Etä ei sit ota lapsia lomalla!!!!
eli lasten isä ilmoitti ettei aio ottaa lapsia tänä kesänä ollenkaan ylimääräistä. ainoastaan jokatoinen viikonloppu kuten tähänkin asti. syynä kuulema se et ei ole vielä uudesta työpaikasta kertynyt kesälomaa. ennen ovat olleet 2vko kesälomalla isällään. aion heinäkuussa vain viedä lapset isälleen, tyrkätä ovesta sisälle ja sanon et 2viikon päästä haen takaisin. mä olen kesälomani ansainnut!
Kommentit (201)
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 15:41"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 15:24"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:25"]jos ei isän panos ole riittävä, väsynyt yhteishuoltaja hakekoon sossulta tms tukiperhettä. ei se isäkään mikään taikuri ole.
[/quote]
Olet siis sitä mieltä, että jos mies irtisanoutuisi arjesta, sun pitäisi ennemmin hakea tukiperhe kuin neuvotella isän kanssa työnjaosta? Vanhemmuus ei pääty eroon.
[/quote] selvästikkin heillä on tehty sopimus tapaamisista. isä hoitanut osuutensa joka sopimuksessa lukee. nyt ei ole lomaa-ei siis ota lapsia . mikä on epäselvää?
[/quote]
Se että molempien vanhempien vastuu on järjestää lomaa lasten loma- aikoina. Näkisin mielellään sun naamasi, jos miehesi ei hoitaisi lapsia, kun päiväkoti esimerkiksi kiinni. Miten voi olla vaikeaa käsittää? Ja miten niin itsekästä? Itse olette sairaan itsekkäitä, kun mielestänne äiti ei saa lomailla, vaikkapa itse elätte kahden aikuisen perheessä. Sairasta!
[/quote] huhhuh. olen kahden lapsen yh ja lapset kyläilee isällään kun hän pystyy niitä ottamaan. olen aina ihan itse järjestänyt hoitopaikan päiväkodista omien työvuorojen mukaan oli kesä tai talvi. itse en siis lomaile lapsistani..
[/quote]
Höpöhöpö - ei mikään päiväkoti ole auki koko kesää.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 15:24"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:25"]jos ei isän panos ole riittävä, väsynyt yhteishuoltaja hakekoon sossulta tms tukiperhettä. ei se isäkään mikään taikuri ole.
[/quote]
Olet siis sitä mieltä, että jos mies irtisanoutuisi arjesta, sun pitäisi ennemmin hakea tukiperhe kuin neuvotella isän kanssa työnjaosta? Vanhemmuus ei pääty eroon.
[/quote] selvästikkin heillä on tehty sopimus tapaamisista. isä hoitanut osuutensa joka sopimuksessa lukee. nyt ei ole lomaa-ei siis ota lapsia . mikä on epäselvää?
[/quote]
Se että molempien vanhempien vastuu on järjestää lomaa lasten loma- aikoina. Näkisin mielellään sun naamasi, jos miehesi ei hoitaisi lapsia, kun päiväkoti esimerkiksi kiinni. Miten voi olla vaikeaa käsittää? Ja miten niin itsekästä? Itse olette sairaan itsekkäitä, kun mielestänne äiti ei saa lomailla, vaikkapa itse elätte kahden aikuisen perheessä. Sairasta!
[/quote] Lasten loma-ajat??????? mitkäs ne on? :D
[/quote]
Molemmat vanhemmat ovat velvollisia järjestämään lasten hoidon loma-aikana ja se ei sulje pois mahdollisuutta lasten kanssa lomaan.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 15:41"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 15:24"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:25"]jos ei isän panos ole riittävä, väsynyt yhteishuoltaja hakekoon sossulta tms tukiperhettä. ei se isäkään mikään taikuri ole.
[/quote]
[/quote]
[/quote] huhhuh. olen kahden lapsen yh ja lapset kyläilee isällään kun hän pystyy niitä ottamaan. olen aina ihan itse järjestänyt hoitopaikan päiväkodista omien työvuorojen mukaan oli kesä tai talvi. itse en siis lomaile lapsistani..
[/quote]
Vieraannutat lapset isästä? Eiköhän isäsuhteen ylläpito lähivanhempana olisi ihan yhtä tärkeä kuin sun näennäinen hyvä äitiys
Hohoijaa.....itse olen ollut ainoa vanhempi siitä saakka kun poikani täytti vuoden. Aina on ollut itsestään selvää, että itse mukulani hoidan. Muutaman kerran on lapsi ollut isovanhemmilla yötä (maximi 5). Nyt on jo teini. Työssäni on kiertävä lomasysteemi touko- syyskuu. Lomaa ei voi aina valita. Näillä on menty, niin en todellakaan ymmärrä kitinää omasta lomasta....
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:43"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 15:59"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:54"]Soppari ei kyllä velvoita isää, tämän ei tarvitse ottaa lapsia edes yhdeksikään viikonlopuksi, jos niin päättää [/quote] Ja te yläpeukutatte tätä idioottia! Voi herrajumala, mikä mies se sellainen on, joka ei lapsistaan huolehdi? Eikös ne ole lahja ja ilo ja mitä kaikkea te tyhmät hoette. Naiselleko ne vaan onkin lahja ja ilo, voi saatana, ette te olette typeriä! [/quote] No kun se on totta. Onko se oikein tai moraalista tai lapsille hyvä juttu on eri asia. Ei ketään voi pakottaa lapsistaan huolehtimaan, ei sitä äitiäkään. Näitäkin tapauksia on, valitettavasti. Jotkut ei saa lapsia vaikka kuinka haluaisivat ja jotkut taas eivät jaksa lapsiaan hoitaa vaikka ovat niitä tehneet. [/quote] Höpsistä taas. Tämä äiti on vailla lomaa, pientä taukoa jolloin voi ladata akkuja. Sillä nyt ei vaan ole mitään tekemistä sen surullisen tosiasian kanssa etteivät kaikki haluavat saa lapsia. Eikä vakavasti sairastuneista tule (eikä tarvitsekaan tulla) pyhimyksiä. Isä järjestäköön hoidon päivän ajaksi, kukaan tuskin niin sukulaiseton ja ystävätön on, ettei tienaushalukasta nuorta löydy lähipiiristä, jos isovanhemmille ei sovi tai heitä ei ole. Ja rahaahan on, koska hän on töissä, tinkiköön omastaan edes yhden kerran. Lapset ensin, kuten joku huomautti. [/quote Mutta sopimuksen mukaan näin ei isän ole pakko menetellä. Onko se oikein, on taas eri asia. Sitä olisi kannattanut miettiä siinä vaiheessa kun sopimusta tehtiin. En ymmärrä miksi lähivanhempi ei ole sopinut yhteishuoltajuudesta, jos hän on niin väsynyt ja rasittunut? Jos mies joutuu olemaan töissä lasten ollessa hänen luonaan, ja lapset hoidossa, niin silloinhan lasten loma lyhenee. Miten se voi olla "lapset ensin" -ajattelua?
[/quote]Yhteishuoltajuus heillä todennäköisesti onkin. Se, missä lapset asuu vakituisesti, ei vaikuta siihen, onko yksinhuoltajuus vai yhteishuoltajuus. Tosta jälkimmäisestä olen samaa mieltä. Mikä "lapset ensin" se on, jos lapset tyrkätään jollekin vieraalle hoitoon, vaikka voisi lomailla vanhemman kanssa.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 10:56"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 10:51"]meinaatko ap et se on lapsista kivaa joutua 2viikoks uuteen päiväkotiin sun jääräpäisyytes takia?? lapset ensin, aina.
[/quote]
Siis myös etävanhempi: LAPSET ENSIN, AINA!!!!!!!!!!
[/quote] mitenköhän sä asian hoitaisit jos olisit tuo isä ja sulla ei sitä lomaa ole? kaikilla kun ei ne mummolat ole mitään automaatteja.
[/quote]
On olemassa leirejä jne. Vastuu on kuitenkin sillä faijalla. Ja oikeesti 2 vkoa.
Meillä oli aikoinaan exän kanssa 5+5 vkoa.
Minulla oli 5 vkoa kesälomaa hoten ei tid ollut lomaa lapsesta!
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:14"]Omaa aikaa on sitten kun lapset ovat isoja. Minulla jo toinen täysi-ikäinen ja toinenkin parin vuoden päästä. Lasten kanssa ei väsy, jos niistä kasvattaa ihmisiä eikä riehuvia mölyapinoita.
[/quote]
Sanoo kahden aikuisen perheessä elävä jonka ymmärrys ei kykene käsittämään mitään
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 15:24"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:25"]jos ei isän panos ole riittävä, väsynyt yhteishuoltaja hakekoon sossulta tms tukiperhettä. ei se isäkään mikään taikuri ole. [/quote] Olet siis sitä mieltä, että jos mies irtisanoutuisi arjesta, sun pitäisi ennemmin hakea tukiperhe kuin neuvotella isän kanssa työnjaosta? Vanhemmuus ei pääty eroon. [/quote] selvästikkin heillä on tehty sopimus tapaamisista. isä hoitanut osuutensa joka sopimuksessa lukee. nyt ei ole lomaa-ei siis ota lapsia . mikä on epäselvää? [/quote] Se että molempien vanhempien vastuu on järjestää lomaa lasten loma- aikoina. Näkisin mielellään sun naamasi, jos miehesi ei hoitaisi lapsia, kun päiväkoti esimerkiksi kiinni. Miten voi olla vaikeaa käsittää? Ja miten niin itsekästä? Itse olette sairaan itsekkäitä, kun mielestänne äiti ei saa lomailla, vaikkapa itse elätte kahden aikuisen perheessä. Sairasta!
[/quote]Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.
Kenenkään työnantaja ei kuitenkaan ole velvollinen järjestämään (palkattomia)lomia lasten loma-aikoina.
[/quote]
No miten teidän perheessä tilanne ratkaistaisiin? Olisit varmasti tyytyväinen lomaillessasi yksin lastesi kanssa koko loman, vaikkapa olisitte alunperin sopinut muuta. Sitähän tämä tilanne vastaa. Asiat järjestyy, mutta kiusallista.
[/quote]
Ei minusta olisi ollenkaan kiusallista lomailla lasteni kanssa. Itse asiassa teenkin niin, koska mieheni aloitti nyt uudessa työpaikassa keväällä eikä hänellä ehtinyt kertyä lomapäiviä. Yleensä olemme pitäneet kaksi viikkoa yhtä aikaa, jolloin olemme tehneet jonkun lomareissun koko perhe yhdessä. Muuten mies on ollut lasten kanssa lomalla kaksi viikkoa, samoin minä. Näin lapset ovat voineet lomailla yhteensä kuusi viikkoa. Enkä kyllä ymmärrä yhtään ap:n harmitusta. Hänen miehensä kuitenkin on lasten kanssa viikonloppuja säännöllisesti. Jos haluaa että mies on enemmän lasten kanssa, niin ainahan voi sopia viikko-viikko systeemistä, niin kuin joku jo ehdotti.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:28"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:08"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:05"]Ei kai se isän vika ole jos hänellä ei oikeasti ole lomaa? Ajattele, jos olisitkin hän ja lapset vain "tyrkättäisiin" sinulle... [/quote]Jos isä on sopimuksessa sitoutunut ottamaan lapset 2 viikoksi, hän myös joutuu niin tekemään. Ei ole aloittajan ongelma, jos isällä ei ole 2 viikkoa lomaa töistä. Isän kuuluu järjestää se itse itselleen tai järjestää lasten hoito 2 viikon ajan.
[/quote]
Surullista lasten kannalta, kumpikaan vanhemmista ei ota lapsia ja niiden pitäminen on "ongelma"
[/quote]
Juurikin näin... ihan käsittämätöntä nykyään miten paljon on näitä vanhempia joille lapsi on rasite ja ongelma. Meillä pidetään töistä lomaa ja loma on juuri sitä kun saadaan olla koko perhe yhdessä.
[/quote]
Tajuatko sinä ettei ole toista aikuista kenen kanssa pitää yhdessä perheenä lomaa?
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:43"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 15:59"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:54"]Soppari ei kyllä velvoita isää, tämän ei tarvitse ottaa lapsia edes yhdeksikään viikonlopuksi, jos niin päättää [/quote] Ja te yläpeukutatte tätä idioottia! Voi herrajumala, mikä mies se sellainen on, joka ei lapsistaan huolehdi? Eikös ne ole lahja ja ilo ja mitä kaikkea te tyhmät hoette. Naiselleko ne vaan onkin lahja ja ilo, voi saatana, ette te olette typeriä! [/quote] No kun se on totta. Onko se oikein tai moraalista tai lapsille hyvä juttu on eri asia. Ei ketään voi pakottaa lapsistaan huolehtimaan, ei sitä äitiäkään. Näitäkin tapauksia on, valitettavasti. Jotkut ei saa lapsia vaikka kuinka haluaisivat ja jotkut taas eivät jaksa lapsiaan hoitaa vaikka ovat niitä tehneet. [/quote] Höpsistä taas. Tämä äiti on vailla lomaa, pientä taukoa jolloin voi ladata akkuja. Sillä nyt ei vaan ole mitään tekemistä sen surullisen tosiasian kanssa etteivät kaikki haluavat saa lapsia. Eikä vakavasti sairastuneista tule (eikä tarvitsekaan tulla) pyhimyksiä. Isä järjestäköön hoidon päivän ajaksi, kukaan tuskin niin sukulaiseton ja ystävätön on, ettei tienaushalukasta nuorta löydy lähipiiristä, jos isovanhemmille ei sovi tai heitä ei ole. Ja rahaahan on, koska hän on töissä, tinkiköön omastaan edes yhden kerran. Lapset ensin, kuten joku huomautti. [/quote Mutta sopimuksen mukaan näin ei isän ole pakko menetellä. Onko se oikein, on taas eri asia. Sitä olisi kannattanut miettiä siinä vaiheessa kun sopimusta tehtiin. En ymmärrä miksi lähivanhempi ei ole sopinut yhteishuoltajuudesta, jos hän on niin väsynyt ja rasittunut? Jos mies joutuu olemaan töissä lasten ollessa hänen luonaan, ja lapset hoidossa, niin silloinhan lasten loma lyhenee. Miten se voi olla "lapset ensin" -ajattelua?
[/quote]Yhteishuoltajuus heillä todennäköisesti onkin. Se, missä lapset asuu vakituisesti, ei vaikuta siihen, onko yksinhuoltajuus vai yhteishuoltajuus. Tosta jälkimmäisestä olen samaa mieltä. Mikä "lapset ensin" se on, jos lapset tyrkätään jollekin vieraalle hoitoon, vaikka voisi lomailla vanhemman kanssa.
[/quote]
No juuri siksi kun se äiti tarvitsisi hieman omaa aikaa. On järkevää levätä että jaksaa taas, se on sitä lasten parasta.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:55"]Jokainen ansaitsee omaa aikaa ja tällöin pystyy olemaan vielä parempi äiti lapsilleen. Kukaan ei toisen arkeen, sinne taakse näe, että miten raskasta siellä saattaa olla. Ja millaisten asioiden kanssa joutuu vaikka painimaan. Tuollaiset puheet viikon siiderin litimisestä ja kynnettävänä olemisesta kertovat enemmän teistä, kuin aloittajasta. Hävetkää. Nyt empaattisuutta peliin ja kysykää mieluummin vaikka äidin itsensä vointia.
[/quote] no sillä äidillähän on!!!! jokatoinen vkl, mikään ei riitä niinkö???
[/quote]
Vaihdetaanko osia? Mulla on kaikki arki yksin hoidettavana. Milloin tahansa :-)
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 15:24"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:25"]jos ei isän panos ole riittävä, väsynyt yhteishuoltaja hakekoon sossulta tms tukiperhettä. ei se isäkään mikään taikuri ole. [/quote] Olet siis sitä mieltä, että jos mies irtisanoutuisi arjesta, sun pitäisi ennemmin hakea tukiperhe kuin neuvotella isän kanssa työnjaosta? Vanhemmuus ei pääty eroon. [/quote] selvästikkin heillä on tehty sopimus tapaamisista. isä hoitanut osuutensa joka sopimuksessa lukee. nyt ei ole lomaa-ei siis ota lapsia . mikä on epäselvää? [/quote] Se että molempien vanhempien vastuu on järjestää lomaa lasten loma- aikoina. Näkisin mielellään sun naamasi, jos miehesi ei hoitaisi lapsia, kun päiväkoti esimerkiksi kiinni. Miten voi olla vaikeaa käsittää? Ja miten niin itsekästä? Itse olette sairaan itsekkäitä, kun mielestänne äiti ei saa lomailla, vaikkapa itse elätte kahden aikuisen perheessä. Sairasta!
[/quote]Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.
Kenenkään työnantaja ei kuitenkaan ole velvollinen järjestämään (palkattomia)lomia lasten loma-aikoina.
[/quote]
No miten teidän perheessä tilanne ratkaistaisiin? Olisit varmasti tyytyväinen lomaillessasi yksin lastesi kanssa koko loman, vaikkapa olisitte alunperin sopinut muuta. Sitähän tämä tilanne vastaa. Asiat järjestyy, mutta kiusallista.
[/quote]
Ei minusta olisi ollenkaan kiusallista lomailla lasteni kanssa. Itse asiassa teenkin niin, koska mieheni aloitti nyt uudessa työpaikassa keväällä eikä hänellä ehtinyt kertyä lomapäiviä. Yleensä olemme pitäneet kaksi viikkoa yhtä aikaa, jolloin olemme tehneet jonkun lomareissun koko perhe yhdessä. Muuten mies on ollut lasten kanssa lomalla kaksi viikkoa, samoin minä. Näin lapset ovat voineet lomailla yhteensä kuusi viikkoa. Enkä kyllä ymmärrä yhtään ap:n harmitusta. Hänen miehensä kuitenkin on lasten kanssa viikonloppuja säännöllisesti. Jos haluaa että mies on enemmän lasten kanssa, niin ainahan voi sopia viikko-viikko systeemistä, niin kuin joku jo ehdotti.
[/quote]
Et sinä käsitä mitään. Minäkin olen elänyt ydinperheen elämää ja lomaillut yksin lasten kanssa, yhdessä enkä ole kokenut kiusallisena sitä. Miten kehtaat korostaa itseäsi väsyneen arjessa yksin hoitavan äidin ja verrata tilannetta omaasi? Viikonloppuna isin luona - arkea ei eletä isin luona. Ehkäpä isä ei halua viikko- viikkosysteemiä tai välimatkan vuoksi ei ole mahdollista.tms
SINULLA ON mies joka viikollakin auttaa.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:55"]Jokainen ansaitsee omaa aikaa ja tällöin pystyy olemaan vielä parempi äiti lapsilleen. Kukaan ei toisen arkeen, sinne taakse näe, että miten raskasta siellä saattaa olla. Ja millaisten asioiden kanssa joutuu vaikka painimaan. Tuollaiset puheet viikon siiderin litimisestä ja kynnettävänä olemisesta kertovat enemmän teistä, kuin aloittajasta. Hävetkää. Nyt empaattisuutta peliin ja kysykää mieluummin vaikka äidin itsensä vointia.
[/quote] no sillä äidillähän on!!!! jokatoinen vkl, mikään ei riitä niinkö???
[/quote]
Vaihdetaanko osia? Mulla on kaikki arki yksin hoidettavana. Milloin tahansa :-)
[/quote]
Katsokaa kuinka huikea joukko halusi vaihtaa osia? :-)
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:08"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 15:24"] [quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:25"]jos ei isän panos ole riittävä, väsynyt yhteishuoltaja hakekoon sossulta tms tukiperhettä. ei se isäkään mikään taikuri ole. [/quote] Olet siis sitä mieltä, että jos mies irtisanoutuisi arjesta, sun pitäisi ennemmin hakea tukiperhe kuin neuvotella isän kanssa työnjaosta? Vanhemmuus ei pääty eroon. [/quote] selvästikkin heillä on tehty sopimus tapaamisista. isä hoitanut osuutensa joka sopimuksessa lukee. nyt ei ole lomaa-ei siis ota lapsia . mikä on epäselvää? [/quote] Se että molempien vanhempien vastuu on järjestää lomaa lasten loma- aikoina. Näkisin mielellään sun naamasi, jos miehesi ei hoitaisi lapsia, kun päiväkoti esimerkiksi kiinni. Miten voi olla vaikeaa käsittää? Ja miten niin itsekästä? Itse olette sairaan itsekkäitä, kun mielestänne äiti ei saa lomailla, vaikkapa itse elätte kahden aikuisen perheessä. Sairasta! [/quote]Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat. Kenenkään työnantaja ei kuitenkaan ole velvollinen järjestämään (palkattomia)lomia lasten loma-aikoina. [/quote] No miten teidän perheessä tilanne ratkaistaisiin? Olisit varmasti tyytyväinen lomaillessasi yksin lastesi kanssa koko loman, vaikkapa olisitte alunperin sopinut muuta. Sitähän tämä tilanne vastaa. Asiat järjestyy, mutta kiusallista. [/quote] Ei minusta olisi ollenkaan kiusallista lomailla lasteni kanssa. Itse asiassa teenkin niin, koska mieheni aloitti nyt uudessa työpaikassa keväällä eikä hänellä ehtinyt kertyä lomapäiviä. Yleensä olemme pitäneet kaksi viikkoa yhtä aikaa, jolloin olemme tehneet jonkun lomareissun koko perhe yhdessä. Muuten mies on ollut lasten kanssa lomalla kaksi viikkoa, samoin minä. Näin lapset ovat voineet lomailla yhteensä kuusi viikkoa. Enkä kyllä ymmärrä yhtään ap:n harmitusta. Hänen miehensä kuitenkin on lasten kanssa viikonloppuja säännöllisesti. Jos haluaa että mies on enemmän lasten kanssa, niin ainahan voi sopia viikko-viikko systeemistä, niin kuin joku jo ehdotti. [/quote] Et sinä käsitä mitään. Minäkin olen elänyt ydinperheen elämää ja lomaillut yksin lasten kanssa, yhdessä enkä ole kokenut kiusallisena sitä. Miten kehtaat korostaa itseäsi väsyneen arjessa yksin hoitavan äidin ja verrata tilannetta omaasi? Viikonloppuna isin luona - arkea ei eletä isin luona. Ehkäpä isä ei halua viikko- viikkosysteemiä tai välimatkan vuoksi ei ole mahdollista.tms SINULLA ON mies joka viikollakin auttaa.
[/quote]Ehkäpä äiti ei ole suostunut, että isä on lähivanhempi tai ehkäpä äiti ei ole suostunut viikko-viikko systeemiin.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:42"]ihme säälinhakua joiltain yhäreiltä. olkaa kiitollisia jos lastenne isät osallistuu edes yhtään. meillä lasten isä kuoli vuosia sit ja kyllä, ihan yksin hoidin kaksoset, työt, arjen, remontit jne jne normielämään kuuluvat asiat eikä ollut ketään jolle valittaa. miksi olisi pitänyt? jos lapsia tekee, on niistä oltava valmis huolehtimaan vaikka kuinka yksin.
[/quote]
Kykenetkö sinä olemaan lastesi kanssa edes viikonloppua yksin, trolli
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:45"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 15:41"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 15:24"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:25"]jos ei isän panos ole riittävä, väsynyt yhteishuoltaja hakekoon sossulta tms tukiperhettä. ei se isäkään mikään taikuri ole.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Höpöhöpö - ei mikään päiväkoti ole auki koko kesää.
[/quote] no täälläpäin on kesäisin hoito keskitetty tiettyihin päiväkoteihin koska kaikki maailman ihmiset ei lomaile 4vko heinäkuussa.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:44"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 13:25"]hei ap vuorottele valaskaveris kanssa vaikka et otatte toistenne lapset yökylään niin pääset baariin ottaan noloja kännikuvia faceen.
[/quote]
Voisitko kertoa mistä saisin valasta kaveriksi?
[/quote] lähipubista lapsivapaillas
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:54"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 10:56"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 10:51"]meinaatko ap et se on lapsista kivaa joutua 2viikoks uuteen päiväkotiin sun jääräpäisyytes takia?? lapset ensin, aina.
[/quote]
Siis myös etävanhempi: LAPSET ENSIN, AINA!!!!!!!!!!
[/quote] mitenköhän sä asian hoitaisit jos olisit tuo isä ja sulla ei sitä lomaa ole? kaikilla kun ei ne mummolat ole mitään automaatteja.
[/quote]
On olemassa leirejä jne. Vastuu on kuitenkin sillä faijalla. Ja oikeesti 2 vkoa.
Meillä oli aikoinaan exän kanssa 5+5 vkoa.
Minulla oli 5 vkoa kesälomaa hoten ei tid ollut lomaa lapsesta!
[/quote] no porvoo hoi..... 4vee lastenleirille??
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 19:59"]
eli lasten isä ilmoitti ettei aio ottaa lapsia tänä kesänä ollenkaan ylimääräistä. ainoastaan jokatoinen viikonloppu kuten tähänkin asti. syynä kuulema se et ei ole vielä uudesta työpaikasta kertynyt kesälomaa. ennen ovat olleet 2vko kesälomalla isällään. aion heinäkuussa vain viedä lapset isälleen, tyrkätä ovesta sisälle ja sanon et 2viikon päästä haen takaisin. mä olen kesälomani ansainnut!
[/quote] kai sinä ymmärrät jos on vaihtanut työpaikkaa niin lomaa ei oo kertynyt.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 13:25"]hei ap vuorottele valaskaveris kanssa vaikka et otatte toistenne lapset yökylään niin pääset baariin ottaan noloja kännikuvia faceen.
[/quote]
Voisitko kertoa mistä saisin valasta kaveriksi?