Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa niin hirveästi pieni palkka.

Vierailija
20.04.2015 |

En vaan pääse yli siitä, että mun palkka on niin pieni. Koulutus tradenomi, palkka 2270 euroa kuussa. Pitäis kai olla tyytyväinen, että on töitä, mutta harmittaa vaan niin vietävästi, kun ei voi ostaa ihan normaaleja asioita kuten autoa. Sen käyttökulut olis vaan mun palkalle liikaa, jos haluan jotain muutakin kivaa joskus tehdä.

Miten te muut matalapalkka olevat kestätte pienen palkan, vai turtuuko siihen vaan vuosien saatossa? Työstäni tykkiään, siitä en haluaisi luopua, mutta joka tilipäivä tekis mieli lähinnä itkeä.

Kommentit (171)

Vierailija
161/171 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien rahasta valittajien pitäisi ihan ensiksi erota kirkosta!

Vierailija
162/171 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmetyttää vaan kirjoitti:

Olemme 35+ ikäisiä. Minun bruttopalkka on 3800, miehen 4900, eikä me matkustella jatkuvasti ja ostella merkkivaatteita, luksuslaukkuja, tai sisusteta koko ajan uusiksi, tai käydä ulkona syömässä läheskään samaan tahtiin kuin nuo pari-kolmekymppiset bloggaajat jotka takuulla tienaa minuakin vähemmän. Maksetaan asuntoa ja vastiketa saman verran kuin moni maksaa vuokraa kuukaudessa, meillä ei ole lapsia, ja meillä on vain yksi keskihintainen auto.

Hirveitä palkkoja ihmisillä! Minä saan puolessa vuodessa tuon verran...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/171 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusta firma.

Tienestit on sen jälkeen ihan susta itestä kiinni ja vain taivas on rajana.

Sen rajan rikkoo jossain vaiheessa verottaja ja sen jälkeen ulosottomies. Terveisin nimimerkki Kokenut

Vierailija
164/171 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun palkkani on vähän yli 1500 euroa kokopäivätyöstä - bruttona. Repikää siitä.

Sama. En voisi kuvitella että olisi varaa pitää autoa,ei tosin ole korttiakaan

Vierailija
165/171 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali paikka jolla elää ihan ok. Akateemisena tienaan muutaman satasen enemmän, mutta olen tullut toimeen myös vähemmällä.

Vierailija
166/171 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tulot 0e /kk asumistuki 300e/kk.

Oon inssi ja opiskelen maisteriksi. Trade on muute pilipalitutkinto, joten reilu 2 donaa hyvin

Vierailija
167/171 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei epämieluisaa palkkaa tule ainoastaan koulutuksen piikkiin laittaa. Jokainen tekee lopulta paljon omia valintoja, mitkä määräävät urapolun hyvin pitkälti. "Huonoa" koulutusta on turha käyttää tekosyynä siihen, että vielä vuosia valmistumisen jälkeen rahaa käteen jää kovin vähän kuukausittain.

Vierailija
168/171 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy palkankorotusta?

Sitä annetaan aina 50-80 e. Ei ratkaise apn ongelmaa.

Vierailija
169/171 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty lukemaan koko ketjua läpi, mutta ap:n tilanteeseen on mielestäni ihan selvä ratkaisu. Ap on alalla, jossa palkka tuskin on taulukkopalkka, vaan jossa maksetaan osaamisen ja kokemuksen ja tehtävän perusteella. Siis aivan eri asia olla tradenomi kuin vaikka sairaanhoitaja: Tradenomi tienaa alkuun usein paljon vähemmän, mutta palkka nousee uran edetessä ja työpaikkojen vaihtuessa. Nyt ap katselemaan uusia työpaikkoja, tarvittaessa jotain lisäkoulutusta! Vai väitättekö että kaikki tradenomit tienaa tuota luokkaa? Olen itse KTM ja palkkani oli tuota luokkaa valmistuessa, nyt kaksinkertainen. Tradenomi-ystäväni tienaa vielä enemmän kuin minä, palkka alkaa vitosella. Toki vaatinut työtä ja tuuriakin, mutta eipä olisi sairaanhoitajana mahdollista. Ja siis ystäväni on reilusti alle neljänkymmenen, että palkka voi tuosta vielä reilusti noustakin vuosien aikana.

Vierailija
170/171 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tulot 0e /kk asumistuki 300e/kk.

Oon inssi ja opiskelen maisteriksi. Trade on muute pilipalitutkinto, joten reilu 2 donaa hyvin

Tradenomi ei ole sen enempää pilipalitutkinto kuin insinöörinkään.

T. Trade, controller, 4800 eur/kk

Vierailija
171/171 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä täällä suuri osa on tyytyväisiä mukamas omaan palkkaan? Jos aikuisten oikeasti puhutaan niin 3200e brutto, käteen jää noin 2200euroa. Asumisen kulut sisältäen kaiken ja tämä on puolison kanssa 50/50. 975ekk oma osuus. Syrjäseutu auto pakollinen kaikki kulut polttoaineita myöten 640e/kk josta lyhennys tästä noin 330e. Summa on laskettu tarkkaan. Päivähoitomaksu 2 lasta 290euroa/kk. Kuntosali 30ekk käyn kolmesti viikossa painan 100kg ja syödään terveellisesti ja monipuolisesti kaikki perheen ruuat noin vähintään 1000ekk. Kaksi koiraa ruuat 50ekk. Netti 10ekk puhelinlasku 25ekk. Plus lapsen puhelin. Spotify perhe 18ekk. Netflix 8ekk. Tähän päälle kaikki mitä menee rikki omistus Asunto okt maksat kaikki kulut itse. Terveyden hoito menot. Itsellä 50ekk autoimmuuni sairaus plus lääkärikäynnit jne.. Vielä jos pääsisi johonkin edes kerran vuodessa matkustmaan. No voin kertoa että ei tarvitse lähteä. Kyllä joka kuukausi mennään lähes pakkaselle. Tiedän kuluja voisi yrittää leikata vielä jostain, mutta ikävä kyllä se vie viimeisetkin hyvinvoinnin rippeet. Joku kysyi paljonko tulojen pitäisi olla, että olisi sopivasti. Sanon että tällee ruuhkavuosi kynnyksellä nettona 1000e enemmän. Mikä vaatisi lähes 5000ekk bruttopalkan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi