Mitä törkeää tuntemattomat ovat kommentoineet sinulle?
Mulla on kommentoitu lapsilukua (5): "ootpa ollu ahkere eheeheh" ja kaksosistani: "tais tulla tuplavahinko" ja kun olin raskaana vikaa kertaa ja liikkeellä koko katraan voimin, niin eräs mies tuli esittämään pahoittelut vielä syntymättömästä lapsestani.
Ja sanottakoon vielä, että ihan haluttuja lapsia ovat kaikki ja ihan itse ne elätetään :) Kommentoijat ovat muuten kaikki olleet keski-ikäisiä miehiä.. mikä niitäkin nyppii toisten lapsimäärässä.
Kommentit (238)
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 12:03"]Baarissa keskellä päivää juhannuksena ventovieras nuori mies alkoi huudella viereisestä pöydästä, kuinka läski olen. Huusin takaisin, että etpä ikinä ole näin läskiä nähnytkään, vitun paskapää. Painoindeksini oli ruhtinaalliset 25,8!
[/quote]
Lol... Hyh
Kaikki tän ketjun esimerkit on törkeitä. Mutta miettikää, millaista olisi jos av:lla muita herjaavat ja haukkuvat uskaltaisivat laukoa kommenttinsa päin naamaa kaupassa, kadulla, töissä, koulussa. Läskit naiset on arvottomia, 32-vuotias äiti on mummo, maahanmuuttajat pitäisi teloittaa, kaikki naiset on huoria, jne.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:45"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:41"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:18"]
Kerran häiisä tuntematon mies tuli sanomaan että sullapa isot tissit on. Ei oltu siis juteltu mitään sitä ennen.
[/quote]No sanoko aiheesta, vai oletko lauta?
[/quote]
Aiheesta sanoi, on isot. En loukkaantunut, mutta pidin kommenttia tuntemattomalta vähän outona. Mulla ei ole tapana kommentoida kenenkään ulkonäköä.
[/quote]
Kun olin 12-vuotias ja vaateostoksilla, kuulin seuraavat viisaudet: "ei laaksoa, ei kukkulaa, ei edes kahta pienen pientä rusiinaa" ja "mitä se tuollaisen paidan ostaa, edelleenkin on yhtä seksikäs kuin tiskirätti". Nämä kommentoijat olivat ehkä 16-17-vuotiaita ja minulle tuntemattomia. Kyllähän siinä erittäin paha mieli tuli.
Kerran baarissa joku mies tokaisi, että mulla on paksut käsivarret. Vastasin takaisin, että sulla ei, aika narut on. Sinne se jäi huuli pyöreänä kun lähdin eteenpäin :)
"Olet ruma kun käytät rillejä." Näin totesi eräs k*sipäinen mies.
Kyllä tässä ketjussa on kamalia esimerkkejä :(
Minulle on jäänyt erityisesti mieleen seuraava. Joutuessani käyttämään rollaattoria sain haukut eräältä mummolta. Hän mm. epäili minun varastaneen sen ja huuteli isoon ääneen, mihin noin nuori ja terve rollaattoria tarvitsee. Olin n. 22-vuotias ja kuntoutumassa aivoverenvuodosta.
Esim.
"Tolla on maksalaatikon väriset silmät"
"Tossa on toi vakiohuora"
"Oot muuten nätti mutta voisit leikkauttaa nenäsi"
"Tolla taitaa olla huono hiuspäivä"
"Sun korvat on eri korkeudella"
"Kannattais pitää hiukset aina kiinni niin säkin saisit miehen"
Nämä kaikki kuultu Turussa n. parikymppisenä. Kun muutin 25-vuotiaana Helsinkiin epämiellyttävät kommentit ja huutelut lakkasivat. Onneksi muutin.
Mulle on huutanut suomalaiset kundit alle 20 vuotiaana nuorena ujona tyttönä...
"Vitun ruma."
"Lauta."
"Lautoja saa rautakaupasta."
"Vitun ruma huora."
"Tyhmä tyttö." (Eräs psykologiksi halunnut nainen mustamaalasi minua työpaikkamme pojille ja lopputulemana oli se, että pojat inhosivat minua.)
Ulkomailla (briteissä, jenkeissä, sveitsissä jne.) ollessani ovat nuoret miehet sanoneet ulkonäöstäni minulle:
"You should be a model."
"You are very pretty."
"You are beautiful."
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 12:16"]
Kyllä tässä ketjussa on kamalia esimerkkejä :(
Minulle on jäänyt erityisesti mieleen seuraava. Joutuessani käyttämään rollaattoria sain haukut eräältä mummolta. Hän mm. epäili minun varastaneen sen ja huuteli isoon ääneen, mihin noin nuori ja terve rollaattoria tarvitsee. Olin n. 22-vuotias ja kuntoutumassa aivoverenvuodosta.
[/quote]
Tästä tulee mieleen niin ystäväni kokemus! Hän liikkui hyvin vaivalloisesti rollaattorinsa kanssa, kun kaksi mummoa alkoi jakaa elämänviisauksiaan eikä millään kauniilla tavalla! Ystävälläni oli ylipainoa ja mummot haukkuivat häntä sen takia laittaen hänen terveysongelmansa ylipainon syyksi. Kun ystäväni kertoi olleensa autokolarissa, toinen mummoista tokaisi läskin voivan haitata näkyvyyttä. Miksi ihmiset kuvittelevat, että he voivat töräytellä toisille mitä haluavat? Eivätkö he yhtään ajattele, miltä muista tuntuu?
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 12:16"]Kyllä tässä ketjussa on kamalia esimerkkejä :(
[/quote]
Ja sitten suomalaisia sanotaan tuppisuiksi. Kyllä toisten pitäis pikemmin oppia olemaan hiljaa, kuten tuon mummo. Tuli tosi paha mieli puolestasi. Ensin olit sairastunut ja sitten vielä huudellaan törkeyksiä. Toivottavasti voit nyt paremmin ja voit heittää sitä mummoa rollaattorilla.
Onnun toista jalkaani, lapsuudesta asti, niin sitä kommentoidaan todella ahkerasti..epäillään känniseksi, ookko saanu viime yönä, potkasko ukkos.. kaikkea mahdollista.. Nykyään en jaksa kommentoida.
"Sä tarviisit noille sun meikeille Alepan kassin" - vanha juoppo, jota rock-tyyliset meikkini eivät ilmeisesti miellyttäneet.
"Toi sun nenäkoru näyttää siltä, kun sun nenä olis viilletty" - toinen vanha juoppo
"Ku me viimeks nähtii siellä häissä, nii ei sulla kyllä tollasta finniä näkynyt naamassa!" - (myös nenäkorusta) suvun törkeä töksäyttelijäpappa, joka pitää omia vitsejään hulvattomina, vaikka ne loukkaavat kaikkia. Teki mieli sanoa takaisin, että en mäkään muista tuota sun Brasilian kokoista luomea keskellä naamaa, mutta mulla onkin käytöstavat.
Olen ollut aika hontelo koko ikäni, mutta laihimmillani olin yläasteella. Joka päivä sain kuulla seuraavia:
-Lauta
-Anorektikko
-Bulimikko
-Missä tissit
-Missä perse
Oli ihanaa aikaa :D
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 12:25"]
Mulle on huutanut suomalaiset kundit alle 20 vuotiaana nuorena ujona tyttönä...
"Vitun ruma."
"Lauta."
"Lautoja saa rautakaupasta."
"Vitun ruma huora."
"Tyhmä tyttö." (Eräs psykologiksi halunnut nainen mustamaalasi minua työpaikkamme pojille ja lopputulemana oli se, että pojat inhosivat minua.)
Ulkomailla (briteissä, jenkeissä, sveitsissä jne.) ollessani ovat nuoret miehet sanoneet ulkonäöstäni minulle:
"You should be a model."
"You are very pretty."
"You are beautiful."
[/quote]
Miksi miinustatte tätä?
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:45"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:41"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:18"]
Kerran häiisä tuntematon mies tuli sanomaan että sullapa isot tissit on. Ei oltu siis juteltu mitään sitä ennen.
[/quote]No sanoko aiheesta, vai oletko lauta?
[/quote]
Aiheesta sanoi, on isot. En loukkaantunut, mutta pidin kommenttia tuntemattomalta vähän outona. Mulla ei ole tapana kommentoida kenenkään ulkonäköä.
[/quote]
Jep, itsekin saan usein kuulla noita "onpa sulla isot tissit" ja "jestas mitkä tykit" -kommentteja ihan päin naamaa ja kyllähän se kiusalliselta tuntuu, varsinkin kun ei ole sellainen ihminen, että kauheasti välittää ulkonäköön kohdistuvasta huomiosta. Joskus ottanut niin päähän, että olen tokaissut jotain takaisin tyyliin "aijaa,enpä oo huomannutkaan" tai "no niimpä on sinullakin".
"Ei millään pahalla, mutta sä oot kyllä lihonu."
Kyseisen kommentin sain kuulla ainakin kolmelta eri ihmiseltä, ikää minulla oli n. 11-12v. Kommentoijat olivat suunnilleen samaa ikäluokkaa, tyttöjä kaikki. Niin no, minulla murrosikä alkoi aiemmin kuin näillä, alipainoinen olin koko lapsuuteni ja sitten alkoi muotoa näkyä reisissä...
Muutenkin vittumainen tuo "ei millään pahalla, mutta". Kuulee vanhemmiltakin kuin 12v kakaroilta. Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin sen pään voi myös pitää kiinni. Toisen ulkonäön kommentointi on moukkamaista.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 19:36"]
Aloin miettiä kuulemiani törkeyksiä ja tajusin, että suurimman osan haukuista olen kuullut laivalla. Miksiköhän? Kenelläkään muulla samanlaisia kokemuksia? Vapautuuko ihmiset jotenkin siellä merellä kaikista kohteliaisuussännöistä?
[/quote]
Alkoholilla saattaa olla osuutta asiaan. Laivoille tulee porukkaa eri puolilta Suomea, joten tuntemattomille on helppo huudella, kun ei tapaa heitä enää.
Anopin sanomana tyttöni oli juuri kotiutunut, kun tokaisi että ei ole kyllä yhtään mun näköinen. Ei onnitellut ja miehen tuodessa herkkuja synnärille (jouduttiin olemaan viikko sairaalassa)Tokaisi ruokia mulkaistessaan:eikö täällä saa ruokaa!?
Katsoi myös koneelta lihonnutta siskontyttöään ja minä olin takana (olin lihonut paljon)huudahti kuinka on voinut päästää ittensä tuohon kuntoon ja oikein kauhisteli!
Niin.Kiva juttu...
Itse on kuin pulkannussima naru rusinanisillä....mutten ikinä kehtaisi hänen läsnäollessaan kauhistella jotakin ihmistä yhtä rumasti.
Kyllä on kusipäistä porukkaa, usein lapsillakin on paremmat käytöstavat, kuin vanhemmalla sukupolvella.
Baarissa keskellä päivää juhannuksena ventovieras nuori mies alkoi huudella viereisestä pöydästä, kuinka läski olen. Huusin takaisin, että etpä ikinä ole näin läskiä nähnytkään, vitun paskapää. Painoindeksini oli ruhtinaalliset 25,8!