Ida saa tukia 2 500 ja Amanda jopa yli 5 500 euroa kuukaudessa. He ovat osa ilmiötä, joka maksaa Suomelle yli miljardi euroa vuodessa.
Yksinhuoltajanaisilla liian hyvät tuet.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/84ca35cd-084e-4ee2-a06c-5e6845e6c851
Kommentit (1309)
kerro lyhyesti pääkohdat mitä siinä jutussa kerrotaan
Minä saan tukia alle 1300€ kuussa ja neljä lasta.
Vierailija kirjoitti:
Juttu linkin takana.
Eipä se linkki hyödytä jos ei maksa siitä.
Siis kuinka monta lasta noilla on?
Älkää sitten niputtako kaikkia yksinhuoltajia tukien saajiksi. Itse olen pienituloinen yh ja ainoa saamani tuki on lapsilisän yh-korotus.
Olen itse yksinhuoltajan mannapuurolapsi ajalta ennen tukia ja voin kertoa, että ne tuet tulevat maksamaan itsensä takaisin. Olisipa ollut meilläkin.
Suurin osatuista on todennäköisesti samoja, mitä pariskuntakin saisi työttömänä:
Lapsilisät, työttömyyskorvaus, asumistuki, toimeentulotuki.
Jos etävanhempi on tuloton, niin sitten saa elatustukea
Niin. Syytetään niitä yksinhuoltajaäitejä, jotka ovat jääneet lapsen luo eikä niitä isiä, jotka ovat... niin missä?
Vierailija kirjoitti:
Minä saan tukia alle 1300€ kuussa ja neljä lasta.
Sama!
Olen työssäkäyvä yh, jonka tukia moni kateellisena kauhistelee. Kun totean, että maksan kotini ja autoni omilla palkka-ja pääomatuloillani, niin saan kuulla naurua, tiedetäänhän ne yksinhuoltajien tuet. Jep, lapsilisän yh-korotus, ei muuta, mutta sillä saa näköjään ihmeellisen paljon enemmän kuin 4800e/kk nettopalkalla.
Höpöhöpö! Ei pidä paikkaansa tuollaiset summat.
Taas yrittää lehdistö vaan saada epäsopua ihmisten välille. : (
Minä ja mieheni saadaan työmarkkinatukea ja siihen pieni lapsikorotus. Kumpikin saamme reippaasti alle 1000 euroa. Ei muita tukia.
Asumistukea ei vanhaan omaan puutaloon saa. Meillä on lisäksi alkeellinen mökki, jonka haluamme säilyttää.
Kohtuutonta, että jotkut sitten elelevät herroiksi tuilla ja me kituutamme.
Miksi säästänyt ei hyödy säästämisestään, vaan joutuisi käyttämään säästönsä ja tuhlannut saa ruhtinaalliset tuet, vaikka on elellyt tuhlaten.
Voisiko joku kopioida jutun, jotta tiedetään mistä puhutaan.
5500 euroa kuukaudessa ilman mitään vastinetta tuntuu kyllä täysin kohtuuttomalta.
Ei ihme, ettei työnteko houkuta kun palkka tuskin olisi puoliakaan tuosta summasta.
Vierailija kirjoitti:
Minä ja mieheni saadaan työmarkkinatukea ja siihen pieni lapsikorotus. Kumpikin saamme reippaasti alle 1000 euroa. Ei muita tukia.
Asumistukea ei vanhaan omaan puutaloon saa. Meillä on lisäksi alkeellinen mökki, jonka haluamme säilyttää.
Kohtuutonta, että jotkut sitten elelevät herroiksi tuilla ja me kituutamme.
Miksi säästänyt ei hyödy säästämisestään, vaan joutuisi käyttämään säästönsä ja tuhlannut saa ruhtinaalliset tuet, vaikka on elellyt tuhlaten.
Voitko kopsata jutun, jos kerran pääsit sitä lukemaan?
Muilla ei ole edelleenkään hajua mitä siellä kirjoitettiin.
Klikkiotsikoiden perusteella nyt ei voi päätellä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Syytetään niitä yksinhuoltajaäitejä, jotka ovat jääneet lapsen luo eikä niitä isiä, jotka ovat... niin missä?
Monella perheelläkään, missä isit ovat mukana ei tuollaisia tuloja ole.
Rikkaat exät maksaa maksimaalisia elareita eipä siihen muuta syytä ole.
En pääse lukemaan juttua. Miten tuo on siis mahdollista?
Kiitos tiedosta! Mitä on nämä tuet, joita maksetaan a) yksinhuoltajuudesta b) äitiydestä? Lapsilisän yh-korotuksen tiedän, se on n. 60€ per lapsi. Mitä ne muut tuet on ja miten voin hakea niitä?
Miksi he saavat noin paljon tukia? Eikö lasten isät siis osallistu lasten elatukseen vai mikä homma? Juttua ei pääse lukemaan. Jos isä ei maksa elareita, yhteiskunta maksaa.