Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronan takia jo 2 vuotta paljolti kotioloissa. Nyt tekisi mieli vähitellen mennä jonnekin, mutta ei voi, koska omikron. Muilla samaa?

Vierailija
04.01.2022 |

?

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni taitaa olla sellaisia, etteivät kykene välttämään matkustamista ja baareihin menoa, kun nyt katsoo vaikka niitä järjettömiä lehtikuvia eiliseltä, miten Kittilänkinnlentokentällä oltiin kuin sillit purkissa. Oli ihan pakko päästä menemään, kun joillain ei kai pää kestä muuten.

Henk koht olen viihtynyt hyvin kotona ja keskittynyt lempipuuhaani puutarhanhoitoon. Mies on golfannut kaiket päivät yhdellä ja samalla kentällä ja tainnut nauttia enemmän kuin ikinä. Kaikilla ei tietty sellaista mahdollisuutta ole ja ymmärrän, että nuorilla sinkuilla on kova veto tutustumaan vastakkaiseen sukupuoleen. Voi olla että nuorempana olisi minullakin ollut, muttei enää tässä elämänvaiheessa onneksi.

Vierailija
22/84 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen viihtynyt hyvin kotona. Syksyllä uskaltauduin varaamaan teatteriliput joulun välipäiville ja odotin näytöstä kovasti. Vähän harmittaa, että se peruuntui mutta en tiedä olisinko edes uskaltanut lähteä sinne koronan takia. Matkustelua en kaipaa, minulla on kesämökki, jonne pääsen aina halutessani retriittiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin jotain positiivista siinä, että on kotona viihtyvää sorttia. Kakkosasunnolla olen silloin tällöin viettänyt aikaa. Se on lähes koronavapaalla paikkakunnalla. Naapurikaupungissa sen sijaan en ole käynyt sitten viime syksyn, vaikka normaalisti poikkean siellä lähes viikoittain.

Vierailija
24/84 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene enää koskaan minnekään.

Vierailija
25/84 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa surulliselta tuollainen pelko. En haluamalla halua koronaa, siksi minulla on kolme rokotusta ja käytän maskeja. Mutta olen elänyt varsin normaalisti aina kun pystyy. Esim. kesät on olleet lähes normaaleeja (isoilla festareilla en enää käykään) ja syksykin pitkään. Olen tavannut ystäviä, ollut häissä ja useammissa yo-juhlissa kahtena eri vuonna, käynyt konserteissa, ravintoloissa, baletissa ja ulkomailla, ja säilynyt terveenä.

Miksi pelätä? Elä ihmeessä! Omikrohn tulee kuitenkin jokaiselle jossain vaiheessa, ja se näyttää olevan lievä muunnos. Miksi siis pelätä? Elä <3

Vierailija
26/84 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samaa fiilistä kuin ap:lla. Haluaisin jo jonnekin ja tekemään jotakin.

Onnekkaita ne, joilla edes se mökki on. Mulla ei ole.

Olen henkisesti tähän jo niin sippi, että hajoilen välillä jo.

En kaipaa baariin enkä matkalle vaan siihen tavalliseen ja huolettomaan entiseen. Kun voi mennä eri paikkoihin jos mieli teki eikä ollut mitään pakkorokotuksia ja passeja ja maskeja.

Vierailija
27/84 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan tee mieli. Etkö ole seurannut miten katastrofaalinen koronatilanne tällä hetkellä on? Vielä pari viikkoa tsemppausta, kyllä me tästä yhdessä selvitään

😂😂😂😂😂eiissss

Vierailija
28/84 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se puuduttavaa. Liikenteessä on vain ne penaalin terävimmät kynät.

Vierailija
29/84 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäisin olen liikkunut vapaammin, kun tilanne on ollut parempi. Kotona riittää puuhaa, mutta kyllähän sitä toivoo, että johonkin pääsisi. En muista enää miten meikataan tai miltä farkut tuntuu jalassa. En vaan nauti liikkumisesta korona-aikana. Vihaan maskeja ja iholle tunkeutuvia ihmisiä. Riskiryhmään kuuluvia sukulaisia ei viitsi lähteä junalla toiselle puolelle Suomea moikkaamaan, vaikka ikävä olisi. Ehkä kesällä taas. 

Vierailija
30/84 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tämä on vaikuttanut, nytkin peruuntui kylpyläloma koska kylpylät laitetiin kiinni näillä järjettömillä rajoituksilla. Tilalle varattiin sitten hotelliloma vähän tasokkaammasta hotellista. Ja aika moneen maahan pääsee matkustamaan melkolailla normaalisti jos on rokotettu ja kotimaassa voi matkustella normaalisti kunhan nämä rajoitukset taas poistuu. Toki isompia tapahtumia on peruttu, onneksi jossain konserteissa, näytöksissä ja festareillakin olen onnistunut käymään. Keväälle pitäis varata lennot jonnekin päin Eurooppaa, ehkä Ranskaan?

Vierailija
31/84 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan tee mieli. Etkö ole seurannut miten katastrofaalinen koronatilanne tällä hetkellä on? Vielä pari viikkoa tsemppausta, kyllä me tästä yhdessä selvitään

Katastrofaalinen on aika liioiteltu sana kuvaamaan omikronia, joka on tällä hetkellä valtaviruksena. Lieviä flunssaoireita tai ei flunssaa ollenkaan ja ei yhtään omikronin takia tehohoidossa olevaa. Mikä tästä tekee sinun mielestäsi katastrofaalisen tilanteen?

Tahallaan lietsotaan paniikkia käyttämällä sanoja, kuten "omikron-hyökyaalto".

Kuka sanoista panikoituu....eipä ole mitään 'paniikkia' ollut muilla kuin rokotevastaisilla huuhaan levittäjillä, kun ei valheet uponneetkaan valtaosaan väkeä ja nyt jotuvat ihan keskenänsä toinen toisensa uskoa vahvistamaan

Vierailija
32/84 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa idioottimaista, ettet ole hyödyntänyt niitä aikoja, kun koronaa oli vähän tai ei lainkaan. Ihan oma moka.

T:  8 kertaa ulkomailla koronan aikana

Vierailija
33/84 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa surulliselta tuollainen pelko. En haluamalla halua koronaa, siksi minulla on kolme rokotusta ja käytän maskeja. Mutta olen elänyt varsin normaalisti aina kun pystyy. Esim. kesät on olleet lähes normaaleeja (isoilla festareilla en enää käykään) ja syksykin pitkään. Olen tavannut ystäviä, ollut häissä ja useammissa yo-juhlissa kahtena eri vuonna, käynyt konserteissa, ravintoloissa, baletissa ja ulkomailla, ja säilynyt terveenä.

Miksi pelätä? Elä ihmeessä! Omikrohn tulee kuitenkin jokaiselle jossain vaiheessa, ja se näyttää olevan lievä muunnos. Miksi siis pelätä? Elä <3

Sama!

Vierailija
34/84 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mene enää koskaan minnekään.

Älä nyt, onhan sitä jokaikisen kokoajan jonnekin pakon omaisesti haluttava, teki mieli tai ei, jonnekin on päästävä nyt heti tai maailma kaatuu tähän paikkaan. Jonnekin, jonnekin jonnee jonnee lähtää nyt ihmeessä jonnee muuten.....

Vierailija
35/84 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole samaa. Rokotusten alettua rupesin elämään normaalia elämää. Kaikki suositellut rokotukset otan, mutta muut höpötykset jätän väliin.

Vierailija
36/84 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ollaan eletty koko 2 vuotta normaalisti rajoitusten puitteissa toki, liikuttu helsingissä museoissa, ravintoloissa, baareissa ja tapahtumissa eikä meille kummalekaan ole koronaa tullut. Onneksi ei siis ole kykitty kotona, olisi mennyt turhaan 2 vuotta hukkaan. Ja rokotteet on molemmilla, jos rokotettuna ei voi elää niin miksi sitä sitten edes ottaa?

N28

Vierailija
37/84 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun elää riskiryhmään kuuluvan puolison kanssa ei halua edes sitä lievää omikronia. En antaisi itselleni ikinä anteeksi, jos tappaisin jonkun. 

Vierailija
38/84 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun elää riskiryhmään kuuluvan puolison kanssa ei halua edes sitä lievää omikronia. En antaisi itselleni ikinä anteeksi, jos tappaisin jonkun. 

Kai tiedät ettei korona mihinkään katoa vaan kiertää täällä maailman tappiin asti? Meinaatteko loppuelämänne kykkiä sisällä.

Vierailija
39/84 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten kaipaan sitä huolettomuutta, että pystyi menemään ja tekemään asioita miettimättä rajoituksia, maskeja, turvavälejä, rajoitettuja aukioloaikoja, peruutuksia, altistuksia..

Vierailija
40/84 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin. Asun pääkaupunkiseudulla ja minulla on parhaillaan lomaa. Juuri mietin, että olisipa kiva mennä jonnekin, kun tämäkin loma on pelkästään siivoamista, pyykinpesua ja ruoanlaittoa. Jos menisi ystävien kanssa kahvilaan, tai lounaalle jonnekin, tai vaikka johonkin naapurikaupunkiin, kuten Porvooseen. Mutta ei taida uskaltaa ravintoloihin tai busseihin koronatilanteen takia. Tuntuu, että jää elämä elämättä, kun ei mitään uskalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi