Käytätkö kaikissa kengissä pohjallisia?
Mä käytän ja olen olettanut että kaikki tekevät niin mutta eivät kuulemma tee.
Kommentit (11)
No aika outoa jos vaikka korkkareihin tai crocseihin tunkee pohjalliset :D
Lapsuudesta muistan että isä käytti aina Schollin pohjallisia kaikissa kengissään. Meillä oli tuohon aikaan kesämökki Etelä-Savossa, ja eräänä kesänä lainasin isän saappaita puuvajassa käydäkseni vaikka saappaat olivatkin minulle liian isot. Juoksin pihalla olleen purkulautakasan yli ja astuin naulaan joka meni kumpparin kärjestä läpi, onneksi siinä kohtaa oli tyhjää eikä osunut varpaaseeni. Isä kuitenkin suuttui niin että pieksi minut auton akkukaapeleilla.
Käyttäisin jos mahtuisi. Osaan ei näytä menevän, jos on tietyt muodot ja pohjallinen eri muotoa.
Kyllä korkkareissa kannattaa olla pohjalliset, esim. geelipohjalliset tai pelottipohjalliset, varsinkin jos seisoo korkkareilla pitkiä aikoja.
Kenkiä on erilaisia, käyttötarkoituksia on erilaisia. Mutta sukat voi vaihtaa päivittäin. Pesukoneeseen mahtuu paljon sukkia. Jos käyttää pesupussia saa näppärästi koneesta. Säästää jalkoja ja kenkiä.
Lenkkareissa en käytä, maastokengissä ja talvikengissä käytän. Kävelen paljon, varsinkin luonnossa ja ostan aina hyvä laatuiset kengät, reumajalat vaatii oikean kokoiset ja hyvät kengät.. Hoidan myös kenkiä.. Hengittävät thermo sukat jalassa ja talvisin myös villasukkien alla. Enkä hikoile, sukat tietysti vaihdan päivittäin, joskus kahdestikin. Jalat ois paljon huonommassa kunnossa jos ois epämukavat kengät.. Ja onhan se kiva kun lääkärit sanoo että sulla on aina hyvät kengät jalassa.
Käytän, pl. sandaalit.
Ja IHMETTELEN miten jotkut eivät käytä...!
Jos ajatellaan miten kaikki hiki ym. menee siihen kenkään ilman pohjallista.
Toki osa ehkä uusii kengät 'kerran vuoteen', minä ostan kunnollisia nahka- ym. kenkiä millä menee vuosikaudet, no 'kesätennarit' ei noin pitkään kestä, mutta kuitenkin.