Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh, nyt on korona tosiaan lähtenyt käsistä. Melkein kaikki tuttavat taistelevat tällä hetkellä Covid-19-taudissa. Mikä on tilanne teillä päin, onko koronaa?

Vierailija
04.01.2022 |

Uskomatonta, rokotetut ja rokottamattomat, lapsista vanhuksiin. Kaikki jotka ovat altistuneet ovat sairastuneet. Osa ei ole edes käynyt testissä, mutta ovat sairastuneet kun perheessä on todettu SARS-CoV-2.

Eräs tuttu on bussikuski ja sanoi että tosi moni työkaveri on saanut tartunnan ja vuoroja jää ajamatta.

Kommentit (1364)

Vierailija
221/1364 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua järkyttää pelkästää rokotusvastainen öyhötys.

Vierailija
222/1364 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa keskustelua, "en tunne ketään sairastunutta" - "tuttuni joutui teho-osastolle" välillä. Jos asuu syrjemmässä, ei omikron ole ehtinyt välttämättä levitä sinne vielä. Toisaalta jos ei tarvitse käydä testeissä ja on vain miedot oireet, niin eipä siitäkään kukaan tiedä mikä virus on aiheuttajana.

Toisessa ääripäässä taas kertoillaan pääosin deltan tuottamista vakavammista tautitapauksista. Omikron tuottaa lähes aina merkittävästi lievemmän taudinkuvan ja siksi juuri siitä ei kannata olla niin huolissaan. Deltaakin kyllä vielä liikkuu varmaan jonkin verran, mutta pian se katoaa kierrosta kun omikron vahvistaa immuniteetit.

Mä olen se joka asuu 140 tuhannen asukkaan kaupungissa ja on töissä kaupassa. En asu misssän "syrjemmässä".

Olen itse käynyt 3 kertaa testissä. Työkavereista lähes jokainen on testattu ainakin kerran, suurin osa useammin. "Ennätys" taitaa olla 6 kertaa. Mun muut kaverit, kaikki on juosseet testeissä. Mun sisarukset on käyneet testeissä, niiden perheenjäsenet on käyneet testeissä. Mun omat lapset on käyneet enemmän, kuin 2 kertaa testissä.

0 positiivista tulosta.

Huvittavaa keskustelua, tosiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/1364 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomalaiset tiedotusvälineet eivät kerro tästä uudesta ihu-variantista mitään?

https://www.independent.co.uk/news/world/europe/france-new-covid-variant...

Kamerunista ilmeisesti lähtöisin, erittäin mutatoitunut virus.

Mä uutisoin tämän tänne omana ketjunaan jo aamulla, ja joku aihevapaan ei-niin-raketti-insinööri-keskustelija päätti kaikkien puolesta, että asiasta ei keskustella ja uutinen on spämmi ja poisti ketjun.

Sairasta.

Minä laitoin tuosta tietoa eilen pariin ketjuun. Englannissa näköjään lehdet jo kirjoittavat siitä. Suomessa ehkä ensi viikolla tai sitä seuraavalla. Eikä senkään variantin tuloa tietenkään yritetä estää millään tavalla.

Vierailija
224/1364 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavapiiriin ei kuulu taistelijoita, ihan vain normaaleja perheellisiä ihmisiä tavallisine ammatteineen ja harrastuksenakaan ei ole mitään taistelulajeja.

Vierailija
225/1364 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi deltasta hypättiin suoraan omikroniin? Onhan välissä monta aakkosta kuitenkin. Ikäänkuin päätettiin jo että tää on nyt se mihin lopetetaan?

Vierailija
226/1364 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se nyt kumma kun wuhanin nuhasta näin keskustellaan. Ei oo näkynyt flunssaa ei muutakaan tautia enkä tiedä ketään kuka olisi sairastanut tai saanut jonkinlaisen tartunnan. Kyllä meitä pistetään nyt ihan 6-0 päihin. Mulla on hitosti tuttuja ympäri Suomea ja Ruotsissa myös, eikä niistä yksikään ole ottanut mitään rokotteita ja eikä olla kuljettu joku rätti naamalla. Älkää nyt ihan kaikkea kuitenkaan uskoko, voi ajatella ihan omilla aivoillakin.

Demokratiassa saa ajatella toki omilla aivoilla, ajattele sinä ihan rauhassa, mutta älä painosta muita ajattelemaan kuten sinä.

Vierailija
227/1364 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä outo käsitys, että rokotteet suojaa taudin vakavilta muodoilta? Jos on ylipainoinen, niin vakava muoto tulee aina.

Keitä te oikein olette jotka kirjotatte tänne tämmöstä paskaa iänikuisesti? Onko teillä joku aktiivinen yhdistys? Maailmanlaajuinen liitto? Joku yhteinen Youtube messias?

Vierailija
228/1364 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvalloissa oireettomien ja vähäoireisten karanteeniajaksi on jo muutettu 5 päivää.

Suomessa ilmeisesti edelleen normaalia flunssaa vähäisemmillä koronaoireilla ollaan useita viikkoja ”työkyvyttömiä”.

Vierailija
229/1364 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelonlietsonta se vaan jatkuu. Jännä moraali Sanoman hallinnoimalla palstalla.

Vierailija
230/1364 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna tuli positiivinen testitulos.

Vierailija
231/1364 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokottamattomana sairastan ja olo on pääsääntöisesti kuin normiflunssassa. En ymmärrä miten ihmiset kuvittelee, että rokotteiden ansiosta tauti olisi lievempi tai että ilman rokotteita oireet olisivat merkittävästi pahempia. On tullut iltapäivälehtiä luettua, näemmä.

Sama juttu. Rokottomattomana sairastettu, ihan normaalit flunssan oireet. Aiemmin olisin ollut sen pari päivää pois töistä, nyt piti olla pidempään.

Vierailija
232/1364 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän 3 koronatartuntaa saanutta, kaikki rokotettuja vanhuksia ja suht vakavat oireet. Nämä kuitenkin vuoden takaa. Sen jälkeen en tiedä kenelläkään olleen tartuntaa. En rokotetuilla, enkä rokottamattomilla.

Itse en ole rokotteita ottanut. Kesällä oli koronan oireet ja olin varma että nyt se on muullakin mutta testi näytti negatiivista.

Mielestäni ihan turhaa pelon lietsontaa ja mielipidevaikuttamista median osalta.

Jos se kaikille tulee niin mitä sitte? Olen minä flunssan sairastanut aika monta kertaa ennenkin. Eikä siihen ole koskaan aikaisemmin liittynyt tällaista kansan kahtiajakamista ja suoranaista vainoa. Valehtelua ja mustamaalaamista.

233/1364 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kertaakaan sairastunut koronan ja pandemia kestänyt lähes 2v. Ja olen elänyt ihan normaalisti, käynyt tapahtumissa ja matkustellut.

Vierailija
234/1364 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös long covidin takia testeihin pitäisi päästä.

Diagnoosiin ei tarvita positiivista testitulosta.

Myös vaata-auneista näkyy, onko sairastettu.

Ei näy, jos on rokotettu. Rokotus, kun aiheuttaa niitä samoja vasta-aineita.

Vierailija
235/1364 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ai että kun dementiasairaudet lähtevät rajuun nousuun muutaman vuoden kuluttua siksi kun ihmiset pitävät tätä vaarattomana flunssana.

Jos seuraisitte tutkimustietoa koittaisitte varjella itseänne niin paljon kuin mahdollista.

Koronavirus ei ole flunssavirus.

Voihan nuo aivojen harmaan alueen haitalliset muutokset johtua myös korona piikeistä. Tästä näkökannasta katsoen rokottamattomat ovat harmillinen verrokkiryhmä, mutta tarpeellinen, jos mennään terveysedellä, eikä bisnes.

Vierailija
236/1364 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirini ei kuulu ketään joka olisi tiettävästi koronan sairastanut. Nyt on kyllä ollut altistumisia.

Vierailija
237/1364 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen korviani myöten täynnä tätä kaikkea. Kaksi vuotta ollaan piileskelty kuitenkin melko matalan kuolleisuuden virusta, nyt saa riittää. Kaksi rokotusta on ja tästä edespäin aion elää aivan normaalisti.

En myöskään meinaa lähteä mihinkään ”neljä piikkiä vuodessa”-kierteeseen, vaan itse asiassa toivonkin sairastavani lievän omikronin nyt kun rokotussuoja on vielä tuore.

Vierailija
238/1364 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne omikroniin sairastuneita. Tunnen yhden joka kävi teholla koronan takia ja kärsii oireista vieläkin. Tiedän yhden iäkkään joka ei saanut edes flunssaa ja toisen iäkkään joka kuoli.

Vierailija
239/1364 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ketään koronaan sairastunutta.

Vierailija
240/1364 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taistelevat? Kukaan tuttavani ei ole ollut kuin korkeintaan pienessä flunssan kaltaisessa taudissa tästä omikronista. No kaikilla onkin kyllä rokotteita vähintään kaksi.

Kukaan ei voi varmuudella tietää, millainen tauti olisi ilman rokotteita. Todennäköisesti lievä silti. Itse olen yhteen kertaan rokotettu, en ole saanut tautia. Voi olla että olen sen sairastanut aiemmin syksyllä, kun testeihin en päässyt, mutta suunnilleen perusflunssana meni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi