Seksikumppanien määrä: kuuluuko puolison tietää?
Ja mikä on ns. hyväksyttävä määrä seksikumppaneita?
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että ajat olisi hiukan vapaammat, mutta ei näköjään. Vielä miehet ilmeisesti elättelevät jotain neitsytfantasioita.
Enemmän taitaa joitain miehiä ottaa itsetunnon päälle, jos nainen on ollut jonkun tai useiden kanssa, joiden kanssa on ollut parempaa seksiä.
Miehen kun pitää tuntea itsensä maailman navaksi. Naisen on paras pitää omana tietonaan miten keskinkertaista makuuhuoneessa on, vaikka muuten olisikin mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos puolisosi on mies, muista jakaa määrä ainakin kolmella, muuten miehen herkkä itsetunto ei kestä.
Rehellisyys maan perii!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksipartnereiden määrä eikä tilin saldon kuulu toiselle jos kyse on rakkaudesta.
Oikein. Jotkut miehet (tai naiset) ovat ehkä olleet niin sekaisin nuorempana, että on pantu koko kylä läpi. Mutta ihminen voi muuttua, eikä se tarkoita, että menneisyyttä pitää kantaa koko loppuelämä mukanaan.
Vierailija kirjoitti:
En mä sitä miehenä kyllä halua kuulla, että monenko kanssa naiseni on ollut. Todennäköisesti useamman kuin minä ja mä en sillä halua mieltäni pahoittaa. Karrikoidusti ja kärjistetysti nainenhan harrastaa sitä niin monen kanssa kuin haluaa ja mies niin monen kanssa kuin voi. Älkää ottako kirjaimellisesti. :)
Just nää on syy miksi itse ainakin haluan kuulla puolison menneisyydestä. Kyetäänkö itse kohtaamaan oma menneisyys vai piilotellaanko sitä huonon itsetunnon takia. Minä olen esim. saanut sakot huumeiden hallussapidosta joskus nuorena, eikä se enää määritä minua - se oli sen ajan juttu. Se ei ole relevantti, mutta minulla ei ole vaikeuksia kertoa siitä. Kyllä se ainakin papereissa voi jotenkin vaikuttaa vielä esim. työn saantiin.
Mitä jos ei muista edes tarkkaa lukua? Mitä se kertoo ihmisestä, että on hajamielinen?
Minulle se ainakin kertoo että niitä on liikaa. En voisi ainakaan itse tyydyttää sellaisen seksihirmun haluja joka menee laskuissakin jo sekaisin.
Kumpi on seksihirmu: Paulapekka, joka on nuoruudesta alkaen ollut vain yhden kumppanin kanssa mutta harrastaa intohimoista suojaamatonta seksiä monta kertaa viikossa, vai Mattimaija joka on ollut pitkiä aikoja sinkkuna harrastaen satunnaisesti suojattuja yhden yön juttuja, mutta välissä on kuukausien tai jopa vuosien seksittömiä aikoja.
Ainakin paulapekka on uskollinen
Helppohan se on olla uskollinen, jos saa intohimoista seksiä monta kertaa viikossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksipartnereiden määrä eikä tilin saldon kuulu toiselle jos kyse on rakkaudesta.
Oikein. Jotkut miehet (tai naiset) ovat ehkä olleet niin sekaisin nuorempana, että on pantu koko kylä läpi. Mutta ihminen voi muuttua, eikä se tarkoita, että menneisyyttä pitää kantaa koko loppuelämä mukanaan.
Vierailija kirjoitti:
En mä sitä miehenä kyllä halua kuulla, että monenko kanssa naiseni on ollut. Todennäköisesti useamman kuin minä ja mä en sillä halua mieltäni pahoittaa. Karrikoidusti ja kärjistetysti nainenhan harrastaa sitä niin monen kanssa kuin haluaa ja mies niin monen kanssa kuin voi. Älkää ottako kirjaimellisesti. :)
Just nää on syy miksi itse ainakin haluan kuulla puolison menneisyydestä. Kyetäänkö itse kohtaamaan oma menneisyys vai piilotellaanko sitä huonon itsetunnon takia. Minä olen esim. saanut sakot huumeiden hallussapidosta joskus nuorena, eikä se enää määritä minua - se oli sen ajan juttu. Se ei ole relevantti, mutta minulla ei ole vaikeuksia kertoa siitä. Kyllä se ainakin papereissa voi jotenkin vaikuttaa vielä esim. työn saantiin.
Mitä jos ei muista edes tarkkaa lukua? Mitä se kertoo ihmisestä, että on hajamielinen?
Minulle se ainakin kertoo että niitä on liikaa. En voisi ainakaan itse tyydyttää sellaisen seksihirmun haluja joka menee laskuissakin jo sekaisin.
Huono itsetunto ei ole hyväksi parisuhteelle.
Voi miten kateellisia ihmisiä täällä. Ette vaan ole saaneet hyvää seksiä komeilta/kauniilta ihmisiltä :)
Vierailija kirjoitti:
Voi miten kateellisia ihmisiä täällä. Ette vaan ole saaneet hyvää seksiä komeilta/kauniilta ihmisiltä :)
Hehe, minä ainakin olen.
T. Utelias
Se on jo taidetta, että onnistuu näyttämään siltä, että viimeksi on harrastanut seksiä viime vuosituhannella. Tosiasiassa naapurin Paulapekan kanssa oli viime yönä koko yö kuumaa seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tuollainen kuuluu miehelle? En todellakaan ole kertonut kumppaneideni lukumäärää miehelleni, eikä hän ole sitä edes kysynyt. Kuitenkin niitä on ollut lähemmäs kaksisataa ennen avioliittoamme. Tuo on yksityisasia ja kaikkea ei kuulu eikä tarvitse parisuhteessakaan kertoa.
Äitis on susta varmaan ylpee...
Vierailija kirjoitti:
Seksi on ihanaa ja addiktoivaa. Kuka niitä lukuja murehtii enää mummona? Nuorena on otettava irti nautinnosta.
N24
Mummuna voi sit laskeskella tautilukuja.. ilo se on sekin..
Vierailija kirjoitti:
Itse vaikka aikuinen olenkin en todellakaan haluaisi ruveta jonkun miehen puolisoksi jolla on satoja seksikumppaneita ennen minua.jotenkin tuntuisi aika kuvottavalta ajatukselta.eipä sellaiselle häntäheikille edes pystyisi mitään tarjoamaan.olisi jo kaiken nähnyt ja kokenut.
Samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se mikään salaisuus ole, vai onko?
Yleensä naisilla on niitä ollut enemmän ja miehillä vähemmän.
Alle 10 on hyvä ja enemmän ei niin hyvä asia, mutta isompi ja tärkeämpi juttu on että millaisia kumppaneita ne ex:t ovat olleet.
Tietty tieto tuosta toisen existä voi päättää sen suhteen välittömästi.
Riippuu tietysti iästä. Mutta kyllä 10 on paljon. Minä en itse ikinä menisi yhteen ihmisen kanssa joka on harrastanut yhden yön suhteita tai jotain seksisuhteita. Se kertoo paljon ihmisestä jos hän nai ilman tunteita ja välittämistä.
Onko oikeasti 10 eri kumppania paljon jos ikää on 30-45v? Mielestäni ei, vaan nykyään se on todella vähän.
On paljon. Minä lähden siitä että ihminen ei harrasta sekiä kuin ihmisten kanssa joiden kanssa seurustelee.
Lähden myös siitä että ihmiset ei seurustele vaan siksi että ei tarvitse olla yksin vaan ainoastaan sellaisen ihmisen kanssa jota rakastaa.
Jos 30 vuotias on rakastanut 10 ihmistä niin se ihminen ei edes tiedä mitä rakkaus on.
Eli itse tapailisit jotain henkilöä X esimerkiksi puoli vuotta, kunnes olisit varma, että rakastat häntä, ja sitten voisit alkaa hänen kanssaan viralliseen seurustelusuhteeseen, ja harrastaisitte ensimmäisen kerran seksiä? Oletko kenties uskovainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 20:32"]
Sitä varmemmin saa taudin tai HPV:n mitä enemmän puolisolla on ollut kumppaneita.Järkevät ihmiset käyvät testeissä ennen kuin jätetään kortsu pois.
HPV vaan ei näy testeissä...
Entäs herpes? Sekään ei olisi kovin kiva..
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että ajat olisi hiukan vapaammat, mutta ei näköjään. Vielä miehet ilmeisesti elättelevät jotain neitsytfantasioita.
