Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko paikalla muita yhdistysten rahastonhoitajia?

Vierailija
28.04.2015 |

Teen tässä juuri kirjanpitoa. Muuten ihan hauskaa hommaa, mutta käteiskassa aiheuttaa harmaita hiuksia... Onko muilla jo kirjanpito tälle vuodelle tehtynä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 14:02"]

Juu, ota vaan asia napakasti esille kevätkokouksessa. Ihmiset kumminkin unohtaa helposti, mut jos itse muistaisit alussa vaikka edellispäivänä ennen tapahtumia laittaa vastuuhenkilölle muistutuksen, että vihko mukaan ja alku- + loppukassa ylös, niin jos se siitä tarttuisi. Tsemppiä!

[/quote]

Näin mä ajattelin tehdä. Kassa on ollut nyt niin pitkään puheenjohtajalla, että en ole edes nähnyt koko kassaa pitkään aikaan. Olen pari kertaa sitä pyytänytkin, mutta ei ole tullut... Ei kukaan näitä juttuja pahuuttaan tee, kyse on vain siitä, että yhdistys ei ole hirveän aktiivinen, kokouksia on harvoin ja usein asiat sovitaan tekstiviesteillä tai muutaman toimijan kesken.

Ap

Vierailija
22/25 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 14:07"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 14:04"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 13:56"]Ja mä en ylipäätään haluaisi, että sieltä kassasta otettaisiin itselle mitään, kun se lisää mun työtä, vaan pyydettäisiin maksamaan tilille tai sitten ostokset tehtäisiin yhdistyksen tilille (yhdessä kaupassa on sellainen).

[/quote]No tämä nyt ainakin kannattaisi ekana kieltää. Kannattaa olla tiukkana, vastuu on kuitenkin sulla.

[/quote]

Ne, jotka ottavat siitä kassasta itselle, ovat ottaneet siis tapahtumien järjestämisen yhteydessä. Summat ovat niin pieniä, etten mä kenenkään usko käyttävän väärin kassaa, mutta lähinnä tämä on helvetin ärsyttävää.

Ap

[/quote]Jättäväthän aina kuitin tilalle? Tapahtumissakin olisi hyvä olla vastuuhenkilö, jonka vastuulla se kassalipas on koko ajan. Jos et sinä tai puheenjohtaja, niin sitten joku muu nimetty henkilö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 14:09"]

Juu, ota vaan asia napakasti esille kevätkokouksessa. Ihmiset kumminkin unohtaa helposti, mut jos itse muistaisit alussa vaikka edellispäivänä ennen tapahtumia laittaa vastuuhenkilölle muistutuksen, että vihko mukaan ja alku- + loppukassa ylös, niin jos se siitä tarttuisi. Tsemppiä!

[/quote]

Näin mä ajattelin tehdä. Kassa on ollut nyt niin pitkään puheenjohtajalla, että en ole edes nähnyt koko kassaa pitkään aikaan. Olen pari kertaa sitä pyytänytkin, mutta ei ole tullut... Ei kukaan näitä juttuja pahuuttaan tee, kyse on vain siitä, että yhdistys ei ole hirveän aktiivinen, kokouksia on harvoin ja usein asiat sovitaan tekstiviesteillä tai muutaman toimijan kesken.

Ap

[/quote]Jos pyynnöt ei auta, aseta selkeät ehdot. Suostut jatkamaan rahastonhoitajana vain jos sun vaatimat ehdot toteutuu.

Vierailija
24/25 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 14:10"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 14:07"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 14:04"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 13:56"]Ja mä en ylipäätään haluaisi, että sieltä kassasta otettaisiin itselle mitään, kun se lisää mun työtä, vaan pyydettäisiin maksamaan tilille tai sitten ostokset tehtäisiin yhdistyksen tilille (yhdessä kaupassa on sellainen).

[/quote]No tämä nyt ainakin kannattaisi ekana kieltää. Kannattaa olla tiukkana, vastuu on kuitenkin sulla.

[/quote]

Ne, jotka ottavat siitä kassasta itselle, ovat ottaneet siis tapahtumien järjestämisen yhteydessä. Summat ovat niin pieniä, etten mä kenenkään usko käyttävän väärin kassaa, mutta lähinnä tämä on helvetin ärsyttävää.

Ap

[/quote]Jättäväthän aina kuitin tilalle? Tapahtumissakin olisi hyvä olla vastuuhenkilö, jonka vastuulla se kassalipas on koko ajan. Jos et sinä tai puheenjohtaja, niin sitten joku muu nimetty henkilö.

[/quote]

Kyllä niitä kuitteja mulle on tullut (siis kauppakuitti, jossa kirjoitus "otettu kassasta"), ja aikaisempina vuosina oon saanut kassan jopa täsmäämään. Viime vuonna olin niin vähän toiminnassa mukana, että tällä kertaa jännittää. Mulla on kassanlasku, tai siis paremmin niiden tapahtumien rekonstruktio, vielä edessä.

Ap

Vierailija
25/25 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 14:09"]

[/quote]

Ap

[/quote]Jos pyynnöt ei auta, aseta selkeät ehdot. Suostut jatkamaan rahastonhoitajana vain jos sun vaatimat ehdot toteutuu.

[/quote]

En mä viitsi uhkailla, oon luvannut olla vielä 7 vuotta tässä pestissä :D Kysymys on tässä ehkä enemmän siitä, että suurin osa yhdistyksen jäsenistä ei ymmärrä, miten hankala tuo kassan kanssa puljaaminen on kirjanpidossa, ja sen takia he eivät yksinkertaisesti tule ajatelleeksi, että ihan oikeasti sinne kassaan pitää kirjoittaa ne tapahtumat. Aikaisempina vuosina ei ole ollut tällaista kuitti- ja silppuhulabaloota kuin tänä vuonna, joten nyt aion pitää kassasulkeiset kevätkokouksessa oikein perinpohjaisesti.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme