Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ida saa tukia 2 500 ja Amanda jopa yli 5 500 euroa kuukaudessa. He ovat osa ilmiötä, joka maksaa Suomelle yli miljardi euroa vuodessa.

Vierailija
03.01.2022 |

Kommentit (1309)

Vierailija
181/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uus talo kirjoitti:

Mulla oli vuokralla aikoinaan tällainen merja. 6 lasta ja ukko kirjoilla eri osoitteessa, kela maksoi asumistuen, joka ei parin kk jälkeen mulle enää ohjautunutkaan.. kela maksoi elarit, mutta naapureiden mukaan mies kyllä asui perheensä kanssa koko ajan. Naisella ulosotossa vuokria ja velkoja mm petosjutuista, mies työssä. Kun sain porukan häädettyä oli kämppä jätetty ruokottomaan kuntoon, mun kalusteet varastettu tai myyty. Parveke täynnä tyhjiä laatikoita kalliista leluista mm Lego technic ja iPhone

Kannattaa tiedostaa, että meidän järjestelmä mahdollistaa tällaisen.

Kai laitoit kanssa hakemukset mm. vuokrasaatavista? Jotta seuraava näkee merkinnät luottotiedoissa… Miksi et muuten itse tarkastanut? Ja älkää nyt herranjumala vuokratko ilman sossua asuntojanne!

Vierailija
182/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi tässä ketjussa taivastellaan, että yksinhuoltajaÄITI saa noin paljon rahaa. Oikeastihan tuossa yksinhuoltajaäiti ja hänen kahdeksan lastaan saa tuon verran rahaa. Eli tuossa on YHDEKSÄN ihmisen tulot. Ei pelkästään sen äidin. 

Oliko rahaa elättää ekaakaan ilmantukia? Saati sitä kahdeksannetta?Jäikö yh:ksi yks kaks?

Hei pari vielä lisää muutaman vuoden aikajänteellä niin ei tartte elämässään töitä tehdäkään.

Nämä. Ymmärrän kyllä että lapsilisä maksetaan kaikille mutta kai vanhemmilla joku vastuu on lapsen toimeentulosta. Pienituloisena on ok että oma lapsi saa sen mitä hän tarvitsee mutta en minä muiden tenaville halua kustantaa mitään. Itsekin katson kaupassa mihin rahat riittävät ja ylimääräinen jää hyllyyn. 

En ihan ymmärrä, mikä tässä nyt hiertää. Äiti nostaa ne kaikille lain takaamat tuet ja käyttää ne rahat lastensa elättämiseen. Jos hän on saanut tuon lain salliman määrän riittämään perheensä elämiseen, missä tässä on ongelma. Olisiko sitten parempi, että nämä 8 lasta vietäisiin päivähoitoon ja hankittaisiin vielä joku henkilökohtainen avustaja vammaiselle/sairaalle lapselle ja äiti menisi töihin, että näennäisesti näyttää, että lapset elätetään palkkatuloilla. Tästä yhtälöstä vain unohtuu, että ne päivähoitopaikat ja avustajat maksavat yhteiskunnalle taatusti enemmän kuin tuon viisi tonnia kuussa. Mutta pääasia, että kukaan ei loisi ja elä tuilla, eikö niin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin 3 lapsen yh sain tukia 400€/kk lapsilisinä ja n 400€ mieheltä elareina. Noilla rahoilla elettiin kun mun nettopalkka meni suoraan vuokraan. 

Mun mielestä tuo on kohtuutonta meitä työssäkäyviä pienituloisia kohtaan! Meidän persnahasta revitään verot jotta saadaan maksettua kaikenlaisten lusmujen kotonaolo. 

No hanki 8 uutta lasta ja osa vammaisia, niin ei tarvi kadehtia.

Vierailija
184/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uus talo kirjoitti:

Mulla oli vuokralla aikoinaan tällainen merja. 6 lasta ja ukko kirjoilla eri osoitteessa, kela maksoi asumistuen, joka ei parin kk jälkeen mulle enää ohjautunutkaan.. kela maksoi elarit, mutta naapureiden mukaan mies kyllä asui perheensä kanssa koko ajan. Naisella ulosotossa vuokria ja velkoja mm petosjutuista, mies työssä. Kun sain porukan häädettyä oli kämppä jätetty ruokottomaan kuntoon, mun kalusteet varastettu tai myyty. Parveke täynnä tyhjiä laatikoita kalliista leluista mm Lego technic ja iPhone

Sellaista olen kuullut puskaradiosta, että näissä tapauksissa se ukko laittaa oman kämppänsä pimeästi vuokralle ja näin tienaa vähän ekstraa. Sitten asustellaan siinä naisen asunnossa keskenään. Tietyn kulttuuritaustan miehillä vaimoja saattaa olla useampia. Onhan se erikoista, että yksinhuoltaja synnyttää jatkuvasti lapsia samalle isälle.

juu, ihan varmasti olet kuullut. Kertoiko se puskaradio myös, kuka on niin hullu, että vuokraa itselleen asunnon pimeästi, kun siihen ei saa mitään asumistukea eikä voi käyttää virallisena osoitteena. 

Vierailija
185/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin yhden lapsen yh 18 vuotta, enkä todellakaan saanut tollasia tukia.

Minusta kyllä voisi olla joku raja, ettei tuet nouse pilviin lapsiluvun mukana, vaan ne pysähtyvät johonkin. Tuntuu että jotkut tekevät lisää lapsia juuri tukien takia, juuri ne joiden elämänhallinta muutenkin niin ja näin.

Lapsilauma kun rysähtää teini-ikään niin siinäpä ollaan kun ruokalaskut ovat melkoiset. Ja kun täyttävät 17 loppuu lapsilisät ja kun 18 elatustuet…. Minet eivät ajattele hetkeä pidemmälle kun tehdään monta lasta.

Alkavat tienata itse, jos ei muuten seuraavat äitinsä jalanjälkiä.

Kyllä tuossa iässä toivottavasti vielä opiskellaan joko lukiossa tai ammattikoulussa. Ja varmasti tarvitsee vielä taloudellistakin tukea vanhemmilta.

Vierailija
186/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh on kannattava bisnes - julkisin varoin - Suomessa...

On tämä uskomaton maa...

Vierailija
187/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha taidanpa lopettaa työnteon jos kerran on mahdollista saada tuollaisia summia kotona makaamalla.

Bruttopalkkani on tuo ja luulin sitä hyväksi palkaksi mutta saa vain reilu puolet käteen tuosta mitä joku saa ilmaiseksi.

Vierailija
188/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno raha-automaatti järjestetty yh-äideille, en muuta sano!

En itsekään noilla tukituloilla kuin korkeintaan kusisi työpaikkaa kohti...

Vierailija
189/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maamuilla samat tienestit.

Toisten kelpaa lokkeilla tässä zydeemissä...

Vierailija
190/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten todellisuudesta vieraantunutta sakkia tässä ketjussa on? JOka toinen pauhaa, miten lapsilla tienataan. Ihan oikeastiko te luulette, että noista tuista käytetään pari sataa euroa elämiseen ja loput ovat jotain kivaa disko/shoppailurahaa. Eihän ne 8 lasta mitään syö eivätkä käytä vaatteitakaan. Tollot..

Vierailija
191/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraalisesti arveluttavaa tuo, siis noin avokätinen, yh-tukeminen. Kenellepä ei sinänsä ilmainen yhteiskunnan raha kelpaisi?

Vierailija
192/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin yhden lapsen yh 18 vuotta, enkä todellakaan saanut tollasia tukia.

Minusta kyllä voisi olla joku raja, ettei tuet nouse pilviin lapsiluvun mukana, vaan ne pysähtyvät johonkin. Tuntuu että jotkut tekevät lisää lapsia juuri tukien takia, juuri ne joiden elämänhallinta muutenkin niin ja näin.

Lapsilauma kun rysähtää teini-ikään niin siinäpä ollaan kun ruokalaskut ovat melkoiset. Ja kun täyttävät 17 loppuu lapsilisät ja kun 18 elatustuet…. Minet eivät ajattele hetkeä pidemmälle kun tehdään monta lasta.

Siinä iässä nuo alkavat tehtailla jo omia pentujaan ja kierros alkaa alusta. 

Vierailija
193/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uus talo kirjoitti:

Kai laitoit kanssa hakemukset mm. vuokrasaatavista? Jotta seuraava näkee merkinnät luottotiedoissa… Miksi et muuten itse tarkastanut? Ja älkää nyt herranjumala vuokratko ilman sossua asuntojanne!

Sinisilmäisen vuokranantajan virheitä, harvoin mokaa toisen kerran.

Tarkistakaa aina luottotiedot ja jos kuvio on se että sosiaaliviranomainen maksaa vuokrat niin suora sopimus A. maksuliikenteestä suoraan sossusta vuokranantajan tilille ja B. kunnon vuokravakuus, joka maksetaan vuokravakuustilille etukäteen ja jolla katetaan mahdolliset vahingot.

Sama tietysti ihan normivuokralaisten kohdalla.

Vierailija
194/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskas me lapsettomat saadaan yhteiskunnalta jotain takaisin päin?

- ei matkusteta rattaiden kanssa ilmaiseksi

- lapset ei käytä neuvolaa, tarhaa ja koulua

- äitiyspakkaus

- erityiset vapaat

- jne

Jos edes saataisiin kerta 10v jokutkut erityisvapaat vaikka vain viikko kuin se pelkkä maksajan rooli!

Vierailija
195/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yh on kannattava bisnes - julkisin varoin - Suomessa...

On tämä uskomaton maa...

Tosi kannattava. Sittenhän sinunkin kannattaa alkaa yh:ksi? :D

Siinä vaiheessa varmaan kannattavaa, jos saa taiottua ne lapset jonnekin pois kuluttamasta yh-tukia, yleensä ne lapset kuitenkin asuu sen vanhemman kanssa.

Vierailija
196/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha taidanpa lopettaa työnteon jos kerran on mahdollista saada tuollaisia summia kotona makaamalla.

Bruttopalkkani on tuo ja luulin sitä hyväksi palkaksi mutta saa vain reilu puolet käteen tuosta mitä joku saa ilmaiseksi.

Minulla on 2 ihan tervettä lasta ja tekemistä riittää mukavasti. Luulen ettei 8 lapsen kanssa siellä kotona paljoa makailla, mutta kannattaa toki kokeilla 😁

Vierailija
197/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uus talo kirjoitti:

Sellaista olen kuullut puskaradiosta, että näissä tapauksissa se ukko laittaa oman kämppänsä pimeästi vuokralle ja näin tienaa vähän ekstraa. Sitten asustellaan siinä naisen asunnossa keskenään. Tietyn kulttuuritaustan miehillä vaimoja saattaa olla useampia. Onhan se erikoista, että yksinhuoltaja synnyttää jatkuvasti lapsia samalle isälle.

Tää ukko oli kirjoilla jonkun kaverin tai veljen tmv luona. Ihan ammattihuijareita, tehdään kaikki petokset ym velat vain toisen nimiin niin toisen rekisterit säilyy puhtaana. Ja ihan olivat näitä suoraselkäisiä pohjalaisia. Ja miksi vuokrasin? Säälistä. Maksuhäiriön tiesin mutta oli niin surkea tarina. Ja kiire tietysti. Lapsia säälin yhä.

Vierailija
198/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta yh:ita pitääkin tukea. Lapsille köyhyys ja pula on aika rankka juttu. Hyvinvointivaltiossa ei tarvitse rangaista siitä ettei asiat mene suunnitellusti.

Vierailija
199/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita mm. eräs tubettaja jonka vaimolla on 5 lasta. Asuvat virallisesti eri osoi369tteissa niin ei miehen tulot vaikuta esim. asumistukeen. Saman katon alla kuitenkin elävät nainen saa vaan paremmat tulot.

Tuossa maksetaan myös kahta vuokraa, joten aika huono huijaustapa, kun jäädään kuitenkin tappiolle. 

väärin. Kun he asuvat eri osoitteissa niin asumis- sekä toimeentulotuki lasketaan molemmille erikseen. Eli siis kummankaan tulot/menot eivät vaikuta toisen tukiin.

Öh, niin? Se perusosa on molemmille joka tapauksessa sama, asuivat he samassa asunnossa tai ei. Kaksi ihmistä siinä on joka tapauksessa. Ei kahdesta ihmisestä tule yhtä ihmistä sillä, että ovat saman katon alla. Sama juttu niissä asunnoissa. Kahdesta asunnosta ei mitenkään pienene vuokrat yhden asunnon menojen suuruisiksi, vaikka asutaankin vain näistä toisessa. Ja jos molemmat elävät joka tapauksessa tuilla, niin eihän siinä toisen tulot muutenkaan mihinkään vaikuta. Ainoastaan, jos toinen on töissä. 

Ei ole sama. Yhdessä asuvan pariskunnan perusosat on 85% yksin asuvan perusosasta. Kela maksaa myös molempien yksin asuvien vuokran.

Juu, tuossa olin tosiaan väärässä. Mutta siitä toimeentulotuesta menee osa siihen vuokraan. Asumistuki ei ole koko vuokran suuruinen. eli tässä kuviossa molemmilla menee kuitenkin osa toimeentulotuesta siihen vuokraan, kun taas yhdessä asuessa sitä vuokraosuutta maksetaan toimeentulotuesta vähemmän. 

Karkea esimerkki 

Yksin asuessa toimeentulotuki 515 euroa, vuokra 500 euroa, asumistuki 400 euroa. Tuet yhteensä 915 euroa. Käteen jää vuokran jälkeen 415 euroa. 

Yhdessä asuessa toimeentulotuki kahdelle henkilölle 876 euroa, vuokra 500 euroa, asumistuki 400 euroa. Tuet yhteensä kahdelle hengelle 1276 euroa. Käteen jää vuokran jälkeen 776 euroa eli 388 euroa per henkilö.

Säästö/ huijaus siis hurjat 27 euroa kuukaudessa, joka sekin menee helposti esimerkiksi toisen asunnon sähköön tai nettiliittymään. 

Toimeentulotuen perusosa on summa joka jää käteen pakollisten menojen jälkeen eli (vuokra, sähkö, lehti ja mitä siihen nyt sai sisällyttää). Käteen jää vuokran jälkeen 515 euroa.

Ei "pakollisten menojen jälkeen" vaan hyväksyttyjen menojen.

Vierailija
200/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeästi vuokraamisen epäilijälle - vuokralaisia voi olla monta, vuokrat pieniä henkeä kohden ja kaikki eivät asu niissä osoitteissa, johon postia tulee. Silti voi olla "eronneelle" iskälle ja "eroperheelle" kannattava juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi