Mitä törkeää tuntemattomat ovat kommentoineet sinulle?
Mulla on kommentoitu lapsilukua (5): "ootpa ollu ahkere eheeheh" ja kaksosistani: "tais tulla tuplavahinko" ja kun olin raskaana vikaa kertaa ja liikkeellä koko katraan voimin, niin eräs mies tuli esittämään pahoittelut vielä syntymättömästä lapsestani.
Ja sanottakoon vielä, että ihan haluttuja lapsia ovat kaikki ja ihan itse ne elätetään :) Kommentoijat ovat muuten kaikki olleet keski-ikäisiä miehiä.. mikä niitäkin nyppii toisten lapsimäärässä.
Kommentit (238)
aineenvaihdunnan ja verenkierron heikkeneminen.
Keskivaikea ja vaikea Alzheimerin tauti
Tässä vaiheessa ohimolohkojen sisäosat ovat lähes täysin tuhoutuneet, esimerkiksi entorinaalisen kuorikerroksen II kerroksen soluista on jäljellä vain 10 %.
Itse neokorteksin patologiset muutokset lisääntyvät, mikä magneettikuvauksessa näkyy yleistyvänä atrofiana.
Prefrontaalisten ja parietaalisten alueiden vaurioituminen johtaa vaikeisiin eksekutiivisten toimintojen, hahmotuksen ja kätevyyden häiriöihin.
Selviytyminen arkielämässä heikkenee, psyykkisten toimintojen säätely muuttuu, ja __ilmaantuu käyttäytymisen muutoksia__.
Osalle potilaista kehittyy tässä vaiheessa ekstrapyramidaalioireita (jähmeys, ilmeettömyys, hidas kävely), ja vaikeassa dementiassa tulevat myös primaariheijasteet (esim. turpa-, tarttumis- ja imemisheijaste) esille.
Onko jumalauta oikeasti noin uskomattoman vaikeaa lopettaa tuo turha vittuilumielinen alapeukuttelu ja keskittyä faktoihin??
Mä en usko näistä jutuista edes murto-osaa. Asun Helsingin keskustassa ja olen ylipainoinen 40v nainen.
http://www.alzheimerinfo.fi/oireet/kaeytoesoireet-lisaeaentyvaet-alzheimerin-taudin-edetessae
Lukekaa sieltä ja vittuilkaa vähän lisää. On se saatana kumma että kun täysin faktaa puhuu niin vittuilua vaan saa osakseen. Aikuiset ihmiset...
Joku kundi kommentoi netissä, että minulla on neekerin nenä, ja muutenkin näytän valkoiselta neekeriltä. Laivalla ollessani kaksi kundia sanoi että näytän TUKSULTA, ja heittivät tölkillä päähän. olen muiltakin ihmisiltä kuullut näyttäväni tukiaiselta, kaivoin sitten netistä esiin johannan kuvia kun hän oli nuori ja hoikka, täytyyhän se myöntää että samaa näköä on..tiedämpähän ainakin itse pysyä hoikassa kunnossa :))
1. Vain hullut pukeutuvat punaiseen ja keltaiseen. Te olette hullu. (nainen)
2. Ilmankos tää koira tykkää susta, kun olet niin koiran näköinen. (mies minulle)
"Äärettömän tylsän näköinen ihminen!"
Olin 15-vuotias ja kuljin yksin mieli maassa ilme totisena torin poikki, kun joku keski-ikäinen mies kommentoi noin minulle suureen ääneen katsottuaan ensin päästä varpaisiin. Vieläkin tuntuu aika tylyltä tuollainen arvio.
Saatiin palstalle sitten Alzheimer-hullukin. Tee oma ketju aiheellesi KIITOS
Paras on, kun siskolleni joskus 80- luvulla Oulussa kaksi vastaantullutta äijää olivat sanoneet:
"Anna pillua, saat patterin." (Siskoni oli umpiujo hissukka biologianopiskelija)
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 01:18"]Saatiin palstalle sitten Alzheimer-hullukin. Tee oma ketju aiheellesi KIITOS
[/quote]
Minä kommentoin alunperin vanhusten törkeisiin heittoihin littyen, että niitä ei kannata ottaa henkilökohtaisesti, koska taustalla on hyvin usein Alzheimerin tauti, joka aiheuttaa tahditonta kielenkäyttöä ja tökeröä käytöstä. Tästä sitten aletiin vittuilla ja alapeukutella kuin viimeistä päivää. MIKSI?? Täysin simppeli fakta-asia, kuin vaikka se, että maito tulee lehmästä. En jankkaisi, jos tuo typerä vittuiku loppuisi ASIAA puhuttaessa.
Kävelin mieheni lapsen kanssa ja mies sanoi olet sinäkin nuorena syntiä tehnyt, nauraen. Vastasin ei lapsen saaminen ole syntiä, mies vakavoitui. Olen 14 v vanhempi kuin lapsi.
Että vakavaa huumoria.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 17:59"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 12:26"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 12:16"]
Kyllä tässä ketjussa on kamalia esimerkkejä :(
Minulle on jäänyt erityisesti mieleen seuraava. Joutuessani käyttämään rollaattoria sain haukut eräältä mummolta. Hän mm. epäili minun varastaneen sen ja huuteli isoon ääneen, mihin noin nuori ja terve rollaattoria tarvitsee. Olin n. 22-vuotias ja kuntoutumassa aivoverenvuodosta.
[/quote]
Tästä tulee mieleen niin ystäväni kokemus! Hän liikkui hyvin vaivalloisesti rollaattorinsa kanssa, kun kaksi mummoa alkoi jakaa elämänviisauksiaan eikä millään kauniilla tavalla! Ystävälläni oli ylipainoa ja mummot haukkuivat häntä sen takia laittaen hänen terveysongelmansa ylipainon syyksi. Kun ystäväni kertoi olleensa autokolarissa, toinen mummoista tokaisi läskin voivan haitata näkyvyyttä. Miksi ihmiset kuvittelevat, että he voivat töräytellä toisille mitä haluavat? Eivätkö he yhtään ajattele, miltä muista tuntuu?
[/quote]
Alzheimeria sairastava on usein törkeä suustaan. Harvemmin "mummot" ovat elämänsä kunnossa henkisesti ja fyysisesti. Senpä takia en jaksa provosoitua vanhusten ilkeistä kommenteista. Sairaus siinä yleensä puhuu.
[/quote]
Öö... alapeukut, miksi ihmeessä? Miksi totuus on paha asia??
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:14"]
Mua ärsyttää sellaiset tuntemattomat, jotka tulee joskus jankkaamaan jostakin asiasta ja ilmeisesti luulevat jollain käsittämättömällä perusteella omaksi kaverikseen tai omaksi tutukseen. Ne alkaa kivikovaan jankkaamaan jostakin että "Muistatko sillon, kun teit sitä ja sitä... ja kun sä sanoit sille ja sille niin... aika paskamaisesti sanoit sille..." Niille saa sanoa, että kun ei tiedä yhtään mistä he puhuvat ja että ei ole koskaan sellaisista henkilöistä kuullutkaan ja että kun mekään emme ole koskaan tavanneet. Silti jatkavat samaa jankkausta.
Kuinka paljon ihmisen pitää tuossa tilanteessa olla jo sekaisin tai näössä olla vikaa, että luulee sellaista ihmistä joksikin tutukseen, jota ei ole koskaan tavannutkaan? Ja varsinkin kun itsekin vielä huomauttaa sille asiasta, että ei ole koskaan ennen tavannut, niin silti jatkaa jankkaamista asiasta.
[/quote]
Oho, luulin olevani ainoa jolle tuollaista on tapahtunut. Minua on lähestytty ns aiemman tuttavuuden merkeissä kolmesti elämäni aikana. Kun kerron että puhuttelija nyt erehtyy henkilöstä niin melkeinpä suuttuvat siitä etten ole joku heidän tuttunsa :D
Itse pyytäisin anteeksi ja leikkisin nopsaan toisaalle jos menisin esim. paikallisjunan asemalla erehtymään henkilöstä.
ALTSHAIMER ALTSHAIMERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 01:36"]ALTSHAIMER ALTSHAIMERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
[/quote]
Opit sanan.
Pakko kertoa vielä aika omituinen sairaalakokemus. Lääkäri tuli komppaniansa kanssa kierrolla luokseni kun luin kirjaa ja ihmetteli suureen ääneen että osaan lukea. Siis aikuinen ihminen ihmettelee Suomessa sitä, että toinen osaa lukea ja ihan kirjaa! Olin kyllä todella hämmentynyt ja joku vielä tirskui lääkärin selän takana.
Pyysin myöhemmin epikriisin ja siinä ei ollut mitään erityiskommentteja älyllisen kapasiteettini suhteen. En vieläkään tajua mitä lääkäri tarkoitti kommentillaan. Olin siis aikuinen koulutettu ihminen jo silloin.
Ysiluokan terveystarkastuksessa 90-luvulla terkkari kokeili onvatko pallit "normaalit" ja sanoi samalla että "olet aika iso poika täältä alhaalta". Ilmeisesti kyse oli ihan ajattelemattomasta vahingosta tai muusta, koska heti perään terkkari ikään kuin tajusi lipsauttaneensa, punastui ja siirtyi muihin asioihin. Hauskinta tässä oli se, että olin tuolloin vielä niin lapsellinen ja herkkä, että loukkaannuin ja mietin pitkään itsekseni, että miksi se terkkari vittuili minulle.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 18:30"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 17:59"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 12:26"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 12:16"] Kyllä tässä ketjussa on kamalia esimerkkejä :( Minulle on jäänyt erityisesti mieleen seuraava. Joutuessani käyttämään rollaattoria sain haukut eräältä mummolta. Hän mm. epäili minun varastaneen sen ja huuteli isoon ääneen, mihin noin nuori ja terve rollaattoria tarvitsee. Olin n. 22-vuotias ja kuntoutumassa aivoverenvuodosta. [/quote] Tästä tulee mieleen niin ystäväni kokemus! Hän liikkui hyvin vaivalloisesti rollaattorinsa kanssa, kun kaksi mummoa alkoi jakaa elämänviisauksiaan eikä millään kauniilla tavalla! Ystävälläni oli ylipainoa ja mummot haukkuivat häntä sen takia laittaen hänen terveysongelmansa ylipainon syyksi. Kun ystäväni kertoi olleensa autokolarissa, toinen mummoista tokaisi läskin voivan haitata näkyvyyttä. Miksi ihmiset kuvittelevat, että he voivat töräytellä toisille mitä haluavat? Eivätkö he yhtään ajattele, miltä muista tuntuu? [/quote] Alzheimeria sairastava on usein törkeä suustaan. Harvemmin "mummot" ovat elämänsä kunnossa henkisesti ja fyysisesti. Senpä takia en jaksa provosoitua vanhusten ilkeistä kommenteista. Sairaus siinä yleensä puhuu. [/quote] Öö... alapeukut, miksi ihmeessä? Miksi totuus on paha asia??
[/quote] Siksi, ettei kusipäisyyttä tarvitse hyväksyä minkään ikäisiltä. Jotkut ovat oikeasti vanhoina katkeria paskoja, joilla on tarve tehdä muiden elämä mahdollisimman hankalaksi ihan ilman alzheimeriakin.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 01:39"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 01:36"]ALTSHAIMER ALTSHAIMERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
[/quote]
Opit sanan.
[/quote]
Tarpeellinen kommentti!
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 12:52"]"Yritätsä niiku esittää poikaa?" (Kysyjä joku mun ikäne pissis D:)
"No hyi transu"
"Näytät lesbolt"
[/quote]
"Näytät ihan pojalta, rumalta sellaiselta"
"Hahaha ei kukaan halua lautaa!"
"Vitun pissis" (tämän sen jälkeen kun aloin käyttää enemmän "tyttömäisempiä" vaatteita, ei mikään kelpaa perkele!)
"Ruma rillipää!" (Jotkut random kakarat)
"Hei ootko sä mies??? Hei äijä!" (Kun pyöräilin jonku naapurin jonnelauman ohi...)