Pyysin miestä tuomaan persikoita
Pyysin miestä tuomaan persikoita töistä tullessaan, sillä olin itse unohtanut ostaa. Mies toi sitten kaikkia persikoita mitä löysi, koska ei ollut varma mitä piti olla. Nyt on sitten tuoreita persikoita, säilykepersikoita sokeriliemessä ja säilykepersikoita mehussa. Ei se mitään, kyllä nuo kaikki käytettyä tulee ennemmin tai myöhemmin, huvittaa vain vähän. Mites teillä sujuu miehen kauppareissut?
Kommentit (150)
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 11:07"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 11:01"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 10:07"] [quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:41"] Miehet voisi laittaa vaimot rautakauppaan listan kanssa ja sitten tulla tänne naureskelemaan miten tuli ihan väärää hiomapaperia tai ruuveissa väärät kannat. [/quote] Mies on tehnyt näin ja osaa kyllä kertoa, jos haluaa esim. ruuveja tietynlaisella kannalla. Hyvin onnistuu, kun on hyvät ohjeet. Sen sijaan, kun mies käy kaupassa, hän ei tarkoista ohjeista huolimatta osta, mitä pitäisi. Esim. pyydän ostamaan vispikermaa ja kerron, mistä se löytyy ja miltä purkki näyttää - mies ostaa kuohukermaa, joka on aivan eri paikassa ja eri näköisessä purkissa. :) [/quote] Mitä eroa on vispikermalla ja kuohukermalla? T: nainen 31v [/quote] Tämä kiinnostaa minuakim T.nainwm 44v [/quote] Onkohan vispikerma vispattava ja kuohukerma vatkattava. En ole varma. Tai sitten ero on laktoosillisuudessa ja laktoosittomuudessa. [/quote] Jatkokysymys: mitä eroa on vatkaamisella ja vispaamisella? T: nainen 31
[/quote]
Se on se ero joka on kermamestarin ja av-mamman välillä.
[/quote]
Vatkataan vatkaimella, vispataan vispilällä.
[/quote]
Ennen tätä palstaa osasin tehdä kermavaahtoa. Nyt en enää ole niinkän varma.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 20:32"]
Pyysin miestä tuomaan persikoita töistä tullessaan, sillä olin itse unohtanut ostaa. Mies toi sitten kaikkia persikoita mitä löysi, koska ei ollut varma mitä piti olla. Nyt on sitten tuoreita persikoita, säilykepersikoita sokeriliemessä ja säilykepersikoita mehussa. Ei se mitään, kyllä nuo kaikki käytettyä tulee ennemmin tai myöhemmin, huvittaa vain vähän. Mites teillä sujuu miehen kauppareissut?
[/quote]
AP:n mies on suloinen,kun pelasi tuolla tavalla varman päälle :D Meillä mies saattaa hyvällä tuurillatuoda kaupasta mitä tarvitaan,mutta yhtä hyvin hän voi ostaa vai omia herkkujaan ja unohtaa minusta olennaisia ostoksia,kuten vessapaperi tai kissanhiekka.Aika fifty-fifty saanko kaupasta,mitä pyysinkin.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:41"]
Miehet voisi laittaa vaimot rautakauppaan listan kanssa ja sitten tulla tänne naureskelemaan miten tuli ihan väärää hiomapaperia tai ruuveissa väärät kannat.
[/quote]
No, mä käyn huomattavasti useamin rautakaupassa kuin mieheni. Just piti ostaa uusi kärkisarja kun mies vaan voimalla vääntää ruuveja katsomatta kunnolla mikä kanta niissä on ja sit on kärjet paskana...
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 21:16"]
Ihmettelen naisia, jotka eivät osaa hoitaa omia kauppa-asioitaan. Miten te elämässä pärjäätte? Sulla ihan symppis kirjoitustyyli, ap, mutta silti en tajua.
[/quote]
Kyllähän me osaamme omat kauppa-asiamme hoitaa, mutta kun toisinaan jotain unohtuu. Etkö huomannut, että tässähän se oli mies, joka toi mitä toi.
Kuinkas rouvat ostavat miehen tilaamat öljyt ja tiivisteet? Ei riitä pelkkä merkki eikä koko, vaan pitää olla hyvin yksityiskohtaisesti kaikki oikeat numerot ja kirjaimet, jos tilaus ei ole tyyliin "halvin 20 litran astia mitä löytyy".
Esimerkki sukupuolineutraalista ostoksesta on tulostimen muste. Kuinka monella tavalla väärän mustepatruunan voi ostaa, vaikka olisi tiedossa sekä merkki että malli?
No sehan vain kerro pinnallisuudesta-toinen ei selitä tarkka mitä halua ja toinen EI KYSYY mitä toinen tarvitsee....Tota olen suomalaiseissa perheissa ihmitellyt...
Koskeeko se muitakin aloja- ruoanlaittoa,lastekasvatusta,vanhemmuutta,seksia,parisuhdetta...
Nämä mammat suhtautuvat miehiinsä kuten koiriin: suloinen, hassu. Kerrotaan hyväntahtoisesti mitä hassua "meidän mies" on taas tehnyt.
Vielä puuttuu hassunhauskat nettivideot miesten toilauksista.
Ai niin, eihän mammat niitä osaa tehdä, sellainen kuuluu miesten osaamisalueeseen, päinvastoin kuin vispi-ja.kuohukerman erojen tunteminen
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 09:58"]Mitä eroa on vispikermalla ja kuohukermalla? T: nainen 31v
[/quote]
Samma på svenska. Vispikermana myytävä on yleensä rasvaisempaa ja iskukuumennettua, ja kalliimpaa.
Kummallista, kuinka ilkeästi eräät vastailevat. Elättekö te itse niin onnellisessa parisuhteessa, että toinen osaa ostaa täsmälleen oikeat tuotteet - osaatteko edes itse? Entä sitten nämä "ettekö saa itse ostettua..." No emme, jos toinen puoliso käy päivittäin töissä kaupan vieressä ja itse ei käy lähelläkään päiväkausiin
Me varttuneemmat olemme tosin oppineet, mitä voi miestä pyytää tuomaan ja kuinka tarkka tilaus on oltava. Esimerkiksi maito pyydetään "sinistä n-merkkistä, jossa ei ole korkkia ja jossa on viimeinen käyttöpäivä aikaisintaan 25.4.".
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 11:07"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 10:07"] [quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:41"] Miehet voisi laittaa vaimot rautakauppaan listan kanssa ja sitten tulla tänne naureskelemaan miten tuli ihan väärää hiomapaperia tai ruuveissa väärät kannat. [/quote] Mies on tehnyt näin ja osaa kyllä kertoa, jos haluaa esim. ruuveja tietynlaisella kannalla. Hyvin onnistuu, kun on hyvät ohjeet. Sen sijaan, kun mies käy kaupassa, hän ei tarkoista ohjeista huolimatta osta, mitä pitäisi. Esim. pyydän ostamaan vispikermaa ja kerron, mistä se löytyy ja miltä purkki näyttää - mies ostaa kuohukermaa, joka on aivan eri paikassa ja eri näköisessä purkissa. :) [/quote] Mitä eroa on vispikermalla ja kuohukermalla? T: nainen 31v [/quote] Tämä kiinnostaa minuakim T.nainwm 44v [/quote] Onkohan vispikerma vispattava ja kuohukerma vatkattava. En ole varma. Tai sitten ero on laktoosillisuudessa ja laktoosittomuudessa. [/quote] Jatkokysymys: mitä eroa on vatkaamisella ja vispaamisella? T: nainen 31
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mitä eroa on vatkaimella ja vispilällä?
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:41"]Miehet voisi laittaa vaimot rautakauppaan listan kanssa ja sitten tulla tänne naureskelemaan miten tuli ihan väärää hiomapaperia tai ruuveissa väärät kannat.
[/quote]
Niin voisikin. Jos juttu on hassu niin mikäs siinä.
Meillä kyllä miehellä ei ole mistään hiekkapapereista ja ruuveista mitään käsitystä, sen kummemmin kuin niiden käyttämisestäkään.
Mutta se kyllä syö ja vaatteita pitää pestä jne. joten voisi ajatella ettei niiden tarvikkeiden ostamisen pitäisi olla niin vaikeaa.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 11:06"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 20:54"]Mun mies on niin etevä, että se osaa soittaa kännykällä sieltä kaupasta, jos listassa on liikaa tulkinnanvaraa. Jos joku listalla oleva on kaupasta loppu, soittaa hän kysyäkseen kuinka oleellisesta tuotteesta on kyse ja voiko sen korvata jollain toisella vai voiko vain jättää ostamatta. Ja jos kaupassa on joku hyvä tarjous (listan ulkopuolinen tuote), hän soittaa ilmoittaakseen ja tiedustellakseen, että olisikos kyseisellä tuotteella lähitulevaisuudessa käyttöä.
[/quote]
Mun mies osaa ihan itse päätellä ja päättää näistä asioista. Osaa tehdä minua paremmin ruokaa, joten tekee kyllä päättelyt ihan itse. Listaa harvemmin edes on, mutta saa tietenkin ostaa myös ulkopuolelta tuotteita! Miksi tarjoustuotetta täytyy kysyä vaimolta? Eikö mies itse voi päättää, onko sille käyttöä? Leivontaan liittyvissä asioissa saattaa soittaa, mutta muuten toimii kyllä itsenäisesti ja omatoimisesti kaupassa.
[/quote]
Meillä se joskus soittelee tarjoustuotteista. Voisi ajatella että jos näkisi vaikka jotain halvempia ruhonosia, niin saattaisi kysyä että voiko niistä laittaa jotain.
Esim. kalasta on soittanut, ei osaa itse arvioida tuoreutta eikä fileoida tai laittaa siitä mitään, joten tavallaan on kai asiallista kysyä haluaisinko laittaa siitä jotain.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 11:36"]
Nämä mammat suhtautuvat miehiinsä kuten koiriin: suloinen, hassu. Kerrotaan hyväntahtoisesti mitä hassua "meidän mies" on taas tehnyt. Vielä puuttuu hassunhauskat nettivideot miesten toilauksista. Ai niin, eihän mammat niitä osaa tehdä, sellainen kuuluu miesten osaamisalueeseen, päinvastoin kuin vispi-ja.kuohukerman erojen tunteminen
[/quote]
Mutta tottakai kuuluu! Samoin kuin tamponien ostaminen ja varastoiminen naiselle! Ehdoton edellytys parsiuhteeseen haluavalle miehelle! ; )
Naisilla on vain vaatimuksia, mutta ei vastuita. Kuka haluaa puolisokseen lapsinaisen?
Vispikerma on hylaa ymmärtääkseni, siitä kuulemma tulee myös kestävämpi vaahto kakkuun. Lisäksi on säilyvyys, avaamattomana siinä ei ole päiväys heti parin päivän kuluttua.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 10:27"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 10:07"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:41"] Miehet voisi laittaa vaimot rautakauppaan listan kanssa ja sitten tulla tänne naureskelemaan miten tuli ihan väärää hiomapaperia tai ruuveissa väärät kannat. [/quote] Mies on tehnyt näin ja osaa kyllä kertoa, jos haluaa esim. ruuveja tietynlaisella kannalla. Hyvin onnistuu, kun on hyvät ohjeet. Sen sijaan, kun mies käy kaupassa, hän ei tarkoista ohjeista huolimatta osta, mitä pitäisi. Esim. pyydän ostamaan vispikermaa ja kerron, mistä se löytyy ja miltä purkki näyttää - mies ostaa kuohukermaa, joka on aivan eri paikassa ja eri näköisessä purkissa. :) [/quote] Mitä eroa on vispikermalla ja kuohukermalla? T: nainen 31v [/quote] Tämä kiinnostaa minuakim T.nainwm 44v
[/quote]
Onkohan vispikerma vispattava ja kuohukerma vatkattava. En ole varma. Tai sitten ero on laktoosillisuudessa ja laktoosittomuudessa.
[/quote]
Vispikerma ei kestä kuumentamista, kuohukerma kestää. Laktoosin määrällä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Vispikerma siis kylmiin juttuihin, kuohukerma kylmiin että kuumiin.
En ole huomannut, että tuoreita persikoita on jo myytävänä. Kiitos tiedosta!
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 11:33"]Kuinkas rouvat ostavat miehen tilaamat öljyt ja tiivisteet? Ei riitä pelkkä merkki eikä koko, vaan pitää olla hyvin yksityiskohtaisesti kaikki oikeat numerot ja kirjaimet, jos tilaus ei ole tyyliin "halvin 20 litran astia mitä löytyy".
Esimerkki sukupuolineutraalista ostoksesta on tulostimen muste. Kuinka monella tavalla väärän mustepatruunan voi ostaa, vaikka olisi tiedossa sekä merkki että malli?
[/quote]
No jos minä pyytäisin miestä tuomaan autooni öljyä, niin saisin aika tarkkaan selittää varmaan mitä.
Ja se mustekasetti jäi mieheltä ostamatta, ei vaan pystynyt vaikka annettiin kaikki koodit, itse sain hommata.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 12:14"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 11:33"]Kuinkas rouvat ostavat miehen tilaamat öljyt ja tiivisteet? Ei riitä pelkkä merkki eikä koko, vaan pitää olla hyvin yksityiskohtaisesti kaikki oikeat numerot ja kirjaimet, jos tilaus ei ole tyyliin "halvin 20 litran astia mitä löytyy". Esimerkki sukupuolineutraalista ostoksesta on tulostimen muste. Kuinka monella tavalla väärän mustepatruunan voi ostaa, vaikka olisi tiedossa sekä merkki että malli? [/quote] No jos minä pyytäisin miestä tuomaan autooni öljyä, niin saisin aika tarkkaan selittää varmaan mitä. Ja se mustekasetti jäi mieheltä ostamatta, ei vaan pystynyt vaikka annettiin kaikki koodit, itse sain hommata.
[/quote]
Niin , sinä olet poikkeustapaus. Haluatko muuten nyt jonkunmoisen mitalin?
Saako mies arvostusta jos osaa ostaa oikeita tamponeja naiselle?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 12:14"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 11:33"]Kuinkas rouvat ostavat miehen tilaamat öljyt ja tiivisteet? Ei riitä pelkkä merkki eikä koko, vaan pitää olla hyvin yksityiskohtaisesti kaikki oikeat numerot ja kirjaimet, jos tilaus ei ole tyyliin "halvin 20 litran astia mitä löytyy". Esimerkki sukupuolineutraalista ostoksesta on tulostimen muste. Kuinka monella tavalla väärän mustepatruunan voi ostaa, vaikka olisi tiedossa sekä merkki että malli? [/quote] No jos minä pyytäisin miestä tuomaan autooni öljyä, niin saisin aika tarkkaan selittää varmaan mitä. Ja se mustekasetti jäi mieheltä ostamatta, ei vaan pystynyt vaikka annettiin kaikki koodit, itse sain hommata.
[/quote]
Niin , sinä olet poikkeustapaus. Haluatko muuten nyt jonkunmoisen mitalin?
Saako mies arvostusta jos osaa ostaa oikeita tamponeja naiselle?
[/quote]
Minun mieheni saa arvostusta, jos tuo pyynnöstä tamponeja.
Millaisia persikoita sinä nimenomaan olisit halunnut?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 11:07"]
[/quote]
[/quote]