Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Abortinvastustajat käskevät aina antamaan lapsen adoptioon

Vierailija
25.04.2015 |

Nytkin on paljon lapsia ilman vanhempia, joten miksi niitä ei ensiksi adoptoida? Ja adoptioon antaminen on erittäin rankka naisen psyykelle. Raskaus on sitä paitsi terveysriski ja itse muutaman adoptoidun tiedän miettivän usein miksi ei kelvannut vanhemmilleen.

Kommentit (323)

Vierailija
281/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:32"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 05:38"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 01:42"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 01:02"] Sikiö ei ole osa naisen kehoa vaan ihan eri ihminen. Sikiö on elävä ja samoin alkio. Sikiö ei voisi kuolla ellei olisi elävä. Parikymmentä solua on ei riitä siinä vaiheessa, kun alkio on kohdussa. Naisella ei ole pelkästään oikeus vaan myös velvollisuus. Jos vapaaehtoisesti on yhdynnässä ei pidä esittää kärsivää ihmistä. Itse sitä on vastuussa raskaudesta, ellei kukaan pakottanut naimaan. [/quote] Tämäpäs huvittavaa. Useinmiten abortin vastustajat sentään pyrkivät peittelemään sitä faktaa, että heidän vakaumuksensa ei ole elämän suojeleminen tai abortin pitäminen tappamista vastaavana tekona, vaan halu saada naiset kärsimään negatiivisia seurauksia seksin harrastamisesta. [/quote] Mä oon kyllä itsekin nainen... Mutta tarkennetaan kuitenkin että miehillekin pitää lätkäistä vastuuta jos pistävät jonkun paksuksi. Ei se että maksaa jotain 150€/kk elareita oo mitään vastuuta, ton summan vois heti alkajaisiksi vaikka tuplata. Jos vapaaehtoisesti tunkee sitä tiettyä vehjettä sinne tiettyyn paikkaan niin turha itkeä jos tulee maksettavaa. ----- Ja ei, en vastusta aborttia siksi että ihmiset saisivat lapsia "rangaistuksiksi" vaan siksi koska syntymättömät lapset ovat ihmisiä siinä missä muutkin. Sen takia en hyväksy aborttia yhtään missään olosuhteissa. [/quote] Et siis hyväksy aborttia raiskauksen tai insestin tapauksessa, silloin kun sikiö on vaikeasti vammainen etkä silloin jos raskaus tai synnytys uhkaa äidin terveyttä tai henkeä? Ok. Sinä olet sentään looginen, jos ajattelet näin etkä yritä selitellä että abortti on hyvä raiskauksen uhreille mutta ei muille

[/quote]

Monet raiskauksen uhrit ovat halunneet pitää lapsen.

Vierailija
282/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:29"]Herkässä asiassa meidän kannattais varmaan koittaa olla hienotunteisia erimielisyydestämme riippumatta.

Samaan aikaan, kun joku voi miettiä vieläkin vuosia vanhaa tapahtumaa - ja toinen ei, kolmas voi eri näkökulmasta pitää oikeutenaan -omassa kriisiytyneessä elämäntilanteessaan tai muuten-, ja neljäs muistuttaa jo alkion yksilöllisestä perimästä. Viides taas lääkärin eettisen tavoitteen mukaisesti haluaa suojella elämää alusta loppuun asti.

Joku pariskunta voi kärsiä lapsettomuudestaan kovasti, ja syvästi odottaa saavansa adoptiolapsen.

Hienotunteisuus ja ystävällisyys olisi varmasti hyvää tukea monelle kärsivälle, jos elämä on jo potkinut niin ei me potkita enää.
[/quote]Yritän suhtautua positiivisesti mutta en vaan osaa pitää toiselta elämän viemistä hyväksyttävänä asiana vaikka kuinka yritän. En näe mitään eroa viedäänkö elämä vatsassa vasta kasvavalta, 1 vuotiaalta, 5 vuotiaalta vai kolmekymppiseltä. Mun mielestä asi on yhtä paha minkä ikäisenä vaan. Lapsen surmat saa mut vihaiseksi kuten abortitkin. Näin mä mietin vaikka kuinka yrittäisin positiivisesti ajatella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:43"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:40"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:17"]  Sait ajan toiselle lääkärille, joten mikä ongelma? Ei ole mitään näyttöä mistään itsetehtyjen aborttien lisääntymisestä. [/quote] Niin, ei vielä, mutta väitätkö tosiaan, että ne eivät lisääntyisi, jos abortin teettäminen hankaloituisi? Kyllähän siitä on näyttöä muista maista ja historiasta, että henkareilla ym. vaarallisilla keinoilla on tehty abortteja joko itse tai puoskareiden luona, kun laissa abortti on kielletty. Ja kyllä tuollaiset lähetteiden hakemiset eri tyypeille vain pitkittävät ja hankaloittavat prosessia. Kuinka monella teinillä on varaa tai mahdollisuus kulkea eri lääkäreillä eri kaupungeissa yhden abortin takia? Mieti muitakin kuin omaa mukavuuttasi. Pysykää poissa hoitoalalta, jos oma etiikka ei kestä. [/quote] Jo 15 Euroopan maassa on lakiin kirjattuna tämä oikeus kieltäytyä omantunnon syihin vedoten. Taistelemme sen Suomeenkin. Jos abortin haluaa ja ennen kaikkea, kun on itse itsensä siihen tilaan saattanut, niin kyllä se silloin henkilön itsensä asia ensisijaisesti. Miksi minun pitäisi toimia vakaumustani vastaan, koska SINÄ haluat elämän päättää ja olen syytön siihen, että olet raskaana? Miksi minun pitäisi hylätä kokonainen ala, jotta SINÄ saat pidettyä oman pääsi? Lain myötä kaikki osapuolet saavat mitä haluavat. [/quote] Koska se kuuluu siihen lääkärin toimeenkuvaan. Ammatinvalintakysymys. En mäkään tykkää kaikista paskahommista mitkä mun alaan kuuluu ja silti teen ne mukisematta [/quote] Se, ettei tykkää on täysin eri asia kuin vakaumus. Ja sen ei tosiaankaan tarvitse kuulua siihen ammattiin. [/quote] Omantunnonvapaus on väärin potilasta kohtaan. Entä jos tarvitset verensiirron ja lääkärin vakaumus kieltää verensiirron. Kuolet pois kun et saa vaadittavaa hoitoa.

[/quote]

Pitäisikö nämä omallatunnolla puolustelijat karsia pois jo pääsykokeissa? Tulisi kaikkein helpoimmaksi ja helvemmaksi.

Vierailija
284/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:32"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 05:38"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 01:42"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 01:02"] Sikiö ei ole osa naisen kehoa vaan ihan eri ihminen. Sikiö on elävä ja samoin alkio. Sikiö ei voisi kuolla ellei olisi elävä. Parikymmentä solua on ei riitä siinä vaiheessa, kun alkio on kohdussa. Naisella ei ole pelkästään oikeus vaan myös velvollisuus. Jos vapaaehtoisesti on yhdynnässä ei pidä esittää kärsivää ihmistä. Itse sitä on vastuussa raskaudesta, ellei kukaan pakottanut naimaan. [/quote] Tämäpäs huvittavaa. Useinmiten abortin vastustajat sentään pyrkivät peittelemään sitä faktaa, että heidän vakaumuksensa ei ole elämän suojeleminen tai abortin pitäminen tappamista vastaavana tekona, vaan halu saada naiset kärsimään negatiivisia seurauksia seksin harrastamisesta. [/quote] Mä oon kyllä itsekin nainen... Mutta tarkennetaan kuitenkin että miehillekin pitää lätkäistä vastuuta jos pistävät jonkun paksuksi. Ei se että maksaa jotain 150€/kk elareita oo mitään vastuuta, ton summan vois heti alkajaisiksi vaikka tuplata. Jos vapaaehtoisesti tunkee sitä tiettyä vehjettä sinne tiettyyn paikkaan niin turha itkeä jos tulee maksettavaa. ----- Ja ei, en vastusta aborttia siksi että ihmiset saisivat lapsia "rangaistuksiksi" vaan siksi koska syntymättömät lapset ovat ihmisiä siinä missä muutkin. Sen takia en hyväksy aborttia yhtään missään olosuhteissa. [/quote] Et siis hyväksy aborttia raiskauksen tai insestin tapauksessa, silloin kun sikiö on vaikeasti vammainen etkä silloin jos raskaus tai synnytys uhkaa äidin terveyttä tai henkeä? Ok. Sinä olet sentään looginen, jos ajattelet näin etkä yritä selitellä että abortti on hyvä raiskauksen uhreille mutta ei muille

[/quote]

Monet raiskauksen uhrit ovat halunneet pitää lapsen.
[/quote]silloin voi antaa adobtioon. Mun mielestä ei ole tilannetta milloin toisen surmaaminen on oikeutettua.

Vierailija
285/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:34"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:29"]Herkässä asiassa meidän kannattais varmaan koittaa olla hienotunteisia erimielisyydestämme riippumatta. Samaan aikaan, kun joku voi miettiä vieläkin vuosia vanhaa tapahtumaa - ja toinen ei, kolmas voi eri näkökulmasta pitää oikeutenaan -omassa kriisiytyneessä elämäntilanteessaan tai muuten-, ja neljäs muistuttaa jo alkion yksilöllisestä perimästä. Viides taas lääkärin eettisen tavoitteen mukaisesti haluaa suojella elämää alusta loppuun asti. Joku pariskunta voi kärsiä lapsettomuudestaan kovasti, ja syvästi odottaa saavansa adoptiolapsen. Hienotunteisuus ja ystävällisyys olisi varmasti hyvää tukea monelle kärsivälle, jos elämä on jo potkinut niin ei me potkita enää. [/quote] Tuo adoptiojuttu on ihan höpöhöpöä. Maailmassa on miljoonia lapsia ilman vanhempia mutta ei miljoonia lapsen kaipuussa riutuvia vanhempia - miksei heitä voi adoptoida, miksi pitää tehdä LISÄÄ onnettomia lapsiparkoja? Ai niin mutta ne lapset eivät olekaan yhtä hyviä ja tärkeitä, koska heillä ei ole vaaleaa tukkaa ja sinisiä silmiä...

[/quote]

Hmm, "mielenkiintoinen" vastaus maltilliseen tekstiini :-).

-Kyllä mulle on eri paikoissa sanottu, että adoptiotoivia aviopareja olisi enemmän kuin adoptioon tulevia lapsia.

Tunnen useita ulkomailta adoptiolapsen saaneita.

Vierailija
286/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:29"]Herkässä asiassa meidän kannattais varmaan koittaa olla hienotunteisia erimielisyydestämme riippumatta.

Samaan aikaan, kun joku voi miettiä vieläkin vuosia vanhaa tapahtumaa - ja toinen ei, kolmas voi eri näkökulmasta pitää oikeutenaan -omassa kriisiytyneessä elämäntilanteessaan tai muuten-, ja neljäs muistuttaa jo alkion yksilöllisestä perimästä. Viides taas lääkärin eettisen tavoitteen mukaisesti haluaa suojella elämää alusta loppuun asti.

Joku pariskunta voi kärsiä lapsettomuudestaan kovasti, ja syvästi odottaa saavansa adoptiolapsen.

Hienotunteisuus ja ystävällisyys olisi varmasti hyvää tukea monelle kärsivälle, jos elämä on jo potkinut niin ei me potkita enää.
[/quote]

Tuo adoptiojuttu on ihan höpöhöpöä. Maailmassa on miljoonia lapsia ilman vanhempia mutta ei miljoonia lapsen kaipuussa riutuvia vanhempia - miksei heitä voi adoptoida, miksi pitää tehdä LISÄÄ onnettomia lapsiparkoja? Ai niin mutta ne lapset eivät olekaan yhtä hyviä ja tärkeitä, koska heillä ei ole vaaleaa tukkaa ja sinisiä silmiä...
[/quote]ompa, adoptio on vaan liian vaikea prosessi. Halukkaita vanhempia on tuhottoman paljon.

Vierailija
287/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:37"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:29"]Herkässä asiassa meidän kannattais varmaan koittaa olla hienotunteisia erimielisyydestämme riippumatta. Samaan aikaan, kun joku voi miettiä vieläkin vuosia vanhaa tapahtumaa - ja toinen ei, kolmas voi eri näkökulmasta pitää oikeutenaan -omassa kriisiytyneessä elämäntilanteessaan tai muuten-, ja neljäs muistuttaa jo alkion yksilöllisestä perimästä. Viides taas lääkärin eettisen tavoitteen mukaisesti haluaa suojella elämää alusta loppuun asti. Joku pariskunta voi kärsiä lapsettomuudestaan kovasti, ja syvästi odottaa saavansa adoptiolapsen. Hienotunteisuus ja ystävällisyys olisi varmasti hyvää tukea monelle kärsivälle, jos elämä on jo potkinut niin ei me potkita enää. [/quote]Yritän suhtautua positiivisesti mutta en vaan osaa pitää toiselta elämän viemistä hyväksyttävänä asiana vaikka kuinka yritän. En näe mitään eroa viedäänkö elämä vatsassa vasta kasvavalta, 1 vuotiaalta, 5 vuotiaalta vai kolmekymppiseltä. Mun mielestä asi on yhtä paha minkä ikäisenä vaan. Lapsen surmat saa mut vihaiseksi kuten abortitkin. Näin mä mietin vaikka kuinka yrittäisin positiivisesti ajatella.

[/quote]

Ajattele niin että äiti tietää valmiiksi että lapsen kohtalo tulee olemaan onneton, jos hän ei kykene jostain syystä lapsesta huolehtimaan. Aborttikin voi olla äidinrakkautta. Toki olen sitä mieltä että yksinäisiä äitejä pitää tukea, että kaikilla halukkailla on mahdollisuus synnyttää lapsensa.

Vierailija
288/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:37"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:29"]Herkässä asiassa meidän kannattais varmaan koittaa olla hienotunteisia erimielisyydestämme riippumatta. Samaan aikaan, kun joku voi miettiä vieläkin vuosia vanhaa tapahtumaa - ja toinen ei, kolmas voi eri näkökulmasta pitää oikeutenaan -omassa kriisiytyneessä elämäntilanteessaan tai muuten-, ja neljäs muistuttaa jo alkion yksilöllisestä perimästä. Viides taas lääkärin eettisen tavoitteen mukaisesti haluaa suojella elämää alusta loppuun asti. Joku pariskunta voi kärsiä lapsettomuudestaan kovasti, ja syvästi odottaa saavansa adoptiolapsen. Hienotunteisuus ja ystävällisyys olisi varmasti hyvää tukea monelle kärsivälle, jos elämä on jo potkinut niin ei me potkita enää. [/quote]Yritän suhtautua positiivisesti mutta en vaan osaa pitää toiselta elämän viemistä hyväksyttävänä asiana vaikka kuinka yritän. En näe mitään eroa viedäänkö elämä vatsassa vasta kasvavalta, 1 vuotiaalta, 5 vuotiaalta vai kolmekymppiseltä. Mun mielestä asi on yhtä paha minkä ikäisenä vaan. Lapsen surmat saa mut vihaiseksi kuten abortitkin. Näin mä mietin vaikka kuinka yrittäisin positiivisesti ajatella.

[/quote]

Ajattele niin että äiti tietää valmiiksi että lapsen kohtalo tulee olemaan onneton, jos hän ei kykene jostain syystä lapsesta huolehtimaan. Aborttikin voi olla äidinrakkautta. Toki olen sitä mieltä että yksinäisiä äitejä pitää tukea, että kaikilla halukkailla on mahdollisuus synnyttää lapsensa.
[/quote]Mutta jos ei millään hakua itsellä pitää niin onko surmaaminen oikea ratkaisu? Eikö silloin voi antaa adoptioon? Ei kai kukaan ole niin itsekäs että alkaa miettiä kuinka raskasta raskausaika olisi ja ennemmin surmaa lapsensa, eihän?

Vierailija
289/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:37"]

[/quote]

153 jatkaa, että ymmärtäähän tuon vihan - "murha on aina väärin". Kuka tukee häntä joka on valinnan edessä? Ja onko tämä vielä mielipiteenvapauden puitteissa?

Vierailija
290/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:44"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:37"] [quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:29"]Herkässä asiassa meidän kannattais varmaan koittaa olla hienotunteisia erimielisyydestämme riippumatta. Samaan aikaan, kun joku voi miettiä vieläkin vuosia vanhaa tapahtumaa - ja toinen ei, kolmas voi eri näkökulmasta pitää oikeutenaan -omassa kriisiytyneessä elämäntilanteessaan tai muuten-, ja neljäs muistuttaa jo alkion yksilöllisestä perimästä. Viides taas lääkärin eettisen tavoitteen mukaisesti haluaa suojella elämää alusta loppuun asti. Joku pariskunta voi kärsiä lapsettomuudestaan kovasti, ja syvästi odottaa saavansa adoptiolapsen. Hienotunteisuus ja ystävällisyys olisi varmasti hyvää tukea monelle kärsivälle, jos elämä on jo potkinut niin ei me potkita enää. [/quote]Yritän suhtautua positiivisesti mutta en vaan osaa pitää toiselta elämän viemistä hyväksyttävänä asiana vaikka kuinka yritän. En näe mitään eroa viedäänkö elämä vatsassa vasta kasvavalta, 1 vuotiaalta, 5 vuotiaalta vai kolmekymppiseltä. Mun mielestä asi on yhtä paha minkä ikäisenä vaan. Lapsen surmat saa mut vihaiseksi kuten abortitkin. Näin mä mietin vaikka kuinka yrittäisin positiivisesti ajatella. [/quote] Ajattele niin että äiti tietää valmiiksi että lapsen kohtalo tulee olemaan onneton, jos hän ei kykene jostain syystä lapsesta huolehtimaan. Aborttikin voi olla äidinrakkautta. Toki olen sitä mieltä että yksinäisiä äitejä pitää tukea, että kaikilla halukkailla on mahdollisuus synnyttää lapsensa. [/quote]Mutta jos ei millään hakua itsellä pitää niin onko surmaaminen oikea ratkaisu? Eikö silloin voi antaa adoptioon? Ei kai kukaan ole niin itsekäs että alkaa miettiä kuinka raskasta raskausaika olisi ja ennemmin surmaa lapsensa, eihän?

[/quote]

Hyviä vanhempia adoptionlapsen ottajiksi on riittämiin.

Vierailija
291/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:37"]

[/quote]

[/quote]Mutta jos ei millään hakua itsellä pitää niin onko surmaaminen oikea ratkaisu? Eikö silloin voi antaa adoptioon? Ei kai kukaan ole niin itsekäs että alkaa miettiä kuinka raskasta raskausaika olisi ja ennemmin surmaa lapsensa, eihän?
[/quote]
Miksi niitä lapsia, joilla ei ole perhettä, ei adoptoida ensin? Niitä on ja paljon, mutta jostain syystä ei kelpaa? Liian vanhoja? Ei ole vaaleita ja sinisilmäisiä?

Vierailija
292/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:50"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:44"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:37"] [quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:29"]Herkässä asiassa meidän kannattais varmaan koittaa olla hienotunteisia erimielisyydestämme riippumatta. Samaan aikaan, kun joku voi miettiä vieläkin vuosia vanhaa tapahtumaa - ja toinen ei, kolmas voi eri näkökulmasta pitää oikeutenaan -omassa kriisiytyneessä elämäntilanteessaan tai muuten-, ja neljäs muistuttaa jo alkion yksilöllisestä perimästä. Viides taas lääkärin eettisen tavoitteen mukaisesti haluaa suojella elämää alusta loppuun asti. Joku pariskunta voi kärsiä lapsettomuudestaan kovasti, ja syvästi odottaa saavansa adoptiolapsen. Hienotunteisuus ja ystävällisyys olisi varmasti hyvää tukea monelle kärsivälle, jos elämä on jo potkinut niin ei me potkita enää. [/quote]Yritän suhtautua positiivisesti mutta en vaan osaa pitää toiselta elämän viemistä hyväksyttävänä asiana vaikka kuinka yritän. En näe mitään eroa viedäänkö elämä vatsassa vasta kasvavalta, 1 vuotiaalta, 5 vuotiaalta vai kolmekymppiseltä. Mun mielestä asi on yhtä paha minkä ikäisenä vaan. Lapsen surmat saa mut vihaiseksi kuten abortitkin. Näin mä mietin vaikka kuinka yrittäisin positiivisesti ajatella. [/quote] Ajattele niin että äiti tietää valmiiksi että lapsen kohtalo tulee olemaan onneton, jos hän ei kykene jostain syystä lapsesta huolehtimaan. Aborttikin voi olla äidinrakkautta. Toki olen sitä mieltä että yksinäisiä äitejä pitää tukea, että kaikilla halukkailla on mahdollisuus synnyttää lapsensa. [/quote]Mutta jos ei millään hakua itsellä pitää niin onko surmaaminen oikea ratkaisu? Eikö silloin voi antaa adoptioon? Ei kai kukaan ole niin itsekäs että alkaa miettiä kuinka raskasta raskausaika olisi ja ennemmin surmaa lapsensa, eihän?

[/quote]

Moni äiti jäisi kuitenkin murehtimaan, miten pieni selviää vieraiden ihmisten käsissä. Kaikkihan eivät ole selvinneet.
[/quote]Ennemmin surmaa lapsensa siis kun jää murehtimaan onko vanhemmat hyvät? En usko. Eikö surmaaminen ole pahin vaihtoehto? Kriteerit adoptiovanhemmille ovat todella korkeat. Varmasti oafempi kuin lopettaa elämä toiselta.
[/quote]
Ei abortissa surmata lasta. Estetään vain alkion/sikiön kehittyminen lapseksi

Vierailija
293/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:54"]Adoptiovanhemmista.

Ehkä luonto on tarkoituksella tehnyt joistain lisääntymiskyvyttömiä. Mitäs tähän sanotte, vakaumukselliset?
[/quote]
Niin sehän on kumma että luonnon omaa järjestystä mennään rikkomaan. Jos on lapseton niin on lapseton. Se on korkeamman käsissä että joku on lapseton. Siellä satukirjassa ei missään kohtaa sanota että saa adoptoida vaan että jumalan tiet ovat tutkimattomat. Eli tyydy kohtaloosi. Mikä siinä on niin vaikeaa. Kyllä siihenkin kohtaan pitää saada muutos ettei jumalan työtä saa rikkoa jos omatunto ei sitä salli eli hoitohenkilöstölle oikeus omaantuntoon vetoten kieltäytyä auttamasta lapsettomia keinotekoisilla menetelmillä. Ja hyi pitäisi olla pyllyjen kanssa tekemisissä!

Vierailija
294/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:30"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:37"]

[/quote]

[/quote]
Miksi niitä lapsia, joilla ei ole perhettä, ei adoptoida ensin? Niitä on ja paljon, mutta jostain syystä ei kelpaa? Liian vanhoja? Ei ole vaaleita ja sinisilmäisiä?
[/quote]

Ne on väärän värisiä. Ja todellakin ihan liian vanhoja.
Sama ilmiö toistuu kesästä toiseen. Hankitaan söpö pikku kissin pentu, sit ku se kasvaa ni se ei enää ookaa niin söpö ja se hylätään. Seuraavana kesänä taas uus söpö pikku kissin pentu ja hupsheijaa! Oravanpyörä on valmis.

Vierailija
295/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:37"]

Ainoa tuntemani adoptioon annettu henkilö teki jälkiabortin aikuisena kun biologinen äiti ei välittänyt paskaakaan. Koko ikänsä oli miettinyt miksi ei kelvannut, miksi äiti ei keskeyttänyt raskautta vaan antoi hänen syntyä hyljättäväksi. Ei vain adoptiovanhempien rakkaus riittänyt korvaamaan sitä ettei kelvannut biologiselle äidille. Saattaa tuhoita sen lapsenkin psyykkeen täysin jos äiti ei pysty tuntemaan mitään lastaan kohtaan.

[/quote]

En usko tarinaasi lainkaan.
[/quote]
Kyllähän noita on jotka kärsivät siitä, että annettiin adoptoitavaksi ja olisivat mieluummin abortoituja.
[/quote]
Jees jees. Kaikenlaisia tarinoita on aina, mutta jos adoptoiduilta kysyttäisiin, että haluaisitko, että sinut olisi mieluummin abortoitu, niin luulen, että noiden itsensä abortointia toivoneiden ryhmä jää hyvin pieneksi, vai uskotko todella toisin?

Vierailija
296/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:53"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:37"]

Ainoa tuntemani adoptioon annettu henkilö teki jälkiabortin aikuisena kun biologinen äiti ei välittänyt paskaakaan. Koko ikänsä oli miettinyt miksi ei kelvannut, miksi äiti ei keskeyttänyt raskautta vaan antoi hänen syntyä hyljättäväksi. Ei vain adoptiovanhempien rakkaus riittänyt korvaamaan sitä ettei kelvannut biologiselle äidille. Saattaa tuhoita sen lapsenkin psyykkeen täysin jos äiti ei pysty tuntemaan mitään lastaan kohtaan.

[/quote]

[/quote]
Kyllähän noita on jotka kärsivät siitä, että annettiin adoptoitavaksi ja olisivat mieluummin abortoituja.
[/quote]
Jees jees. Kaikenlaisia tarinoita on aina, mutta jos adoptoiduilta kysyttäisiin, että haluaisitko, että sinut olisi mieluummin abortoitu, niin luulen, että noiden itsensä abortointia toivoneiden ryhmä jää hyvin pieneksi, vai uskotko todella toisin?
[/quote]

Jos sut olis abortoitu olisitko katkera vanhemmillesi? Et, koska et edes tietäisi mitä menetit!

Vierailija
297/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:53"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:37"]

[/quote]

[/quote]
[/quote]
[/quote]
Aina väitetään, että adoptio on aina aborttia parempi vaihtoehto. Se ei kuitenkaan aina pidä paikkaansa. Jos ottaisit ne ruusunpunaiset rillit pois päästäsi, huomaisit tämän asian.

Vierailija
298/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on järjetöntä hyökätä abortin vastustajien kimppuun, sillä kyseessä on näkemysero siitä, että milloin ihminen on ihminen. Ja tähänhän ei ole mitään absoluuttista vastausta, ei vastustajilla eikä puolustajilla, joten oma mielipide rakentuu näkemyksen varaan. Miksi ette hyväksy toisten ihmisten näkemyksiä? Itse suhtaudun aborttiin hyvin varauksella, mielestäni esim eutanasia on eettisempää. En kuitenkaan tyrkytä muille mielipidettäni, sillä ymmärrän, että tämä on kysymys, johon ei ole absoluuttista vastausta.

Vierailija
299/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:53"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:37"]

[/quote]

[/quote]
[/quote]
[/quote]

Jos sut olis abortoitu olisitko katkera vanhemmillesi? Et, koska et edes tietäisi mitä menetit!
[/quote]
Jos tajuttoman selma-mummin murhaa kivuttomasti, niin se ei saa sitä koskaan tietää, eikä se siitä sitten suutu, ei kipua, ei murhetta!

Vierailija
300/323 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:53"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:37"]

[/quote]

[/quote]
[/quote]
[/quote]
Aina väitetään, että adoptio on aina aborttia parempi vaihtoehto. Se ei kuitenkaan aina pidä paikkaansa. Jos ottaisit ne ruusunpunaiset rillit pois päästäsi, huomaisit tämän asian.
[/quote]
Kommentti oli alkujaan vastine tuohon lainattuun kommenttiin, luehan se. Onhan se aivan päätöntä vedota siihen, että joku yksi adoptoitu olisi halunnut, että hänet olisi adoptoitu, jos adoptoidut eivät kuitenkaan suurimmalta osin toivo, että heidät olisi abortoitu. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän