Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh, nyt on korona tosiaan lähtenyt käsistä. Melkein kaikki tuttavat taistelevat tällä hetkellä Covid-19-taudissa. Mikä on tilanne teillä päin, onko koronaa?

Vierailija
04.01.2022 |

Uskomatonta, rokotetut ja rokottamattomat, lapsista vanhuksiin. Kaikki jotka ovat altistuneet ovat sairastuneet. Osa ei ole edes käynyt testissä, mutta ovat sairastuneet kun perheessä on todettu SARS-CoV-2.

Eräs tuttu on bussikuski ja sanoi että tosi moni työkaveri on saanut tartunnan ja vuoroja jää ajamatta.

Kommentit (1364)

Vierailija
201/1364 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään ihme, että kaikki sairastavat, koska kakaroitten ei tarvitse tehdä mitään koronan ehkäisemiseksi. 

Tai heidän vanhemmat. Kannattaako niitä tuoda marketteihin. Tänäänkin oli tapaus jossa pikku penska yski ympärilleen koko ajan köh köh köh köh öghh öghh öghh jos nyt ei koronaa saanut niin ei sitten saa koskaan

Kieltämättä joskus ihmetyttää, varsinkin jos on molemmat vanhemmat mukana. Kai nyt yksi aikuinen osaa hoitaa ostokset, eikä tarvita koko perhettä sinne kuljeskelemaan.

Tämmöisen ihme pösselöperheen tapasin itsekin. Olivat oikein tulleet viettämään aikaa. Lapsi veteli kärryjä ja vanhemmat sitä sitten odottelivat ja kukaan ei näyttänyt tietävän, mitä oikein tultiin ostamaan.

Eri asia on sitten, jos ei ole toista vanhempaa käytettävissä, jolloin se lapsi on pakko ottaa mukaan. Tosin perheelle voisi tilata netistä perustarpeet, jolloin kauppaa ei kauheasti tarvitse.

Muuten todella tykkään systeemistä, missä asiakasmäärää on rajoitettu. 

Ja sulla oli aikaa oikein kytätä?

Tämä pandemia ei tosiaan tuo meistä kaikista niitä parhaita puolia esiin..

Vierailija
202/1364 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut järkyttävää huomata, miten ilmeisesti pelko saanut ihmiset käyttäytymään näin aggressiivisesti toisiaan kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1364 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10% tartunnan saaneista saa pitkäkestoiset oireet. Sitä ei huomaa heti, vaan ne alkavat pikkuhiljaa 4-8 viikon kuluttua, aluksi luulee parantuneensa ihan vaan tavallisen flunssankaltaisesta sairaudesta.

Minulle kävi viime vuonna näin. Ne pitkät oireet eivät ole mitään flunssatyyppisiä vaan pikemminkin ehkä verisuoni- ja ehkä hermostoperäisiä. Vaikea sanoa, kun ei ole kunnolla tutkittu. Yskää kylläkin myös, mutta myös kummallisia puutumisia ja tuntohäiriöitä ja näköhäiriöitä. Verikokeessa näkyy tukostaipumuksen lisääntyminen. Nämä kaikki alkoivat pikkuhiljaa ja ovat vieläkin päällä, välillä menevät pois ja sitten tulevat takaisin.

Eli nyt 'flunssaan' sairastuvat saavat vasta kevään kuluessa huomata näitä muita oireita., jos sattuvat kuulumaan huonotuurisiin, jotka sen saavat.

Eikös nuo tukostaipumukset sun muut liity vahvasti myös rokotteisiin.Nyt on vähän vaikea tietää,mistä johtuu, kun rokotetutkin sairastuu koronaan.

Ei liity. Väärinkäsitys syntynyt, kun Astrasta hyvin harvinaisena sinustromboosi, joka ei mikään yleisin tukostyyppi ole.

MRNA-rokotteisiin ei ole yhdistetty ja niitä lähinnä pistetty sitten toukokuun.

Vierailija
204/1364 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään ihme, että kaikki sairastavat, koska kakaroitten ei tarvitse tehdä mitään koronan ehkäisemiseksi. 

Tai heidän vanhemmat. Kannattaako niitä tuoda marketteihin. Tänäänkin oli tapaus jossa pikku penska yski ympärilleen koko ajan köh köh köh köh öghh öghh öghh jos nyt ei koronaa saanut niin ei sitten saa koskaan

Kieltämättä joskus ihmetyttää, varsinkin jos on molemmat vanhemmat mukana. Kai nyt yksi aikuinen osaa hoitaa ostokset, eikä tarvita koko perhettä sinne kuljeskelemaan.

Tämmöisen ihme pösselöperheen tapasin itsekin. Olivat oikein tulleet viettämään aikaa. Lapsi veteli kärryjä ja vanhemmat sitä sitten odottelivat ja kukaan ei näyttänyt tietävän, mitä oikein tultiin ostamaan.

Eri asia on sitten, jos ei ole toista vanhempaa käytettävissä, jolloin se lapsi on pakko ottaa mukaan. Tosin perheelle voisi tilata netistä perustarpeet, jolloin kauppaa ei kauheasti tarvitse.

Muuten todella tykkään systeemistä, missä asiakasmäärää on rajoitettu. 

Ja sulla oli aikaa oikein kytätä?

Tämä pandemia ei tosiaan tuo meistä kaikista niitä parhaita puolia esiin..

Kaupassa on myös henkilökuntaa työskentelemässä ja he näkevät kaikenlaista idiotismia. Varsinkin nyt pandemian aikaan jota te etätyöläiset jaksatte kovin kailottaa kauppojen käytävillä. Jäädään tukkeeksi lörpöttelemään ja päivitellään tekopyhästi pandemia sitä ja etäkoulu tätä. Siinä puolen tunnin juoruilun aikana pelkäävän tekopyhyyden ohi on löntystellyt sata kertaa enemmän ihmisiä kuin konttorirotta on elämänsä aikana nähnyt.

Myös niitä kovin halveksuttuja myyjiä.

Vierailija
205/1364 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttö laittoi viestiä että hänen luokalla on tänään vain kuusi oppilasta paikalla. Muilla korona tai ainakin usealla on todettu. Kohta se on sitten meilläkin.

Missä koulussa joululoma päättyy ennen loppiaista?

Kun minä kävin koulua, kouluun mentiin jo 2. päivä tammikuuta, jos se ei ollut lauantai tai sunnuntai. Varmaan nykyäänkin voi olla lyhyempiä joululomia joillain paikkakunnilla.

Vierailija
206/1364 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokottamattomana sairastan ja olo on pääsääntöisesti kuin normiflunssassa. En ymmärrä miten ihmiset kuvittelee, että rokotteiden ansiosta tauti olisi lievempi tai että ilman rokotteita oireet olisivat merkittävästi pahempia. On tullut iltapäivälehtiä luettua, näemmä.

Tai sitten ihan tilastoista.

50-70% sairaalaan joutuvista rokottamattomia.

90% teholla rokottamattomia.

USA:ssa peräti 7/8 sairaalaan joutuvista rokottamattomia.

Eri maissa 95-99% koronaan kuolevista rokottamattomia.

Kyllä nuo luvut aika selvää kieltä kertovat, että rokotetuilla keskimäärin lievempi.

Vierailija
207/1364 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luotettavat lähteet olivat?

Vierailija
208/1364 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä. Siskoni ystäväperhe on koronassa tällä hetkellä. Samoin entisen työkaverin äiti (sairaalassa). Meidän perhe ei ole koko aikana vielä altistunut tai joutunut karanteeniin. Eiköhän tilanne ensi viikolla muutu kun lapset palaavat kouluun ja minä töihin (olen opettaja) onneksi meillä on kaikki rokotettu, lapsetkin jo kaksi kertaa.

Vierailija
209/1364 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joilla tiedän olleen ovat olleet liki oireettomia tai pienessä flunssassa. Että eivät nyt ihan oo taistelleet

Vierailija
210/1364 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lehdessä oli juttua, että bussivuoroja jää nyt ajamatta, koska kuskit ovat sairaana tai altistuneita. Täällä pk-seudulla ongelma on todellinen.

Onneksi tauti vaikuttaa Deltaa lievemmältä, ja toki myös rokotukset auttavat. Mutta voi olla aika haipakkaa nyt muutama edessäoleva viikko ainakin asiakaspalvelualoilla.

Se on jo todellinen ongelma, jos joukkoliikenne kärsii.

Ongelma jos alkaa levitä myös muilla kuljetusaloilla (ei. liiku raaka-aineet valmistajille, ei tavarat valmistajila kaupalle/käyttäjille).

Ja kun tähän vielä saadaan päivähoidon työntekijät jatkoksi, niin   -   kivat kaikille.

Ja meillä tämä vähäjärkinen Kiuru vaan edelleenkin haluaa jäljittää, vaikka se on aivan mennyttä touhua tässä vaiheessa. Resurssit tarvitaan rokottamiseen, testaukseen ja hoitamiseen. 

On järkyttävää, että meillä on näin typerä ministeri, joka juuri kertoi, ettei ole ollut edes työkuntoinen viime aikoina. Varhila on aina ollut kelvoton ja saanut hommansa vain koska on demari. Ja kaiken kruunaa tämä pissisbimbobailaaja Marin, joka haluaa viettää vain 36-vuotiaan lapsen elämää ja käyttää aikansa tunkemalla joka paikkaan, missä vaan saa kertoa minä-minä-minästään ja saa kuvansa johonkin. Sen vertaa ei duuneistaan välitä, että pitäisi edes virkakännykän mukanaan. Se ei katso tarpeelliseksi edes tietää, vaikka Suomen alueelista koskemattomuutta rikottaisiin, jos se on päässyt kaljapullon kanssa heilumaan ravinteliin Ilmarin ja jokusen julkun kanssa

Jokainen voi miettiä, millainen meteli olisi mediassa, jos ko ministerit eivät olisi sosialisteja eli toimittajien tovereita ja naisia.

No Kiuru sentään yrittää tehdä jotain pandemian hillitsemiseksi. Muita ministereitä se ei tunnu kiinnostavan. Olen tyytyväinen, että Henriksson on saanut tartunnan - hän on järjestelmällisesti jarruttanut rajoitustoimenpiteitä. Kunpa vielä Lintiläkin saisi; hän jos kuka olisi ansainnut sen, mokoma bisnesmiesten juoksupoika.

Vierailija
211/1364 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asut jossain hevon kuusessa kun et tunne tai tiedä ketään koronaan sairastunutta?

Minä asun 140 tuhannen asukkaan kaupungissa ja olen töissä kaupassa. Tunnen aika paljon ihmisiä.

En tunne ketään, kuka olisi saanut koronatartunnan.

Vierailija
212/1364 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko omikronin takia kukaan päätynyt sairaalaan tai teho-osastolle?

Vierailija
213/1364 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on tällä hetkellä runsaat 280 000 vahvistettua tartuntaa koko pandemian ajalta, mikä on kuitenkin aika vähän kokonaisväkilukuun nähden. Ei siis ihme, että tähän ketjuun sattumalta osuneista moni ei tunne ketään tartunnan saanutta. Toivottavasti tilanne jatkuukin sellaisena, mutta pahaa pelkään, että muutaman viikon päästä aletaan kysellä, tunteeko kukaan sellaista, jolla ei ole tartuntaa.

Vierailija
214/1364 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asut jossain hevon kuusessa kun et tunne tai tiedä ketään koronaan sairastunutta?

Minä asun 140 tuhannen asukkaan kaupungissa ja olen töissä kaupassa. Tunnen aika paljon ihmisiä.

Minä asun hieman isommassa kaupungissa ja tunnen montakin koronaan (jopa kaksi kertaa) sairastunutta. Eipä täällä taida olla juuri päiväkoteja tai koulujakaan, joissa ei olisi ollut altistumisia.

Vierailija
215/1364 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa keskustelua, "en tunne ketään sairastunutta" - "tuttuni joutui teho-osastolle" välillä. Jos asuu syrjemmässä, ei omikron ole ehtinyt välttämättä levitä sinne vielä. Toisaalta jos ei tarvitse käydä testeissä ja on vain miedot oireet, niin eipä siitäkään kukaan tiedä mikä virus on aiheuttajana.

Toisessa ääripäässä taas kertoillaan pääosin deltan tuottamista vakavammista tautitapauksista. Omikron tuottaa lähes aina merkittävästi lievemmän taudinkuvan ja siksi juuri siitä ei kannata olla niin huolissaan. Deltaakin kyllä vielä liikkuu varmaan jonkin verran, mutta pian se katoaa kierrosta kun omikron vahvistaa immuniteetit.

Vierailija
216/1364 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan joka päivä lukuisia esirukouksia kokonaan sairastuneiden puolesta. Hartaasti toivon että olisivat rokotettuja mutta pelkään pahoin että moni ei ole. Kaikkien puolesta rukoilen tietenkin. Tällaista tilannetta ei ole ollut kuukausi sitten.

Vierailija
217/1364 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomalaiset tiedotusvälineet eivät kerro tästä uudesta ihu-variantista mitään?

https://www.independent.co.uk/news/world/europe/france-new-covid-variant...

Kamerunista ilmeisesti lähtöisin, erittäin mutatoitunut virus.

Mä uutisoin tämän tänne omana ketjunaan jo aamulla, ja joku aihevapaan ei-niin-raketti-insinööri-keskustelija päätti kaikkien puolesta, että asiasta ei keskustella ja uutinen on spämmi ja poisti ketjun.

Sairasta.

Vierailija
218/1364 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on ollut nyt oireina nuhaa, yskää, kurkkukipua, päänsärkyä, väsymystä ja lievää lämmön nousua. Hajuaisti ollut myös pois pelistä jo 3 päivää. En haista edes käsidesiä tai väkiviinaetikkaa. Oireet viittaa omikroniin.

Ikinä mikään tauti ei ole vienyt multa hajuaistia, edes vaikka nenä olisi täysin tukossa. Nyt vaikka hengitystiet olisivat täysin auki, en haista mitään. Oireet tässä vaiheessa jo lähes täysin poissa, eli olen "terve".

Mutta kaikki oireet olleet lieviä, 6 vuotta sitten sairastamani joku keuhkokuume vai mikä lie nostatti räkää ja limaa keuhkoista ja nenäonteloista ihan eri tavoin, kuumettakin oli kunnolla.

Kotitesti nyt näytti negatiivista, kävin tänään oikeassa testissä ja odotan tuloksia. Sittenpähän se totuus paljastuu tuosta kotitestistä että miten on.

Vierailija
219/1364 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä asun hieman isommassa kaupungissa ja tunnen montakin koronaan (jopa kaksi kertaa) sairastunutta. Eipä täällä taida olla juuri päiväkoteja tai koulujakaan, joissa ei olisi ollut altistumisia.

No okei, on mun lapsi ollut karanteenissa ekana koronakeväänä. Koululla oli vieraillut joku koronapositiivinen. En kyllä tiedä, kuka se oli, enkä näin ollen tunne sitäkään positiivista.

Vierailija
220/1364 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se järkyttävää.  Asun Helsingissä, olen rokotettu enkä tunne ketään sairastunutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi