"Ei kukaan enää tee noin", mitä vanhan ajan tapoja sinulla on?
Kehräätkö villaa itse? Teetkö makkaraa suolesta? Kirjoitatko nauhakirjoituskoneella?
Itse ostin lattiaharjan ja olipa hyvä ostos. Imuroin toki myös, mutta harjalla aina isot roskat, jos jotain tippuu lattialle. Luuttuan myös lattioita kontaten. Paljon paremmin tulee nurkat puhtaaksi.
Kommentit (871)
Veksa kirjoitti:
"En pidä pitkiä housuja, koska miellän ne miesten vaatteiksi ja epäterveellisiksi vaginalle."
Miten ne pitkät housut voisivat olla epäterveelliset naisille kun ne eivät ole epärerveellisiä miehillekkään vaikka heiltä löytyy enemmän tavaraa niihin?
Tiukkojen farkkujen sauma hiertää pildeä. Naisilla kun sitä limakalvoa on se koko haaroväli eikä vaan elimen pää ja peräaukon seutu.
Pelaan pasianssia pelikorteilla, (en tietokoneella). Muutenkin pelaan korttipelejä.
Rikon kananmunan aina ensin kuppiin, ennen kuin lisään sen taikinaan. Jokaisen munan erikseen. Lapsellekin olen opettanut. Kun lapsi teki näin koulussa köksän tunnilla, ope oli nauranut ja sanonut, että ennen vanhaan tehtiin noin, kun munat tulivat kotipihalta tai vastaavasta paikasta, eikä kaupasta, jossa ne ostetaan laatikossa jossa päiväysmerkintä.
En ole tiennyt tämän olevan vanhanaikainen tapa. Itse teen edelleen näin. Olen varma että sen kerran kun särjen munan suoraan taikinaan, se on viallinen.
Vierailija kirjoitti:
Rikon kananmunan aina ensin kuppiin, ennen kuin lisään sen taikinaan. Jokaisen munan erikseen. Lapsellekin olen opettanut. Kun lapsi teki näin koulussa köksän tunnilla, ope oli nauranut ja sanonut, että ennen vanhaan tehtiin noin, kun munat tulivat kotipihalta tai vastaavasta paikasta, eikä kaupasta, jossa ne ostetaan laatikossa jossa päiväysmerkintä.
En ole tiennyt tämän olevan vanhanaikainen tapa. Itse teen edelleen näin. Olen varma että sen kerran kun särjen munan suoraan taikinaan, se on viallinen.
Näin kannattaa tehdä myös sen takia, että jos sekaan sattuu tippumaan kuorenpalasia, ne on helpompi noukkia pois pikkukupista kuin taikinasta.
Vierailija kirjoitti:
Veksa kirjoitti:
"En pidä pitkiä housuja, koska miellän ne miesten vaatteiksi ja epäterveellisiksi vaginalle."
Miten ne pitkät housut voisivat olla epäterveelliset naisille kun ne eivät ole epärerveellisiä miehillekkään vaikka heiltä löytyy enemmän tavaraa niihin?
Tiukkojen farkkujen sauma hiertää pildeä. Naisilla kun sitä limakalvoa on se koko haaroväli eikä vaan elimen pää ja peräaukon seutu.
Ei kai housuja vaginaan tungeta?
Mankelioin pyyhkeet ja lakanat ja taittelen. Menee pienempään tilaan kaapissa. Parsin sukkia ja korjaan vaatteita.
Veksa kirjoitti:
"Käyn kapassa ja muilla asioilla pyörällä, en omista autoa."
Omistan myös pyörän, mutta käyn kaupassa autolla.
Omistan myös auton mutta kuljen koko Helsingin kantakaupungin alueella pyörällä. Tai kövellen.
Autoa tarvitaan pitempiin matkoihin ja jos pitää roudata tavaraam
Veksa kirjoitti:
Vagina on onkalo, jonka suuta ei saa tukkia keinokuituisilla alkkareilla, jonka päällä on keinokuituiset tiukat housut. Hiivatulehdus yksi oire tukkimisesta. Itse ole kotona mekossa ilman housuja, ja kesällä ulkonakin mekon tai hameen kanssa. Ihan ilman seksuaalisian kicksejä, ihan mukavuuden takia. Helteellä ilmastoi hyvin kehoa.
Pikkuhousut on runsaat sata vuotta vanha keksintö, sitä ennen pärjättiin ilman.
Toki tiukat housut ei ole miesten kiveksille hyvät, koska niiden lämpötila nousee ja siittiöiden muodostuminen häiriintyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sovin tapaamisista ajoissa kellontarkalleen ja sitovasti. En pidä yhtään nykyajan "kattellaan" -kulttuurista. Se tarkoittaa käytännössä sitä, että minua roikotetaan varalla, jos ei parempaakaan tekemistä tule. Tai sitten viestitellään viime hetkellä tapaamisaikamuutoksista, ärsyttävää aikani tuhlaamista.
Tämä on nykynuorissa suunnilleen raivostuttavin piirre että mitään ei voi sopia. Omatkin jo aikuiset lapset kuvittelee että minä istun aina kotona ja kaapit on täynnä ruokaa ja he voivat mitään ilmoittamatta tulla syömään. Joskus ilmoittavat että tullaan viikonloppuna käymään, mutta ei näy eikä kuulu, ei peruta eikä pyydellä anteeksi. Ruokia on ostettu kymmenien eurojen edestä heitä varten. Sitten kun ajattelee että taas turha lupaus eivät kuitenkaan tule, enkä osta ruokia, niin ihan taatusti ovat ovella. Kyllä oon epäonnistunut tässä kasvatusasiassa. Ylimielistä käytöstä kun ei oteta toisen aikatauluja tms huomioon. Enkä kuulemma ole ainoa jonka lapset näin käyttäytyy.
Luulin olevani ainoa, jonka jälkikasvu vähät välittää sovituista asioista, vähän helpottaa tieto siitä, että minulla on kohtalotovereita. Ja tuo piittaamattomuus on jo siirtynyt ainakin osittain lapsenlapsille, viime kesänä olin oikeasti pulassa kun teinipojan piti tulla minulle päiväksi hommiin, olin jo maksanut palkankin, mutta olikin tullut jotakin mielenkiintoisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Veksa kirjoitti:
Ihan sivuhuomautus: pilde tulee sanasta pillu, joka tulee sanasta pilaantunut. Muinoin kun saattoi jalkoväli haista kun ei ollut pesumahdollisuudet ihan parhaat.
Koko pilde-sana boikottiin, arvostakaa sukuelintänne enmmän, naiset. Toivoo äidinkielen ope, nainen itekin.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiskaan käsin. Tosin se johtuu siitä, että tiskikone sanoi sopimuksensa irti muutama päivä sitten.
Minäkin tiskaan käsin mutta sen takia että ei ole tiskikonetta.
Ostin tiskikoneen muutama vuosi sitten. Tuossa se seisoo käyttämättömänä. Mikä on siinä että en näe hyötyä siinä. Ensin virutat tiskin käsin ja sitten heität koneeseen tunniksi pyörimään. Taas ulospakkaaminen ja mikä työ siinä on puhumattakaan nykyajan sähkölaskujen hinnoista.
Ei tiskejä tarvitse "viruttaa" ennen koneeseen laittoa. Se on aivan turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolehdin että leipä on aina oikein päin pöydällä. Olen tarkka ettei ruokaa mene koskaan roskiin. Käytän esiliinaa ja huivia leipoessa. Teen itse korppujauhot.
Leivänkääntelijä täälläkin 🙋
Lähetän myös joulu- ja onnittelukortteja.Jatkan vielä
Joulu- ja onnittelukortteja lähetän minäkin. Kirjoitin myös viime vuonna 12 kirjettä
Ap leivän kääntelijäSaisko kysyä että miksi leipää käännellään? En ole kuullut tällaisesta.
Minullekin tuo aiheuttaa päänvaivaa. Siis miten oikeinpäin? Pohja alaspäin + esim. halkaistussa reikäleivässä se voitelupuoli ylöspäin, eli yläpuoli alaspäin?? Ymmärsinkö oikein?[/quote
Kunnioituksesta leipää kohtaan
Vierailija kirjoitti:
Käytän avainlukulistaa sähköisissä pankkipalveluissa, enkä ikinä ole ottanut mobilepayta käyttöön, enkä varmaan otakaan...
Nordeassa ei enää tunneta avainlukulistaa, olen vakavasti harkinnut vaihtavani pankkia. Mobilepay minun oli pakko ladata, myyn tavaraa yksityisille ja nykyään harvalla on käteistä vaikka tulevat kaupantekoon. Itse tykkään käyttää paperirahaa.
Käytän jeesusteippiä tai nitojaa kun lahkeet pitää lyhentää tai hameenhelma repsottaa.
Sukkahousujen silmäpakoon käytän saippuaa tai väritöntä kynsilakkaa.
Jos leggingseissä on reikä reidessä, en ompele reikää umpeen, vaan tussaan reiteni mustalla.
Opettelen kalligrafiaa, koska isäni oli siinä tosi taitava.
Mulla on 3 settiä rikkakihveleitä ja prässään kaikki vaatteet semmosella höyryhirvityksellä
Paukuttelen kahden etusormen varassa kaikki meilini.
En osaa tekstata yhdellä kädellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiskaan käsin. Tosin se johtuu siitä, että tiskikone sanoi sopimuksensa irti muutama päivä sitten.
Minä olen tiskannut käsin viimeiset 26v, ei ole ollut konetta. Säästynyt se 300-500€ rahaa per kone, tuossa ajassa olisi varmasti pari kolme konetta jo hajonnut. Lisäksi tulee puhdasta nopeammin. Taatusti puhtaita joka veitsi ja haarukka kun jokaisen yksitellen pesee. Käsitiskiaineetkin maksaa murto-osan siitä mitä koneaineet. Eikä voi unohtaa sitäkään että monta konetta jäänyt tekemättä ja eivät ole ongelmajätteenä missään minun jäljiltäni.
Loppujen lopuksi se kone ei kovin paljoa nopeuta tiskaamista. Koneen täyttö ja tyhjennys vie aikaa. Käsin tiskaamalla astiat on saman tien kuivauskaapissa valmiina. Ja tosiaan, ne koneet hajoilee 2-3 vuoden välein.
m56
Minulla menee maksimissaan 10 minuuttia tiskaamiseen, vaikka olis useamman päivän tai ihmisen astiat pestävänä. Ei taida yksikään kone tänä päivänäkään olla tuota nopeampi. Lisäksi säilytän arkiastiat aina kuivauskaapissa (tiskaan, nostan kuivauskaappiin ja otan sieltä seuraavalle aterialle käyttöön) enkä siirtele niitä kaapista toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Syön viiliä. Ihan karseeta muitten mielestä. Miksi? Hyvää se on. Ainkin kaljat voitta mennen tullen. kalja se vasta karseeta on ja koskenkorva! En koskisi enää vaikka ilman saisin.
Omatekoinen viili mansikkahillon ja vaniljakastikkeen kanssa on aika lähellä parasta mitä tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veksa kirjoitti:
Ihan sivuhuomautus: pilde tulee sanasta pillu, joka tulee sanasta pilaantunut. Muinoin kun saattoi jalkoväli haista kun ei ollut pesumahdollisuudet ihan parhaat.
Koko pilde-sana boikottiin, arvostakaa sukuelintänne enmmän, naiset. Toivoo äidinkielen ope, nainen itekin.
Puhut puppua. "Pillun" alkumerkitys on suomalais-ugrilaisissa kielissä tarkoittanut halkeamaa, rakoa tai railoa.
Pussihukka kirjoitti:
Jos menen yökylään, otan mukaan omat petivaatteet. Äiti aikanaan neuvoi tekemään niin, koska se on kohteliasta emäntää kohtaan. Hänen ei tarvitse silloin yhden yön takia pestä lakanoita.
Ilmeisesti tämä on vanhanaikainen tapa, koska eräs kaverini meinasi tikahtua nauruun kun avasin laukkuni 😅
Mun lapsuudessa 80-luvulla vanhemmat otti mukaan ällöt kertakäyttöiset paperilakanat kun mentiin sukulaisille yökylään. Tämä ihan vain off topic-muistona.