Mitä törkeää tuntemattomat ovat kommentoineet sinulle?
Mulla on kommentoitu lapsilukua (5): "ootpa ollu ahkere eheeheh" ja kaksosistani: "tais tulla tuplavahinko" ja kun olin raskaana vikaa kertaa ja liikkeellä koko katraan voimin, niin eräs mies tuli esittämään pahoittelut vielä syntymättömästä lapsestani.
Ja sanottakoon vielä, että ihan haluttuja lapsia ovat kaikki ja ihan itse ne elätetään :) Kommentoijat ovat muuten kaikki olleet keski-ikäisiä miehiä.. mikä niitäkin nyppii toisten lapsimäärässä.
Kommentit (238)
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:38"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:26"] [quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:23"] [quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:21"] [quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:18"] Kerran häiisä tuntematon mies tuli sanomaan että sullapa isot tissit on. Ei oltu siis juteltu mitään sitä ennen. [/quote]No mitäs törkeetä tossa oli? [/quote] Ai sustako on ihan normaalia kommentoida toisten ruumiinosia tosta noin vaan tolla tavalla? [/quote]No ei tietenkään, mut en mä tollasesta loukkaantuis. Törkeetä olisi jos mies olisi sanonut esim "sullapa on isot tissit, saanko nussia niiden väliin" [/quote] Sun mielipide =/= miten muiden kuuluis tuntea. Vitun ääliömäistä kommentoida toisen ulkonäköä tuolla tavalla. [/quote] Vitun herkkänahkainen taidat olla. Mitäs jos joku huutais sulle että vitun läskiperse, tekisit varmaan itsarin?
[/quote]
Sulla on vielä matkaa sivistyneeseen maailmaan.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:38"]
Romanimies haukkui n**keriksi. Olen valkoihoinen nainen ja siis paljon häntä itseäänkin vaaleampi.
[/quote]REPS :DD
"Hyi vittu, miten ruma nainen" on jäänyt kyllä mieleeni kummittelemaan.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:41"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:18"]
Kerran häiisä tuntematon mies tuli sanomaan että sullapa isot tissit on. Ei oltu siis juteltu mitään sitä ennen.
[/quote]No sanoko aiheesta, vai oletko lauta?
[/quote]
Aiheesta sanoi, on isot. En loukkaantunut, mutta pidin kommenttia tuntemattomalta vähän outona. Mulla ei ole tapana kommentoida kenenkään ulkonäköä.
Mölöytin yhdelle tutulle naiselle, sulla on parta.
Hävetti jälkeenpäin.
M45
Kävin lähikaupassa ja ajattgelin mennä puistoon syömään kun kodissa oli putkiremppa. Minun piti juoda jukurttipurkista maitoa mutta ehdin heittää roskiin. Join maitoa suoraan tölkistä (puolenlitran) niin sano että maitopurkki naamioitu viinapurkiksi siis meni vanhempi mies ohi. Olin tylsä ja vastasin että maitoa tässä on.
Joku vanha nainen istui vastapäiselle paikalle junassa ja ryhtyi tuijottamaan minua. Olin ujo teini, hetken vilkuiltuani katsoin vaivautuneena muualle. "Jaa jaa, mikäs nyt tuli..." päivitteli mummeli, vieläkin tuijottaen minua, mutta uskoin mummon puhuvan itselleen. "Kun minä olin nuori niin nuoretkin katsoivat silmiin. Nykyään ei uskalleta edes sen vertaa!"
Mummo puhui selvästikin minulle ja vielä niin vihaisesti kovaan ääneen, että vilkaisin vielä kerran epäuskoisena, mutten saanut sanaa suustani. Mummo jatkoi mulkoilua.
Ei sinänsä kauhean ruma kommentti, mutta olin tuolloin masentunut ja tosiaankin pelkäsin muita ihmisiä, oli vaikeaa istua siinä loppumatka naama punoittaen ja kyyneliä vastaan taistellessa.
Inhoan ulkonäön kommentoijia. Minulle on usein sanottu kehulla kuorrutettu iva, kuten "Sulla on kauniit kasvot, mutta pullea vatsa." Miksi pitää sanoa mitään toisen ulkonäöstä? En minäkään arvostele muiden ulkonäköä.
Helsingissä bussipysäkillä tummaihoinen nainen kommentoi että "hyi kun olet valkoinen". Tiedostan siis olevani aika kalpea (en mikään albiino kuitenkaan) ja ajankohta oli alkukesästä. Minulla oli lyhythihainen paita eli aika paljon käsivarsien ihoa näkyi. Kommentti tuli niin puun takaa että en saanut sanottua tuolle naiselle mitään. Harmitti kuitenkin kun en asialle mitään voi ja rusketun nihkeästi :/
Joskus parikymppisenä kun oli baaritiskillä odottamassa juomaa, erä vieressä seissyt tuntematon mies sanoi, että oot muuten tosi nätti mut sun tissit on liian pienet. En siis ollut koskaan aikaisemmin jutellut tyypin kanssa. Ei ehkä mikään kauhean törkeä kommentti, mutta vielä vuosienkin jälkeen oon miettinyt, et mikä sen tyypin motiivi oli tulla sanomaan tuolla tavalla.
Keski-ikäinen mies seisoi kassajonossa takana ja tokaisi sitten "vitun läski" . Olin siis viimeisilläni raskaana ja mahani oli aika mitättömän kokoinen josta aina joku jakso huomautella.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:50"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:38"] [quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:26"] [quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:23"] [quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:21"] [quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:18"] Kerran häiisä tuntematon mies tuli sanomaan että sullapa isot tissit on. Ei oltu siis juteltu mitään sitä ennen. [/quote]No mitäs törkeetä tossa oli? [/quote] Ai sustako on ihan normaalia kommentoida toisten ruumiinosia tosta noin vaan tolla tavalla? [/quote]No ei tietenkään, mut en mä tollasesta loukkaantuis. Törkeetä olisi jos mies olisi sanonut esim "sullapa on isot tissit, saanko nussia niiden väliin" [/quote] Sun mielipide =/= miten muiden kuuluis tuntea. Vitun ääliömäistä kommentoida toisen ulkonäköä tuolla tavalla. [/quote] Vitun herkkänahkainen taidat olla. Mitäs jos joku huutais sulle että vitun läskiperse, tekisit varmaan itsarin? [/quote] Sulla on vielä matkaa sivistyneeseen maailmaan. [/quote] Joopa joo, herää tähän maailmaan sinäkin. Kyllä oot vähältä säästyny ja yks pitää ääliömäisenä tollasta "ompa isot rinnat"-kommenttia. Hahah, mä kuulen tota usein esim yöelämässä tms, mitä sitten??
[/quote]
Suhtauduin eri lailla, koska olen 35v. enkä käy baareissa. Ehkä kulttuuri on muuttunut. Kun olin nuori ja kävin baarissa, ei kukaan koskaan kommentoitunut negatiivisesti ulkonäköä. En ole tottunut siihen.
"Tolla on aika iso kännykkä, niinku on itekki"
Tuli paha mieli : (
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 14:10"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 12:26"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 12:16"]
Kyllä tässä ketjussa on kamalia esimerkkejä :(
Minulle on jäänyt erityisesti mieleen seuraava. Joutuessani käyttämään rollaattoria sain haukut eräältä mummolta. Hän mm. epäili minun varastaneen sen ja huuteli isoon ääneen, mihin noin nuori ja terve rollaattoria tarvitsee. Olin n. 22-vuotias ja kuntoutumassa aivoverenvuodosta.
[/quote]
Tästä tulee mieleen niin ystäväni kokemus! Hän liikkui hyvin vaivalloisesti rollaattorinsa kanssa, kun kaksi mummoa alkoi jakaa elämänviisauksiaan eikä millään kauniilla tavalla! Ystävälläni oli ylipainoa ja mummot haukkuivat häntä sen takia laittaen hänen terveysongelmansa ylipainon syyksi. Kun ystäväni kertoi olleensa autokolarissa, toinen mummoista tokaisi läskin voivan haitata näkyvyyttä. Miksi ihmiset kuvittelevat, että he voivat töräytellä toisille mitä haluavat? Eivätkö he yhtään ajattele, miltä muista tuntuu?
[/quote]
Tää on hauska :-D Menee jo enemmän naurettavan kuin törkeän puolelle.
[/quote]
Mitä hauskaa tuossa on?
Aloin miettiä kuulemiani törkeyksiä ja tajusin, että suurimman osan haukuista olen kuullut laivalla. Miksiköhän? Kenelläkään muulla samanlaisia kokemuksia? Vapautuuko ihmiset jotenkin siellä merellä kaikista kohteliaisuussännöistä?
Tapahtui kesälomallani. Olin juuri juossut 10 kilometriä reppu selässä, koska harrastan paljon liikuntaa. Viimeisen kilometrin päätin kävellä palauttavana kotiini. Eräs minulle tuntematon, mutta kuitenkin lähinaapurustoon kuuluva keski-ikäinen nainen huutaa erittäin alentavaan sävyyn: "Katsokaa miten tuo kävelee! Sillä ei ole töitä, sillä ei oo mitään!"
Kiva tietää millaisia mustamaalaavia juoruja minulle tuntemattomat naapurit levittelevät. Pitkään mietin, että mikähän tämänkin keski-ikäisen naisen oma tarina on. Millainen ihminen käyttäytyy tuolla tavalla?
Näistä on jo vuosia aikaa, mutta jääneet mieleen.
"Pitää olla pikkasen pläski,pläski" - laulun lallatteleminen, kun kävelin teininä kahden tuntemattoman noin 18-v pojan ohi. Olin ja olen yhä ylipainoinen, mutta en silti kaipaa tuollaisia kommentteja. Olin vielä kävelemässä peruskoulun 'päättäreihin' juhlistamaan kaverien kanssa koulun loppumista ja itkuksihan se touhu sitten meni. Hyvä lopetus siis peruskouluajalle.
"Oot kyllä aikamoinen paskanaama." "Toi sun akne on kyllä tosi paha." Mulla oli siis yläasteella paha akne kasvoissa, joka hellitti lääkekuurilla. Kuitenkin ennen lääkekuuria saattoi joku poika tokaista käytävällä paskanaama-kommentin ja akne-kommentin kuulin joltain mummolta uimahallissa.
On nää itsekeskeisiä ja tosikkoja. Ei oo yhtään huvittavaa että mummo ehdottelee että läski heikentää havaintokykyä. Tuohan on jo ihan absurdia.
Ja mitään ymmärrystä ei oo eikä tuu ikinä olemaan siitä että alzheimer-potilaan aivot ei toimi kunnolla ja siksi möläyttelevät mitä sattuu. Vanhukset möläyttelee mitä sattuu myös siksi että eivät kertakaikkiaan välitä enää mistään. Minusta se on joskus ihan virkistävää. Ei kaikkia sanomisia tarvitsis niin itseensä ottaa.
Tottakai monet kommentit on loukkaavia mutta osa ei olis ollenkaan niin pahoja, jos osais vähän kääntää näkökulmaa ja luopua itsetärkeydestä. Minusta on kyllä tavallaan kiva lukea tätä ketjua, näkee että on ne ihmiset välillä moukkia muillekin kuin mulle.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 10:56"]On nää itsekeskeisiä ja tosikkoja. Ei oo yhtään huvittavaa että mummo ehdottelee että läski heikentää havaintokykyä. Tuohan on jo ihan absurdia.
Ja mitään ymmärrystä ei oo eikä tuu ikinä olemaan siitä että alzheimer-potil ei toimi kunnolla ja siksi möläyttelevät mitä sattuu. Vanhukset möläyttelee mitä sattuu myös siksi että eivät kertakaikkiaan välitä enää mistään. Minusta se on joskus ihan virkistävää. Ei kaikkia sanomisia tarvitsis niin itseensä ottaa.
Tottakai monet kommentit on loukkaavia mutta osa ei olis ollenkaan niin pahoja, jos osais vähän kääntää näkökulmaa ja luopua itsetärkeydestä. Minusta on kyllä tavallaan kiva lukea tätä ketjua, näkee että on ne ihmiset välillä moukkia muillekin kuin mulle.
[/quote]
Kaikki vanhat ihmiset ei sairasta Alzheimeria niinkuin kaikki ihmiset ei ole narsisteja. Osa niin nuoremmista kuin vanhemmistakin ihmisistä yksinkertaisesti nauttii toisten loukkasmisesta.
Voitettiin koiranäyttelyissä oman rotumme sarja (ROP). Palattuani kehästä joku tuntematon nainen sanoi: "Tuskin se edes koiraa vilkaisi. Huoralta kun näyttää ja tissit lyö tiskiin niin palkintoja satelee". Koirani esitin siisteissä housuissa ja kauluspaidassa. Tiedän, että joillekin nuo tapahtumat ovat elämää suurempia.. Mutta huorittelemaan en lähtisi.