Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En enää odota että mieheni tekisi minut onnelliseksi

Vierailija
22.04.2015 |

Keskityn vain olemaan itse enemmän sellainen ihminen kuin haluan. T ällölättäpylly

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 08:49"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 21:05"]Keskityn vain olemaan itse enemmän sellainen ihminen kuin haluan. T ällölättäpylly [/quote] Miksi miehen edes pitäisi tehdä sinut onnelliseksi?

[/quote]

Puolison pitäisi olla sellainen, että hänen seurassaan tulee onnelliseksi ilman erityisiä tekoja. Pieniä huomionosoituksia on, mutta eivät ne saa tuntua työltä.

Ei tässä puhuta eri asioista, vaan vain eri sanoilla. Vastuu omasta onnellisuudesta tarkoittaa yleensä sitä, että erotaan ongelmallisesta ja onnellisuutta vähentävästä puolisosta ja sitoudutaan sellaiseen, jonka kanssa tulee onnelliseksi ilman vaatimuksia ja työtalkoita.

Vierailija
82/84 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 10:02"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 09:57"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 09:44"] [quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 08:22"]Mä en ymmärrä tätä "kukaan ei tee toista onnelliseksi" -hokemaa. Jos multa kysytään mikä mut tekee onnelliseksi, niin voin vastata monia asioita ja läheiset ihmiset kuuluvat ehdottomasti kärkipäähän listalla. Ei se heidän elämäntehtävä ole, mutta kyllä saan suuren osan onnestani tällaisista asioista. Kun sulta kysytään mikä tekee sinut onnelliseksi, niin vastaatko aina "minä"?  [/quote] Ei tietenkään kysymykseen MIKÄ tekee sinut onnelliseksi vastata, minä. Mutta, jos kysyisit KUKA tekee sinut onnelliseksi, vastaisin: minä itse! Enkä esim. Mieheni tai lapseni. Ei minun onnellisuuteni ole toisten vastuulla. Sehän olisi kohtuuton vaatimus esim lapsilleni, miehelleni. Ymmärsitkö?:-) [/quote] Olen jo monta kertaa sanonut ettei onnellisuus ole kenenkään toisen vastuulla. Mikä siinä on vaikeaa ymmärtää? Jos kysytään kuka tekee minut onnelliseksi, niin taatusti vastaan että perheeni.  [/quote] Vastaamalla noin sinä nimenomaan vierität vastuun onnestasi perheellesi! Et selvästikään ole tehnyt samaa oivallusta kuin ketjun aloittaja...

[/quote]

Ei tuo ole totta :D Äläpä laita sanoja suuhuni. Jos tulen onnelliseksi siitä, että aurinko paistaa, sysäänkö auringolle vastuun omasta onnellisuudesta? Jos tulen onnelliseksi siitä, että tuntematon lapsi hymyilee minulle puistossa, sysäänkö vastuun omasta onnellisuudesta tälle tuntemattomalle lapselle? En ja en. Olen sitä mieltä, että jokainen on vastuussa omasta onnellisuudestaan, mutta muilla ihmisillä on todella vaikutusta siihen omaan onnellisuuteen. Ihan niin kuin hyvää tuurilla, hyvällä säällä, kaikella mahdollisella. En sysää mitään vastuuta silloin muille, kun en odota tai vaadi heiltä mitään. Olen vain onnellinen siitä, että he ovat olemassa. 
[/quote]

Ajattelussamme on Se ero, että koen voivani hallita mieltäni, enkä vaan reagoi ympäristöön esim auringon paiste, lapsen hymy jne. Pystyn siis tuottamaan mielenrauhan ja onnellisuuden riippumatta ulkoisista tekijöistä. Ottamalla täyden vastuun onnellisuudestani olen myös täysin vapaa :). Jotkut kutsuvat tätä valaistumiseksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toisen tarvitse tehdä toista onnelliseksi, mutta myöskään onnettomaksi ei saa tehdä.

Vierailija
84/84 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei olekaan hyvä odottaa toiselta sellaista. Parempi keskittyä tekemään se toinen onnelliseksi tietty oma hyvä olo huomioon ottaen. Antaessaan saa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi