Mitä syöt aamupalaksi?
Kommentit (451)
Joka aamu tämä:
Iso kuppi maitokahvia
Vesilasi jossa c-vitamiiniporetabletti
2 palaa ohut herkku ruisleipää (tai palan molemmat puolikkaat)
2 kananmunaa leipien päällä
Lasi vettä, iso kuppi mustaa kahvia, 2 paahtoleipää/kauraleipää, kurkkua, tomaattia, juusti, kinkku. Puuro/luonnonjugurtti mustikoilla
Jotenkin näin
Koska en ole pikkulapsi, syön aamiaista, en aamupalaa. Ja koska olen aikuinen, en syö mitään aamiaista, todellakaan.
Olen hämmästynyt siitä, miten monessa (alkupään) vastauksessa ihmiset kertovat syövänsä puuroa. Ihan tosi?? Suunnilleen vastenmielisin ruoka länsimaissa, ei vie eikä pidä nälkää, ja ihmiset syövät sitä vielä vapaaehtoisesti. Tai joo, joku sekoittaa siihen vielä jotain raejuustoa, siis wtf.
Smoothie (pakastemarjoja, maustamatonta jogurttia, proteiinijauhetta)
Kaurapuuro pähkinälevitteellä
Jos puuro tökkii, niin mysliä
Kaksi tattarileivän siivua ja sen päälle kurkkua ja keitettyjä kanamunan siivuja + juotavaksi vettä.
Kaurapuuroa rasvalla ja mustikoilla sekä proteiinijauheella höystettynä. Vettä ja kahvia kaverina.
En syö juuri koskaan aamiaista, juon pelkkää kahvia. Tämä on huono tapa ja olisi hyvä kun söisi aamiaisen, mutta olen lapsesta saakka ollut sellainen, ettei oikein mikään ruoka maistu heti aamusta.
Kaurapuuroa marjasopalla tai mysliä.
Aloitin syömään puuroa kun olin opiskelija. Siihen mennessä lapsuus meni muroilla ja weetabixilla. Puurojenkin kanssa "tappelin" useamman vuoden ennen kuin käsitin että puuro on hirveää maidon kanssa. Puuro on hirveää jos se on sellaista mirotettua minuuttisotkua. Elovenahiutaleet kiehuvaan veteen ja 5 minuuttia keittäen ja marjasopalla, niin menee alas.
Ruisvoileipä, päällä juustoa, kurkkua, paprikaa. Puolikas purkillinen pehmeää rahkaa ja 1-2 dl marjoja, mustikoita, mansikoita, vadelmia tai puolukoita. Kupillinen maitokahvia.
Omeletti kalkkunalla ja kasviksilla, 4 kuppia kahvia.
Turkkilaista jugurttia/alpro no sugarsia ja marjoja
Raejuustoa ja marjoja
Munakas
Minihiilarileipä ja päällisiä
Paljon kahvia
Noita vaihdellen. Joskus sitten itsetehtyjä sämpylöitä, puuroa, tuorepuuroa tai vaikka lettuja. Mitä milloinkin.
Useamman vuoden jo tämä sama. Maitorahkaa, jossa pari desiä marjoja (mustikkaa, puolukkaa, vadelmaa) ja lisäksi pähkinöitä (para-, cashew, saksan- pekaani, hasselpähkinöitä) manteleita, voimakaurajauhoa, kauraleseitä, chiansiemeniä, pinjansiemeniä ja auringonkukansiemeniä.
Vierailija kirjoitti:
Kaurapuuroa marjasopalla tai mysliä.
Aloitin syömään puuroa kun olin opiskelija. Siihen mennessä lapsuus meni muroilla ja weetabixilla. Puurojenkin kanssa "tappelin" useamman vuoden ennen kuin käsitin että puuro on hirveää maidon kanssa. Puuro on hirveää jos se on sellaista mirotettua minuuttisotkua. Elovenahiutaleet kiehuvaan veteen ja 5 minuuttia keittäen ja marjasopalla, niin menee alas.
Mun järkeen ei mene, että syödään vaikka väkisin jotain, mikä menee alas vain keinottelemalla.
Vierailija kirjoitti:
En syö juuri koskaan aamiaista, juon pelkkää kahvia. Tämä on huono tapa ja olisi hyvä kun söisi aamiaisen, mutta olen lapsesta saakka ollut sellainen, ettei oikein mikään ruoka maistu heti aamusta.
Ei se ole huono tapa, jos se sopii sinulle ja voit hyvin ilman aamupalaa.
Kaurapuuroa maidolla ja voisilmällä sekä mukillinen kahvia. Lisäksi joskus kahvin kanssa suklaakeksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen hämmästynyt siitä, miten monessa (alkupään) vastauksessa ihmiset kertovat syövänsä puuroa. Ihan tosi?? Suunnilleen vastenmielisin ruoka länsimaissa, ei vie eikä pidä nälkää, ja ihmiset syövät sitä vielä vapaaehtoisesti. Tai joo, joku sekoittaa siihen vielä jotain raejuustoa, siis wtf.
Jotkut sanovat syövänsä sitä, vaikka eivät haluaisi. Se vasta on hämmästyttävää :)
Tajusin tästä, oon 51v syönyt aamulla mitä sattuu milloin mitäkin. Ei varmaan 2pv peräkkäin samaa.