipsin talliin. Wanhaan hywään aikaan parturissa käytiin myös parranajoa varten:
Höyläsin juuri monen viikon partani, eikä minulla juuri nyt ole aavistustakaan höylän merkistä.
Olen siinä(kin) mielessä vanhanaikainen, etten ole koskaan tilannut ruokaa kotiini. Ei vaan ole ollut tarvetta, laitan mielelläni ruokaa.
Silitän pyykit , tuuletan petivaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tamppaan matot.
Itse tamppaan mattoja, mutta esim omalla kotikadullani meidän piha onkin ainoa, josta tuuletusteline edes löytyy. Matot raikastuvat ulkona ihan erilailla.
Muunnan edelleen hinnat mummonmarkoiksi, vaikka olin vasta 20-vuotias, kun euro tuli.