Haisenkohan hiton pahalle?
Ihmisten käytöksestä päätellen.Ja mulla on aivan hirveitä vatsavaivoja ollut, mutta en siis itse tiedosta että piereskelisin julkisesti mutta jos kuitenkin tulee huomaamatta jonkun verran ilmaa.Mulle on kai kehittynyt jokin krooninen sulistotulehdus.Hävettää ja pelottaa.
Kommentit (42)
Minun yhdellä tutulla on se ja ikävä sairaus on, mutta kyllä hän on elänyt sen kanssa jo vuosia. Pitää elämää eämisen arvoisena siitäkin huolimatta.
Noudatathan sinä niitä ruokavalio-ohjeita, se on äärimmäisen tärkeää!
Monissa sairauksissahan on vertaistukiryhmiä, sellainen saattaisi olla hyvä.
Et haise. Tai et varmaan ainakaan hiton pahalle jos et kerran itse sitä haista. Kova stressi muuten voi aiheuttaa noita ruuansulatusongelmia ja sitä kautta ehkä sitä hajua, jos siis se haju on ihan todellinen ongelma. Eli tuon asian stressaamisella vaan pahennat sitä mahdollista ongelmaa. Älä ota sitä niin vakavasti ja huolehdit hygieniasta normaalisti, niin kyllä se siitä. :) mutta jos siis ihan kipujakin on niin sitten kannattaa kyllä käydä siellä lääkärissä.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 02:48"]
AINOA asia joka mut piti vielä elävänä oli fyysinen terveys...Nyt sekin menee ..........................................-ap
[/quote]Siis on muutakin murhetta. Kannatta hakea tukea/apua. Tottakai se fyysisen tarveyden heikkeneminen masentaa mutta tuntuu että suurempi syy on nyt jossain muualla.
Kevään iloa sinulle kaikesta huolimatta ja jaksa hakeutua avun piiriin, jooko!
Siis se oli se ainoa asia. Mikä oli hyvin. Nyt sekin sitten on mennyttä. Halusin pari vuotta ummistaa silmäni, mutta kun joku sanoi jotain ja tajusin että todellakin haisen varmaan sitten jatkuvasti. Ja nyt ei enää ole mitää. -ap
Höpsis ap!
kolmen aikaan yöllä asiat ovat aina todellisuutta suurempia ja traagisempia.
Mitä ilmeisimmin liioittelet asiaa ja jostain syystä näet kaiken mustana, varmast on hyvää ja iloa sinunkin elämssäsi, jos ei nyt juuri niin mistäpä tiedät minkä nurkan takana!
Jos et jo jotain ammattiapua saa niin ihan oikeasti, hae ja ota vastaan.
Usko pois, paistaa se päivä vielä risukasaankin!
Nyt minun täytyy lopetella ja käydä nukkumaan, voi hyvin ja häntä pystyyn, elämä voittaa, aivan varmasti :)
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 02:21"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 02:19"]
Jos kakka haisee pahalle, haisee hengityskin. Mulla sama juttu. Koeta jättää kananmuna, kaali yms. Kts googlesta pois, itsekin vasta suunnittelen sitä, kun melkein kananmunilla elän. Hävettää kyllä keskustella ihmisten kanssa.
Lääkäriin, jos kipuja. Mulla kaikki tutkittu, joten ehkä se on toi syömisjuttu.
[/quote]Ootko tähystyksessä käynyt? En uskalla mennä-ap
[/quote]
Oon käynyt. Sekä vatsa että suolisto tähystetty. Älä pelkää. Ne on nopeita toimenpiteitä. Se suoliston tyhjennyslitkun juominen nyt on aika homma. Mutta selviät kyllä!
Ja vielä, että muutenkin yleensä stressi ja kehon stressitila selittää nuo haisemisongelmat, jos ei johdu hygieniasta. Esim, voimakas hiki, väkevältä haiseva virtsa jne. Siitä voi tulla kierre kun sitten alkaa stressata siitä haisemisesta niiden muiden asioiden lisäksi ja ongelma vaan pahenee.
Paras juttu siis mitä voi tehdä on se että et mieti asiaa. Jos haiset niin sitten haiset, hygieniasta kun kuitenkin huolehdit niin et voi sen enempää asialle tehdä. Jos joku sulle asiasta ilkkuu, niin täytyy olla aika lapsellinen. Kyllä aikuisten pitäis tajuta että ihmiset nyt vaan haisee välillä ja jos se haju ei mitenkään oikeasti häiritsevä ole, niin ei siitä ole tarvetta mitään numeroa tehdä.
24
Ei kyllä tää on nyt tässä. Esim se kroonien tulehdus johtaa syöpään usein. Te ette nyt ymmärrä mitä kaikkea muutakin tässä on. Sanoin jo että ei ole mitään. kun se oli ainoa. ette te ymmärrä nyt ollenkaa.-ap
Minusta aloitusviesti, kuten alkupään muutenkin ovat kovin erilaisia viimeisten viestien kanssa. Outoa.
Kuin olisi eri ihminen esiintymässä ap:na tai ap haluaa pitää muut linjoilla muuttamalla sävyä.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 03:16"]
Ei kyllä tää on nyt tässä. Esim se kroonien tulehdus johtaa syöpään usein. Te ette nyt ymmärrä mitä kaikkea muutakin tässä on. Sanoin jo että ei ole mitään. kun se oli ainoa. ette te ymmärrä nyt ollenkaa.-ap
[/quote]Ei tietenkään kun emme mitään sinusta tiedä. Moni muukin asia tässä maailmassa johtaa syöpään. Kuulostaa kevyeltä mutta ihan tosissaan, älä ota niin vakavasti!
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 03:24"]
Minusta aloitusviesti, kuten alkupään muutenkin ovat kovin erilaisia viimeisten viestien kanssa. Outoa.
Kuin olisi eri ihminen esiintymässä ap:na tai ap haluaa pitää muut linjoilla muuttamalla sävyä.
[/quote]Juu, voi olla että mieliala putos vähän kun aloin lukemaan noita syöpäasioita kaiken päälle -ap
Olit näköjään tuosta stressistä itse jo maininnut. Mulla siis itsellä oli myös tuota ongelmaa, että ihan oikeastikin välillä haisin pahalle (ainakin omaan nenään) vaikka normaalisti hygieniasta huolehdin. Luulin just, että onkohan mulla jotain sairauksia, mutta nyt kun se stressitekijä hävisi niin ei ole ollut enää mitään hajuongelmaa tai muitakaan fyysisiä oireita. Se stressi siis pois ja et kohta edes muista koko ongelmaa.
24
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 03:28"]
Olit näköjään tuosta stressistä itse jo maininnut. Mulla siis itsellä oli myös tuota ongelmaa, että ihan oikeastikin välillä haisin pahalle (ainakin omaan nenään) vaikka normaalisti hygieniasta huolehdin. Luulin just, että onkohan mulla jotain sairauksia, mutta nyt kun se stressitekijä hävisi niin ei ole ollut enää mitään hajuongelmaa tai muitakaan fyysisiä oireita. Se stressi siis pois ja et kohta edes muista koko ongelmaa. 24
[/quote]Ei vaan tää mahaongelma on ihan olemassaoleva fakta. Toki stressi sen on laukassut ja ylläpitää sitä, mutta koska se mitä luultavammin on krooninen tulehdus niin siitä ei pääse eroon vaikka stressitekijä poistuis, ja sehän ei edes poistu. en jaksa nyt kaikkea sleittää mutta ei vaa jaksa enää...siis en psyty es kirjottaa enää mitää...tää on umpikuja nyt, kulisiit on kaatunu -ap
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 03:27"]
[/quote]Juu, voi olla että mieliala putos vähän kun aloin lukemaan noita syöpäasioita kaiken päälle -ap
[/quote]Mitä sinä nyt sellaisia luet! Lääkärikirjaa kun lukee löytää AINA itsestään jotain kamalan vakavaa ja tuskallista ja kuolemaan johtavaa ;)
Kuten sanottu, jos et jo ole henkisen/psyykkisen avun piirissä (kun masentuneelta vaikutat) niin nyt alat hakeutua sellaiseen. Se joka siitä stressistä puhuu ja se "luulosairas", ne voi hyvinkin olla oikeassa.
Jos tuntuu liian vaativalta niin olisio joku ystävä tai sukulainen joka voisi olla aktiivinen siinä asiassa? Ja soittamalla terveyskeskukseen pääsee jo eteenpäin.
Tsemppiä ja hyvät yöt, mäkin poistun nyt :)
Vaikka trolliltahan tämä vaikuttaa niin vastasinpa nyt silti. Voi joku muu lukija saada apua noista.
24
Kulissit saakin kaatua. Sen jälkeen on tilaa aitoudelle.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 03:33"]
Vaikka trolliltahan tämä vaikuttaa niin vastasinpa nyt silti. Voi joku muu lukija saada apua noista. 24
[/quote]Niin minustakin alkoi jossain vaiheessa vaikuttaa. Silti vastasin vielä kerran tosissani :(
[/quote]Miltä avanne kuulostaa sinusta? PYSTYSITKÖ ITE SIIHEN? -ap
[/quote]Ei ole maailman kamalin asia.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 03:35"]
Vaikka trolliltahan tämä vaikuttaa niin vastasinpa nyt silti. Voi joku muu lukija saada apua noista. 24
[/quote]Niin minustakin alkoi jossain vaiheessa vaikuttaa. Silti vastasin vielä kerran tosissani :(
[/quote]No en nyt tiiä miten ahdistuneen ihmisen tilitys voi niin trollilta kuulostaa mutta aivanpa sama-ap
Tämmöisiä hajunsyöjäalushouja on myynniissä,niillä pääsee hajuista eroon.
http://under-tec.com/wp-content/uploads/2001/12/underease2gbannernew.png