KUUSAMOSSA SYNNÄRI SÄILYY
Viisaat (?) päättäjämme saivat aikaan eilisessä kokouksessa todella tiukalla äänestyksellä jatkoajan synnytysosastolle, päätös syntyi äänin 22 - 21. Olen todella iloinen päätöksestä, monelta odottavalta äidiltä vierähti kivi sydämeltä.
Kommentit (5)
Eli tämä sama sirkus jatkuu taas vuoden(?) kunnes sitä aletaan uudestaan vatvoa ja päättää.
Itse olisin odottanut SELKEÄÄ joko tai päätöstä, siis kokonaan auki tai kokonaan kiinni. Nykyinen " virka-aika" -aukiolo on minusta se kaikkein huonoin ratkaisu. Eli siis viikolla synnytetään täällä, viikonloput Oulussa.
Itselläni on laskettu aika lokakuussa ja siis en voi tietää, että syntyykö vauva täällä vai Oysissa. Sinällään mulle on aivan sama kummassa syntyy, mutta ois se vaan kiva tietää etukäteen.
Aiemmista lapsista on kaks syntynyt Kuusamossa ja yks muualla (ei Oysissa) ja kaikista on positiiviset muistot.
Tosin, minua ärsyttää se vouhkaaminen pelkästään synnytyslääkäreistä, koska omasta mielestäni turvalliseen synnyttämiseen kuuluu MYÖS lastenlääkäri, jota täällä ei siis käsittääkseni ole saatavilla kuin silloin tällöin (jos ei oo tähän viimeaikoina tullut muutosta).
Mistähän löytyisi tietoa tuosta päätöksestä? Itsekkin jännässä olen ootellut heidän päätöksiä, joulukuussa olisi LA ja Kuusamoon haluaisin mennä synnyttämään. Miten lie sitten nuo viikonloput, voikohan siellä synnyttää myös viikonloppuna?