Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

FIKSUT VANHEMMAT EIVÄT ANNA ALLE 10 LAPSELLEEN ÄLYPUHELINTA.

Vierailija
21.04.2024 |

Näin kertoo HS.

Mietipä miksi?

Et ymmärrä, aivan. Lapsosellasi on siis älypuhelin. ;-D.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Mun mielestä on hyvä, että on älypuhelin, siinä familylink jolla voi rajata ajan ja käytön. Mut tärkein asia älypuhelimessa on GPS! Näkee aina missä lapsen puhelin on. 

Ihan vaan ton gpsn takia mun lasten ensipuhelin on ollu älypuhelin. 

Vierailija
2/33 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää HSn mielipide vai onko sulla linkittää tähän jotain aloituksen tueksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuilla vanhemmilla ei ole 10 lasta. 

Vierailija
4/33 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät itse ymmärrä nykytekniikasta mitään, eivätkä halua, että lapsi näkee totuuden internetistä.

Vierailija
5/33 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten asia muuttuu kun tulee se 19 lapsi? Melko lesta hommaa jo muutenkin.

Vierailija
6/33 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaiken ikäiset koululaiset sais jättää puhelimet kotiin koulupäivänä.

Vierailija
7/33 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Mun mielestä on hyvä, että on älypuhelin, siinä familylink jolla voi rajata ajan ja käytön. Mut tärkein asia älypuhelimessa on GPS! Näkee aina missä lapsen puhelin on. 

Ihan vaan ton gpsn takia mun lasten ensipuhelin on ollu älypuhelin. 

Se on juurikin näin nykypäivän turvattomassa Suomessa on todella tärkeää aina tietää lapsen sijainti ja monet lapset kulkevat kouluun jolloin erityisesti turvaa tuo kun pystyy seuraamaan lapsen sijaintia. Ja lisäksi lapsi voi tarvittaessa hälyttää apua jos jotain tapahtuu. Olisi mahdotonta jättää lasta heitteille ilman älypuhelinta.

Vierailija
8/33 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 18v*

Vierailija
9/33 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät itse ymmärrä nykytekniikasta mitään, eivätkä halua, että lapsi näkee totuuden internetistä.

Minkä totuuden?

Vierailija
10/33 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Yhdestoista lapseni syntyi juhannuksena ja sai joululahjaksi älypuhelimen. Meidän iso ihana perhe on kuin se sanonnan kylä, joka kasvattaa, ja pienin on turvassa.

Vierailija
11/33 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut yhtään mitään ongelmia älypuhelimen kanssa alle. 10-vuotiaana. Lapsi leikki, luki, piristi, ulkoili jne. Nyt 11-vuotiaana alkaa olla enemmän haasteita ruutuaikojen ja muiden kanssa, mutta niitäkin pystyy vanhempi rajoittamaan helposti. Pahin haaste on jaksaa kuunnella sitä valitusta liian tiukoista rajoista.

En siis oman kokemuksen perusteella ihan ymmärrä miten oltaisiin mitenkään eri tilanteessa nyt, jos lapsella ei olisi ollut älypuhelinta jo ensimmäisillä luokilla. En muutenkaan ymmärrä, ajatusta, että kaikilta pitäisi rajoittaa jotain, koska joillain on ongelmia ja jotkut vanhemmat eivät osaa olla vanhempia.

Vierailija
12/33 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo  alussa  olisi  pitänyt  kieltää   alle  10v koko  laite.   Toivoisin että  tenavat  kasvanut  ilman  tuota  vilinää' vaan  leikkiä, lukemista  ja  ulkoilua.  Ihan  varmaan  liittyy  tämän  päivän  levottomaan  käytökseen. 

Vierailija
13/33 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kaiken ikäiset koululaiset sais jättää puhelimet kotiin koulupäivänä.

Meillä alakoululaiset käyttävät välillä niitä puhelimia koulutehtäviin. Muuten kyllä olen sitä mieltä, että kouluissa pitäisi olla henkilökohtaiset lukittavat kaapit kaikille, joissa puhelinta pitäisi pitää koulupäivän ajan. Puhelimen kotiin jättö tuottaa monelle haasteita, jos esim. matkalippu on puhelimessa tai on menossa suoraan koulusta treeneihin yms. Mutta ei niitä puhelimia pitäisi koulussa saada pitää ollenkaan.

Vierailija
14/33 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliittisesta näkökulmasta puhelin (internet) muodostaa sen vaaran, että ihmiset oppivat pääsemään käsiksi informaatioon laajemmin, kuin medialle on annettu valtuuksia.

Vierailija
15/33 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliittisesta näkökulmasta puhelin (internet) muodostaa sen vaaran, että ihmiset oppivat pääsemään käsiksi informaatioon laajemmin, kuin medialle on annettu valtuuksia.

Kuinka fiksua on olka uhmaamatta agendaa? Se riippunee suvun statuksesta/potentiaalista.

Vierailija
16/33 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja voi jättää hankkimatta kaiken teknologian lapsilleen ja kertoa sitten että valitsevat suoraan hyvin matalapalkkaisen alan sillä heille riittää kynä ja paperi tuleviksi vuosiksi

Vierailija
17/33 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä totuuden?

Sen, joka on median sanoman vastakohta.

-eri

Vierailija
18/33 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mamman/-papan ruutuaika on 16/7.

Vierailija
19/33 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoksi digilaitteita yritetään rajoittaa, on uskottava sitä sanomaa mitä on kerrottu hallinnon ja valtamedian toimesta etenkin 2020-2023, te kaikki olette onnellisia kun teille sanotaan niin... ja ei ole tarkoituskaan että saadaan koskaan mitään vertailevaa vastinetta tälle agendalle... on vain yksi sallittu propagandan lähde...

Vierailija
20/33 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin koulunkäynninohjaajana alkaa manata pentujen älypuhelimet alimpaan helvettiin. Te vanhemmat luulette, ettei niitä käytetä tunneilla luvatta, mutta kyllä käytetään. Ja paljon.

Ja niillä kiusataan. Kuvataan ja julkaistaan.