Niinhän ne ajat ovatkin vapaampia. Naisille siis. Vapauden aikakautena valtaosa miehistä saa sitten tyytyä naiseen, joka on ottanut muutamalta sadalta mieheltä kikkeliä joka reikään. Se on kiva juttu se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Aina haku päällä, bodycounttii vissiin tuhat, paljastavin asu täällä, profiilissa tissikuvat
Et sä niin huono oo, mut sun maine on. Oot vaa unohtanu mitä kaunis nainen on
Jos mennää sun luo, kyllä mä väännän sua salee, mut nakerran vaik käden poikki, et pääsen aamulla hanee"https://genius.com/Fintelligens-rotko-lyrics
Valitettavasti suomalaisen naisen stereotyyppi alkaa olla yllä kuvatun tekstin mukainen. Kukaan ei halua ho*osta vaimoo, joten kyllä, puolison pitää tietää.
Mä taistelen stereotypioita vastaan. Noissa sanoituksissa on nähtävissä juuri se kaksoistandardi, että mies käy panemassa kyllä tätä naista, mutta jostain syystä hänen panemisensa ei laske arvoaan. Mutta naisen kyllä. En ikinä haluaisi puolisokseni tuollaisella ajatusmaailmalla varustettua ihmistä.
Joo, älä huoli, en minäkään haluaisi kaltaistasi tiukkapipofeministiä.
P.S. Kyllä laskee miehenkin arvoa nykyään. Kaveriporukoissa kuittaillaan huolella jos on sortunut kyläpyörää polkemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmasta elämästä mustasukkaisen kannattaa kysyä suoraan puolisonsa kumppanimäärää, jolloin tervepäiset tajuavat lopettaa suhteen mustasukkaiseen kumppaniin.
Kyse voi olla myös terveestä järjestä. Jos itse haluaa vakavaa ja kestävää suhdetta ja toisella on satoja takana niin miksi mennä satuttamaan itseään?
Juuri näin. Menneisyys kertoo pitkälle tulevaisuuden. Se kertoo miten kyseinen ihminen käyttäytyy ja reagoi tilanteisiin.
Jos haluaa pysyvää suhdetta niin on järjetöntä mennä yhteen ihmisen kanssa jolla on ollut toista kymmentä suhdetta.
Saisiko tälle perustelun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehe, minä ainakin olen.
T. Utelias
Joo unissasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on seksihirmu: Paulapekka, joka on nuoruudesta alkaen ollut vain yhden kumppanin kanssa mutta harrastaa intohimoista suojaamatonta seksiä monta kertaa viikossa, vai Mattimaija joka on ollut pitkiä aikoja sinkkuna harrastaen satunnaisesti suojattuja yhden yön juttuja, mutta välissä on kuukausien tai jopa vuosien seksittömiä aikoja.
Ainakin paulapekka on uskollinen
Taas on siis kyse huonosta itsetunnosta. Et usko että kukaan rakastaisi sinua ja siksi haluaisi olla kanssasi vaan koko suhde on sinulle vain seksiä. Kertoo paljon missä arvossa nämä neitsyttä odottavat pitävät parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmasta elämästä mustasukkaisen kannattaa kysyä suoraan puolisonsa kumppanimäärää, jolloin tervepäiset tajuavat lopettaa suhteen mustasukkaiseen kumppaniin.
Kyse voi olla myös terveestä järjestä. Jos itse haluaa vakavaa ja kestävää suhdetta ja toisella on satoja takana niin miksi mennä satuttamaan itseään?
Juuri näin. Menneisyys kertoo pitkälle tulevaisuuden. Se kertoo miten kyseinen ihminen käyttäytyy ja reagoi tilanteisiin.
Jos haluaa pysyvää suhdetta niin on järjetöntä mennä yhteen ihmisen kanssa jolla on ollut toista kymmentä suhdetta.
Saisiko tälle perustelun?
Aika harvoin ihminen muuttaa käytöstään ja tapoja johon on tottunut, se malli on jo niin juurtunut ja sisäänrakennettu että saman kaavan mukaan mennään.
Pienen aikaa joku voi yrittää ns skarpata mutta se on vain ajan kysymys koska se tulee joku tai jokin "sopiva ärsyke" ja sama meno jatkuu.
Esimerkkejä näistä on vaikka kuin paljon.
Kyllä valinnoilla ja historialla on merkitys, joskus jopa erittäin iso.
On helpompaa olla yksin kuin huonossa suhteessa.
Olisi ees terve tavara. Se ei liene liikaa ole pyydetty..