Tallinnan joulutori, oletteko olleet?
Mietin, että lähtisinkö joulukuun alkupuolella pariksi yöksi Tallinnaan ja joulutorille. Samalla voisi käydä toki myös Karnaluksissa lankaostoksilla, että varmaan pitäisi ottaa matkalaukku mukaan. :D
Kertokaa kokemuksia?
Kommentit (40)
Olen käynyt pari kertaa. Ihan kiva, mutta pieni. En ole sieltä mitään koskaan ostanut, kun ei siellä myydä juuri muuta kuin ruokaa ja käsitöitä. Teen jouluostoksia muualta ja joulutorilla olen käynyt vain fiilistelemässä.
Hyvä tunnelma ja kaunista, mutta eipä tule juuri ostettua mitään muuta, kuin glögiä. Siellä viihtyy ehkä puolitoista tuntia.
Oli ihan kiva, glögistö en pitänyt
Varmasti kiva, mutta en halua yksin lähteä.
Kaunis sijainti, mutta petyin siihen, että tarjolla oli lähinnä muovikrääsää. Virossa käsitöiden laatu on todella hyvä, niin olisin siis toivonut enemmän pientuottajien tuotteita, kuten Helsingissäkin on. Saksassa ym. taas kauheasti tuota muovitavaraa.
Jos siis menet Tallinnaan, niin käy tuolla, mutta lähtisinkö tätä varten Tallinnaan - tuskin. Helsingissä saa saman, mutta laadukkaamman kokemuksen.
Joo, tosi kämänen, pieni paikka ja vähän sellainen takahikiän meininki. Kannattaa mennä Saksaan joulutoreille. Berliinissä, Frankussa ja Münchenissä ainakin on tosi kivat.
Vierailija kirjoitti:
itse kävin yksin ja ihan hyvä kokemus oli. Toki kiva jakaa tunnelma toisen kanssa ja varsinkin yksin syöminen on vähän tylsää.
No mielestäni oli aika vaatimaton kaikkeen hypetykseen nähden. Niitä samoja lapasia ja villasukkia, mitä aina, sitä ikuista meripihkaa ja sitten jotain syötäviä. Päiväreissulla tuon ennättää hyvin nähdä.
Viimeksi huijasivat ravintolassa, kadulla taskuvaras vei lompakon; juoksin baariin soittakaa poliisi, nauroivat asialle. Viimeinen Tallinnan reissu itselle oli se.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt pari kertaa. Ihan kiva, mutta pieni. En ole sieltä mitään koskaan ostanut, kun ei siellä myydä juuri muuta kuin ruokaa ja käsitöitä. Teen jouluostoksia muualta ja joulutorilla olen käynyt vain fiilistelemässä.
No lähinnä fiilistelyä mäkin ajattelin. Asun pienellä paikkakunnalla melkein 400km:n päässä Helsingistä eikä tällä paikkakunnalla ole tuollaisia joulutoreja. Toki jotakin varmaan olisi muilla paikkakunnilla, mutta ajattelin samalla vähän irtiottoa arjesta ja pois täältä päin lähtemistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan ollut yksin ulkomailla joten olisi jo aika mennä yksin johonkin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi huijasivat ravintolassa, kadulla taskuvaras vei lompakon; juoksin baariin soittakaa poliisi, nauroivat asialle. Viimeinen Tallinnan reissu itselle oli se.
Siitä on jo joitain vuosia kun viimeksi siellä joulutorilla kävin ja silloin kiinnitin huoniota siihen, että itä-eurooppalaisia romaniporukoita pyöri turistien seassa. Varkaisiinhan ne sinne olivat tulleet, että hyvä pitää tämä mielessä jos sinne lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lähinnä fiilistelyä mäkin ajattelin. Asun pienellä paikkakunnalla melkein 400km:n päässä Helsingistä eikä tällä paikkakunnalla ole tuollaisia joulutoreja. Toki jotakin varmaan olisi muilla paikkakunnilla, mutta ajattelin samalla vähän irtiottoa arjesta ja pois täältä päin lähtemistä.
Ap
Muista tarkistaa karnaluksin aukioloajat jos menet viikonloppuna
Vierailija kirjoitti:
No mielestäni oli aika vaatimaton kaikkeen hypetykseen nähden. Niitä samoja lapasia ja villasukkia, mitä aina, sitä ikuista meripihkaa ja sitten jotain syötäviä. Päiväreissulla tuon ennättää hyvin nähdä.
Joo ei niitä rumia pipoja ja sukkia kukaan järkevä osta.
Vierailija kirjoitti:
Joo, tosi kämänen, pieni paikka ja vähän sellainen takahikiän meininki. Kannattaa mennä Saksaan joulutoreille. Berliinissä, Frankussa ja Münchenissä ainakin on tosi kivat.
Tallinna olisi varmaan nopeampi visiitti ajatellen mun töitä. En toki tiedä mun vuoroja vielä tuonne asti, mutta kolme päivää voisin saada suunniteltua vapaaksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Muista tarkistaa karnaluksin aukioloajat jos menet viikonloppuna
Arkena ajattelin mennä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei niitä rumia pipoja ja sukkia kukaan järkevä osta.
En mä mitään neuleita ole sinne menossa ostamaan, kun teen niitä itse.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan ollut yksin ulkomailla joten olisi jo aika mennä yksin johonkin.
Ap
Tallinna on hyvä paikka harjoitella yksinmatkustamista, vähän kun Tampereelle tai Turkuun menisi. Yhtä helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut Tallinnan lisäksi Berliinin ja Münchenin joulutorilla. Minusta Tallinnassa on aivan yhtä hyvä tunnelma, vaikka joulutori tietysti on paljon pienempi.
Juu muutama vuosi sitten itsenäisyyspäivän viikonloppuna ja oli tosi kova tunku! Illalla oltiin oikeastaan siellä joulutorilla, seuraavana päivänä jo satamaa kohti. Oli jotain lauluesityksiä, glögi maksoi tyyliin 5 € muki jne :D Ihan kiva kokemus kyllä.