Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä törkeää tuntemattomat ovat kommentoineet sinulle?

Vierailija
25.04.2015 |

Mulla on kommentoitu lapsilukua (5): "ootpa ollu ahkere eheeheh" ja kaksosistani: "tais tulla tuplavahinko" ja kun olin raskaana vikaa kertaa ja liikkeellä koko katraan voimin, niin eräs mies tuli esittämään pahoittelut vielä syntymättömästä lapsestani.

Ja sanottakoon vielä, että ihan haluttuja lapsia ovat kaikki ja ihan itse ne elätetään :) Kommentoijat ovat muuten kaikki olleet keski-ikäisiä miehiä.. mikä niitäkin nyppii toisten lapsimäärässä.

Kommentit (238)

Vierailija
101/238 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää sellaiset tuntemattomat, jotka tulee joskus jankkaamaan jostakin asiasta ja ilmeisesti luulevat jollain käsittämättömällä perusteella omaksi kaverikseen tai omaksi tutukseen. Ne alkaa kivikovaan jankkaamaan jostakin että "Muistatko sillon, kun teit sitä ja sitä... ja kun sä sanoit sille ja sille niin... aika paskamaisesti sanoit sille..." Niille saa sanoa, että kun ei tiedä yhtään mistä he puhuvat ja että ei ole koskaan sellaisista henkilöistä kuullutkaan ja että kun mekään emme ole koskaan tavanneet. Silti jatkavat samaa jankkausta.

Kuinka paljon ihmisen pitää tuossa tilanteessa olla jo sekaisin tai näössä olla vikaa, että luulee sellaista ihmistä joksikin tutukseen, jota ei ole koskaan tavannutkaan? Ja varsinkin kun itsekin vielä huomauttaa sille asiasta, että ei ole koskaan ennen tavannut, niin silti jatkaa jankkaamista asiasta.

Vierailija
102/238 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:50"]

tuntemattomat nuoret miehet "vittu sulla on ruma perse!" olen normaalivartaloinen nuori nainen. :D

[/quote]

Perse voi olla ruma vaikka olet "normaalipainoinen"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/238 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 13-vuotia enkä saanut yöllä unta ja ulkona alkoi sataa, joten päätin lähteä kävelylle kesä sateeseen. Kello oli noin neljä aamu yöllä ja kun kävelin jonkun kerrostalon ohi alimmalla parvekkeella istui mies ja nainen. Mies huusi "Pikku Huora" ja nainen räkätti paskaisesti päälle.

Vierailija
104/238 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:23"]

Ei mitään. En seurustele roskaväen kanssa.

[/quote]

Et näemmä myöskään hallitse sisälukutaitoa. Kysyttiin tuntemattomien törkeitä kommentteja. Tuntemattomat ovat niitä ihmisiä, joita et tunne ja joita näet joka päivä julkisilla paikoilla liikkuessasi.

Tuntematon on sinulle todennäköisesti esim. sellainen ikävä vanha pappa, joka ratikassa takanasi istuessaan sanoo, että haluaisi tehdä pxxxxstasi rukkaset. Sinun ei siis tarvitse seurustella seonneen papparaisen kanssa, mutta kuulet kyllä siitä huolimatta hänen kommenttinsa.

Selvensikö?

Vierailija
105/238 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 14:22"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:29"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:26"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:21"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:18"]

Kerran häiisä tuntematon mies tuli sanomaan että sullapa isot tissit on. Ei oltu siis juteltu mitään sitä ennen.

[/quote]No mitäs törkeetä tossa oli?

[/quote]

Ai sustako on ihan normaalia kommentoida toisten ruumiinosia tosta noin vaan tolla tavalla?

[/quote]No ei tietenkään, mut en mä tollasesta loukkaantuis. Törkeetä olisi jos mies olisi sanonut esim "sullapa on isot tissit, saanko nussia niiden väliin"

[/quote]

Sun mielipide =/= miten muiden kuuluis tuntea. Vitun ääliömäistä kommentoida toisen ulkonäköä tuolla tavalla.

[/quote]

No tottakai on tyhmää kommentoida tissejä mutta monet tyhmyydet voi ottaa myös kevyesti, tämän suhtautumistavan oppiminen tekee elämästä helpompaa ja hauskempaa.

[/quote]

Ei rintojen koon kommentoiminen ole kenenkään asia. Tällaisen asian vähättely antaa hiljaisen hyväksynnän seksuaaliselle häirinnälle. Ja ei, en mieti tällaisia asioita yöt ja päivät ahdistuksen vallassa, mutta jos omalle kohdalle sattuu, sanon kyllä takaisin. Nuorempana menin hämilleni, enkä saanut sanottua mitään kun täysin tuntematon mies huusi kadulla terassilta "Isot tissit!" kun kävelin ohi. Vaikka tarinan mies kuulostaaki primitiiiviseltä otukselta, pitäisi miehiä kuitenkin pitää ihan oikeina ihmisinä, jotka kyllä pystyvät halutessaan hillitsemään huutelunsa.

Tämä ei ole huutelua, mutta kerran keski-ikäinen suomalainen humalainen mies tarrasi rintoihini kadulla. Pitäisikö tämäkin vaan ohittaa olankohautuksella?
[/quote]

Jos mulle joku huutaa noin, niin en edes ajattele mitään ja unohdan asian minuutissa. Siis ihan se ja sama. En tajua miten ulapalla sä oikeasti olet kun pidät tuollaista seksuaalisena häirintänä ja se on jotain hiljaista hyväksyntää jos siihen ei reagoi. Siis mitä aktuaalista vittua? Ootko äärifeministi vai "hiukan" tosikko?
[/quote]

Olet sä hiukan sairas.

Vierailija
106/238 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:45"]Mölöytin yhdelle tutulle naiselle, sulla on parta.

Hävetti jälkeenpäin.

M45
[/quote]

Mulle on eräs mies sanonut, että mulla on viikset. No, niin varmaan onkin. Monilla miehillä on miestissit, mutta tuskin heille siitä kohteliaasti ilmoitetaan.
[/quote]
Niin ja vähän pullotusta housuissa :D

Vierailija
107/238 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 15:22"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 14:22"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:29"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:26"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:21"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:18"]

Kerran häiisä tuntematon mies tuli sanomaan että sullapa isot tissit on. Ei oltu siis juteltu mitään sitä ennen.

[/quote]No mitäs törkeetä tossa oli?

[/quote]

Ai sustako on ihan normaalia kommentoida toisten ruumiinosia tosta noin vaan tolla tavalla?

[/quote]No ei tietenkään, mut en mä tollasesta loukkaantuis. Törkeetä olisi jos mies olisi sanonut esim "sullapa on isot tissit, saanko nussia niiden väliin"

[/quote]

Sun mielipide =/= miten muiden kuuluis tuntea. Vitun ääliömäistä kommentoida toisen ulkonäköä tuolla tavalla.

[/quote]

No tottakai on tyhmää kommentoida tissejä mutta monet tyhmyydet voi ottaa myös kevyesti, tämän suhtautumistavan oppiminen tekee elämästä helpompaa ja hauskempaa.

[/quote]

Ei rintojen koon kommentoiminen ole kenenkään asia. Tällaisen asian vähättely antaa hiljaisen hyväksynnän seksuaaliselle häirinnälle. Ja ei, en mieti tällaisia asioita yöt ja päivät ahdistuksen vallassa, mutta jos omalle kohdalle sattuu, sanon kyllä takaisin. Nuorempana menin hämilleni, enkä saanut sanottua mitään kun täysin tuntematon mies huusi kadulla terassilta "Isot tissit!" kun kävelin ohi. Vaikka tarinan mies kuulostaaki primitiiiviseltä otukselta, pitäisi miehiä kuitenkin pitää ihan oikeina ihmisinä, jotka kyllä pystyvät halutessaan hillitsemään huutelunsa.

Tämä ei ole huutelua, mutta kerran keski-ikäinen suomalainen humalainen mies tarrasi rintoihini kadulla. Pitäisikö tämäkin vaan ohittaa olankohautuksella?
[/quote]

Jos mulle joku huutaa noin, niin en edes ajattele mitään ja unohdan asian minuutissa. Siis ihan se ja sama. En tajua miten ulapalla sä oikeasti olet kun pidät tuollaista seksuaalisena häirintänä ja se on jotain hiljaista hyväksyntää jos siihen ei reagoi. Siis mitä aktuaalista vittua? Ootko äärifeministi vai "hiukan" tosikko?
[/quote]

Olet sä hiukan sairas.
[/quote]

Sittenhän sä olet kaltaistesi parissa!

Vierailija
108/238 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abiristeilyllä vuosia sitten: Kävelin laivan käytävällä, olin kai menossa hyttiini. Edelläni kulki poika, joka pysähtyi juttelemaan kavereidensa kanssa. Joku kavereista totesi pojalle: "Ai, mä luulin, että sä oot löytänyt muijan." Jatkoin matkaani ja kuulin, kun edelläni kulkenut tyyppi vastasi kaverilleen: "Onneks käveli ohi, hyi minkä näkönen." Siinä sitten naureskelivat ja kauhistelivat. Ei tuntunut kovin kivalta.

Näin heitä myöhemmin samana iltana, ja joku niistä tyypeistä tuli ehdottamaan minulle, että lähtisin jonkun hänen kaverinsa matkaan, "kun se ei ole ikinä kyntänyt". Helvetti mitä juntteja. 

Nykyään olen 35-vuotias ja saan usein kuulla olevani nätti, söpö, kaunis, viehättävä, upea jne. 

Vierailija
109/238 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mitä, esim. raskaana ollessani mulla oli iso maha, johtui kai siitä kun olen pienikokoinen. Monet ihmettelivät mahaani ja kysyivät miten se voi olla jo nyt noin iso. Joku nainen huusi perääni että sä oot vaan syönyt liikaa!

Vierailija
110/238 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on kysytty käytänkö huumeita kun olen niin kalpea! :D Oli kesä, ja mä kun en rusketu ollenkaan... mielestäni oli tosi hirveä tölväisy :D nykyisin jo naurattaa

Vierailija
111/238 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 14:21"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:16"]

Raskaana ollessani kauppareissut keräsivät välillä ilkeitä katseita. En juonut yhtään alkoholia koko aikana, mutta miehelleni toin välillä kaupasta pari kaljaa. Tähän sitten eräs mummo tokaisi takanani : Jahhas, tämänkö takia käyt jo heti aamulla kaupassa, ettei moni ihminen näe kun ostat itsellesi alkoholia vaikka olet raskaana!" En korvaani lotkauttanutkaan, ja sekös tuntu mummoa ärsyttävän vielä enemmän. Toinen tökerö kommentti tuntemattomalta tuli, kun olin raskauden puolivälissä katselemassa vauvojen vaatteita. Vatsani oli aika pieni, ja ylläni oli löysähkö toppi, joten vatsaa ei hetinäkemältä erottanut. Vauvanvaateosastolla sitten kiukkuinen kanssaodottaja katsoi ensin pitkään ja sitten laukaisi "Hei kuule, jos et ole raskaana niin mene muualle täältä vauvaosastolta kun viet vaan tilaa". :D Vastasin naiselle että vähemmän minä vien tilaa ku sinä ja tuo jumppapallosi ja kävelin ulos kaupasta. :D

[/quote]

Vain luuseri jättää omat asiansa hoitamatta jonkun randomin moukan vuoksi. En ymmärrä näitä yläpeukkuja.

[/quote]

Sitä paitsi täysin epäuskottavaa, että joku myyjä sanoisi jotain tuollaista. En usko! Vauvanvaateosastolla varmasti tiedetään, että muutkin kuin raskaana olevat ostavat vauvanvaatteita... kas lahjaksi esim.

Valehtelemalla täällä saa peukkuja, se on huomattu!
[/quote]

Ööh, sisälukutaito? Tossa puhuttiin kanssaodottajasta eli toisesta raskaana olevasta. Itse ainakin ymmärsin, että kyseessä oli toinen asiakas, ei kaupan myyjä.

Ennen kuin seuraavan kerran lähdet syyttämään ihmisiä valehtelijoiksi, tarkista toki faktat ensin.

Vierailija
112/238 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Joopa joo, herää tähän maailmaan sinäkin. Kyllä oot vähältä säästyny ja yks pitää ääliömäisenä tollasta "ompa isot rinnat"-kommenttia. Hahah, mä kuulen tota usein esim yöelämässä tms, mitä sitten??

[/quote]

Nämä on taas näitä "koska asia ei ole minulle ongelma, miksi se olisi kenellekkään toisellekkan". Ihmiset nyt vaan suhtautuvat asioihin eri tavalla. Hienoa, että sinulle on ok, jos joku tuntematon kommentoi rintojasi. Joku toinen vaan voi kokea sen asiattomana ja ääliömäisenä käytöksenä. Sinä olisit tietysti vain hyvilläsi, jos esimerkiksi kaupan kassajonossa edessä oleva asiakas tokaisee kovaan ääneen, että "onpa sulla isot tissit" ja samalla viereisessäkin kassajonossa käännytään katsomaan. Jee,jee kaikki katsoo mua. Toiselle onnenpäivä, toiselle erittäin kiusallista. 

Vierailija
113/238 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:29"] [/quote] Vitun herkkänahkainen taidat olla. Mitäs jos joku huutais sulle että vitun läskiperse, tekisit varmaan itsarin? [/quote] Et voi olla kuin mies. Se olis vähän kuin sulle kommentoisi et sullapa pullottaa housuissa vähän.

[/quote]

Se, että nainen kommentoi miehen ulkonäköä, ei ole sama asia kuin että mies kommentoi naisen ulkonäköä, koska naista ja naisen ulkonäköä kohdellaan eri tavalla meidän kulttuurissa ja nainen on valta-asemaltaan alistettu.

Vierailija
114/238 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Ruotsissa vaihdossa ja siellä asuntolassa suosituin poika kysyi: Are you lesbian? Meinasi itku päästä. :( Olin aavistuksen pyöreä ja mulla oli lyhyehköt luonnollisen väriset hiukset tuohon aikaan ja olin melkoisen arka tapaus. Nyt jos olisi sama tilanne niin antaisin ympäri korvia. Silloin lamaannuin täysin.

Vierailija
115/238 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 15:48"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 14:21"]

Raskaana ollessani kauppareissut keräsivät välillä ilkeitä katseita. En juonut yhtään alkoholia koko aikana, mutta miehelleni toin välillä kaupasta pari kaljaa. Tähän sitten eräs mummo tokaisi takanani : Jahhas, tämänkö takia käyt jo heti aamulla kaupassa, ettei moni ihminen näe kun ostat itsellesi alkoholia vaikka olet raskaana!" En korvaani lotkauttanutkaan, ja sekös tuntu mummoa ärsyttävän vielä enemmän. Toinen tökerö kommentti tuntemattomalta tuli, kun olin raskauden puolivälissä katselemassa vauvojen vaatteita. Vatsani oli aika pieni, ja ylläni oli löysähkö toppi, joten vatsaa ei hetinäkemältä erottanut. Vauvanvaateosastolla sitten kiukkuinen kanssaodottaja katsoi ensin pitkään ja sitten laukaisi "Hei kuule, jos et ole raskaana niin mene muualle täältä vauvaosastolta kun viet vaan tilaa". :D Vastasin naiselle että vähemmän minä vien tilaa ku sinä ja tuo jumppapallosi ja kävelin ulos kaupasta. :D

[/quote]

Vain luuseri jättää omat asiansa hoitamatta jonkun randomin moukan vuoksi. En ymmärrä näitä yläpeukkuja.

[/quote]

Sitä paitsi täysin epäuskottavaa, että joku myyjä sanoisi jotain tuollaista. En usko! Vauvanvaateosastolla varmasti tiedetään, että muutkin kuin raskaana olevat ostavat vauvanvaatteita... kas lahjaksi esim.

[/quote]

Ööh, sisälukutaito? Tossa puhuttiin kanssaodottajasta eli toisesta raskaana olevasta. Itse ainakin ymmärsin, että kyseessä oli toinen asiakas, ei kaupan myyjä.

Ennen kuin seuraavan kerran lähdet syyttämään ihmisiä valehtelijoiksi, tarkista toki faktat ensin.
[/quote]

Se on sanottu täällä jo 3 eti kertaa että ei ollut myyjä vaan asiakas. Älä jaksa jankata ja päteä

Vierailija
116/238 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 15:48"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 14:21"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Se on sanottu täällä jo 3 eti kertaa että ei ollut myyjä vaan asiakas. Älä jaksa jankata ja päteä
[/quote]

Jäkä jäkä.

Vierailija
117/238 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän vähän on tullut huutelua. Mieleen on jäänyt muutamat.

Kerran junassa kun  kuljin vaunun läpi joku nuorimies tokaisi että lopeta syöminen. Seurassa ollut neiti häpesi hirveästi. Enemmän säälitti se tyttö kuin se kundi tai itseni.

Kerran Manskulla joku känninen teinipoika kiljui perääni hyi vittu mikä ihravalas.

Kerran joku keksi-ikäinen mies tuli takaa ja sanoi ai se olikin nuori.

Joskus jotkut muijat ovat tuijottaneet halveksivasti mutta eivät ole sanoneet mitään.

Sitten oma lukunsa on nämä ehdottelijat jotka pakit saatuaan kokevat tarpeelliseksi haukkua perään, mutta sitä osaa jo odottaa.

Vierailija
118/238 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia kertoja viime vuosina on tullut törkeääkin kommentointia äitiyteeni liittyen ventovierailta, pääasiassa keski-ikäisiltä naisilta, koska ovat olettaneet minun olevan paljon nuorempi kuin oikeasti olen. Ja siitä sitten päätelty yhtä jos toista. Ja tietty miehiltä tullut kommentointi ulkonäöstä ja naiseudesta.

Yleensä noista selviää vastaamalla mahdollisimman suoraan ja jatkamalla matkaansa. Toisaalta en halua selitellä asioitani yksityiskohtaisesti tuntemattomille mutta toisaalta olen huomannut miten positiivinen vaikutus sillä on, että kykenee rikkomaan ennakkoluuloja omalla naamalla ja parilla sanalla.

Ja toinen positiivinen asia siinä että uskaltavat tuoda mielipiteitänsä noinkin avoimesti ilmi, on se että... noh, tuovat ne esille. Minun ei siis tarvitse erikseen pohtia millaisiksi ystäviksi, aviomiehiksi tai vaikka työnantajiksi heistä olisi. Ei minkäänlaisiksi, ja voin keskittyä luomaan elämääni sellaisten ihmisten parissa jotka suhtautuvat minuun positiivisesti :)

Vierailija
119/238 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei ämmä, sulla on helvetin hyvä perse!". Aloin melkein itkeä kun joku mies huusi minulle näin pari kevättä sitten. Sen jälkeen hankin itselleni pepun peittävän kevättakin

Vierailija
120/238 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

OOOOHHH, iiiso iso kakka tulee PLUMPS