Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen! Millainen ASTIASTO sinulla on kotonasi?

Vierailija
06.03.2023 |

Onko Pentikiä, Iittalaa..?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa kumpaakaan, en pidä kivitavarasta.

Mulla on Ikean Skyn astiasto, aitoa posliinia. Erittäin hyvälaatuinen, 13v jälkeenkin täysin naarmuton ja virheetön.

Vierailija
2/53 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena tylsä Iittalan teema . Huomaa jo, että alkaa olla kuluneita. Pinnoitus ei ole kestävä mielestäni, vaikka osa astioista uudempia.

Juhlassa Iittala Kastehelmi

Olen myös ostanut halpis lasisen pyhäastiasarjan. Aina saa kehuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies 40v ja ihan sekalainen astiasto. Yhdelle hengelle riittää. Muutama teema sarjan astia ja muki unicefilta.

Vierailija
4/53 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Ikean halppis.

Vierailija
5/53 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villeroy boch ja teema ja joku kolmas arabia

Vierailija
6/53 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvät lautaset: Teema

Ruokalautaset: Teema

"Pullalautaset": Marimekko 

Leipälautaset: Marimekko 

Kulhot: Muumi ja Marimerkko

Mukit: Muumi ja Marimekko

Juomalasit: Aino Aalto, kahta kokoa

Viinilasit: Essence

Aterimet: Savonia

Vierailija
7/53 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies 40v ja ihan sekalainen astiasto. Yhdelle hengelle riittää. Muutama teema sarjan astia ja muki unicefilta.

Aloituksessa sanottiin nainen

Vierailija
8/53 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clas Ohlsonin joku lautassetti, joitain eriparisia lautasia ja kulhoja, mukit ja lasit merkittömiä eriparisia kirpparilta.

Vierailija
9/53 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia juomalaseja ja ruokalusikoita kannataa ostaa? Haluaisin muutaman erilaisen kuin mitä on nyt käytössä, mutta en oikein tiedä, millaisia ostaisin. Olen yrittänyt katsella ihan halpoja ja kalliita. Ehkä ostan vaan jotain halpoja niin ei harmita jos ovatkin huonoja.

Vierailija
10/53 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia juomalaseja ja ruokalusikoita kannataa ostaa? Haluaisin muutaman erilaisen kuin mitä on nyt käytössä, mutta en oikein tiedä, millaisia ostaisin. Olen yrittänyt katsella ihan halpoja ja kalliita. Ehkä ostan vaan jotain halpoja niin ei harmita jos ovatkin huonoja.

Teemaa ja Savoniaa en enää kylläkään osta tai jos löydän vielä jostain kaupasta uutena tuotannosta poistunutta mustaa Teemaa niin voin harkita ostamista.

Vierailija
11/53 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villeroy&boch

Kastehelmi

Muumi astioita

Riedel lasit

House astioita

Vierailija
12/53 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy Pentikin Saaga sarjaa. Jopa sellaiset juomalasit ovat vielä kaikki ehjiä joita ei enää valmisteta. Malli on mennyt uusiksi alkuaikojen jälkeen.

Iittalaa löytyy valkoisena ja oliivinvärisenä. Yhdessä matalassa oliivilautasessa on pieni häiritsevä särö josta näkyy valkoista, mutta se nyt täytyy hammasta purren kestää. En ole löytänyt sen tilalle mistään enää korvaavaa. Yksi korjauskynäkin maksaa vähintään 7-8 euroa ja postituskulut päälle (tuotakin olen hei miettinyt).

Uuniastioissa on valkoista iittalaa ja ruskeaa kermansavea.

Ruokailuvälineet ovat perinteisesti Savoniaa. Löytyy myös neljät pihviaterimet terävillä vetsillä.

Vierailija
13/53 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean halpisastiat

Vierailija
14/53 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi 12 hengen asiasto Pentikin Ainoa. Keräsin sen pikkuhiljaa monen vuoden aikana, osan sain lahjoina. Jonkin verran on Pentikin Saagaa, sitä sarjaa on myös juomalasit. Ruokailuvälineet on muistaakseni Hackmannin Elegiaa. Kauniit astiat on ilo silmälle joka päivä.

Vierailija
15/53 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään 6/10/12 hengen astiastoa ja vähän aikaa sitten havahduin siihen, etten oikeasti tarvitsisi kuin sen yhden kahvimukin, lasin sekä matalan ja syvän lautasen.

Jostain kumman syystä sitä hankki kaikki astiat pareittain/tuplina vaikka eihän mun luona oikeasti käy ikinä ketään syömässä eikä edes kahvilla. Samoin tajusin, ettei mulla tarvitsisi olla keittiössä pöytää ja neljää tuolia..

Vierailija
16/53 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku Ikean halppis.

Sama mulla. Arabian astiat valmistetaan thaimaassa nykyisin.

Vierailija
17/53 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on reilu 20 vuotta sitten ostettua Teemaa. Sitten jotain Ikean lautasia. Eli siis ei oikeestaan ole asiastoa, koska syvät ja matalat lautaset, pastalautaset ja leipälautaset on kaikki eri paria. Lasit on jotain Tokmannilta ostettuja ja jälkiruokakulhot kirpparilta/anopilta/Ikeasta. Sitten on hirveä määrä Muumi-mukeja, vaikka oo ite ostanut vaan kaksi, en ole ihan varma miten niitä on meille kertynyt vuosien saatossa semmoset määrät

Vierailija
18/53 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin juuri yli 15 v vanhat ikean halppikset Arabian Esteriin.

Vierailija
19/53 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen KoKo, IIttalan Artik aterimet, laseissa mm Ikeaa vihreänä, Essence, ultima thule

Ei taida olla yhtään muumi-mukia, eikä Marimekkoa.

Kahviastiasto on vanha nuutajärven savinen sininen sarja.

Itse ole ostanut kuin tuon KoKo sarjan ruokalautaset ja jotain sekalaista, olen siis saanut mieleisiä lahjoja :)

Vierailija
20/53 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkiastiasto Ikeaa, juhla-astiat Villeroy& Boch, sitten on jotain Iittalan sarjaa muutama aamisastia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi