Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä törkeää tuntemattomat ovat kommentoineet sinulle?

Vierailija
25.04.2015 |

Mulla on kommentoitu lapsilukua (5): "ootpa ollu ahkere eheeheh" ja kaksosistani: "tais tulla tuplavahinko" ja kun olin raskaana vikaa kertaa ja liikkeellä koko katraan voimin, niin eräs mies tuli esittämään pahoittelut vielä syntymättömästä lapsestani.

Ja sanottakoon vielä, että ihan haluttuja lapsia ovat kaikki ja ihan itse ne elätetään :) Kommentoijat ovat muuten kaikki olleet keski-ikäisiä miehiä.. mikä niitäkin nyppii toisten lapsimäärässä.

Kommentit (238)

Vierailija
161/238 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 01:41"]Pakko kertoa vielä aika omituinen sairaalakokemus. Lääkäri tuli komppaniansa kanssa kierrolla luokseni kun luin kirjaa ja ihmetteli suureen ääneen että osaan lukea. Siis aikuinen ihminen ihmettelee Suomessa sitä, että toinen osaa lukea ja ihan kirjaa! Olin kyllä todella hämmentynyt ja joku vielä tirskui lääkärin selän takana. 

Pyysin myöhemmin epikriisin ja siinä ei ollut mitään erityiskommentteja älyllisen kapasiteettini suhteen. En vieläkään tajua mitä lääkäri tarkoitti kommentillaan. Olin siis aikuinen koulutettu ihminen jo silloin.
[/quote]

Eiköhän tuossa ole ollut joku väärinkäsitys. Ehkä kuulit väärin. Ei Suomessa kukaan tuollaista kommentoi tosissaan.

Vierailija
162/238 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:26"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:23"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:21"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:18"]

Kerran häiisä tuntematon mies tuli sanomaan että sullapa isot tissit on. Ei oltu siis juteltu mitään sitä ennen.

[/quote]No mitäs törkeetä tossa oli?

[/quote]

Ai sustako on ihan normaalia kommentoida toisten ruumiinosia tosta noin vaan tolla tavalla?

[/quote]No ei tietenkään, mut en mä tollasesta loukkaantuis. Törkeetä olisi jos mies olisi sanonut esim "sullapa on isot tissit, saanko nussia niiden väliin"
[/quote]
Niin tai oisi myös ihan yhtä kivaa ja normaalia kommentoida jollekin ensi kertaa häissä tapaamalleen miehelle että sinulla näyttää olevan pieni elin. Sehän oisi ihan hauskaa vain.
Sitten olisi pitänyt ikävä kommentti jos jatkaisi etten kyllä nussi pienivehkeisten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/238 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin baarissa jonottamassa vuoroani kun minua läpsäistään selkään ja sanotaan anorektikk, käännyn ja näen reilusti ylipainosen miehen, joka poistuu samantien paikalta..

Vierailija
164/238 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 17:59"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 12:26"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 12:16"]

Kyllä tässä ketjussa on kamalia esimerkkejä :(

Minulle on jäänyt erityisesti mieleen seuraava. Joutuessani käyttämään rollaattoria sain haukut eräältä mummolta. Hän mm. epäili minun varastaneen sen ja huuteli isoon ääneen, mihin noin nuori ja terve rollaattoria tarvitsee. Olin n. 22-vuotias ja kuntoutumassa aivoverenvuodosta. 

[/quote]

Tästä tulee mieleen niin ystäväni kokemus! Hän liikkui hyvin vaivalloisesti rollaattorinsa kanssa, kun kaksi mummoa alkoi jakaa elämänviisauksiaan  eikä millään kauniilla tavalla! Ystävälläni oli ylipainoa ja mummot haukkuivat häntä sen takia laittaen hänen terveysongelmansa ylipainon syyksi. Kun ystäväni kertoi olleensa autokolarissa, toinen mummoista tokaisi läskin voivan haitata näkyvyyttä. Miksi ihmiset kuvittelevat, että he voivat töräytellä toisille mitä haluavat? Eivätkö he yhtään ajattele, miltä muista tuntuu?
[/quote]

Alzheimeria sairastava on usein törkeä suustaan. Harvemmin "mummot" ovat elämänsä kunnossa henkisesti ja fyysisesti. Senpä takia en jaksa provosoitua vanhusten ilkeistä kommenteista. Sairaus siinä yleensä puhuu.
[/quote]
Niin mutta osa vanhoista ihmisistä käyttää ikäänsä hyödyksi ja päästelee mitä vain suustaan kun vanhahan voi sanoa tyyliin ei tästä tarvitse loukkaantua mutta minä nyt sanon... Äitinikin tekee tätä ja muisti kyllä toimii. Aina saa pelätä mitä kenellekin sattuu laukomaan päin naamaa. Itse kyllä loukkaantuu mistä vaan mistä ei edes voi oikeasti loukkaantua. Elikä äitini ole tosiaankaan ainut em tyyppinen täysin muistava ihminen jonka olen tavannut.

Vierailija
165/238 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vastattu että koirien tahi kissojen kanssa tullaan jos ei vartijat "siisti" paikkoja. Koirat pitänee myös häirikkönaiset loitolla.

Eri asia on sitten mikäli omaa vähän arvoja ja sosiaalisuutta; lopputulos on aivan toinen.

Vierailija
166/238 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on normi tissit (70 B/C), mutta.. Kerran joku randiom kommentoi ohimennessään: "kuvitteletko olevas joku vitun pamela"
Ja vuosia tämän jälkeen eräs toinen herrasmies sai päähänsä tarrata rintoihini kiinni ja kommentoida " onks noi aidot?"

Vierailija
167/238 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu aikaan luokallani ollut tyttö jäi tuijottamaan minua kesken tunnin pitkään, niin että muutkin ihmettelivät miksi hän tuijottaa. "Hyi vittu mille sä näytät,katsokaa nyt mille toi näyttää! Etkö voi tehdä itselles jotain?" Kärsin lievästä atooppisesta ihottumasta,mitä sattui olemaan hieman kasvoissakin. Joo ja en voinut tehdä sille yhtään mitään. 

Vierailija
168/238 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 00:15"]

Onko teille oikeasti ihan uusi juttu se, että Alzheimer muuttaa ihmisen ilkeäksi ja rääväsuiseksi?? Sen takia monet vanhukset kommentoivat törkeyksiä. Haloo?

[/quote]

Ja onko teille ihan uusi juttu, että monet ihmiset ovat nyt muuten vain ilkeitä ja rääväsuisia?

Vierailija
169/238 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 00:17"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 18:30"] [quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 17:59"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 12:26"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 12:16"] Kyllä tässä ketjussa on kamalia esimerkkejä :( Minulle on jäänyt erityisesti mieleen seuraava. Joutuessani käyttämään rollaattoria sain haukut eräältä mummolta. Hän mm. epäili minun varastaneen sen ja huuteli isoon ääneen, mihin noin nuori ja terve rollaattoria tarvitsee. Olin n. 22-vuotias ja kuntoutumassa aivoverenvuodosta.  [/quote] Tästä tulee mieleen niin ystäväni kokemus! Hän liikkui hyvin vaivalloisesti rollaattorinsa kanssa, kun kaksi mummoa alkoi jakaa elämänviisauksiaan  eikä millään kauniilla tavalla! Ystävälläni oli ylipainoa ja mummot haukkuivat häntä sen takia laittaen hänen terveysongelmansa ylipainon syyksi. Kun ystäväni kertoi olleensa autokolarissa, toinen mummoista tokaisi läskin voivan haitata näkyvyyttä. Miksi ihmiset kuvittelevat, että he voivat töräytellä toisille mitä haluavat? Eivätkö he yhtään ajattele, miltä muista tuntuu? [/quote] Alzheimeria sairastava on usein törkeä suustaan. Harvemmin "mummot" ovat elämänsä kunnossa henkisesti ja fyysisesti. Senpä takia en jaksa provosoitua vanhusten ilkeistä kommenteista. Sairaus siinä yleensä puhuu. [/quote] Öö... alapeukut, miksi ihmeessä? Miksi totuus on paha asia?? [/quote] Mikä totuus? [/quote] Tiedätkö Alzheimerista mitään? Tajuatko, että se on yleinen, persoonaa muuttava sairaus vanhuksilla? Se on totuus. Voit googlettaa. Sana on Alzheimer.

[/quote]

Tiedän kiitos oikein hyvin. Totuus on kuitenkin se, etteivät kaikki Alzheimeria sairastavat käyttäydy tuolla tavalla. Totuus on myös se, ettei sinulla ole käytöstapoja. Mikäs sinun tekosyysi on?

Vierailija
170/238 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 01:28"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 01:18"]Saatiin palstalle sitten Alzheimer-hullukin. Tee oma ketju aiheellesi KIITOS [/quote] Minä kommentoin alunperin vanhusten törkeisiin heittoihin littyen, että niitä ei kannata ottaa henkilökohtaisesti, koska taustalla on hyvin usein Alzheimerin tauti, joka aiheuttaa tahditonta kielenkäyttöä ja tökeröä käytöstä. Tästä sitten aletiin vittuilla ja alapeukutella kuin viimeistä päivää. MIKSI?? Täysin simppeli fakta-asia, kuin vaikka se, että maito tulee lehmästä. En jankkaisi, jos tuo typerä vittuiku loppuisi ASIAA puhuttaessa.

[/quote]

Sinä kun et ymmärrä, että osa vanhuksista vittuilee vain puhdasta ilkeyttään, eikä taustalla ole mitään sairautta.

Vierailija
171/238 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ulkoiluttamassa mun koiria uimarannalla niin valitti ettei koiria saa uittaa lasten uimapaikoilla.

Kiinnikin olis pitäny olla mun lutuset koirat, lintujen poikasia muka.

Vierailija
172/238 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarissa tuli mies pörräämään seurueemme ympärille ja kyseli jokaista ystävääni useasti tanssimaan, mutta joutui torjutuksi koska oli todella tungetteleva. Minut hän ignoorasi täysin. Lopulta, kun ei saanut vastakaikua hän tokaisi: " No okei iso, tuu sä sit tanssii." Tuntui tosi pahalta, että hän oletti minun heti suostuvan vain siksi, että olin hänen silmissään ruma.

Vierailija
173/238 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 12:11"]

Kerran baarissa joku mies tokaisi, että mulla on paksut käsivarret. Vastasin takaisin, että sulla ei, aika narut on. Sinne se jäi huuli pyöreänä kun lähdin eteenpäin :)

[/quote]

Onkohan me törmätty samaan tyyppiin? :D Mulle kans sanoi yksi jätkä baarissa, että "oot hoikka muuten, mutta sulla on tosi paksut kädet". Hassua tässä on myös se, etten ole todellakaan hoikka. Että jos ei halua loukata, niin miksi valehdella? 

Vierailija
174/238 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
175/238 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sä voisit olla ihan kaunis jos sun jalat olis pitemmät ja kato hei sillon toi hame olis niinku lyhyempi niin mä näkisin enemmän niitä sun pitkiä jalkoja niin sitten kyllä voisin pannakin."

Todellinen elämän lottovoittaja oli hän.

