Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitseeko uunivuoassa olla kansi

Vierailija
26.02.2025 |

...vai riittääkö, että ostaa kannettoman?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laittaa muovikassin kanneksi.

Vierailija
2/46 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi laittaa muovikassin kanneksi.

No just.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaikki uunivuoat kannettomia, huono puoli se, että jos on iso satsi, neste roisuu uunin seiniin, mutta saahan uunin puhdistettua. 

Vierailija
4/46 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kaikki uunivuoat kannettomia, huono puoli se, että jos on iso satsi, neste roisuu uunin seiniin, mutta saahan uunin puhdistettua. 

Ei sitten järki sano, että siihen voi laittaa folion päälle.

Vierailija
5/46 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai leivinpaperin

Vierailija
6/46 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, hyvä tietää! Lähinnä mietin, että miten esim. hauduttaminen onnistuu, kun silloinhan pitäisi vissiin käyttää kantta? Lähinnä tekisin perusruokia, mutta en viitsisi ostaa heti alkuun kovin montaa vuokaa.

Ap

Vierailija
7/46 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sano, koska aina ei tarvita mitään foliota, se riippuu siitä mitä vuoassa on, jos on kiusaus, ei se roisku kuten sellainen, jossa on nestettä paljon, kuten nyt esim. karjalanpaisti. Missä sinun järki on tai käytkö syömässä ABC:llä ?

Vierailija
8/46 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sopivankokoisen teräskattilankannen (jossa ei ole muovinuppia).

Vierailija
9/46 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai leivinpaperin

Moro ääliö. Leivinpaperi voi syttyä tuleen mikäli uunin lämpö on 200-250 astetta !

Vierailija
10/46 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai leivinpaperin

Folion saa näppärämmin taiteltua niin, että reunat saa vuoan reunojen alle.

Vierailija
11/46 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai leivinpaperin

Tai muovikassin

Vierailija
12/46 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kannattaisi olla yksi kannellinen (iso) uunivuoka. Vaikka vuokaan virittelisi folion päälle, niin ei siinä oikein lihat ja juurekset haudu

Vierailija
13/46 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kannattaisi olla yksi kannellinen (iso) uunivuoka. Vaikka vuokaan virittelisi folion päälle, niin ei siinä oikein lihat ja juurekset haudu

Näin vähän arvelinkin, kiitos.

Ap

Vierailija
14/46 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sano, koska aina ei tarvita mitään foliota, se riippuu siitä mitä vuoassa on, jos on kiusaus, ei se roisku kuten sellainen, jossa on nestettä paljon, kuten nyt esim. karjalanpaisti. Missä sinun järki on tai käytkö syömässä ABC:llä ?

Sanoiko edellinen että aina olisi käytettävä foliota?

Täällä joku vatipäiden kokoontumisajo.

t. ohis

Vierailija
15/46 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä tietenkään tarvitse olla, mutta kansi olisi hyvä lisä, niin voi tehdä erilaisia ruokia uunissa. Eihän sitä tosin tarvitse löytää kuin samaa kokoa oleva uuninkestävä kansi, joten sen voi hankkia myöhemmin. Jos on muita kattiloita tai pannuja samassa koossa, niin sitä kantta voi sitten käyttää niihinkin. Toki foliokin toimii kantena, jos ei halua hifistellä.

Vierailija
16/46 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan ollut kannellista uunivuokaa, ei ole ollut ongelmia.

Uuniruokia olen valmistanut monta kymmentä vuotta!

Vierailija
17/46 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaankaan lamppusi eivät ihan täydellä teholla pala. Ei ollut tampio tässä kohtaa muusta kyse kuin niiden roiskeiden estosta, joista valitit. Ja kiitos kysymässä, enkä käy sinun tasoistesi paikoissa syömässä.

Vierailija
18/46 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostaisin suorilla kannellisen. Itselläni on myös pari silikonista litteää kantta, jotka voi laittaa minkä vaan astian päälle (käytän näitä pienemmille vuoille, joille ei ole kantta). Ne ei kyllä ole mitenkään nättejä, eli pöytään tarjoiluun en niitä veis, mutta keittiön puolella oikein käteviä!

Vierailija
19/46 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma paras vuokani on iso korkeakantinen Pyrex. Mahdollistaa myös itse vuokaa korkeamman kappaleen valmistamisen. Useimmiten käytän tuota kumminkin kahtena eri vuokana paistettavan kappaleen mukaaan, silloin tietenkin foliota päälle, jos on roiskumisen pelko.

Vierailija
20/46 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaankaan lamppusi eivät ihan täydellä teholla pala. Ei ollut tampio tässä kohtaa muusta kyse kuin niiden roiskeiden estosta, joista valitit. Ja kiitos kysymässä, enkä käy sinun tasoistesi paikoissa syömässä.

Onko koko sukusi tampioita, miksi ihmeessä ?