Etä ei sit ota lapsia lomalla!!!!
eli lasten isä ilmoitti ettei aio ottaa lapsia tänä kesänä ollenkaan ylimääräistä. ainoastaan jokatoinen viikonloppu kuten tähänkin asti. syynä kuulema se et ei ole vielä uudesta työpaikasta kertynyt kesälomaa. ennen ovat olleet 2vko kesälomalla isällään. aion heinäkuussa vain viedä lapset isälleen, tyrkätä ovesta sisälle ja sanon et 2viikon päästä haen takaisin. mä olen kesälomani ansainnut!
Kommentit (201)
Anna isälle lähihuoltajuus, niin jatkossa joudut itse olemaan lapsesi kanssa vain joka toinen viikonloppu.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:23"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:17"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:01"]Just. Kyllä muutkin lapsensa hoitavat, loma ei tarkoita lomaa lapsista vaan työstä. Sinulla sentään on lomaa lapsistasi joka toinen vkl, suurimmalla osalla ei sitäkään [/quote] Niin haluaisitko itse olla vastuussa 24 h kaiken muun ajan? Suurin osa jakaa hoitovastuun päivittäin, pösilö. Ja lapset tapaavat toista vanhempaa tuolloin, eivät lomaile äidin vuoksi.
[/quote]
Minä ainakin olen vastuussa 24/7 vuoden ympäri. Satunnaisesti lapsi on siskollani, mutta siis ehkä pari kertaa vuodessa. Toistan nyt itseäni, mutta oma lapsihan se on. Ei tunnut työltä. Ei rasita. En suorita äitiyttä, elän elämääni yhdessä lapsen kanssa.
-34-
[/quote]
Toivottavasti tukehdut omaan erinomaisuuteesi. Niin minäkin, mutta ymmärrän ja myönnän mitä on olla vastuussa arjesta yksin. Vanhemmuus on kuitenkin normaalisti jaettua. Oletkohan joku vieraannuttaja äiti?
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:08"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:05"]Ei kai se isän vika ole jos hänellä ei oikeasti ole lomaa? Ajattele, jos olisitkin hän ja lapset vain "tyrkättäisiin" sinulle... [/quote]Jos isä on sopimuksessa sitoutunut ottamaan lapset 2 viikoksi, hän myös joutuu niin tekemään. Ei ole aloittajan ongelma, jos isällä ei ole 2 viikkoa lomaa töistä. Isän kuuluu järjestää se itse itselleen tai järjestää lasten hoito 2 viikon ajan.
[/quote]
Surullista lasten kannalta, kumpikaan vanhemmista ei ota lapsia ja niiden pitäminen on "ongelma"
[/quote]
Ajattelin ihan samaa. "Lomaa lapsista" siis mitä hemettiä? Mahtaa lapsista tuntua mukavalle kun ovat vanhempien rentoutumisen este. Oikeasti loma töistä on ihanaa siksi, kun on kerrankin aikaa olla kunnolla ja rennosti lasten kanssa. Joidenkin ei todellakaan pitäisi lisääntyä.
[/quote]
Se on ihan yleistä nykyään että kumpikaan vanhemmista ei halua lapsia. Oikeus määrää Suomessakin vuosittain kumpi vanhempi joutuu lapset ns ottamaan. Tunnen itse perheen jossa 4 lasta. Eron sattuessa kumpikaan ei olisi halunnut ottaa lapsia itselleen. Laittoivat sitten puoleksi kun eivät kuitenkaan kehdanneet oikeuteen astu mennä kun se olisi tullut muidenkin tietoon. Kumpikin meni sitten miten lystäsi. Nyt äiti sitten esittää maailman parasta äitiä kun lapset aikuisia.
Soppari ei kyllä velvoita isää, tämän ei tarvitse ottaa lapsia edes yhdeksikään viikonlopuksi, jos niin päättää
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:01"]Just. Kyllä muutkin lapsensa hoitavat, loma ei tarkoita lomaa lapsista vaan työstä. Sinulla sentään on lomaa lapsistasi joka toinen vkl, suurimmalla osalla ei sitäkään
[/quote]
Niin haluaisitko itse olla vastuussa 24 h kaiken muun ajan? Suurin osa jakaa hoitovastuun päivittäin, pösilö. Ja lapset tapaavat toista vanhempaa tuolloin, eivät lomaile äidin vuoksi.
[/quote]
No daa! Sitähän se vanhemmuus on, 24/7. Toistan: joidenkin ei todellakaan pitäisi lisääntyä.
[/quote]
Yksin vanhemmuutta, tilanteesen voi päätyä haluamattaan. Jos kuvittelet olevasi älykäs, mieti hetki. Vastuuta lapsista kannetaan 24h tietenkin, mutta tuskin sinusta siihen edes olisi.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:01"]Just. Kyllä muutkin lapsensa hoitavat, loma ei tarkoita lomaa lapsista vaan työstä. Sinulla sentään on lomaa lapsistasi joka toinen vkl, suurimmalla osalla ei sitäkään
[/quote]
Niin haluaisitko itse olla vastuussa 24 h kaiken muun ajan? Suurin osa jakaa hoitovastuun päivittäin, pösilö. Ja lapset tapaavat toista vanhempaa tuolloin, eivät lomaile äidin vuoksi.
[/quote]
No daa! Sitähän se vanhemmuus on, 24/7. Toistan: joidenkin ei todellakaan pitäisi lisääntyä.
[/quote]
Sinä oletkin sellaisesta empatiaa vailla olevasta vanhemmasta oiva esimerkki. Toistan : hae apua itsellesi, olet sairas jos kehtaat sanoa noin muille. Kenellekään ei voi sanoa noin. Yksinään voit jäädä sinäkin.
Onkohan teistä oikeasti sama asia olla yksin vastuussa harrastuksista, koulusta tai hoidosta, ostoksista, neuvoloista, kasvatuksesta? Miten jaatte vanhemmuutta jos on?
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:07"]Harmi ettet pitäny haarojas kiinni alun perinkään. Olet huono äiti ja lapsesi ansaitsevat parempaa. Sun loma varmaan tarkoittaa sitä että olet nilkat kohti kattoa ja joka ilta uus pubimursu ähkimässä ja kyntämässä sua
[/quote]
Sinä vasta hirviö oletkin, kun mielikuviakin näet. Taitaa olla oma fantasiasi. Milloin miehesi on viimeksi pannut sua?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kunpa olisitkin ymmärtänyt jättää niin tekemättä. Ei tuollaisen hirviön kanssa saa kukaan elää.
Eihän ap edes ole vastuussa lapsista 24/7 kun ovat viikonloppuja isällään. Ja nyt harmittaa kun joutuu (huom, joutuu) pitämään lapset itsellään koko loman. En kyllä arvosta. Jokaisen lasta harkitsevan tulisi miettiä tarkkaan jaksaako yksin huolehtia, se tilanne voi olla kellä vain edessä. Ja jättää lapset tekemättä jos vähääkään tuntuu että lapset rajoittaa omaa rentoutumista. Lapsilla on oikeus olla toivottuja ja että edes omat vanhemmat arvostaa heidän seuraa.
Lapsia käy sääliksi kun on tuollaiset vanhemmat. Mies toki mokasi ensin. Kyllä hänen olisi pitänyt hoitaa asiansa niin, että lapset voivat tulla. Esim. Kertomalla töissä, että on hoitovelvollinen. Tai järjestää lapsille hoitajan päivällä.
Mutta en minä kyllä lapsia väkisin veisi, jos hoito ei ole kunnossa.
Ja toivon AP että et ole meuhkannut tästä lasten kuullen!
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:18"]Lapsia käy sääliksi kun on tuollaiset vanhemmat. Mies toki mokasi ensin. Kyllä hänen olisi pitänyt hoitaa asiansa niin, että lapset voivat tulla. Esim. Kertomalla töissä, että on hoitovelvollinen. Tai järjestää lapsille hoitajan päivällä.
Mutta en minä kyllä lapsia väkisin veisi, jos hoito ei ole kunnossa.
Ja toivon AP että et ole meuhkannut tästä lasten kuullen!
[/quote] ai isän pitäis köyhtyä ja selviytyä puolen kuun palkalla jotta siiderivalas pääsee lapsista eroon kahdeks viikoks?? just just..
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:44"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 13:25"]hei ap vuorottele valaskaveris kanssa vaikka et otatte toistenne lapset yökylään niin pääset baariin ottaan noloja kännikuvia faceen.
[/quote]
Voisitko kertoa mistä saisin valasta kaveriksi?
[/quote] lähipubista lapsivapaillas
[/quote]
En tunne, taidat tuntea heidät paremmin ja olla enemmän lapsivapaiden tarpeessa, kuin minä koskaan. Lapset ovat isällään ylläpitääkseen hyvää isäsuhdetta ja lähivanhemman tehtävä on tukea tätä. Vieraannuttamista isästä tekevät vain psyykkisesti sairaat ja myös siitäkin kärsivät lapset.
En tiedä ryyppäätkö sinä vapaasi pubissa, mutta minä yleensä urheilen ja tapaan ystäviäni eli teen asioita, joita sinä teet viikolla isän hoitaessa lasta. En tunne ketään yh-valasta joka kävisi pubeissa.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:44"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 13:25"]hei ap vuorottele valaskaveris kanssa vaikka et otatte toistenne lapset yökylään niin pääset baariin ottaan noloja kännikuvia faceen.
[/quote]
Voisitko kertoa mistä saisin valasta kaveriksi?
[/quote] lähipubista lapsivapaillas
[/quote]
En tunne, taidat tuntea heidät paremmin ja olla enemmän lapsivapaiden tarpeessa, kuin minä koskaan. Lapset ovat isällään ylläpitääkseen hyvää isäsuhdetta ja lähivanhemman tehtävä on tukea tätä. Vieraannuttamista isästä tekevät vain psyykkisesti sairaat ja myös siitäkin kärsivät lapset.
En tiedä ryyppäätkö sinä vapaasi pubissa, mutta minä yleensä urheilen ja tapaan ystäviäni eli teen asioita, joita sinä teet viikolla isän hoitaessa lasta. En tunne ketään yh-valasta joka kävisi pubeissa.
[/quote] minä tiedän montakin.
tekeekö noin tuskaa olla omien lasten kanssa?
18 huippumutsia tekis samoin ku ap??
Mä en ymmärrä minkä vuoksi joillakin pitää olla "lomaa" omista lapsistaan...
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:29"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:17"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:01"]Just. Kyllä muutkin lapsensa hoitavat, loma ei tarkoita lomaa lapsista vaan työstä. Sinulla sentään on lomaa lapsistasi joka toinen vkl, suurimmalla osalla ei sitäkään [/quote] Niin haluaisitko itse olla vastuussa 24 h kaiken muun ajan?
[/quote]
Se juuri on sitä vanhemmuutta. Jos haluat, että se toinen vanhempi on kiinteästi läsnä, niin valitse tarkemmin kenen kanssa lisäännyt.
[/quote]
Haistele itseäsi ja tule kertomaan sitten kun sun erinomainen isä ja mies jättää sinut. Tyhmien ja sinisilmäisten puheita.