Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Passikuvat 26 euroa!

Vierailija
28.04.2015 |

Stana. Digitaalisessa muodossa, ei mene edes materiaalikustannuksia, jos ei halua. hitto, yksi stanan kuva passia varten, ja se maksaa 26 euroa. En ottanut. Jos ei halvemmalla saa, niin olen ilman henkkareita.

Paljon muissa kaupungeissa maksaa?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa muuten niin paljon aivoon, että otan happea tässä muutaman kuukauden, ja menen vanhentuneella passilla. Jos tulee asiaa naapurikaupunkiin, niin otan sitten siellä. Saakeli, että järkytyin tuosta 26 eurosta. T: Ap

Vierailija
2/59 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 03:31"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 03:26"]

Espoossa maksoin 22e. Ja kyllä vituttaa kun noita sähköisiäkin kuvia säilytetään vaan puoli vuotta. Viime syksynä hain passin ja nyt nimi muuttui niin on pakko hakea uus setti kuvia, kun vanhoja ei oo. -_-

[/quote]No olisiko tuo nyt ollut niin pitkä matka ajaa tänne Länsiväylän toiseen päähän ottamaan ne kuvat eurolla? Vai ihan periaatteestako et Helsinkiin astu?

[/quote]

No EN jaksanut raahautua kahta tuntia jonnekin helvetin Ruoholahteen julkisilla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 03:26"]Espoossa maksoin 22e. Ja kyllä vituttaa kun noita sähköisiäkin kuvia säilytetään vaan puoli vuotta. Viime syksynä hain passin ja nyt nimi muuttui niin on pakko hakea uus setti kuvia, kun vanhoja ei oo. -_-
[/quote]Sen takia vain puoli vuotta kun passikuva ei hakiessa saisi olla kuin enintään 6 kk vanha.

Vierailija
4/59 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 20:44"]Miksi en ota itse? No se tulisi vielä kalliimmaksi, kun joutuis ostaa järjestelmäkameran. T: ap, jolla köyhä pokkari, eikä yhtään kuvaustaitoista kaveria.
[/quote]Ei tarvitse olla järjestelmäkamera.

Vierailija
5/59 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 20:54"]Passit on todella kalliita. 3 henkiseltä perheeltä passit maksaa 200€ Tampereella (sis. kuvat + passit). Tulee etelänreissulle äkkiä hintaa lisää!
[/quote]Moniin maihin vaaditaan että passi on voimassa vähintään 6 kk matkan jälkeen eli käytännössä passin voimassaoloaika voi olla 4,5 vuotta. Aika usein saa passin uusia nykyään.

Vierailija
6/59 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 01:41"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 03:26"]Espoossa maksoin 22e. Ja kyllä vituttaa kun noita sähköisiäkin kuvia säilytetään vaan puoli vuotta. Viime syksynä hain passin ja nyt nimi muuttui niin on pakko hakea uus setti kuvia, kun vanhoja ei oo. -_- [/quote]Sen takia vain puoli vuotta kun passikuva ei hakiessa saisi olla kuin enintään 6 kk vanha.

[/quote]

Typerä aikaraja. Olis pitäny ottaa kuvat ihan käteen. Ei sitä kukaan nyt tietäis, että onko 6kk vai 8kk vanha kuva ..............

Vierailija
7/59 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä poliisilaitoksen kopissa muistaakseni kahdeksan euroa

Vierailija
8/59 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tuolle, joka ehdotti itsekuvaamista.

Päivitys 2015: joulukuun 2014 alusta passin voi uusia myös netissä, mutta itse otettua kuvaa ei voi liittää sähköiseen hakemukseen. Kuva pitää siis vanhaan malliin tulostaa ja toimittaa poliisilaitokselle tai hoitaa kuvaus liikkeessä, joka toimittaa kuvan sähköisesti. - See more at: http://l.kryptoniitti.com/lassial/ohjeet/150108-ota_itse_passikuva#sthash.SkXLZ76P.dpuf

Vierailija
9/59 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole hyvää kameraa, hyvää kuvaajaa, sopivaa taustaa(turkoosi seinä tai kukkatapetti), eikä tulostinta. Tuolla vaivalla, että nuo hankkisi, maksaisi jo sen 26 euroa. Vaan kun en helevetti maksa.

Vierailija
10/59 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, joko sää oot alkanut eksältä vinkua niitä lautoja arkkuusi? :D

Vierailija
11/59 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 euroa eräässä Kuopion valokuvausliikkeessä Tulliportinkadulla

Vierailija
12/59 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko miettineet, mistä se kuvan hinta muodostuu? Valokuvaaja maksaa toimitilastaan todennäköisesti aika isoa vuokraa. Sen lisäksi hänen on maksettava muut laskut, syötävä joka päivä jotain, puettava ylleen vaatteita jne.

Valokuvaaja on myös kouluttautunut hommaan, osanut kallit välineistöt siihen, että voi niitä passikuvia ottaa ja joutuu maksamaan jatkuvasti kuvankäsitelyohjelmistoista ja ajoittain myös uusista kameroista ja tietokoneista. Se 26 euroa, mitä maksat passikuvastasi (miinus verot) on aika pieni summa kuvaajalle, jos hänen pitäisi työllään myöskin elää.

Vierailija
13/59 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 02:49"]15 euroa eräässä Kuopion valokuvausliikkeessä Tulliportinkadulla
[/quote]

Missä täällä, minkä niminen paikka? Pitäisi käydä ottaa kuvat.

Vierailija
14/59 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 03:26"]Nii ja tuo verkkokaupan tarjoushan on voimassa myös Pirkkalassa ja Oulussakin (kannattaa tulla kauempaakin)!
[/quote]
sehän se sitä suomalaista järjenkäyttöä on, että ajetaan kymmeniä kilometrejä hyvän tarjouksen perässä, eikä tajuta etttä säästön verran menee bensaan rahaa.. ellei sitten vielä kaiken huipuksi lähdetä kimppakyydillä hakemaan passikuvia...

Vierailija
15/59 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:35"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 03:26"]

Espoossa maksoin 22e. Ja kyllä vituttaa kun noita sähköisiäkin kuvia säilytetään vaan puoli vuotta. Viime syksynä hain passin ja nyt nimi muuttui niin on pakko hakea uus setti kuvia, kun vanhoja ei oo. -_-

[/quote]

Passiin käyvät vaan puoli vuotta vanhat kuvat, nimenmuutoksesi ei tähän sääntöön vaikuttanut :)

[/quote] Liittyyhän. Koska nimi oli kerran vaihtunut puoli vuotta edellisestä passissta, ja eivät olleet voimassa enää kun piti nimenvaihdon takia uusia se. Vähän niin kuin lukutaitoa mukaan tännekin.

Vierailija
16/59 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en ota itse? No se tulisi vielä kalliimmaksi, kun joutuis ostaa järjestelmäkameran. T: ap, jolla köyhä pokkari, eikä yhtään kuvaustaitoista kaveria.

Vierailija
17/59 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:20"]

9 euroon sai digi että 4 paperi kuvaa, JKL

[/quote]

Ohoh, missä oli näin halpaa, jossain syrjemmässäkö? Vähän aikaa sitten halvin keskustan tuntumasta löytämäni oli Kirkkopuiston vieressä sijaitseva liike, siellä ajokorttikuvat maksoivat 15 euroa. Tunnin Kuvassa ja Villen Kuvassa taisi olla 26-30 e. Minimanilla muistaakseni on myös halpaa, muutama vuosi sitten 13 e.
[/quote] minuakin kiinnostaa tämä 9 euron paikka. Pitäisi kahdet kuvat hakea

Vierailija
18/59 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mitä kiskontaa.

Vierailija
19/59 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:13"]Minä maksoin 22e passikuvista ja kyllä kuulkaa vitutti!! Hautasin hiljattain myös isäni ja vitutti sekin, millaisia riistohintoja kuolemalla nyhdetään! Voitteko kuvitella tätäkin asiaa, haudan AVAAMINEN maksoi, mutta niin maksoi myös sen SULKEMINEN. Hahahhahahaha, teki mieli ehdottaa, että voisinko itse käydä lapioimassa haudan umpeen ja säästäisin sen sata euroa! Olen samaa mieltä siitä, että yhteiskunnan pitäisi maksaa tällasista asioista, jotka määräävät itse pakollisiksi. Ainakin osa niistä!

[/quote]

Me olemme perhepiirissä lapioineet umpeen kolme hautaa ihan itse. Emmekä myöskään maksaneet laskua siltä osin.

Vierailija
20/59 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

12e Helsingissä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi