Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++KOTILOT Lokakuussa+++

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs teille kaikille kuuluu?

Zoyan vauva-arjesta olisi kiva kuulla? Kuinkas isoveljet (eikös sinulla ollutkin kaksi poikaa) ovat suhtautuneet pikkusiskoon? Kuinka sinä itse olet voinut ja jaksanut?

Nurmeliinilla taitaa olla jo myös pieni käärö sylissään? Mikä on Mannan ja Sabinen tilanne?

Kuinkas Mymmelin sokerirasitus sujui?

Minulla sokerit ovat pysyneet vielä hyvin tasapainossa. Niitä olen ohjeiden mukaan mittaillut. Ruokavalio on toiminut kun tähän mennessä paino ei ole vielä noussut kiloakaan. Hampaaat irvessä jatketaan tätä elämän muutosta :)

Meillä isot sisarukset odttavat jo kovasti vauvaa. Tyttö tituleeraa itseään jo isosiskoksi ja miettii kuinka ISOOO hän jo onkaan (3v). Poika odottelee tarhakaverinsa kanssa koska vauvan liikkeet mahtavatkaan tuntua mahanpäälle. Vointini on hyvä mutta edelleen pinnani tuntuu olevan aikas lyhyt. Kovasti odottelen sitä seesteistä keskiraskautta. Luulin, että sen pitäisi olla jo menossa mutta eipäs sitä tässä taloudessa vielä näy. Nooh, jospa se kohta tännekin löytäisi.

Ihanaa kun illat pvat pimenneet niin kynttilöitäkin on päässyt polttelemaan. Jotenkin odottelen jopa marraskuuta koska samalla se tarkoittaa, että vauva kasvaa ja tuleva synnytyskin lähenisi. Pian onkin tuo 22 viikkoa täynnä ja saan ne kelan paperit. Mietin kovasti tuota pakkausta mutta ei sitä tiada kannattaa enää kolmoselle ottaa, vai mitä mieltä te muut olette?

Kirjoitelkaahan kuulumisianne! Olen käynyt vakoilemassa tuolla kuumepuolella ja taidamme saada pian uusia mukaan porukkaamme :)

vesseli rv20+3

Vierailija
2/24 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat kirpsakat syyspäivät koittaneet. On vaan se ikuinen raskaana olevan ongelma; mitkään vaatteet ei mahdu päälle :) Minulla kaikki ulkovaatteetkin malliltaan sellaisia, että turha kuvitellakaan niihin mahtuvani. Jonkin sortin talvitakki olisi hankinnassa siis.

Minulla ei sokereiden kanssa ole ongelmia, eikä painokaan, ainakaan vielä, ole tässä raskaudessa kamalasti noussut. Muutenkin vointi ollut suht. hyvä. No, mitä nyt liitoskivut muistuttavat olemassaolostaan. Jaloissa ja alapäässä on suonikohjut jne. Suurin ongelma lienee nämä ennenaikaiset supistukset, joiden takia kävin eilen lääkärissä. Olen nyt viikon saikulla ja maanantaina menen antamaan emättimen limakalvolta bakteerinäytteen ja pissanäytteen. Muutoksia supistukset eivät olleet aiheuttaneet.

Meillä kanssa vauvaa odotetaan kovasti. Eilen kun kerroin lapsille lääkäriin menosta niin juuri 4v täyttänyt tyttö kysyi, että kurkistaako lääkäri vauvaa minun navasta? Isonpi, 6v, valaisi nuorenpaa ettei tietenkään, vaan sellaisella laitteella. Päivittäin pohdiskelevat jotain vauvaan liittyvää. Meillä ennestään 2 tyttöä ja nyt tämä tulokas on poika.

Pakkausta en minäkään ota. Otin vain ensimmäiselle ja todella pienelle käytölle jäi. Kynsisakset, kylpyveden lämpömittari ja hiusharja lienee tärkeimmät. Mutta toki on hieno asia, että meillä kyseinen pakkaus mahdollista saada. Aiemmin vaatteetkin niin suuria, että meni monta kuukautta ennenkuin niitä pystyi käyttämään. Nyt mukana pienempiäkin vaatteita. vaatteita olen hankkinut vauvalle jo luvattoman paljon. Liinavaatteita, pyyhkeitä ja harsoja pitää vielä ostaa.

Nyt pelaamaan lasten kanssa. Mukavaa viikonloppua kaikille.

Minsku rv 23 + 2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu ihanaa kun syksy/alkutalvi tulossa,oon voinu muuten suht ok,mitä pienet liitoskivut/ummetus vaivanu...

sokerirasitus meni hyvin ja ei ollu mitn..

lapset odottavat jo hirveesti et vauva tulis ja molemmat lapset puhuvat vauvalle kaikkee sinne masuun..mulla ens ti neuvolalääkäri kun viikoja 29..ihanaa et aika kuuluu nopsaan..me ollaan melkeen kaikki hankittu,jotain pientä on viel ostamatta..

toivottavasti kaikilla menee odotus hyvin ja aurinkoisii päivii kaikille..

saaks udella et mistäpäin ihmiset on ketkä tähän kotilot ketjuun kirjoittaa?

mymmeli ja poitsu rv28+4

Vierailija
4/24 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä elellään jännittävää loppuraskautta, viikkoja on nyt 41+3. Olo on sangen vaivaton, mitä nyt välillä juilii tosi ilkeästi jonnekin reiden sisäsyrjän hermoon, kun vauva kaiketi päällään kaivertaa. Toissa iltana meinas mennä useampaan kertaan jalat alta ja pääs pieniä parahduksia, joten lapsetkin vähän ihmetteli et mikä vaivaa. Mut nyt sekin on parempi, eli ei juurikaan voi valittaa.

Eilen olin koko päivän juhlimassa kaverin polttareita, oli tosi hauskaa! Jaksoin hyvin koko päivän, mutta tänään kyllä maksetaan veroja, väsyttää meinaan aikas hurjasti! Mut oli se sen arvoista, varsinkin kun häät on ensi lauantaina ja niihin tuskin pääsen osallistumaan. Tai mistäs sen tietää, jos neiti meinaa syntyä vielä myöhemmin kuin veljensä (42+0 ja 42+2). Morsiamen kans suunniteltiin että jos me juhlitaan miehen kanssa häitä iltayhdeksään asti, suunnistetaan siitä synnärille ja pusketaan vauva ennen puolta yötä ulos, niin olis aika passeli ratkaisu;) Ja ihan hieno sotukin tulis vielä.;)) saas nähdä..

t.Sebastian rv 41+3

Vierailija
5/24 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vaiheessa alkaa maha näkyä, ja hankin parit äitityshousutkin. Olo on muuten mitä parhain, mutta nyt on kolme päivää kiusannut migreeni. Mulle se on tosi riesa. Nyt kun ei saa käyttää täsmälääkkeitäkään,niin on aika puutunut olo.

Lapset on onneksi niin isoja että huolehtivat itsestään, ruuanlaittoa lukuun ottamatta. Jääpussi otsalla makoilua, nyt on hetkellisesti parempi olo. Yleensä aamulla räjähtää aina uudelleen :(.

Onko täällä joogaajia joukossa? Olen itse joogannut epäsäännöllisesti vuosia, nyt astangassa kerran viikossa. Mietin vain kuinka kauan esimerkiksi niskaseisontaa uskaltaa harjoittaa,jos kaikki luiset liitokset vähän löystyy raskauden aikana hormonien takia.Kokemuksia?

Mukavaa lukea kuulumisia, tämä kun on ollut viime aikoina vähän hiljainen pino. Sebastianille voimia synnytykseen ja muillekin hyvää oloa!

Berenike rv 15+6 (ja Helsingissä asustelemme tällä haavaa)

Vierailija
6/24 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten Vesseli tuossa vihjaili, päätin nyt "viimein" kirjoitella tänne odotuspuolelle. Meillä kaksi tyttöä ennestään, 04 ja 06 syntyneet, ja tämän kolmannen la menee johonkin toukokuun puoleen väliin. Pitkä odotus vielä edessä!

Pahoinvointi on alkanut vaivata kokopäiväisesti, mutta onneksi pyttyä ei ole tarvinnut vielä pahemmin halailla. Hankala vaan olla koko ajan kun yksikin väärä haju saa pakin sekaisin. Aamuisin on rynnättävä jääkaapille heti sängystä syömään jotain. Ruoka ei oikein maistu, paitsi kaikki roska, sipsit, hampparit sun muut. Ja jatkuva närästys siihen päälle. Muistuu kyllä edelliset raskaudet mieleen...

Eka neuvola viikon päästä, ja siihen kai nopsaan perään saan eka ultra-ajan ja seerumiseulan. Ovat aikaistaneet ekaa ultraa sitten viime raskauden.

Mentiin sitten vielä myymään asunto ja ostamaan uusi - muutto osuisi näillä näkymin maaliskuun alkuun - jippii!

emali 8+5

Vierailija
7/24 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emali - Tervetuloa! Meillakin kaksi tyttoa, 04 ja 06 syntyneet ennestaan - ja kolmas tytteli tulossa. :D Alkuraskaus on niin ankeaa, mutta toivotaan etta sinulla pian helpottaa vointi. Onnea uuden asunnon johdosta!

Sebastian2 - Vau, on tosiaan ihan loppusuora menossa. :) Upeaa etta jaksat niin hyvin, ei niin haittaa vaikka menee reilusti yli lasketun ajankin. Toivotaan etta paaset kuitenkin tosi toimiin jo talla viikolla!

Berenike - Mulla oli myos tassa raskaudessa migreenia, etenkin ekan ja tokan raskauskolmanneksen vaihteessa. Selvasti joku hormonaalinen juttu, kun ei ole toistunut. Varmaan viikon kesti, napsin parasetamolia - joinakin paivina myos yli annostelusuositusten - silla mulle tulee migreenissa aina pahoinvointi, ja kahden lapsen vahtiminen ei oikein paa pontossa onnistunut.. Toivotaan etta menee sinullakin ohi pian!

Taalla vointi on hyva, vauva on ollut joinakin paivina superaktiivinen ja on tuntunut etta tulee vakisin sielta ulos - miten ihmeessa paikat kestaa sellaista pomppimista ja jytkytysta??? Toisina paivina sitten on vahan rauhallisempaa. Viikon paasta seuraava laakarin tarkastus - uskomatonta etta edellisesta on muka jo melkein kuukausi..

Kiiretta pitaa, on pienta menoa koko ajan kun lasten ja omatkin harrastukset ovat paasseet vauhtiin, mutta mikas sen mukavampaa. Otan vahan iisimmin kuin normaalisti, eli valtan maratonikavelyja (tai jos yhtena paivana kavelen paljon, niin seuraavana lepaan enemman) ja tuntikausia seisomista. PItempiaikainen seisoskelu ei enaa onnistukaan, alkaa jotenkin alapaata/nivusia/reisia pakottamaan, mutta se menee nopeasti ohi kun istuutuu. Onko muilla vastaavaa?

Joku kyseli joogasta..? Nyt en ole joogannut (tosin eilen kuulin yhdesta mammajoogasta - toivottavasti paasen mukaan siihen), mutta esikoista odottaessa kavin joogassa, ja siella ei raskaana olevien aitien kuulunut esim. niskaseisontaa tehda ollenkaan (n. 3kk jalkeen) vaan se tehtiin jalat seinaa vasten. Muitakin asentoja tehtiin pikkuisen eritavalla. Yleensa ohjaaja neuvoo ne - oletko kysynyt? Mutta periaatteessahan useimmat jooga-asennot sopivat raskaana ollessakin.

Mukavia syyspaivia odotustunnelmissa!

Larubia 27+2

Vierailija
8/24 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikku-kolmonen syntyi viikko sitten 28.9 ja saimme perheeseemme kolmannen tytön; suloisen tummatukkaisen nöpönenun :))))

Mulla oli aika käynnistykseen maanantaille rv 40+4 ja viikonloppuna jo juili ja tuhrutti, limatulppakin irtosi. Käynnistykseen mennessä olin sitten jo hieman auki ja cytotekillä kun vauhditettiin niin homma lähti etenemään nopeasti. Synnytyksen kestoksi merkittiin 7h31min, josta ponnistusvaihe 3min.

Mitat typyllä 3645g ja 50,5cm.

Nyt täällä sitten muistelemme taas vauva-juttuja, onneksi on innokkaat isosiskot apuna hoitelemassa ;)

Tervetuloa kaikille uusille kotiloille ja tsemppiä kaikille vielä masullisille syksyn sateisiin!

T. Manna ja tytskä 7 päivää

Vierailija
9/24 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja uutisia!

Mä en olekaan tänne vähään aikaan kirjoitellut, muuta kiva huomata että täällä on tuttuja. Emali: kiva että teilläkin tärppäs!

Mulla alkaa alkuraskauden huonovointisuus olemaan takana päin, tosin joudun syömään jotain miltei parin tunnin välein. Mammahousutkin vaihtui jo jalkaan, osasyynä varmaan turvotus.

Mäkin joudun kuulemma sokerirasitustestiin, pikkaisen ylipainoa, kummassakaan aiemmassa raskaudessa ei ole ollut ongelmia sokerien kanssa. Hieman pelottaa tuo sillä esikoisesta jouduin testiin ja mulla tuli siitä ihan kamalan kamala olo. Mietinkin että mitä jos vaan jättäisin menemättä.. Oisko paha?

t. Tillinäiti rv 10+2 HKI

Vierailija
10/24 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen uskomattomalta tuntuvan plussauksen jälkeen liittyisin teidän seuraan odottamaan kolmatta lapsosta. Meillä on 5v ja 6v pojat.

Oireitakin alkaa olla, paha olo alkanut nostella päätään, vatsa pallona turvotuksesta ja rinnat tosi herkät. Vatsa kipuilee edelleen, josta pieni huoli. Ihan hurmiossa tästä edelleen:)

Mammatus rv 4+3

Vierailija
11/24 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammatus, onnea ja tervetuloa joukkoon! Ihmeen ihanaa ja ällistyttävää se uusi raskaus aina onkin, vaikka kokemustakin jo löytyy. Koitahan jaksaa alkuoireiden kanssa!

Larubia, kiitos joogavinkistä. Kyselin ohjaajalta, eikä hänellä valitettavasti ollut raskautta koskevaa erityistietoa. Lakkasin kuitenkin tekemästä ylösalaisin -asanoita, niskanikamat kun ei oikein tykänny. Muuten joogasta en halua luopua, siitä tulee niin keskittynyt ja hyvä olo.

Olen tässä havainnut jonkinlaisia kipuja lonkissa ja häpyluussa, myös ristiselässä... Mahtaisikohan kyseessä olla ne liitoskivut? Pitkän seisoskelun jälkeen tuntuu mahtavalta kun menee pitkäkseen selälleen. Huono homma jos tämä pahenee, koska teen seisomatyötä. Ajattelin kyllä pysyä töissä vielä pitkään! No, kuuluu varmaan "pakettiin". Ja kyllä ne plussat vielä voittaa miinukset ihan täysillä!

Ostin tänään Mamalicious -pillifarkut, ihanat, mukavat, voi että kuluttaminen tekee onnelliseksi toisinaan :)!

Hyvää viikonloppua!

Berenike rv 17

Vierailija
12/24 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Mannaryyni, onnea rutosti! Ihanaa, kolme sisarta. Ponnistusvaihe 3 Minuuttia, kääk, mahtava tsemppi on ollut päällä! Voikaa hyvin ja nauttikaa olostanne!

Berenike

Vierailija
13/24 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tääl voidaan suht hyvin..liitoskipuja/närästystä on..yöt voinu viel suht hyvin nukkuu,ainoo et aina vaan jommalla kummal kyljel,mulla oli ti neuvola+lääkäri ja kaikki oli ok,sain lähetteen jorviin marraskuun puoleen väliin et kattoo vauvan paino-arvioo..painoo tullu nyt 2kg ja sokerit oli hyvät rasituksessa ,onnexs..isommat lapset odottaa jo kovasti et vauva tulis jo..nyt sit täl viikolla iski ihana flunssa ja tietty heti keuhkoputkentulehdus ja kurkunpään tulehdus..hiukan on heikompi olo kun ei oo kunnossa kokonaan..kaikille hyvii vointeja

mymmeli ja poitsu 29+4

Vierailija
14/24 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika menee hujauksessa. Pitää kantaa kortensa kekoon ettei pinomme vallan näivettyisi ja kokoon kuivuisi.

Sebastianille ensin anteeksi pyyntöni kun Sabineksi sinua olen tituleerannut. Sisälukutaitoni ei taida olla kaikista terävimmillään...

Mannalle Onnittelut Prinsessan johdosta! Ihanaa vauvantuoksuista aikaa teille :)

Mammatukselle onnittelut Plussasta ja tervetuloa mukaan.

Tillinäiti, kannattaa ottaa tuo sokerirasitus puheeksi neuvolassa. Itse inhoan myös sitä litkua. Kaksi edellistä rasitusta selvisinkin "puhtain paperein" mutta nyt kolmannessa kävi käry. Luulisi, että neuvola voisi joustaa tuossa rasituksessa esim voisitko käydä muutaman kerran labrassa antamassa paastosokerin ja jos olisi mahdollista muutaman kerran mitata aterian jälkeisiä arvoja. Itse pidän tuota rasitusta tärkeänä vauvan kannalta. Jos sokereissa on ongelmia niin vauvahan niistä ensimmäisenä kärsii, kasvattaa kenties turhaan kokoaan ja minulle mainittiin erikseen vauvan keuhkojen kehitys. En osaa tarkempaa sanoa kuinka ne toisiinsa liittyvät.

Emali, Kiva saada sinut mukaan :) Onnittelut asuntokaupoista! Saanko udella, että vaihdoitteko kuntaakin?

Sitten omaaoloa... Kaikki on hyvin ja kelan laputkin sain viime kerralla neuvolasta mukaani. Nyt pitäisi pähkäillä ja miettiä ottaako sitä flunssarokotetta vai ei. Hetki sitten olin varma etten ota mutta nyt kun asia tulee ajankohtaisemmaksi niin olen vallan ymmälläni. Neuvolassakaan eivät osanneet sanoa juuta tai jaata. Kuulema yhtä ymmällään on suurin osa odottajista. Mitä enemmän luen aiheesta niin sitä enemmän olen päästäni pyörälläni :(

Vauva on alkanut yhä selvenmmin mylläämään mahassa. Kuperkeikkoja tuntuu heittelevän näin ilta aikaan. Vaikka kolmonen onkin kysesssä niin kyllä ne ensimmäiset selvät liikkeet aina herkistävät :)

Tulkaahan muutkin kertoilemaan kuulumisianne. Pidetään pino ekalla sivulla :)

vesseli rv22+4 Vantaa

Vierailija
15/24 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut vauvautuneille ja plussanneille Kotiloille!

Väsymys ja pahoinvointi jyräävät täysin! Tuntuu kuin eläisin sumussa ja jaksan vain välttämättömät asiat hoitaa. Samanlaista oli kakkosenkin alkuraskaus, pari ekaa kuukautta meni ihan sumussa, kunnes helpotti. Eka neuvola oli viikko sitten ja la:ksi tuli 12.5. Sain viime viikolla sitten jo molemmat ultra-ajatkin, ensi viikolla on jo ensimmäinen, hui! Jotenkin tässä raskaudessa jännittää vielä enemmän noi ultrat kuin aiemmissa raskauksissa. Aikakin tuntuu menevän siivillä. Ensi viikolla on lääkärikin, mahtavat kohta töissä ihmetellä kun koko ajan on jotain lääkäriä sun muuta menoa. Ekan ultran jälkeen olen päättänyt jo kertoa esimiehelle, missä mennään. Jää hänelle sitten reilusti aikaa suunnitella sijaistusta. Keväällä on kuitenkin meillä töissä just kriittinen aika olla pois, mutta kolmen lapsen äitinä hän ymmärtänee, ettei näitä asioita suunnitella kalenteri kädessä.

Vesselille asuntokysymykseen: Kiitos onnitteluista ja saman kunnan alueella pysytään. Vasta helmikuun lopussa/maaliskuun alussa päästään muuttamaan, kun sovittiin nykyiseen pitkä vapautuminen. Tuolloin ei vielä ollut mitään kiikarissa, mutta saman tien se sitten löytyi!

emali 10+5

Vierailija
16/24 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannalle suurensuuret onnittelut pikkuisesta tyttelista!!! Ihanaa vauva-aikaa koko perheelle!

Vesseli - Lasten koulussa todettiin tanaan ensimmainen H1N1 tapaus, ja sairastuneen eskarilaisen pikkuveli on meidan kuopuksen luokalla.. :/ Vahan nyt hirvittaa saako kuopus sen, ja sita kautta me muutkin, mutta rokotetta en silti ottaisi raskaana ollessa, kuten en muitakaan rokotteita. Lapsiakaan en aio rokotuttaa, paljon vaan lepoa ja terveellista kotiruokaa, toivotaan etta popot pysyy poissa tai ainakin vastustuskyky hyvana. ;) Onneksi ensi viikko onkin syyslomaviikko.

Taalla voidaan todella paksusti. Mulla oli esikoisesta pikkiriikkinen vauvamasu, tokasta isompi, muttei mikaan supersuuri, ja nyt kolmannesta olen luokkaa "rantautunut valas". Tai silta se tuntuu. Painoa on tullut 10kg, eli pari kiloa enemman kuin edellisista tassa vaiheessa, muttei mitenkaan radikaalisti, eika paino nouse erityisen nopeasti enaa. Maha on kuitenkin selkeasti isompi. Ongelmallisinta ovat iltapaivisin ja iltaisin jatkuvat harkkasupparit. Jos yhtaan liikahtaa, nousee ylos tai kavelee, niin maha on heti kivikova pallo, ja TOSI epamukava karrailtava. Aamupaivat on yleensa paljon parempia, onneksi. Lisaksi alapaan suonikohju (jee..) vihoittelee myos iltaisin, jos yhtaan kavelee/seisoo enemman, joten iltaisin olen aikalailla pois pelista.

Viela 10 viikkoa pitaisi sinnitella.. AAAAAAAAH!

Vauveli tosin tuntuu voivan hyvin, potkii kovasti ja valilla tuntuu kuin hyppaisi narua, kun on niin rytmikasta jumputusta. :D Isoista siskoista on kivaa kun pikkusisko potkii heita, tai se jos huomaavat etta masu heiluu omia aikojaan. :) Viime viikolla oli laakarintarkastus, ja painoarvio oli 1,5kg. Tasta eteenpain kaynkin laakarissa kolmen viikon valein, sitten kahden ja lopuksi viikottain.

PItaa ihan oikeasti nyt ryhdistaytya ja kayda katsastamassa sairaalat, ja kirjautua sisaan sinne minka valitsen. Pitaa myos selvittaa voiko laskun lahettaa suoraan vakuutukseen, vai pitaako maksaa itse ja sitten myohemmin peria vakuutukselta kulut.. Me asumme talla hetkella Ammanissa, Jordaniassa, ja siis miehen tyon kautta on vakuutus joka korvaa kaiken.

Onkos Kotiloille viela luvassa loka-vauvoja?

Larubia 29+2

Vierailija
17/24 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syke kuului ja painoa tullut omasta mielestäni reippaanlaisesti, enemmän kuin kahdella ensimmäisellä tässä vaiheessa. Taitaa mennä enkat rikki. Verenpaine kovin alhainen, joten ei ihme, että viime viikolla töissä alkoi ihan istuessakin pyörryttää. Onneksi ei sentään ole seisomatyö. Heti tomerana ostin lakupekan ensi hätiin. On se kivaa, että jotakin paheitakin saa suosiolla ylläpitää.

Väsymys melkoinen, mutta menee varmaan pimeyden piikkiin. Piikkiä olen minäkin pohtinut ja katsotaan nyt kuinka tauti etenee. Jos pohjoisesta alkaa kantautua kuolinuutisia, niin ehkä sitten uskaltaudun piikin ottamaan. Muussa tapauksessa en ota. Lomamatka on kyllä tiedossa runsaan kuukauden päästä, joten saa nähdä, mikä on tilanne silloin. Onhan tämä hirveää verrattuna aiempiin raskauksiin, kun ei moisia tarvinnut miettiä.

Jaa, taita se olla nukkumisen aika lähellä. Turhaa sitä itseään valvottaa, kun aamulla taas pirteänä töihin mentävä.

rv 15+1 (itse haluan laskea nyt ultran mukaan enkä neuvolan mukaan)

Vierailija
18/24 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäänyt vähäiseksi täällä pyöriminen, niin väsynyt koko ajan.. Se ja huono olo onkin ne ainoat oireet tällä hetkellä. Päädyttiin kuitenkin varaamaan alkuraskauden ultra ja vielä olisi jännitettävä maanantaihin asti. Voihan sitä sittenkin vielä jotain käydä, mutta mielenrauhan vuoksi käydään katsomassa että syke ja muut löytyy.

Oletteko missä vaiheessa kertonut lapsosille pienokaisesta?

Ajateltiin itse np-ultran jälkeen kertoa, saa nähdä kuuleeko esikoinen aiemmin kun niin tarkasti kuuntelee meijän puheita:) Esikoinen muutenkin odottanut koska meille tulisi vauva:)

Nyt sänkyynpäin että huomenna jaksaa aamulla nousta.

Mammatus 6+3

Vierailija
19/24 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaan kotiloiden pinoa vähän ylöspäin, muutkin, laittakaa viestejä tulemaan!

Meillä tyttöjen kanssa puhutaan tulevasta vauvasta jo kuin täysvaltaisesta perheenjäsenestä! Ihan hauskaa, tyyliin "vauva tarvii kyllä snorkkelin nyt kun mennään uimahalliin" tai että "ootko kysyny Kekeltä?" (meillä lempinimitellään tulokasta Kekeksi). Toivotaan että kaikki sujuu mallikkaasti loppuun saakka.

Mammatus, me kerrottiin vauvasta isosiskoille noin rv 7. Ei vielä oltu edes ultrassa käyty, mutta tuli vain sellainen hetki. Sitten me sanottiin kyllä, että voi olla että vauva ei synnykään, jos se päättää siirtyä takaisin tähdeksi taivaalle. Esikoinen varsinkin on pitänyt tämän mielessään, ehkä vähän liiankin visusti, sillä vauvasta puhuttaessa hän laittaa usein loppukaneetiksi "mutta eihän se ole varmaa tuleeko sitä vauvaa lainkaan". Näillä viikoilla (n.19) ei haluaisi kuitenkaan enää noin ajatella! Ollaan sitten rauhoiteltu esikkoa, että ei tarvitse olla huolissaan, kyllä kaikki on oikein hyvin.

Maha on pyöreä ja pinkeä, napa alkaa siloittua. Aika hassua miten isoksi tässä vielä tullaankin! Vauvan liikkeistä en vieläkään voi olla varma. Ultraan parin viikon päästä, sitten viimeistään lisäkuulumisia!

Terveisin

Berenike & Keke rv 19

Vierailija
20/24 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana pikkuinen ketju täällä,jotenkin niin omannäköiseni.En oikein noita kuukausiketjuja omikseni tunne,niiden ollessa niin tupaten täynnä porukkaa ja mielelläni vaihtaisin kuulumisia suht samassa elämäntilanteessa olevien kanssa- jos vain sallitte ?

Kolmatta siis minäkin odotan,ennestään kahden tytön äiti (-77),ovat jo kouluikäisiä,toinen ekalla,toinen tokalla.Ihanaa, uutta jännittävää ollut tämä odotus tähän asti, viime kerrasta kun on jo aikaa mennyt.

Inhottavaa tosiaan että joudutaan pohtimaan näitä rokotus-asioita.Kyllä tämä raskaus on ollut henkisesti rankempi alusta lähtien, koska jossain takaraivossa se flunssan,ja erityisesti epätietoisuuden pelko jyllää.Välillä sitä vaan ajattelee,että mitenkä äin selviäisi kunnialla,ja hengissä tulevaan kesään.Toivottavasti rokotuksestakin tulisi jotakin uutta tietoa,yhtenäistä sellaista,ja tilanne jotenkin selviäisi.Hetken jo iloitsin kun ei taudista juurikaan uutisoitu,että taitaa olla jo menneen talven lumia..Vaan eipä ollutkaan.

Ihanaa Berenike,itsekin odotan jo kovasti että vauvavatsa tekisi kunnolla tuloaan tämän löysän vatsaröllykän sijaan.Meillä kanssa vauvasta puhutaan jo kuin olisi syntynyt ja liikkuisi jo.Tytöt miettivät mihin omia pikkuruisia tavaroitaan kätkevät,onpahan niille tullut jo riitaa pöytäpaikoistakin :D Eilen viimeksi esikoinen huokasi pitkään ja hartaasti :voi kunpa meillä olisi jo vauva! Monessa suhteessa tuntuu,että pääsee kyllä jo helpolla kun isommat on jo noin isoja.Eikä suoraansanottuna koskaan edes tullut mieleen kun olivat pienempiä että olisin siihen yhden vielä halunnut.Vaikka nyt toisinaan ajattelee,alun ellotuksien ja pahimpien väsymysten väistyessä, voi miksi en tätä halunnut ja tehnyt jo aiemmin?No, eipä vaan tullut mieleen,meilläkin kun noi kaksi on niin putkeen tehty että oli vaan ihanaa päästä vauva-vaippa-ajoista eteenpäin.Ja niinhän se on, että aikansa kutakin.Juuri nyt tälle tuntuu olevan täydellinen aika meidän perheessä kaikin puolin.Ja on ihanaa jakaa tätä odotuksen riemua omien lastensa kanssa!

Joillakin sitä riemua tuntui olevankin,niin ihanaa lukea miten jotkut ovat jo raskaus-matkansa päässä:) Valitettvasti en viellä nikkejä muista,mutta kovasti Onnea matkaan jokaiselle synnytystä ajatellen,tsemppiä myös muille viimeisten viikkojen kulkijoille,koettakaahan nauttia massuistanne vaikkei se aina niin helppoa olekkaan jos on vaivaa jos jonkinnäköistä jo.

Ja Jaksuja-jaksuja niille ketkä alun pahoinvoinneista kärsivät,joihin vielä itsekin osittain aika-ajoin oksetusoloineni kuulun!

Mukavaa päivää,joskin niin kamalan harmaata ja märkää sellaista, YÖks!Lumia ja hehkeää keskirakkautta toivoen...

Hattara rv13