Passikuvat 26 euroa!
Stana. Digitaalisessa muodossa, ei mene edes materiaalikustannuksia, jos ei halua. hitto, yksi stanan kuva passia varten, ja se maksaa 26 euroa. En ottanut. Jos ei halvemmalla saa, niin olen ilman henkkareita.
Paljon muissa kaupungeissa maksaa?
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 04:12"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 04:08"]
Tosin arkun tarvikkeet maksaa enemmän kuin sen uurnan, jos on rahasta tiukkaa niin uurna it is.
[/quote]
Ellei sitten onnistu saamaan jotain jämälautaa jostain.
[/quote] Kyllä mun ex-mies(lapsemme isä) varmaan mielellään mulle puutavaraa lahjoittaa, kun sanon että se on mun arkkua varten. Joskus ne huonommatkin välit kannattaa :D
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 04:14"]
Mutkun hautaamiseen tarvitsee sen arkunkin, vaikka poltettaisiin. Ainakin mun oli pakko ostaa sekä arkku etä uurna, kun faija kuoli.
[/quote]
Ai niin unohdin, meillä kun ei ole suvussa noita tuhkaamisia harrastettu. Minut kyllä tuhkataan, ja ihan sama mihin pahvipurkkiin tuhkat laitetaan koska haluan ne kuitenkin kipattavan luontoon, itselleni tärkeään paikkaan. Mihinkään hautuumaalle en kyllä lähde.
Ei taida ihmiset enää käydä samanlailla kuvattavina valokuvausliikkeissä kuin ennen eikä välineitäkään juurikaan noista hankita niin pakkohan niidenkin on jostain rahansa saatava. Valokuvakopeissa varmaankin maksaa edelleen saman verran kuin ennen jos tuntuu siltä ettei huvita kustantaa noin paljoa.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 04:49"]
Ei taida ihmiset enää käydä samanlailla kuvattavina valokuvausliikkeissä kuin ennen eikä välineitäkään juurikaan noista hankita niin pakkohan niidenkin on jostain rahansa saatava. Valokuvakopeissa varmaankin maksaa edelleen saman verran kuin ennen jos tuntuu siltä ettei huvita kustantaa noin paljoa.
[/quote] Meidän kaupungissa ei ole yhtään valokuvauskoppia.
Kuvan voi ottaa myös itse ja sen voi myös itse ladata palveliimelle. Toki sen täytyy silti olla passikuvavaatimusten mukainen. Eli jos taitoa on, niin siitä vaan! Ps. Kuvanottoon tarvitset luultavasti kaverin ellet sitten omista selfietikkua.
Minä maksoin 22e passikuvista ja kyllä kuulkaa vitutti!! Hautasin hiljattain myös isäni ja vitutti sekin, millaisia riistohintoja kuolemalla nyhdetään! Voitteko kuvitella tätäkin asiaa, haudan AVAAMINEN maksoi, mutta niin maksoi myös sen SULKEMINEN. Hahahhahahaha, teki mieli ehdottaa, että voisinko itse käydä lapioimassa haudan umpeen ja säästäisin sen sata euroa! Olen samaa mieltä siitä, että yhteiskunnan pitäisi maksaa tällasista asioista, jotka määräävät itse pakollisiksi. Ainakin osa niistä!
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 05:55"]Turku 7€ parissakin paikassa
[/quote]
Näin on!!
http://kuvahetki.com/passikuvaus.html
7€ Turussa, olen käynyt jo kaksi kertaa ja nopeaa ja erittäin hyvälaatuista jälkeä. Miksi maksaa enemmän?
9 euroon sai digi että 4 paperi kuvaa, JKL
Itse hain Tampereen poliisilaitokselta pari vuotta sitten siitä kopista, maksoi muistaakseni jotain 6-9€.
Poliisiaseman kuva-automaatissa noin 8€.
jep. jäi henkilökortin uusiminen väliin, kun olisi pitänyt maksaa itsensä kipeäksi ensin kuvista & sitten kortista :(
Miksi ette pyydä kaveria ottamaan kuvaa? Mieheni otti minusta kuvan, hyvin kelpaa passiin.
Tosiaan Verkkokaupasta saa eurolla passikuvat. Mutta eihän se tietenkään auta kuin helsinkiläisiä, oululaisia ja pirkkalalaisia.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 03:26"]
Espoossa maksoin 22e. Ja kyllä vituttaa kun noita sähköisiäkin kuvia säilytetään vaan puoli vuotta. Viime syksynä hain passin ja nyt nimi muuttui niin on pakko hakea uus setti kuvia, kun vanhoja ei oo. -_-
[/quote]
Passiin käyvät vaan puoli vuotta vanhat kuvat, nimenmuutoksesi ei tähän sääntöön vaikuttanut :)
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:20"]
9 euroon sai digi että 4 paperi kuvaa, JKL
[/quote]
Ohoh, missä oli näin halpaa, jossain syrjemmässäkö? Vähän aikaa sitten halvin keskustan tuntumasta löytämäni oli Kirkkopuiston vieressä sijaitseva liike, siellä ajokorttikuvat maksoivat 15 euroa. Tunnin Kuvassa ja Villen Kuvassa taisi olla 26-30 e. Minimanilla muistaakseni on myös halpaa, muutama vuosi sitten 13 e.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 04:08"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 03:56"]
No tuo oli itseasiassa tosi hyvä idea. Onkohan ruumisarkku-kursseja myös? Mä nimittäin tänään(eilen) tajusin, että mulla ei oikeasti olisi varaa edes kuolla. Aika hirveätä. Joo, toki sosku varmaan pistäis hautaan, mutta itselläni ei olisi varaa siihen.
[/quote]
On niitäkin näemmä: http://www.studio55.fi/matkailu/article/anneli-67-rakensi-oman-ruumisarkkunsa/129826
Tosin arkun tarvikkeet maksaa enemmän kuin sen uurnan, jos on rahasta tiukkaa niin uurna it is.
[/quote] Mutkun hautaamiseen tarvitsee sen arkunkin, vaikka poltettaisiin. Ainakin mun oli pakko ostaa sekä arkku etä uurna, kun faija kuoli.