Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antaisitko 3-vuotiaan ulkoilla yksin pihalla isompien lasten kanssa?

Vierailija
23.04.2015 |

Jos asuisit kerrostalossa esim. ensimmäisessä kerroksessa ja piha olisi aidattu?

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 14:49"]

Niin no mä jatkan vielä sen verran, että yleensä olen itsekin mennyt sitten perästä ulos, mutta jos mun täytyy saada siivota rauhasa niin lapset vaan edeltä ulos ja itse ehkä 15-30min päästä perästä. Ei ole koskaan sattunut mitään, edes läheltä piti tilanteita. 3

[/quote]

Siivoaminen menee siis edelle? No huhhuh. Ei läheltä piti-tilanteita tarvitse edes tapahtua, katsos riittää se kerta kun jotain tapahtuu. 
[/quote]

Voi jestas.. :D

Vierailija
82/104 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:09"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 14:49"] Niin no mä jatkan vielä sen verran, että yleensä olen itsekin mennyt sitten perästä ulos, mutta jos mun täytyy saada siivota rauhasa niin lapset vaan edeltä ulos ja itse ehkä 15-30min päästä perästä. Ei ole koskaan sattunut mitään, edes läheltä piti tilanteita. 3 [/quote] Siivoaminen menee siis edelle? No huhhuh. Ei läheltä piti-tilanteita tarvitse edes tapahtua, katsos riittää se kerta kun jotain tapahtuu.  [/quote] Voi jestas.. :D

[/quote]

Niin, jestas. Toisaalta, jos lapsi sattuu kuolemaan, saahan siitä huomiota pitkäksi aikaa ja ihmisten sääliä. Voi pasteerailla surupuvussa ja olla keskipisteenä pitkän aikaa. Kirjoitella enkelisivuille ja jokaiselle vastaantulijalle luoda surumielisen katseen ja huokaista raskaasti, että kuinka näin kävi.

Sillä aaveemamma elää jo pitkään, kun ei mieheltään huomiota saa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:12"]

35: se äiti jätti lapsen valvomatta vaikka lähellä paikka mihin voi hukkua. Hieman eri tilanne kuin meillä.

[/quote]

Eli sinua ei liikuta, jos lapsellesi sattuu jotain. Onhan näitä mammoja. Lisää saa ja tekotapa on mukava. 

Vierailija
84/104 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:09"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 14:49"] Niin no mä jatkan vielä sen verran, että yleensä olen itsekin mennyt sitten perästä ulos, mutta jos mun täytyy saada siivota rauhasa niin lapset vaan edeltä ulos ja itse ehkä 15-30min päästä perästä. Ei ole koskaan sattunut mitään, edes läheltä piti tilanteita. 3 [/quote] Siivoaminen menee siis edelle? No huhhuh. Ei läheltä piti-tilanteita tarvitse edes tapahtua, katsos riittää se kerta kun jotain tapahtuu.  [/quote] Voi jestas.. :D

[/quote]

Niin, jestas. Toisaalta, jos lapsi sattuu kuolemaan, saahan siitä huomiota pitkäksi aikaa ja ihmisten sääliä. Voi pasteerailla surupuvussa ja olla keskipisteenä pitkän aikaa. Kirjoitella enkelisivuille ja jokaiselle vastaantulijalle luoda surumielisen katseen ja huokaista raskaasti, että kuinka näin kävi.

Sillä aaveemamma elää jo pitkään, kun ei mieheltään huomiota saa. 
[/quote]

Sinä olet ihan seko :D tai luetun ymmärtämisessä vikaa. Kun sanon ettei näillä lapsilla ole mitään hätää niin ei ole! Ym-mär-rät-kö?

Vierailija
85/104 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:12"]

35: se äiti jätti lapsen valvomatta vaikka lähellä paikka mihin voi hukkua. Hieman eri tilanne kuin meillä.

[/quote]

Eli sinua ei liikuta, jos lapsellesi sattuu jotain. Onhan näitä mammoja. Lisää saa ja tekotapa on mukava. 
[/quote]

Tähän en sano kuin että höpö höpö.

Vierailija
86/104 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:09"] [quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 14:49"] Niin no mä jatkan vielä sen verran, että yleensä olen itsekin mennyt sitten perästä ulos, mutta jos mun täytyy saada siivota rauhasa niin lapset vaan edeltä ulos ja itse ehkä 15-30min päästä perästä. Ei ole koskaan sattunut mitään, edes läheltä piti tilanteita. 3 [/quote] Siivoaminen menee siis edelle? No huhhuh. Ei läheltä piti-tilanteita tarvitse edes tapahtua, katsos riittää se kerta kun jotain tapahtuu.  [/quote] Voi jestas.. :D [/quote] Niin, jestas. Toisaalta, jos lapsi sattuu kuolemaan, saahan siitä huomiota pitkäksi aikaa ja ihmisten sääliä. Voi pasteerailla surupuvussa ja olla keskipisteenä pitkän aikaa. Kirjoitella enkelisivuille ja jokaiselle vastaantulijalle luoda surumielisen katseen ja huokaista raskaasti, että kuinka näin kävi. Sillä aaveemamma elää jo pitkään, kun ei mieheltään huomiota saa.  [/quote] Sinä olet ihan seko :D tai luetun ymmärtämisessä vikaa. Kun sanon ettei näillä lapsilla ole mitään hätää niin ei ole! Ym-mär-rät-kö?

[/quote]

Kukahan tässä on seko?

Vierailija
87/104 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:15"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:12"] 35: se äiti jätti lapsen valvomatta vaikka lähellä paikka mihin voi hukkua. Hieman eri tilanne kuin meillä. [/quote] Eli sinua ei liikuta, jos lapsellesi sattuu jotain. Onhan näitä mammoja. Lisää saa ja tekotapa on mukava.  [/quote] Tähän en sano kuin että höpö höpö.

[/quote]

sinulaisten vuoksi en jaksa sääliä niitä äitejä, joiden lapsi kuolee tapaturmaisesti oltuaan yksin ulkona.

Vierailija
88/104 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:12"]

[/quote]

Niin, mitä teidän pihassa sitten on? Pehmustettu huone? Mihinkään ei voi jäädä kiinni, puuhun jne? Ei voi kaatua kiveen, kantoon... Ei voi eksyä metsään, joutua autotielle? Ei ole kerääntynyt mihinkään astiaan vettä johon voi hukkua? 

Vierailija
89/104 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:09"] [quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 14:49"] Niin no mä jatkan vielä sen verran, että yleensä olen itsekin mennyt sitten perästä ulos, mutta jos mun täytyy saada siivota rauhasa niin lapset vaan edeltä ulos ja itse ehkä 15-30min päästä perästä. Ei ole koskaan sattunut mitään, edes läheltä piti tilanteita. 3 [/quote] Siivoaminen menee siis edelle? No huhhuh. Ei läheltä piti-tilanteita tarvitse edes tapahtua, katsos riittää se kerta kun jotain tapahtuu.  [/quote] Voi jestas.. :D [/quote] Niin, jestas. Toisaalta, jos lapsi sattuu kuolemaan, saahan siitä huomiota pitkäksi aikaa ja ihmisten sääliä. Voi pasteerailla surupuvussa ja olla keskipisteenä pitkän aikaa. Kirjoitella enkelisivuille ja jokaiselle vastaantulijalle luoda surumielisen katseen ja huokaista raskaasti, että kuinka näin kävi. Sillä aaveemamma elää jo pitkään, kun ei mieheltään huomiota saa.  [/quote] Sinä olet ihan seko :D tai luetun ymmärtämisessä vikaa. Kun sanon ettei näillä lapsilla ole mitään hätää niin ei ole! Ym-mär-rät-kö?

[/quote]

Kukahan tässä on seko?
[/quote]

No sinä. Sama kuin minä sanoisin että teillä lapset on vaarassa jos nukkuvat yksin omissa huoneissaan. Typerä väite vai kuinka? Mäkin päivittelen näitä tapauksia, missä lapset on jätetty oikeasti heitteille ja sitten tapahtuu jotain kamalaa. Mutta jos mun 4-vuotias lapsi on omalla, turvallisella pihalla (ympäristössäkään ei ole vaaran paikkoja) 7-, 9- ja 12-vuotiaiden lasten kanssa, niin ei takuulla ole mitään hätää.

Ja 42: minä en ole sellainen äiti kuin kuvittelet minun olevan. Olet idiootti.

Vierailija
90/104 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivarin täysin aidatulla pihalla ovat saaneet meidän 3v:t leikkiä. Kerrostalon pihalle pääsivät 5-6 vuotiaina, samoin omakotitalon pihalle, jossa ei ollut aitaa ympärillä. Isomman sisaruksen (6-7v vanhemman) ovat päässeet 2v hetkeksi, jos on erikseen sovittu sisaruksen kanssa, että leikkii pienen kanssa, eikä ole ollut kavereita mukana ja jos olen itse kuullut/seurannut leikkiä ikkunasta. Mä en ymmärrä sitä, että pienet lapset sysätään sisarusten tai naapurin muksujen vahdittavaksi pihalle jatkuvasti.  

Vierailija
91/104 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:12"]

[/quote]

Niin, mitä teidän pihassa sitten on? Pehmustettu huone? Mihinkään ei voi jäädä kiinni, puuhun jne? Ei voi kaatua kiveen, kantoon... Ei voi eksyä metsään, joutua autotielle? Ei ole kerääntynyt mihinkään astiaan vettä johon voi hukkua? 

[/quote]

1. Ei ole puita joihin voi kiivetä (koivuja ja mäntyjä, oksat korkealla
2. Voi kompastua vaikka omiin jalkoihinsa, mutta niin voi kompastua vaikka olisin itsekin ulkona. Muut tulevat heti kertomaan jos en itse vielä ole ehtinyt ulos asti
3. Ei voi eksyä metsään tai joutua autotielle, koska piha aidattu. Pihatien kautta toki joo, mutta kun eivät sinne koskaan mene ja vaikka tuo 4-vuotias yhtäkkiä niin saisi päähänsä tehdä, nuo isommat estävät.
4. Ei ole mitään mihin lapsi voisi hukkua. Ojatkin aidan takana

Vierailija
92/104 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pikkulasten kuolemaan johtavat tapaturmat ovat todella yleisiä.

Vierailija
93/104 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:12"] 35: se äiti jätti lapsen valvomatta vaikka lähellä paikka mihin voi hukkua. Hieman eri tilanne kuin meillä. [/quote] Niin, mitä teidän pihassa sitten on? Pehmustettu huone? Mihinkään ei voi jäädä kiinni, puuhun jne? Ei voi kaatua kiveen, kantoon... Ei voi eksyä metsään, joutua autotielle? Ei ole kerääntynyt mihinkään astiaan vettä johon voi hukkua?    [/quote] 1. Ei ole puita joihin voi kiivetä (koivuja ja mäntyjä, oksat korkealla 2. Voi kompastua vaikka omiin jalkoihinsa, mutta niin voi kompastua vaikka olisin itsekin ulkona. Muut tulevat heti kertomaan jos en itse vielä ole ehtinyt ulos asti 3. Ei voi eksyä metsään tai joutua autotielle, koska piha aidattu. Pihatien kautta toki joo, mutta kun eivät sinne koskaan mene ja vaikka tuo 4-vuotias yhtäkkiä niin saisi päähänsä tehdä, nuo isommat estävät. 4. Ei ole mitään mihin lapsi voisi hukkua. Ojatkin aidan takana

[/quote]

Eli jep. Teillä on aita, johon voi potentiaalisesit jäädä vaikka huppu kiinni ja tukehtua. Ajotielle pääsee pihatien kautta, mut eihän meidän lapset koskaan... 

Et voi luottaa oikeasti että vähän vanhemmat lapsesi vahtivat kokoajan, koska se on väärin jo heitäkin kohtaan etteivät saa vapaasti leikkiä vaan pitää tehdä se vanhemman homma. Mutta, tee miten tykkäät mutta toivon ettet opi asiaa kantapään kautta vakavasti.

Vierailija
94/104 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä lunta, mihin tehdä lumilinna, joka sortuu ja hukkuu sinne (Arttu Ylöjärveltä)

Vierailija
95/104 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

". Voi kompastua vaikka omiin jalkoihinsa, mutta niin voi kompastua vaikka olisin itsekin ulkona."

Tässähän se asenne tulikin...

Turha vahtia koska voi sattua kuitenkin. huooh

Vierailija
96/104 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:16"]

Ja kai jokainen osaa sen verran arvioida niiden vanhempienkin lapsiensa kykyä pitää sitä pienempää silmällä. Toiset kun ovat ihan fiksuja ja huolehtivaisia jo hyvinkin varhain. Maalaisjärki?

[/quote]

Ja toiset eivät ole sitä ikinä. Maalaisjärjen pitäisi nimenomaan kertoa, että 3-vuotiasta ei päästetä ilman aikuisen valvontaa pihalle.

Vierailija
97/104 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäis. Eilen naapurin 5-6 vuotiaat tytöt lähtivät juoksemaan tien yli katsomatta tuleeko autoja. Piti vähän komentaa ja oma kolmevuotias kun olisi ollut leikkimässä silloin kyseisten lasten kanssa olisi juossut perässä.

Vierailija
98/104 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi, en antaisi ikinä itselleni anteeksi jos jotain sattuisi. Eikä varmaan ne lapsetkaan, joiden oletettiin pikkulapsen perään katsovan. Iso vastuu laitettu siinä toisille lapsille. Koko ajan saa lukea miten taas joku pikkulapsi on kuollut, kun ovat olleet yksin ulkona vahtimatta. Mikä aikuisia ihmisiä vaivaa.

Vierailija
99/104 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ottaisi omien lasteni kanssa tuollaista riskiä. Ihmettelen vanhempia, joille rauhassa siivoaminen tai ruuanlaitto on oman lapsen turvallisuutta tärkeämpää. Mutta jatkuvastihan näitä saa lukea, pikku Nico-Claudia on jätetty yksin pihalle leikkimään ja vieressä ollut maantie tai puro kiinnostanut liikaa. Jos ei asia olisi niin kauhea, niin toteaisin että sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
100/104 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on rakkain asia maailmassa niin ei varmasti kukaan anna. Sitten on näitä joille lapset ovat vähän kuin pukamat joita vaan tulee. 

Oma lapseni on niin tärkeä ja kallisarvoinen asia maailmassa että ainoastaan turvallinen ympäristö on sallittu.