Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen rokottamaton ja lähes 40v kestänyt "ystävyys" on katkolla

Vierailija
07.01.2022 |

Tämän vuoksi. Armotonta kritisointia ja piilovittuilua tyyliin "voithan oireettomana levittää tautia". Mä en ole kyseenalaistanut hänen toimiaan vaikka on rokotukset ottanut. Mun mielestä jokaisella pitää olla oikeus tehdä mitä haluaa.

Kommentit (123)

Vierailija
61/123 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani on myös rokottamaton ja omista teorioistaan kovaan ääneen vuodattanut. Sanoo, että kaikki rokotetut kuolevat kahden vuoden päästä. Itse olen rokotettu. Mikä ystävä toivoo toisen kuolemaa?

Vierailija
62/123 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun foliohattunen sisko katkas välit mun perheeseen, kun ei oltu samaa mieltä hänen kanssaan, levittää fakenewsejä ym. Mun ystävän mies, nelikymppinen,ihan perusterve mies kuoli koronaan, ei ollut ottanut rokotetta, koska halusi seurata pari vuotta, toimiiko se ja mitä sivuvaikutuksia....olisi toiminut ja olisi välttynyt pahimmalta sivuvaikutukselta eli kuolemalta. Siksi en ymmärrä näitä rokotevastasia - olen nähnyt, miten voi käydä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/123 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just. Itsellä katkesi 45 vuotta pitkä ihmissuhde, oli mielestäni paras ystäväni.

Syy: erehdyin lähettämään wa-linkin ylilääkärin haastatteluun, joka kertoi tilanteesta sairalassa. Ilman mitään sen kummempaa ajatusta lähetin.

Hän on rokottamaton, minä rokotettu. No, sitten tulikin laskiämpäri niskaan, ja puukko selkään. Tunnuin olevan syyllinen aivan kaikkeen, myös siihen, etten halunnut häntä tavata kuin ulkona. Syy: olen riskiryhmää. Diabetes ja vastasairastettu syöpä.

Tällä kokemuksella varustettuna sanon: joku ratas vippaa ja pahasti noilla rokottamattomilla. Pysyn taatusti kaukana foliohatuista.

Hei

Älä viitsi yleistää. Jos en ota rokotetta on minulla siihen syyni. Seuraan velipoikaa jopa on peloissaan että myös näkö menee piikkien jälkeen. Ei vaan kävelykyky eikä rytmihäiriöt ,painajaiset ,selkäkipu ym

Nyt yritän väkisin saada veljeni asumaan luokseni . Hän asuu sivussa, 

Yleistää? Kerroin ex-ystävästäni, ja siitä että minua syyllistettiin siinä samassa aivan kaikesta. Jos en halua tavata rokottamattomia, niin on pelkästään itsesuojelua.  Sytohoidot ovat ohi, mutta tablettihoito jatkuu..... Kyllä aivan selvästi on näytetty, mikä on tilanne sairaaloissa nyt, sydän-ja syöpähoitoja lykätty... Voin täysin kuvitella syöpäsairaan kauhua, kun hoito viivästyy. 

Vielä: ex- ystäväni tekee hoitotyötä vanhusten parissa, keikkaluontoisesti. Vaikkei ottaisikaan rokotetta, niin tuo työ nyt vaan ei ole asiallista tässä tilanteessa. En sanonut siitäkään mitään.  No, satutti pahasti, mutta selviän kyllä.

Olen rokotettu, mutta en jaksa enkä voi sietää läheisten enkä tuttavien koronapaasausta. Läheiseni laittaa whatsapissa nuita koronauutisia ja jankkaa koronasta, enkä jaksa yhtään sellaista. Olen sanonut hänelle siitä, mutta ei kunnioita toivettani. Olen ottanut etäisyyttä, koska en halua elämääni vihamielistä jankkausta, vaikka olenkin itsekin rokotettu. Joten oman kokemukseni perusteella, kun en tiedä miten entinen ystäväsi kertoisi omasta kokemuksestaan (onko todella ollut vain yksi ”viaton” linkkaus, vai onko ollut systemaattista vihjailua ja syyllistämistä tavalla jos toisella ja painostusta), niin en ihmettele ystäväsi reaktiota.

Miltä sinusta tuntuisi, jos joku läheisesi alkaisi paasata esimerkiksi veganismista, linkkaisi sinulle uutisia whatssapissa ja syyllistäisi sinua sinun ruokavaliostasi? Tai tuputtaisi väkipakolla uskontoa? Tai markkinoisi väkipakolla ja yrittäisi pakottaa sinua ostamaan tuikkuja, kippoja ja kuppeja tai laittamaan rahasi pyramidihuijaukseen? Kaikki paasaaminen, kaikki tuputtaminen ja jankkaaminen on törkeää ja rajoja ylittävää, joten toivottavasti ymmärrät lopettaa muiden ihmisten kanssa.

Kun nyt jaksoit kirjoittaa näinkin pitkän "paasauksen" minun syyllistämisekseni, niin lueppa alkuperäinen kirjoitukseni uudelleen... En tosiaan ole paasannut mistään, enkä sanonut mitään kritisoivaa, joten luulet väärin. Luulen vain, että osuin "huonoon omaantuntoon", tietämättäni.

Ystävä, joka ei edes hiukkaakaan ajattele minua, kieltäydyttyäni tapaamasta kuin ulkona ei todellakaan ole ystäväni. Ison leikkauksenja sytohoitojen jälkeen ei todellakaan kiinnosta riekkua mitenvaan, korona-aikana, välttääkseni selkäänpuukottamisen.

Minua syyllistettiin aivan kaikesta, en viitsi vaan enempää kirjoittaa. En vain uskalla luottaa olemalla oma itseni tällaisen henkilön läsnäollessa. 

Et osunut huonoon omatuntoon, mistä minulla olisi huono omatunto? En väittänyt faktaksi, että olet jankannut ja varmasti itse tiedät, että oletko vai et. Tuli vain kirjoituksestasi mieleen törkeästi jankkaava läheiseni, joka ei kunnioita muiden ihmisten rajoja ja toiveita ja mainitsin siitäkin puolesta, että mikäli levittää omaa ”uskontoaan” muille, voi törmätä siihen, että ihmiset eivät jaksa paasausta kuunnella. Se ei ehkä ollut niinkään suora vastaus sinulle, vaan yleisesti kaikille niille, jotka haluavat väkipakolla levittää omaa ”uskontoaan” asiasta kuin asiasta. Läheisetkään eivät välttämättä jaksa sellaista. Enkä tätäkään tarkoita suoraan sinulle enkä väitä, että näin tekisit, tämäkin on yleistä tähän aiheeseen liittyvää pohdintaa ja omakohtainen kertomus siitä, miksi välit menevät poikki paasaajan kanssa. Toki pätee sekä koronajankkaajiin kuten salaliittoteoreetikoihin.

Vierailija
64/123 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 3x rokotettu ja useampikin fiksuna pitämäni ihminen on osoittautunut rokottamattomuudessaan yllätykseksi. Uskotaan salaliittoteorioihin, perustellaan omaa päätöstä täysin faktoihin perustumattomilla lausunnoilla jne jne.

En vaan jaksa. Välit on väkisinkin viilenneet.

Vierailija
65/123 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani on myös rokottamaton ja omista teorioistaan kovaan ääneen vuodattanut. Sanoo, että kaikki rokotetut kuolevat kahden vuoden päästä. Itse olen rokotettu. Mikä ystävä toivoo toisen kuolemaa?

Kerro sille, että se muistaa väärin. Kaikkien rokotettujen piti kuolla kahden viikon päästä.

Vierailija
66/123 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimit itsekkäästi. Jos jokainen toimisi kuten sinä, meillä kuolisi valtavasti ihmisiä tai olisi paikat suljettuna ja ihmisiä jäisi enemmän työttömäksi.

Jos taas jokainen ottaisi rokotukset, hoitajilla ei olisi niin kova kiire sairaaloissa, lasten leikkauksia ei siirrettäisi, olisi vähemmän rajoituksia eli niin monia ei jäisi työttömäksi.

Omaan terveyteen liittyvissä asioissa kuuluu toimia itsekkäästi.

Vierailija
67/123 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole yhdenkään ystäväni, tuttavani, kollegani tai sukulaiseni kanssa keskustellut rokotteesta. Puolisoni on ainoa, joka tietää, etten ole ottanut yhtään rokotetta. Onko yleistäkin avautua henkilökohtaisista terveysasioista?

Pandemia ei ole kenenkään yksityisasia.

Vierailija
68/123 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimit itsekkäästi. Jos jokainen toimisi kuten sinä, meillä kuolisi valtavasti ihmisiä tai olisi paikat suljettuna ja ihmisiä jäisi enemmän työttömäksi.

Jos taas jokainen ottaisi rokotukset, hoitajilla ei olisi niin kova kiire sairaaloissa, lasten leikkauksia ei siirrettäisi, olisi vähemmän rajoituksia eli niin monia ei jäisi työttömäksi.

Tiedän, ettei jokaisen ole mahdollista toimia kuten minä, mutta vastaan silti koska olen uskomattoman väsynyt syyllistämiseen ja vihjailuun, että minä (=minun kaltaiseni) ovat syyllisiä nykytilanteeseen;

Joulukuussa oli yksi työtapaaminen, johon oli pakko osallistua. Tein pikatestin ennen sitä. Syksyn mittaan on ollut keskimäärin yksi päivä viikossa, kun on ollut pakko käydä toimistolla. Olen matkustanut omalla autolla (en julkisilla), käytttänyt maskia, pitänyt huolta että aina on parin metrin etäisyys muihin työntekijöihin ja useimmiten ajoittanut käyntini niin, ettei toimistolla ole muita. Olen lotrannut käsiäni pesualtaassa ja käsidesillä vähän väliä.

Näin olen toiminut koko pandemian ajan lukuun ottamatta kesää 2020, kun kävimme viimeksi puolisoni kanssa elokuvissa ja ulkomailla.

Käyn viikon mittaan lähikaupassa (maski, etäisyydet, käsidesi, etukäteen suunnitellut ostokset jotka "juoksen kokoon"), tilaan kerran viikossa tai kahdessa isommasta marketista ruoat noutopisteeseen ja puoliso hakee ne. Lisäksi käymme tarpeen mukaan postissa ja kirjastossa. Kaikki muut tuotteet tilaan netistä, pienet kotiinkuljetuksena ja isommat paikalliseen postiin.

Emme vieraile kenenkään luona eikä meille ole vieraat tervetulleita. Viimeksi tapasimme tuttavia kesällä, kun tarkeni olla ulkona. Harrastamme tällä hetkellä vain kotona tehtäviä juttuja (elokuvat, lukeminen, käsityöt/nikkarointi, musiikki) ja ulkoilua. Eilen kävimme päiväkävelyllä läheisessä pikkukaupungissa; emme käyneet yhdessäkään liikkeessä tai kahvilassa ja pidimme maskia ulkonakin, koska väkeä oli aika paljon liikkeellä.

Jos minulle tulisi vähäisiäkin flunssaoireita, päänsärkyä, vatsavaivoja, mitä tahansa muita vaivoja, niin tekisin ensin itsehoitotestin ja mikäli oireet jatkuisivat niin hakeutuisin testattavaksi.

Kaiken tämän jälkeen on aika helvetin rasittavaa lukea olevansa RISKI muille tai edes itselle.

No miksi ette rokottaudu?

Vierailija
69/123 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaan terveyteen liittyvissä asioissa kuuluu toimia itsekkäästi.

Jos joku kokee rokottamattomien toiminnan vaarantavan oman terveytensä, niin tällä henkilöllä olisi siis oikeus toimia itsekkäästi ja järjestää pakkorokotus?

Vierailija
70/123 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella ei missään tapauksessa pidä olla oikeutta tehdä mitä haluaa. Meidän yhteiskunta voi toimia ainoastaan siten, että jokaisen on kannettava vastuunsa muustakin kuin itsestään. Rokotuksen ei pitäisi olla oma valinta. Ikävää, että välit menevät, mutta en itsekään halua olla tekemisissä rokottamattomien kanssa. Se, ettei ota piikkiä kertoo jostain tai kaikista seuraavista: merkittävä vaikeus ymmärtää syy-seuraussuhteita, merkittävä vaikeus ymmärtää, mikä on luotettavaa tietoa (= älykkyyhaaste), itsekyys, välinpitämättömyys, poislukien toki ne, joilla on oikeasti joku terveydellinen este piikin ottamiseen, mutta näitä on aivan häviävän pieni osa.

En jaksa olla ystävä sellaisen ihmisen kanssa, joka ei kykene ajattelemaan kuin itseään. Se on sellainen, asia, jossa jokainen oikeasti saa valita ja tehdä mitä haluaa. Ystäviä ei ole pakko olla kenenkään kanssa, jos ei siltä tunnu. Jotta ihmislaji voi selvitä, on pakko sen sijaan oikeasti kyetä ajattelemaan muutakin kuin itseään ja ymmärtää, mikä on totta ja mikä ei.

Kehollinen koskemattomuus nimenomaan on oma valinta. Korona ei ole kovin vaarallinen tauti ja rokote on näköjään lähes tehoton. Millä perustelet pakkorokotukset? Koronan testaukseen, jäljitykseen ja rokottamiseen kuluneilla parilla miljardilla eurolla olisi muuten maksettu 40000 koronasta johtuvaa tehohoitojaksoa. Mikäköhän yhteiskuntaa siis oikessti rasittaa?

Millä ihmeellä sinä perustelet sen, että rokote olisi lähes tehoton, kun tiedetään tasan tarkkaan tilastoista, että rokottamattoman riski joutua tehohoitoon on yli 30 kertaa suurempi kun täyden rokotesarjan saaneella?

Vierailija
71/123 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 3x rokotettu ja useampikin fiksuna pitämäni ihminen on osoittautunut rokottamattomuudessaan yllätykseksi. Uskotaan salaliittoteorioihin, perustellaan omaa päätöstä täysin faktoihin perustumattomilla lausunnoilla jne jne.

En vaan jaksa. Välit on väkisinkin viilenneet.

Sama juttu. On vaan niin turhauttavaa ylipäätään keskustella oppimattomien ja tyhmien ihmisten kanssa, jotka eivät kaiken lisäksi ymmärrä, vaikka niille esitetään selkeät faktat. Sellaisten kanssa ei keskustelu oikein onnistu.

Vierailija
72/123 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronaan ei kuole valtavasti ihmisiä ja 98 prosenttia sairastaa sen hyvin lievänä ilman rokotettakin. Leikkauksia on siirretty jo vuosia, johtuu resurssipulasta, ei koronasta yksistään.

Juu. Näitä siirtoja on tehty ties kuinka kauan, mutta nyt esim. HUS sai valtavan hienon keppihevosen millä syyttää jotain muuta kuin itseään hommien sössimisestä. Tietysti ihmetyttää, että enää eivät tarjoa tilastoa hoidettavien rokotestatuksesta mitä niin auliisti koko sysksy toitotettiin.

Yksi syy lienee se, että "rokotekriittisten" matematiikan ymmärrys on korkeintaan peruskoulutasoa. Ei ymmärretä esim. perustasoharhaa.

Vierailija
73/123 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peräänkuuluttaisin ihmisiltä itsenäistä ajattelua iltapäivälehtien lööppien tavaamisen sijaan. Myös matemaattinen ja looginen ajattelu olisi suotavaa. Paljon pyydetty, tiedän. Rokottamattomat eivät ole tämän tilanteen syyllisiä, mutta sellaisia heistä halutaan tehdä.

Laitapa esiin, kuinka paljon teholla ja sairaalassa rokottamattomia suhteessa rokotettuihin.

Kyse ei ole diitä, kuka tartuttaa tai etenkään lievistä tartunnoista.

Kyse on vakavista tautimuodoista ja sairaanhoidon kantokyvystä ja sitä rokottamattomat kuormittavat suhteettoman paljon.

Vierailija
74/123 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sitten ymmärrät sairaalan teho-osastolla että olisi kannattanut ottaa ne rokotteet niin olisit sairastanut sen koronainfektion vain lievänä mutta koska et ottanut rokotteita niin sinne tulee koronainfektion vakava muoto minkä takia joudut sairaalan teho-osastolle viikkokausiksi makaamaan ja olemaan hengityskoneessakin ja saat ties mitä pysyviä sisäelinvaurioita sen taudin takia. Minä sairastin sen taudin vain lievänä koska olin ottanut jo ne 2 rokotusta ja kolmannen otan heti kun se minulle annetaan.

Aika kärjistävää tekstiä. Oma mies 35v sairasti koronan neljässä päivässä kotona flunssana.

Ei ole kovin vankkaa tieteellistä todistelua, jos ottaa esimerkiksi yhden tapauksen.  1500 suomalaista on kuollut Covidiin. Heillä on kymmeniätuhansia sukulaisia, jotka voisivat antaa tosenlaisen lausunnon. Vielä enemmän on niitä, joitten sukulainen on taistellut hengestään muutaman viikon tehohoitojaksolla.

Vierailija
75/123 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just. Itsellä katkesi 45 vuotta pitkä ihmissuhde, oli mielestäni paras ystäväni.

Syy: erehdyin lähettämään wa-linkin ylilääkärin haastatteluun, joka kertoi tilanteesta sairalassa. Ilman mitään sen kummempaa ajatusta lähetin.

Hän on rokottamaton, minä rokotettu. No, sitten tulikin laskiämpäri niskaan, ja puukko selkään. Tunnuin olevan syyllinen aivan kaikkeen, myös siihen, etten halunnut häntä tavata kuin ulkona. Syy: olen riskiryhmää. Diabetes ja vastasairastettu syöpä.

Tällä kokemuksella varustettuna sanon: joku ratas vippaa ja pahasti noilla rokottamattomilla. Pysyn taatusti kaukana foliohatuista.

Hei

Älä viitsi yleistää. Jos en ota rokotetta on minulla siihen syyni. Seuraan velipoikaa jopa on peloissaan että myös näkö menee piikkien jälkeen. Ei vaan kävelykyky eikä rytmihäiriöt ,painajaiset ,selkäkipu ym

Mummollani on näin käynyt, ruusu levisi silmään ja näkö nyt lähtee. On rokotettu. Vituttaa seurata tätä. Mummo asuu ihan skutsissa, ja hyvon vähän kontakteja, joten voi olla että tämä oli jopa mummolle vaarallisempi vaihtoehto kuin olla ottamatta piikkejä.

Miten rokotus olkavarteen VIRUKSEN proteiinin ja vasta-aineiden tuottamiseksi aiheuttaa BAKTEERITULEHDUKSEN silmässä?

Kertoisitko?

Vierailija
76/123 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan sitä voi levittää. Mutta suurin huoli taitaa olla se että jos on rokottamaton niin on suurempi vaara saada pahempi taudin versio, joutuu sairaalaan ja vie paikan muilta apua tarvitsevilta (mitä ei olisi voinut välttää rokotuksella). 

Juuri näin. Jos rokotettu saa taudin, hän ei yleensä sairastu vakavasti. Silloin on rennompaa olla vain muiden rokotettujen seurassa. Rokottamattomien puolesta joutuu pelkäämään, faktahan on että heillä riski on suurempi.

Riski on toki suurempi, mutta silti olematon. Ilman rokotetta 98 prosenttia rokottamattomista sairastaa koronan hyvin lievänä ( lähde THL kevät 2020) teho-osastolle joutuu hyvin harva, varsinkin nuoremmista ikäluokista.

Prosenttien sijaan kannattaisi ehkä puhua yksilöistä, niin nekin ymmärtävät joilla matematiikan taito on vähän hakusessa.  1500 on kuollut, tuhansia ollut tehohoidossa, vielä enemmän sairaalahoidossa ja massiivisesti useampi  karanteenissa. Se tekee huonoa yhteiskunnallekin.

Vierailija
77/123 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojaa, muutaman viikonpäästä olette ehkä kaikki jo sairastanret omikronin niin ollaan sitten samalla viivalla kaikki eikä tartte kyräillä. :)

Vierailija
78/123 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei

Mummollani on näin käynyt, ruusu levisi silmään ja näkö nyt lähtee. On rokotettu. Vituttaa seurata tätä. Mummo asuu ihan skutsissa, ja hyvon vähän kontakteja, joten voi olla että tämä oli jopa mummolle vaarallisempi vaihtoehto kuin olla ottamatta piikkejä.

Miten rokotus olkavarteen VIRUKSEN proteiinin ja vasta-aineiden tuottamiseksi aiheuttaa BAKTEERITULEHDUKSEN silmässä?

Kertoisitko?

Nimenomaan näin. Edellinen kirjoittaja on hyvin edustava otos rokotekielteisistä. Perustiedotkin aivan olemattomat. Rokotteilla tai edes covidilla ei ole sinällään mitään tekemistä ruusun (=erysipelas) kanssa. Mutta kaikki mistä ei itse mitään tiedä yhdistetään yhteen.

Vierailija
79/123 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein aloittajalle

Vierailija
80/123 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun foliohattunen sisko katkas välit mun perheeseen, kun ei oltu samaa mieltä hänen kanssaan, levittää fakenewsejä ym. Mun ystävän mies, nelikymppinen,ihan perusterve mies kuoli koronaan, ei ollut ottanut rokotetta, koska halusi seurata pari vuotta, toimiiko se ja mitä sivuvaikutuksia....olisi toiminut ja olisi välttynyt pahimmalta sivuvaikutukselta eli kuolemalta. Siksi en ymmärrä näitä rokotevastasia - olen nähnyt, miten voi käydä!

Jännästi rokotevastaiset keskittyvät laskemaan omaa kuolinriskiään tajuamatta, kuinka suuri osa kävelee omin jaloin sairaalasta ulos liittyen long covid -joukkueeseen, jossa myös täysin oireetta sairastaneita nuoria ammattiurheilijoita.

Long covidia ei taida rokotevastaisille olla olemassa. Torjutaan, koska muuttaisi riskit totaalisesti.