Vierailija
176/238 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 19:56"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 07:56"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 00:17"] [quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 18:30"] [quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 17:59"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 12:26"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 12:16"] Kyllä tässä ketjussa on kamalia esimerkkejä :( Minulle on jäänyt erityisesti mieleen seuraava. Joutuessani käyttämään rollaattoria sain haukut eräältä mummolta. Hän mm. epäili minun varastaneen sen ja huuteli isoon ääneen, mihin noin nuori ja terve rollaattoria tarvitsee. Olin n. 22-vuotias ja kuntoutumassa aivoverenvuodosta.  [/quote] Tästä tulee mieleen niin ystäväni kokemus! Hän liikkui hyvin vaivalloisesti rollaattorinsa kanssa, kun kaksi mummoa alkoi jakaa elämänviisauksiaan  eikä millään kauniilla tavalla! Ystävälläni oli ylipainoa ja mummot haukkuivat häntä sen takia laittaen hänen terveysongelmansa ylipainon syyksi. Kun ystäväni kertoi olleensa autokolarissa, toinen mummoista tokaisi läskin voivan haitata näkyvyyttä. Miksi ihmiset kuvittelevat, että he voivat töräytellä toisille mitä haluavat? Eivätkö he yhtään ajattele, miltä muista tuntuu? [/quote] Alzheimeria sairastava on usein törkeä suustaan. Harvemmin "mummot" ovat elämänsä kunnossa henkisesti ja fyysisesti. Senpä takia en jaksa provosoitua vanhusten ilkeistä kommenteista. Sairaus siinä yleensä puhuu. [/quote] Öö... alapeukut, miksi ihmeessä? Miksi totuus on paha asia?? [/quote] Mikä totuus? [/quote] Tiedätkö Alzheimerista mitään? Tajuatko, että se on yleinen, persoonaa muuttava sairaus vanhuksilla? Se on totuus. Voit googlettaa. Sana on Alzheimer. [/quote] Tiedän kiitos oikein hyvin. Totuus on kuitenkin se, etteivät kaikki Alzheimeria sairastavat käyttäydy tuolla tavalla. Totuus on myös se, ettei sinulla ole käytöstapoja. Mikäs sinun tekosyysi on? [/quote] Ja loppujen lopuksi pienellä osalla kyseinen on. Ja tuskin päästäisivät kahta alzheimerista kärsivää vanhusta kahdestaan ulos

[/quote]

Totta, turha yleistää, että kaikilla ikäihmisillä olisi joku muistisairaus. Pikemminkin jotkut ihmiset ovat jo nuoresta lähtien v*ttumaisia ihmisiä, kuten täällä kirjoitetuista esimerkeistä voimme ehkä päätellä.

Kokemukseni mukaan muistisairaat eivät yleensä kykene kovinkaan hienovaraiseen/nokkelaan piruiluun, kuten nuo kaksi "alzheimer-potilasta", vaan sairaus voi näkyä lähinnä toisten ihmisten ulkonäköön liittyvänä nimittelynä, huoritteluna ja fyysisenä aggressiivisuutena. Otsalohkodementiaa sairastavat ja siksi estottomat henkilöt voivat tarttua tuntemattoman ihmisen rintoihin tms.

Kiinnostavaa seurata, kuinka alkoholidementiaa sairastavat yhä nuoremmat henkilöt kuormittavat vanhuspalveluja. Heidän sanallinen ja fyysinen aggressiivisuutensa onkin sitten jo aivan eri tasoa kuin esim. vanhusten muistisairauksiin liittyvät käytöshäiriöt.

Vierailija
177/238 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhdessä lounaspaikassa (yllätys, yllätys) lounaalla ja luin siinä samalla tenttikirjaa. Viereisestä pöydästä lähti eläkeikäinen miesporukka pois, ja yksi heistä tarjosi minulle Iltsasanomia. Sanoin kohteliaasti hymyillen että "ei kiitos", johon mies ihan pokkana vastasi, että "niin tämä olisi varmaan ollut vaikeaa ymmärtää kun ei ole sanoja tavutettu, mutta on tässä kivoja kuvia!"

Ja vitsi se ei ollut, sen näki miehen ilmeestä. Olin niin yllättynyt etten saanut sanaa suustani. Muu porukka vaivaantuneena poistui paikalta ja itse jäin tuijottamaan kirjaani. Jotenkin se loukkasi todella paljon, vaikka joku muu olisi varmasti ottanut sen hyvänä vitsinä. 

Vierailija
178/238 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 21:18"]

Olin yhdessä lounaspaikassa (yllätys, yllätys) lounaalla ja luin siinä samalla tenttikirjaa. Viereisestä pöydästä lähti eläkeikäinen miesporukka pois, ja yksi heistä tarjosi minulle Iltsasanomia. Sanoin kohteliaasti hymyillen että "ei kiitos", johon mies ihan pokkana vastasi, että "niin tämä olisi varmaan ollut vaikeaa ymmärtää kun ei ole sanoja tavutettu, mutta on tässä kivoja kuvia!"

Ja vitsi se ei ollut, sen näki miehen ilmeestä. Olin niin yllättynyt etten saanut sanaa suustani. Muu porukka vaivaantuneena poistui paikalta ja itse jäin tuijottamaan kirjaani. Jotenkin se loukkasi todella paljon, vaikka joku muu olisi varmasti ottanut sen hyvänä vitsinä. 

[/quote]

Siinä oli "mies," jolle nainen ei voi sanoa ei. Tuo on jotenkin karmivampi asenne ventovieraaseen kuin keskenkasvuisten miesten tissi- ja persekommentit. Jos et ole myötämielinen, saat heti katua. Voit olla varma, että tyyppi tunnetaan k*sipäänä. Toivottavasti se ei ole naimisissa.

Vierailija
179/238 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 07:56"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 00:17"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 18:30"] [quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 17:59"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 12:26"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 12:16"] Kyllä tässä ketjussa on kamalia esimerkkejä :( Minulle on jäänyt erityisesti mieleen seuraava. Joutuessani käyttämään rollaattoria sain haukut eräältä mummolta. Hän mm. epäili minun varastaneen sen ja huuteli isoon ääneen, mihin noin nuori ja terve rollaattoria tarvitsee. Olin n. 22-vuotias ja kuntoutumassa aivoverenvuodosta.  [/quote] Tästä tulee mieleen niin ystäväni kokemus! Hän liikkui hyvin vaivalloisesti rollaattorinsa kanssa, kun kaksi mummoa alkoi jakaa elämänviisauksiaan  eikä millään kauniilla tavalla! Ystävälläni oli ylipainoa ja mummot haukkuivat häntä sen takia laittaen hänen terveysongelmansa ylipainon syyksi. Kun ystäväni kertoi olleensa autokolarissa, toinen mummoista tokaisi läskin voivan haitata näkyvyyttä. Miksi ihmiset kuvittelevat, että he voivat töräytellä toisille mitä haluavat? Eivätkö he yhtään ajattele, miltä muista tuntuu? [/quote] Alzheimeria sairastava on usein törkeä suustaan. Harvemmin "mummot" ovat elämänsä kunnossa henkisesti ja fyysisesti. Senpä takia en jaksa provosoitua vanhusten ilkeistä kommenteista. Sairaus siinä yleensä puhuu. [/quote] Öö... alapeukut, miksi ihmeessä? Miksi totuus on paha asia?? [/quote] Mikä totuus? [/quote] Tiedätkö Alzheimerista mitään? Tajuatko, että se on yleinen, persoonaa muuttava sairaus vanhuksilla? Se on totuus. Voit googlettaa. Sana on Alzheimer.

[/quote]

Tiedän kiitos oikein hyvin. Totuus on kuitenkin se, etteivät kaikki Alzheimeria sairastavat käyttäydy tuolla tavalla. Totuus on myös se, ettei sinulla ole käytöstapoja. Mikäs sinun tekosyysi on?
[/quote]

Ja loppujen lopuksi pienellä osalla kyseinen on. Ja tuskin päästäisivät kahta alzheimerista kärsivää vanhusta kahdestaan ulos

Vierailija
180/238 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:53"]

Helsingissä bussipysäkillä tummaihoinen nainen kommentoi että "hyi kun olet valkoinen". Tiedostan siis olevani aika kalpea (en mikään albiino kuitenkaan) ja ajankohta oli alkukesästä. Minulla oli lyhythihainen paita eli aika paljon käsivarsien ihoa näkyi. Kommentti tuli niin puun takaa että en saanut sanottua tuolle naiselle mitään. Harmitti kuitenkin kun en asialle mitään voi ja rusketun nihkeästi :/

[/quote]

Tuo oli varmaan naisen elämän tähtihetki, kun pääsi haukkumaan valkoihoista. Se eli sillä tunteella pitkään.