Saan ihottumaa ilmaisusta "Huone kylpee valossa"... Kerro ilmaisu, joka aiheuttaa ihottumaa tai vähintään lievää kutinaa sinulle
Kommentit (2280)
Ihotautilääkäri tai psykiatri osaa kyllä parantaa ihottumasi, kunhan vain luotat häneen täysin ja syöt lääkkeesi ajallaan.
Jäätävä kuitti
Vahva markkina
Niinistö jyrähti
Some räjähti
Meni ihon alle
Sinne kannattaa mennä, jos haluaa syödä hyvin.
Saunotaan, syödään hyvin ja mennään oopperaan.
Palastella
Pulauttaa
Saikuttaa
Unnuttaa
Kun-lööpit:
Kun mikään ei riitä.
Kun puoliso pettää.
Kun lapsi tappaa.
Se ja se "täräytti."
Tulee mieleen ihrainen, tutiseva täti, jonka rasva vallan väpäjää kun taas joku julkkis täräyttää asiat pöytään "niinku ne on".
Vierailija kirjoitti:
Asuntoilmoitusten teksti on usein raastavan kliseistä:
Takka tuo tunnelmaa pimeneviin syysiltoihin.
Maakellariin säilöt kesän herkut, vaikkapa hillot ja pikkelssit.
Kellarikerroksesta löytyvät suihkutilat, joista on helppo pujahtaa saunan pehmeisiin löylyihin.
Mä oon ihmetellyt myös näitä asunto- ja mökki-ilmoituksia. Löytyy laituri, löytyy pelihuone, löytyy kasvimaa. Mitä ihmettä? Löytyykö ne joidenkin liaanien seasta vai maan alta? Onko ne olleet hukassa?
"Someraivo"
"Someraivo repesi"
"Joku voisi ottaa tästä kopin" (työelämässä, ja kukaan ei halua tehdä kyseistä hommaa, itse haluan tässä kohdassa lähteä kotiin)
"Tää löytyy sit meidän Instasta" (ja vain sieltä, harmi jos sulla ei oo Insta-tiliä, niin ja muuten ei oo eikä tuu)
"Karista kesäkilot, lue täältä miten" (mitkä kesäkilot? Kyl mun kilot on ihan ympärivuotisia)
"Oletko aina tehnyt tämänkin väärin?"
"Seksihelle"
"Hirmuhelteet"
"Jäätävä" (kuitti tai joku muu)
Kun joku on "best". Tätä viljellään yleensä somepäivityksissä. Esimerkkejä: Aaamukahvi best, iltalenkki best, huvipuisto best, aurinkoinen sää best.
Toinen inhokki: parasta just nyt.
Kustantaa!
On olemassa kustannukset, tai joku kustantaa vaikka sinun oleilun tms,
mutta palvelut tai hyödykkeet MAKSAVAT, niillä on jokin HINTA!
Mikä tahansa ruoka minkä tahansa 'kera' tai 'pedillä'. Kaikki 'voimaannuttavat kokemukset'
"saada ihottumaa" asioista tai sanoista
radiotoimittajat jotka "viettelevät iltaa" kanssani.
Kuka helvetti edes käyttää sanontaa "aiheuttaa ihottumaa, tai edes lievää kutinaa"?
Sipaise huulille hiukan punaa.
(Argh!!)
Myymme aitoja käsintehtyjä tuotteita.
(miksi ei voi sanoa että tavaroita?
Ja eikö tuote muutenkin ole tehtaan liukuhihnalta tuleva römpe?)
Pukeudu trendikkäästi/rohkeasti/tms. töihin!
(Ööö... siis meillä ja monilla muillakin on kyllä ihan ne firman vaatteet töissä.)
Päivitä vaatekaappisi uutuuksilla
(Niin siis neljä kertaa vuodessako?)
Saareke keittiössä!
(Näen punaista...)
"Kypsä ikäisekseen", "olla kypsässä iässä" jne.
Ällöttävää tuon kypsä-sanan käyttäminen, kun puhutaan ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makustella.
Palastella.
Ja pureskellaan
--> esim töissä yrityksen tulevan vuoden strategiaa.
Yäk....ei pureskella, pliis.
Astetta tyylikkäämpi/isompi/parempi, kun tarkoitetaan tavallista tyylikkäämpää jne.
"Minua kiehtoo matematiikka" kun tarkoitetaan että ollaan kiinnostuneita matikasta.
"Työskentelen hyvinvointitoimialalla", kun ihminen on jonkun sairaalan sihteeri.
Mitä ajatuksia tämä herättää sinussa?