Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat mokanne ruokaa laittaessa?

Vierailija
21.04.2015 |

Mä halusin viime vuonna tehdä siskoni rippijuhliin sellaisen täytekakun, jossa ei ollut perus banaani-mansikkahillo-täytettä appelsiinimehupohjien välissä. Mä sitten ostin omasta mielestäni fiinit ainekset ja aloin leipoa. Pohja onnistui omasta mielestäni ihan hyvin, mutta kun mun piti se kolmeen osaan leikata, kaikki meni pieleen. Ensimmäisestä osasta tuli hyvin ohut ja siitä puuttui iso osa. Kaksi muuta pohjaa sitten olivat hirmu paksut. Kostutin pohjat espressolla ja kerman maustoin suklaajauheella sekä sokerilla. Kakun väliin tuli karamellisoituja appelsiineja sekä paksua nutellamoussea. Lopputulos oli hirveä: liian löysä kerma valui tarjoilulautaselle viiston pohjan päältä vetäen mukanaan appelsiininpaloja. Olin myös kostuttanut kakkua liikaa, joten pohja oli kuin vedessä lillunut pesusieni. Maku oli kuitenkin ihan okei, mutta enhän mä sitä juhlissa voinut tarjota! Onneksi äiti pelasti tämän toivottoman leipurin valmistamalla tavallisen mansikkatäytekakun...

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiputin pakastepizzan uunista ottaessa täytepuoli alaspäin suoraan matolle.

Vierailija
2/96 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 vuotiaana tein keksejä uunissa ja leivinpaperi syttyi palamaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avomies teki sipulirenkaita paistinpannulla. Pyöritteli siis sipulista leikkaamiaan rinkuloita vehnäjauhoissa ja alkoi paistaa niitä voissa. Lopputuloksena oli ruskeakastike vähän turhan isoilla sipulinpaloilla.

Vierailija
4/96 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin torilta mateen.

Vierailija
5/96 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä näin hajamielisenä tullut tehtyä:

- Viime keväänä päätin tehdä kevään ensimmäisen raparperipiirakan. Lapset jo kovasti odottivat sitä että saisivat raparperipiirakkaa vaniljajäätelön kanssa. Mutta karmea totuus paljastui maistettaessa: olin laittanut piirakkaan sokerin sijaan suolaa. Lapset yökötteli eikä mieskään syönyt. Minä sisulla söin ällösuolaisen piirakan pois muutaman päivän kuluessa. Ruokaa ei hukkaan heitetä :D

- Kuuden tunnin kananmunat. Olin yksin kotona ja ajattelin että keitän jokusen kananmunan, ja syön sitten vaan ruisleipää, munaa ja silliä ruoaksi. Kesken munankeiton soitti ystävä ja kysyi baariin. Minä ajattelin että minäpä hitto vie lähden kun ihan yksin kerrankin olen. Tuli siellä muutamalla istuttua, ja kotiin tultua vastassa oli että levy päällä, vesi munista kiehunut pois. Kivikovia kumipallomunia niistä tuli.

-  Sain lahjaksi sellaisen savisen uunipadan. Minähän en ohjeita lue, kyllä kai nyt kaikki yhtä pataa osaa käyttää! Niinpä uuni kuumenemaan, pataan broileria ja kasviksia, pohjalle liemeksi vähän vettä ja valkoviiniä, homma uuniin. Ainoa vaan että halkesi koko pata. Myöhemmin luiln ohjeista että kyseistä pataa olisi pitänyt vedessä liottaa 10 min ennen käyttöä ja laittaa aina kylmään uuniin.

Vierailija
6/96 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömäkelvottomia, pahanmakuisia ruoka muutaman kerran, muttei niistä sen enempää. .. Tein kalakeittoa ja lisäsin joukkoon pippuria. Olen tottunut että pippuripurkissa on sellaiset, pienet pyöreät reiät. Tässä oliki neljä isoa, sormenpäänkokoista koloa. Sinne hujahti puoli purkillista kerralla. Piti huuhtoa peunat yms. tykötarpeet moneen kertaan ja aloittaa alusta että sain pippurit pois. Ei korjaamaton moka, mutta tuntui hölmöltä.

Kerran tein kinuskikastiketta ja se meinannut valmistua millään. Päätin lähteä pieneksi hetkeksi katsoaan televisiota, kun tulin takaisin niin kinuski oli "valmista" ja hyvin kypsynyttä..

Vierailija
7/96 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin nuoria ja just muutettu omaan asuntoon silloisen poikakaverin kanssa, rahat oli ihan loppu. Saatiin kuitenkin ostettua paketti kalapuikkoja ja muutama peruna, joista oli tarkoitus tehdä muusia. Olin sitten lisäämässä suolaa muusiin ja kivasti suolapurkin korkki irtosi ja kaikki suolat muusiin (0,5kg). Ei auttanut vaikka yritin nopeasti kaapia kaikki pois. Syötiin sitten pelkät kalapuikot, mutta eipä niistä tullut kuin vihaiseksi.

Vierailija
8/96 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän säännöllisesti pastat ja riisit pohjaan. Pannukakku joka toinen kerta jää löysäksi sisältä ja palaa päältä.

Vierailija
9/96 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6, kiitos hyvistä nauruista :D Pystyn kuvittelemaan ne pomppupallokananmunat!

Vierailija
10/96 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäsin teini-ikäisenä kiisseliin 2rkl sijaan 2dl perunajauhoja. Vuosi sitten lettuja tehdessäni sekoitin curryn ja kanelin värin takia keskenään, ne olivat maustehyllyssä vierekkäin.

Vierailija
11/96 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa on kulunut jo melkoisesti, mutta muistoista se ei katoa, nimittäin karmea juustokakku. Usein sekoitin päälliseen rahkan joukkoon ananaksen tai persikan paloja ja kakusta tuli herkullinen. Kerran sitten työpöydällä pyöriskeli pari kiiviä ja sain mielestäni hienon idean: sekoitan kiivin palasia rahkan joukkoon. ÄLKÄÄ KOKEILKO TÄTÄ! Maku oli sanoinkuvaamattoman kammottava ja kakku syömäkelvoton. Lämpö, rahka ja kiivi reagoivat jotenkin eri tavalla kuin muut sekoitukset. Joku kokki selitti sen silloin aika pian telkkarissa, kun oli tehnyt samanlaisen kokeilun kuin minäkin. Valmiin kakun päälle voi hyvin leikata kiiviä koristeeksi, kun kakku on jäähtynyt.

Vierailija
12/96 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 02:24"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 23:44"]

Olen monesti polttanut pakastepitsoja, ranskalaisia, nugetteja, nakkeja ja muita "pikaruokia" hiileksi. Yläkouluikäisenä kermaperunat lilluivat 1,5 litrassa kermaa. Joku aikaisempi vastaaja oli erehtynyt maustepurkkien reikien kanssa, minulla holskahti jauhelihakastikkeeseen vähän enemmän valkosipulijauhetta kuin oli tarkoitus... Ihmettelen että sormeni ovat tallella, niin monesti vähän tullut leikattua ohi. Kerran peukalonpää kynnen yläpuolelta roikkui pelkän pienen nahkaviipaleen varassa epäonnistuneen tomaatinleikkauksen tuloksena. Ällöttävin moka mielestäni oli, kun sekoitin teehen tuoretta sitruunaa ja maitoa. Teehen muodostui jokin ihmeellinen möhkäle.

[/quote]

Möhkäle? Eikös se ollut se peukalosi?
[/quote]

Kokeile piruuttas sekoittaa sitruunaa ja maitoa
[/quote]
Siitä tulee juustoa

Vierailija
13/96 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistin yrttiöljyä, siis ruokaöljyyn uutettua yrttiä ulkoisesti käytettäväksi. Taisi olla siankärsämöä, jonka laitoin jääkaappiin grillausöljypullossa. Ei ollut  minun mokani vaan sen vieraan ruuanlaittajan, joka hulautti sitä johonkin ruokaan. Jokseenkin eksoottisen makuista, mutta kuitenkin aivan syötävää.

Vierailija
14/96 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin eineksiä ja toiseksi kävin halpis pizzeriassa ei kumpaakaan enää ikinä.

Vierailija
15/96 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 21:07"]En enää muista mitä olin paistanut uunissa sellaisessa isossa ja painavassa lasivuoassa. Kuitenkin sitä patakintaiden kanssa poisottaessa ote lipesi toisesta kädestä. Yritin vaistomaisesti estää esinettä putoamasta työntämällä polvea tielle, minkä ansiosta potkaisin vuoan noin kolmeen suureen osaan keittiön kivitasoa vasten. Yksi paloista laskeutui säröpuoli edellä pystyyn tukijalkaani ja sairaalassa käynnin jälkeen sain todeta olevani kaksi varvasta köyhempi.
[/quote]
Auts!!!! :-/

Vierailija
16/96 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 23:59"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 23:54"]Taas oikein tyhmien ihmisten ( naisten) ketju. Ja näitähän on viime päivinä riittänyt. Huomaa hyvin mikä on palstan naisten ÄO. Reippaasti alle sata. [/quote] Sehän kertookin äo:sta, että lukee ohjetta vahingossa väärin tai että suolasirottimesta kaataa epähuomiossa liikaa suolaa. Itse et varmaan onneksi ikinä ole mokaillut ruokaa laittaessasi...

[/quote]

"Ikinä en oo ruokaa tehnyt eikä yhtään virhettä ole tullut".

Vierailija
17/96 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 21:13"]

Teille, jotka olette sekoittaneet kanelin ja curryn, niin ei huolta. Intian maissa kaneli on ihan normaali kaveri curryn kanssa, joukkoon vielä chiliä, niin on oikeasti hyvää :)

Itsekkin kerran sekoitin kanelin ja curryn, jonka jälkeen jouduin vain muokkaamaan reseptia pikkuisen. Mies yllättyi ja ihmetteli, miten kastike olikaan niin hyvän makuista :D

[/quote]

Tää varmaan kastikkeissa toimiikin, mutta 5-vuotiaana leipomani curry-korvapuustit oli vähän turhankin eksoottisia, vaikka äiti kovasti kehuikin. :D

Vierailija
18/96 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 23:40"]

En ole mikään mestarikokki ruuanlaitossa, mutta pari viikkoa sitten kyllä harmitti kun mokasin mikrokaurapuuron... Seurasin jopa ohjeita, mutta niin vain puuroni sanoi poks ja pian sitä saikin pyyhkiä mikron seinistä. :(

[/quote]

Mulla käy tämä myös useasti. Koskaan en muista, että se 10 sekuntia voi olla liian pitkä aika jättää sekoittamatta sitä puuroa. Seuraavaksi huomaankin kuinka se on levinnyt pitkin mikron seiniä :D

Vierailija
19/96 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein joskus sinkkuaikoina intialaista ruokaa ja viittasin kintaalla reseptin kookosmaidolle. Urheasti söin vaikka jo parin lusikallisen jälkeen tuli pää kipeäksi.

Vierailija
20/96 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 16:57"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 21:13"]

Teille, jotka olette sekoittaneet kanelin ja curryn, niin ei huolta. Intian maissa kaneli on ihan normaali kaveri curryn kanssa, joukkoon vielä chiliä, niin on oikeasti hyvää :)

Itsekkin kerran sekoitin kanelin ja curryn, jonka jälkeen jouduin vain muokkaamaan reseptia pikkuisen. Mies yllättyi ja ihmetteli, miten kastike olikaan niin hyvän makuista :D

[/quote]

Tää varmaan kastikkeissa toimiikin, mutta 5-vuotiaana leipomani curry-korvapuustit oli vähän turhankin eksoottisia, vaikka äiti kovasti kehuikin. :D

[/quote]

Tein juuri eilen banaanirahkaa, jota usein tuunailen lisäämällä jälkiruokakulhoon annoksen päälle vähän juoksevaa hunajaa ja ripauksen kanelia. Arvaatte varmaan, mitä maustetta sinne meni sen sijaan. Curry-banaanirahkaa ei tarvitse toiste tehdä, nyt on sekin kokeiltu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi