Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ida saa tukia 2 500 ja Amanda jopa yli 5 500 euroa kuukaudessa. He ovat osa ilmiötä, joka maksaa Suomelle yli miljardi euroa vuodessa.

Vierailija
03.01.2022 |

Kommentit (1309)

Vierailija
201/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha taidanpa lopettaa työnteon jos kerran on mahdollista saada tuollaisia summia kotona makaamalla.

Bruttopalkkani on tuo ja luulin sitä hyväksi palkaksi mutta saa vain reilu puolet käteen tuosta mitä joku saa ilmaiseksi.

Tämä ketju taas näyttää upeasti ihmisten medialukutaidon. Jos lehdessä lukee, että joku saa tukia 5500 euroa, eikö mitkään kellot kilkata, että sillä samalla rahalla elää muutama muukin. Todellisuushan on, että tämä henkilö saa 611 euroa kuukaudessa, josta maksaa oman elämisensä. Saman verran saavat myös hänen perheenjäsenensä. Vieläkö suututtaa yhtä paljon? 

Vierailija
202/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uus talo kirjoitti:

Mulla oli vuokralla aikoinaan tällainen merja. 6 lasta ja ukko kirjoilla eri osoitteessa, kela maksoi asumistuen, joka ei parin kk jälkeen mulle enää ohjautunutkaan.. kela maksoi elarit, mutta naapureiden mukaan mies kyllä asui perheensä kanssa koko ajan. Naisella ulosotossa vuokria ja velkoja mm petosjutuista, mies työssä. Kun sain porukan häädettyä oli kämppä jätetty ruokottomaan kuntoon, mun kalusteet varastettu tai myyty. Parveke täynnä tyhjiä laatikoita kalliista leluista mm Lego technic ja iPhone

Kannattaa tiedostaa, että meidän järjestelmä mahdollistaa tällaisen.

Kai laitoit kanssa hakemukset mm. vuokrasaatavista? Jotta seuraava näkee merkinnät luottotiedoissa… Miksi et muuten itse tarkastanut? Ja älkää nyt herranjumala vuokratko ilman sossua asuntojanne!

Sinisilmäisen vuokranantajan virheitä, harvoin mokaa toisen kerran.

Tarkistakaa aina luottotiedot ja jos kuvio on se että sosiaaliviranomainen maksaa vuokrat niin suora sopimus A. maksuliikenteestä suoraan sossusta vuokranantajan tilille ja B. kunnon vuokravakuus, joka maksetaan vuokravakuustilille etukäteen ja jolla katetaan mahdolliset vahingot.

Sama tietysti ihan normivuokralaisten kohdalla.

Pitää olla äärimmäisen huono ihmistuntija, jos onnistuu vuokraamaan asunnon vahingossa jollekin w t-perheelle tai parille. Näkeehän sen jo kilometrin päähän, ettei tatuoiduille, kaljalta ja röökiltä haiseville monesti merkkivaatteisiin pukeutuneille lähipubin kanta-asiakkailta näyttäville kannata vuokrata. Ukko on yleensä työtön tai joku autonrassaaja, eukko joku lähäri tai kauneusalan yrittäjä. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan tukia alle 1300€ kuussa ja neljä lasta.

Sama!

Minä 95e/kk, neljä lasta.

Vierailija
204/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten todellisuudesta vieraantunutta sakkia tässä ketjussa on? JOka toinen pauhaa, miten lapsilla tienataan. Ihan oikeastiko te luulette, että noista tuista käytetään pari sataa euroa elämiseen ja loput ovat jotain kivaa disko/shoppailurahaa. Eihän ne 8 lasta mitään syö eivätkä käytä vaatteitakaan. Tollot..

Teepä kuule laskelmat… Juurihan yksi perhe kertoi, miten elättää oman perheensä,300e/kk 7 lasta… jää aika paljon sukanvarteen rahaa näillä tuilla. Mihin sillä yh-äiteellä olis kiire. Ehtii juosta kaikki tukiviidakot jaavustukset viikottain.

Vierailija
205/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Summa koostuu lapsilisistä, asumistuesta, elatustuista, vammaistuita (erityislapsia). Työttömyysetuudet/kotihoidontuki/työkyvyttömyyseläke.

Siitä vain laskemaan."

Laskemattakin on selvää, ettei noilla tukiaisilla tosiaan työpaikkaa tarvi etsiä. Kyllä noilla jo pärjäilee, eikä tarvi nuukastikaan elää yhteiskunnan piikkiin.

Hyvä systeemi meiltä veronmaksajilta järjestetty heille! Onneksi olkoon! Yksinhuoltajuus kannattaa!

Vierailija
206/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pimeästi vuokraamisen epäilijälle - vuokralaisia voi olla monta, vuokrat pieniä henkeä kohden ja kaikki eivät asu niissä osoitteissa, johon postia tulee. Silti voi olla "eronneelle" iskälle ja "eroperheelle" kannattava juttu.

Eli keitä nämä ihmiset ovat, jotka haluavat asua jossain kämäisessä yksiössä usean muun henkilön kanssa, vaikka vakituinen osoite on jossain muualla? 

Vierailija
207/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten todellisuudesta vieraantunutta sakkia tässä ketjussa on? JOka toinen pauhaa, miten lapsilla tienataan. Ihan oikeastiko te luulette, että noista tuista käytetään pari sataa euroa elämiseen ja loput ovat jotain kivaa disko/shoppailurahaa. Eihän ne 8 lasta mitään syö eivätkä käytä vaatteitakaan. Tollot..

Ei kai kukaan epäilekään että tolla oikein rikastuu. Mutta takaa itselleen mukavan elintason kuitenkin ilman työnteon rasitetta, parhaassa työiässä. 20 v helposti muiden piikkiin. On se minusta hieman ryhditöntä ja antaa heikot lähtökohdat niille jälkeläisille

Vierailija
208/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistohallitus. Tietäähän sen!

Vierailija
209/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoisiin tienesteihin pääsee, kun ryssii elämänsä yksinhuoltajaksi. Silloin yhteiskunnan lompsa on levällään...!

Oi aikoja, oi tapoja!

Vierailija
210/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha taidanpa lopettaa työnteon jos kerran on mahdollista saada tuollaisia summia kotona makaamalla.

Bruttopalkkani on tuo ja luulin sitä hyväksi palkaksi mutta saa vain reilu puolet käteen tuosta mitä joku saa ilmaiseksi.

Tämä ketju taas näyttää upeasti ihmisten medialukutaidon. Jos lehdessä lukee, että joku saa tukia 5500 euroa, eikö mitkään kellot kilkata, että sillä samalla rahalla elää muutama muukin. Todellisuushan on, että tämä henkilö saa 611 euroa kuukaudessa, josta maksaa oman elämisensä. Saman verran saavat myös hänen perheenjäsenensä. Vieläkö suututtaa yhtä paljon? 

Tässä tapauksessa kyse tuskin on medialukutaidosta vaan siitä, että luetaan pelkkä otsikko (koska juttu on maksumuurin takana) ja siitä vedetään omat johtopäätökset. Hyvin yleistä nykyään.

Vierailija
211/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uus talo kirjoitti:

Mulla oli vuokralla aikoinaan tällainen merja. 6 lasta ja ukko kirjoilla eri osoitteessa, kela maksoi asumistuen, joka ei parin kk jälkeen mulle enää ohjautunutkaan.. kela maksoi elarit, mutta naapureiden mukaan mies kyllä asui perheensä kanssa koko ajan. Naisella ulosotossa vuokria ja velkoja mm petosjutuista, mies työssä. Kun sain porukan häädettyä oli kämppä jätetty ruokottomaan kuntoon, mun kalusteet varastettu tai myyty. Parveke täynnä tyhjiä laatikoita kalliista leluista mm Lego technic ja iPhone

Sellaista olen kuullut puskaradiosta, että näissä tapauksissa se ukko laittaa oman kämppänsä pimeästi vuokralle ja näin tienaa vähän ekstraa. Sitten asustellaan siinä naisen asunnossa keskenään. Tietyn kulttuuritaustan miehillä vaimoja saattaa olla useampia. Onhan se erikoista, että yksinhuoltaja synnyttää jatkuvasti lapsia samalle isälle.

Voisi kuvitella että tuohon viranomaisetkin jossain vaiheessa havahtuisivat? Varsinkin tirttyjen kulttuurien väen osalta, kun harvemmin heidän kulttuurissaan naiset harrastavat irtosuhteita.

Vierailija
212/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskas me lapsettomat saadaan yhteiskunnalta jotain takaisin päin?

- ei matkusteta rattaiden kanssa ilmaiseksi

- lapset ei käytä neuvolaa, tarhaa ja koulua

- äitiyspakkaus

- erityiset vapaat

- jne

Jos edes saataisiin kerta 10v jokutkut erityisvapaat vaikka vain viikko kuin se pelkkä maksajan rooli!

Ei ne rahat sille äidille ole vaan niille lapsille suurin osa. Mitä oikein luulet, että kahdeksan lapsen elättäminen maksaa?  Jaksaisitko itse hoitaa, syöttää, pukea, kasvattaa kahdeksaa lasta, joista osa vielä vammaisia? Minä en. Uupuisin samantien.

- Toinen lapseton

Vierailija
213/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uus talo kirjoitti:

Kai laitoit kanssa hakemukset mm. vuokrasaatavista? Jotta seuraava näkee merkinnät luottotiedoissa… Miksi et muuten itse tarkastanut? Ja älkää nyt herranjumala vuokratko ilman sossua asuntojanne!

Sinisilmäisen vuokranantajan virheitä, harvoin mokaa toisen kerran.

Tarkistakaa aina luottotiedot ja jos kuvio on se että sosiaaliviranomainen maksaa vuokrat niin suora sopimus A. maksuliikenteestä suoraan sossusta vuokranantajan tilille ja B. kunnon vuokravakuus, joka maksetaan vuokravakuustilille etukäteen ja jolla katetaan mahdolliset vahingot.

Sama tietysti ihan normivuokralaisten kohdalla.

Pitää olla äärimmäisen huono ihmistuntija, jos onnistuu vuokraamaan asunnon vahingossa jollekin w t-perheelle tai parille. Näkeehän sen jo kilometrin päähän, ettei tatuoiduille, kaljalta ja röökiltä haiseville monesti merkkivaatteisiin pukeutuneille lähipubin kanta-asiakkailta näyttäville kannata vuokrata. Ukko on yleensä työtön tai joku autonrassaaja, eukko joku lähäri tai kauneusalan yrittäjä. :D

No nämä oli jotain uskiksia eli ei todella tatskoja tai tekokynsiä..

Vierailija
214/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kai kukaan epäilekään että tolla oikein rikastuu."

Ehkei rikastu mutta elää kyllä täysin mukavaa elävää veronmaksajien piikkiin.

Vierailija
215/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moraalisesti arveluttavaa tuo, siis noin avokätinen, yh-tukeminen. Kenellepä ei sinänsä ilmainen yhteiskunnan raha kelpaisi?

Mikä on vaihtoehto?

Jättää lapset ilman ruokaa ja vaatteita? Se olisi mielestäni moraalisesti erittäin arveluttavaa.

Laitokseen sijoittaminen maksaisi yhteiskunnalle moninkertaisesti tuon summan mikä äidille maksetaan.

Kysyit että kenelle ei ilmainen yhteiskunnan raha kelpaisi.

Vastaus on isät, jotka eivät viitsi itse hoitaa lapsiaan. Ihan sama raha heillekin maksettaisiin jos omien lasten hoitaminen sattuisi kiinnostamaan.

Vierailija
216/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan epäilekään että tolla oikein rikastuu. Mutta takaa itselleen mukavan elintason kuitenkin ilman työnteon rasitetta, parhaassa työiässä. 20 v helposti muiden piikkiin. On se minusta hieman ryhditöntä ja antaa heikot lähtökohdat niille jälkeläisille

Miksi jälkeläisille olisi huono, jos vanhempi on kotona ja vanhemmalla on aikaa heille? Uraputkessa viipottavat ydinperheen vanhemmat eivät ole sen kummoisempia vanhempia kiireineen. 

Vierailija
217/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"käteisenä" palkkansa saavia ravintolatyöntekijöitä, taksirenkejä jne.

Vierailija
218/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksityöllä he voisivat molemmat ansaita huomattavasti enemmän, ja eläköityä miljardööreinä jo muutamassa vuodessa.

Vierailija
219/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uus talo kirjoitti:

Sellaista olen kuullut puskaradiosta, että näissä tapauksissa se ukko laittaa oman kämppänsä pimeästi vuokralle ja näin tienaa vähän ekstraa. Sitten asustellaan siinä naisen asunnossa keskenään. Tietyn kulttuuritaustan miehillä vaimoja saattaa olla useampia. Onhan se erikoista, että yksinhuoltaja synnyttää jatkuvasti lapsia samalle isälle.

juu, ihan varmasti olet kuullut. Kertoiko se puskaradio myös, kuka on niin hullu, että vuokraa itselleen asunnon pimeästi, kun siihen ei saa mitään asumistukea eikä voi käyttää virallisena osoitteena. 

Et nyt oikein ymmärrä. On tapauksia, joissa miehellä on useampi vaimo. Avioliitto on solmittu kultuurin mukaisesti ohi Suomen järjestelmän. Vaimoilla omat suuret asunnot yhteiskunnan järjestämänä ja lauma lapsia. Vaimot ovat virallisesti "yksinhuoltajia", jotta tämä mahdollistuu. Mies saa omat tuet ja asunnon, vaikka asuukin milloin kenenkin vaimonsa asunnossa. Mies myös ottaa itselleen osan vaimojensa sosiaalituista kuukausittain. Näin se menee. Oman asunnon voi vuokrata laittomasti maassa oleskeleville, joilta löytyy rahaa joko pimeistä töistä tai jostain muusta.

Vierailija
220/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Summa koostuu lapsilisistä, asumistuesta, elatustuista, vammaistuita (erityislapsia). Työttömyysetuudet/kotihoidontuki/työkyvyttömyyseläke.

Siitä vain laskemaan."

Laskemattakin on selvää, ettei noilla tukiaisilla tosiaan työpaikkaa tarvi etsiä. Kyllä noilla jo pärjäilee, eikä tarvi nuukastikaan elää yhteiskunnan piikkiin.

Hyvä systeemi meiltä veronmaksajilta järjestetty heille! Onneksi olkoon! Yksinhuoltajuus kannattaa!

Tämä.. Joskus tällä ammatilla oli muita nimiäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi