Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan ihottumaa ilmaisusta "Huone kylpee valossa"... Kerro ilmaisu, joka aiheuttaa ihottumaa tai vähintään lievää kutinaa sinulle

Vierailija
05.01.2022 |

-

Kommentit (2280)

Vierailija
621/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä aktuaalista vittua" 😑

Vierailija
622/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miekin kerron kirjoitti:

Minua yökkää sana herkku. Naistuttava esitteli uuden miesystävänsä ja sanoi: Löytyi tällainen HERKKU. 

Sama esimerkiksi autoista. ”Tässä Bemarissa on kaikki herkut.”

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisu: saan ihottumaa… Siis miten joku saa ihottumaa yhtäkkiä jostain sanoista, eihän siinä ole mitään järkeä.

Vierailija
624/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo aiheuttaa lievää kutinaa on paha myös. Tulee mieleen joku pakko-oireinen, joka kuvittelee kutinaa ja rapsuttelee itseään joka puolelta.

Vierailija
625/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketterä nuorekas työyhteisö. 🤓

Vierailija
626/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrityksen pyörittäminen, kodin pyörittäminen, arjen pyörittäminen.

Jäätävä kuitti. Seuraajat hieraisivat silmiään.

Tarjoa raikkaan salaatin kera . Enpäs tarjoa vaan nahistuneen ja vetisen.

Resepteissä on usein myös ”raikasta vettä”. Miksi pitää erikseen sanoa, onko suurikin todennäköisyys että kansalainen muuten käyttäisi jotain kolme päivää keittiön pöydällä seissyttä vettä?

Vierailija
627/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää sana "raikas", muussa kuin salaatin/juoman kuvailussa. Raikas meikki/sisustus yms.

Vierailija
628/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustus ohjelmien värimailma ilmaisu kun aina kuitenkin harmaata, mustaa ja valkoista. Eli ei kovin värikästä kun mailmassa värejä runsaasti.

Vierailija
629/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, ollaan sukulaissieluja. Mulle tulee oireita ilmaisusta "valo tulvii sisään [esim. suurista ikkunoista]". Voisiko se valo tulla jollain muulla tavalla vaihteeksi kuin tulvimalla? Samoin inhoan sisustuksista puheen ollen sitä kun "jokainen yksityiskohta on tarkkaan harkittu". Kenellä on aikaa miettiä joka hiivatin patalappua?

Selkeästikään et ole sisustustyyppiä, joten miksi luet/katsot aiheeseen liittyviä lehtiä, ohjelmia jne.?

Miten itse ilmaisisit esim. asunnon myynti-ilmoitukseen mahdollisimman vetävästi sen, että suurten ikkunoiden ansioista asunto/huone on erittäin valoisa? Myyntihän on mielikuvilla markkinointia.

Ja vielä tuohon hiivatin patalappuun. Meitä on kyllä aika monia, jotka miettivät myös patalappuja. Muutenhan niitä olisi myytävänä vain esim. ruskeasta tikkikankaasta ommeltuja.

Musta on tosi kummallista, että joku ärtyy itseään kiinnostamattoman aihepiirin sanonnoista tms. Olen itse ajokortiton, eikä mikään moottoriurheilu kiinnosta millään tapaa, joten en koskaan lue sen aiheisia uutisia jne. Voisin hyvin kuvitella, että ärsyttäisi joku "moottorin murahtelu" tms. ilmaisu, mutta eipä ärsytä, kun en käytä aikaani itseäni kiinnostamattomiin asioihin.

Sä sekoitat nyt asioita. Aiheena olivat huonot, tyhjät ja mielikuvituksettomat ilmaisut. 

Mielikuvamainonta on juuri tuota ylläolevaa. Toistellaan sitä sanaa "ihana" sisustuksen pienistä mutta harkituista yksityiskohdista. Mikä sitten sisustamisessa niin itsessään ärsyttää - hyvä kysymys. Itselleni se edustaa pinnallisuutta. Se että jaetaan sitä kaunista kuvaa jostain ostetusta asiasta ja käytetään siitä vielä jotain teennäisen mahtipontisia ilmauksia jotta asia paranisi... pidän tätä ihan vaan tyhmänä. Puuttuu sisältö tästä koristelusta, mutta sitä koitetaan luoda erilaisin ilmauksin. 

Eikö ihmiset ajattele mitään sitä kuvaa katsoessaan, tai miksi sitä mielikuvaa ja tunnetta haetaan kuvien lisäksi kököllä tekstillä? Kauniit asiat ovat kivoja, mutta toisaalta en halua tuhlata luonnonvaroja vain siksi että minulla olisi vuodenaikaan sopivat kynttilänjalat. 

Tykkään ajattelusta, ja sisustaminen edustaa jotenkin sen vastakohtaa. 

Niin ja moottoriurheilu myös, vaikka mies olenkin. 

Miten niin sekoitan, kommentoin lainaamani viestin asioita, jotka toki olivat kaksi ihan eri; ilmaisut ja se, että jonkun mielestä kukaan ei muka mieti patalappuja.

En myöskään ymmärrä, mitä kökköä on ilmaisussa "tulvii valoa"? Tuohan on englannin kielestä tullut "flooded with light", jonka varmasti kaikki sisustuksesta kiinnostuneet ovat kuulleet jostain jenkkiohjelmasta tms. Noita on ihan hirveän paljon muitakin, vielä huomattavasti "kökömpiäkin".

Todella ylimielistä yhdistää sisustaminen tyhmyyteen, kertoo omasta rajoittuneisuudestasi. Olet ilmeisesti juuri sitä pinnallista tyyppiä, jonka mielestä esim. kaunis nainen = bimbo, rumat ne vaatteilla koreilee jne. 

Et halua tuhlata luonnonvaroja, mutta voin pistää vaikka pääni pantiksi, että harrastat/elämäntavassasi on jotain luonnonvaroja tuhoavaa toimintaa, joka sopii tuohon hyvesignalointiisi.

Ihminen on kautta aikojen hakenut kauneutta elämäänsä, on sitten kyse musiikista, kuvataiteesta, kauniista esineistä. Mikä sinä olet tuomitsemaan yhden laatuisen kauneuden tavoittelun pinnalliseksi ja sitä harrastavat tai jopa elantonsa siitä saavat tyhjäpäiksi?

Vierailija
630/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavan tallaaja.

Vierailija
631/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua vähän ärsytti alkuun jokaisen asiakaspalvelijan" yes" sanan hokeminen, mutta olen sopeutunut siihenkin. Pyrin olemaan ärsyyntymättä mistään, saati sitten merkityksettömistä pikku asioista.

Minä olen törmännyt uohon kerran. Onneksi. Kahvilla käydessämme kassaneiti tarjosi "yes"-sanaa joka paikkaan ja oli muuten suomalainen muuten. meinasin jo sanoa. nauratti niin perkeleesti. mistä lie tuo höpinä tullut nuorten keskuuteen...?

Vierailija
632/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi laittaa jotain salvaa siihen ihottumaansa.

Vierailija
633/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin, miten monet inhoavat suomalaisia, keksieliäitäkin uudissanoja ja perinteisiä eri aikakausista kertovia ilmaisuja ja sanontoja.

Esim. aiemmin mainitut katseenkestävä ja mukiinmenevä ovat jo kuolevia, omaa aikakauttaan kuvaavia tyypillisiä seuranhaku-sanoja, joita ei enää juuri näe. Aivan kuten juuri kukaan ei enää edes sano seuranhaku-ilmoitus.

Minua inhottavat vain kömpelöt anglismit ja suorat käännökset, kuten jo mainittu silmäkarkki.

Muuten lainasanat ovat ihan normaalia kielen elämistä ja ne sovitetaan suomalaiseen suuhun usein hauskastikin, osasta syntyy ajan kanssa suomalaisia uudissanoja. Esim. pelislangissa armori, leveli, bugi, lagata, heltti ja hiilata. Käytän itsekin kaikkia viimeksi mainittuja.

N49, geimeri

Vierailija
634/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteen aikaan oli se salarakas, hyh!

Salarakas on tosiaan poistunut. Onko tilalla joku muu sana nykyään?

Vierailija
635/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Ihminen on sosiaalinen eläin” Ai että miten ärsyttää kun jotkut käyttää tuota tuomaan jotain mukaviisasta keskusteluun

Vierailija
636/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänen hymynsä valaisi koko huoneen. 

Tätä käytetään erityisesti henkirikoksen uhreista. 

Tämä! Kannattaa käydä selailemassa brittiläisten sontalehtien uutisointia henkirikoksista. Aivan ihania ovat kuvaukset uhreista. :D

Vierailija
637/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just se , että jonkun kommenttiin vastataan näin:   Tämä!     ggggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrgggggg rrrrrrrrrrrrrrrrr

Vierailija
638/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Ketä”, kun pitäisi olla ”kuka” tai ”joka”.

Vierailija
639/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Taistelee tautia vastaan", olipa se sitten korona tai syöpä. Tulee mielikuva sairaalasängyssä pötköttävästä haarniskaan pukeutuneesta potilaasta, joka huitoo epämääräisesti miekalla ilmaan. Inhoan tuota sanontaa.

Joo ja tämä myös antaa ymmärtää, että se joka kuolee koronaansta tai syöpäänsä ei vaan taistellut tarpeeksi urheasti.

Jep. Huonosti taisteltu?

Taistelu sana täsä yhteydessä on idioottimaisinta ikinä!

Vierailija
640/2280 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetää herneet nenään. Vanha juttu jo, mutta eräät vieläkin käyttävät kuin tuoreenakin tapauksena. Tästähän on tullut sitten vielä ärsyttävämpiä sanontoja, kuten työntää palkokasvi nenään tai vetää vesimeloni nenään. En saa näistä ihottumaa, koska lievästi aiheuttaa pepun kutinaa tuokin ilmaisu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä