Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa niin hirveästi pieni palkka.

Vierailija
20.04.2015 |

En vaan pääse yli siitä, että mun palkka on niin pieni. Koulutus tradenomi, palkka 2270 euroa kuussa. Pitäis kai olla tyytyväinen, että on töitä, mutta harmittaa vaan niin vietävästi, kun ei voi ostaa ihan normaaleja asioita kuten autoa. Sen käyttökulut olis vaan mun palkalle liikaa, jos haluan jotain muutakin kivaa joskus tehdä.

Miten te muut matalapalkka olevat kestätte pienen palkan, vai turtuuko siihen vaan vuosien saatossa? Työstäni tykkiään, siitä en haluaisi luopua, mutta joka tilipäivä tekis mieli lähinnä itkeä.

Kommentit (171)

Vierailija
1/171 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy palkankorotusta?

Vierailija
2/171 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun palkka on noin 1600e/kk. Minulla on varaa pitää autoa ja asun omistusasunnossa. Ei taida rahankäyttö olla sinun vahvuutesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/171 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko jää käteen verojen jälkeen?

Vierailija
4/171 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain 1200€/kk käteen kunnes lopetin.Sossusta ja kelasta saa saman rahan joten ei kannata töitä tehdä.

Vierailija
5/171 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mulla on vielä pienempi nettopalkka. Kuussa käteen jää 2190, ja sillä pitäisi elää helsingissä. Kaikki menee mitä tulee :/

Vierailija
6/171 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:45"]Hei mulla on vielä pienempi nettopalkka. Kuussa käteen jää 2190, ja sillä pitäisi elää helsingissä. Kaikki menee mitä tulee :/
[/quote]
Ap käsittääkseni puhui bruttopalkastaan. Sinullahan on ok nettopalkka, bruttona yli 3 tonnia?

Vierailija
7/171 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettopalkka on noin 1650 e/kk. Olen ihan hyvä rahankäyttäjä, mutta tuosta kun maksaa lainanlyhennykset ja muut pakolliset menot, niin eipä siitä älyttömiä summia käytettäväksi jää. Voisin toki auton ostaa (jonkun halvan) mutta mitäs jos se menee rikki, en minä osaa sitä korjata. Vakuutukset, katsastukset, huollot ym. maksaa vaan yksinkertaisesti liikaa, jos haluaa vaikka joskus matkustellakin tai remontoida. ap

Vierailija
8/171 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää käteen 1500 e kk/ 4,5 v koulutus takana ja on varaa pitää auto ja omakotitalo. Taitaa sulla olla vika siinä että käytät rahat vääriin asioihin. Jokainen tietty käyttää mihin tahtoo mutta ei se siitä oo kii ettei olis varaa!

Vierailija
9/171 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:45"]

Hei mulla on vielä pienempi nettopalkka. Kuussa käteen jää 2190, ja sillä pitäisi elää helsingissä. Kaikki menee mitä tulee :/

[/quote]

kuussa jää käteen.... Aidat puhua nettopalkasta. Ap puhuu bruttopalkasta.

Ap, kyllä se palkka siitä nousee työkokemuksen myötä ja jollei nouse voit hakea toista työtä työkokemuksella. 

Vierailija
10/171 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestän pienen palkan, koska etsin koko ajan parempaa työtä ja haaveilen siitä päivästä kun viimein sen saan. Vähät siitä että työpaikka on mukava, lähden salamana jos jostain saan paremman palkan.

Vierailija
11/171 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO mun palkka on reilut 5000. Käteen jää 3300. Siitä kun makselee päivähoitomaksut, asumiskustannukset, sanomattakin selvää, ettei mitään asumistukia jää, niin eipä tässäkään kyllä esim. matskustelusta voi haaveillakaan. Itse asiassa laskeskelin joskus, että jos pystyis puolittaan työmäärän ja rahan, niin käteen vois jäädä about saman verran, kun ei maksaisi pk:sta, saisi asumistukea ym. Eli kyllä verottaja tässä maassa kuule huolta pitää, ettei työssäkäyvä ihminen täällä juhli - oli palkka mitä vain. 

Vierailija
12/171 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuinka paljon rahaa te kuukaudessa sitten omasta mielestänne tarvitsette? Mun palkka on kuukaudessa nettona 1750-2700 euroa ja elätän sillä sekä itseäni ja miestäni ja meillä on auto. Muut menot on vuokra ja puhelin/nettikulut sekä sähkö. Saan joka kuukausi jopa säästöön muutaman satasen.

Vierailija
13/171 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun palkkani on vähän yli 1500 euroa kokopäivätyöstä - bruttona. Repikää siitä.

Vierailija
14/171 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös trade joka tienaa suunnilleen saman paskan summan. Kyllähän sillä eli hienostikin vielä vuosi sitten. Mutta nyt kaksi lasta ja kädestä suuhun eletään. Kaikki menee mikä tulee ja luksuksista on luovuttu. Pitäis varmaan etsiä parempi palkkainen duuni...

Vierailija
15/171 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:49"]Mulla jää käteen 1500 e kk/ 4,5 v koulutus takana ja on varaa pitää auto ja omakotitalo. Taitaa sulla olla vika siinä että käytät rahat vääriin asioihin. Jokainen tietty käyttää mihin tahtoo mutta ei se siitä oo kii ettei olis varaa!
[/quote]
Asut varmaan jossain pikkupaikkakunnalla ja talo on jo maksettu tai hyvin pienet lainakulut kuukaudessa. Pääkaupunkiseudulla vuokra- tai lainakulut voivat olla yli tonnin kuussa. Eipä siinä paljon muuhun rahaa jääkään.

Vierailija
16/171 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te kehtaatte valittaa, kun teillä ylipäätään on töitä tuollaisella paskakoulutuksella, jollainen on joka toisella?! Apn voisi potkasta pellolle ja antaa paikan vaikka sille A-studiossa olleelle työttömälle kauppatieteiden tohtorille!

Vierailija
17/171 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:50"]NO mun palkka on reilut 5000. Käteen jää 3300. Siitä kun makselee päivähoitomaksut, asumiskustannukset, sanomattakin selvää, ettei mitään asumistukia jää, niin eipä tässäkään kyllä esim. matskustelusta voi haaveillakaan. Itse asiassa laskeskelin joskus, että jos pystyis puolittaan työmäärän ja rahan, niin käteen vois jäädä about saman verran, kun ei maksaisi pk:sta, saisi asumistukea ym. Eli kyllä verottaja tässä maassa kuule huolta pitää, ettei työssäkäyvä ihminen täällä juhli - oli palkka mitä vain. 
[/quote]
Kuulut kuitenkin hyvintoimeentulevien vähemmistöön. Ei sinulla pitäisi olla varaa valittaa, kun suuri osa ihmisistä tienaa alle puolet siitä, mitä sinä.

Vierailija
18/171 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se eläke kertyy? :)

Vierailija
19/171 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehellä nettopalkka 1700e, mulla opintotuki nettona 290e. 2 autoa on, toinen maksoi 10000e ja toinen 470e. Tietty lapsilisät 6 lapsesta mutta kyllä ne kuluukin. Ihan hyvin pärjätään.

Vierailija
20/171 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:58"]

Siis kuinka paljon rahaa te kuukaudessa sitten omasta mielestänne tarvitsette? Mun palkka on kuukaudessa nettona 1750-2700 euroa ja elätän sillä sekä itseäni ja miestäni ja meillä on auto. Muut menot on vuokra ja puhelin/nettikulut sekä sähkö. Saan joka kuukausi jopa säästöön muutaman satasen.

[/quote]

no kun meillä on niitä lapsia. Ne pitää syöttää, juottaa, vaatettaa. Niillä on harrastuksia ja kaikenmaailman kuluja. Pitää ostaa luistimia, suksia, pyöriä ym.ym. Ja sitten asunto pitää olla isompi, että mahdutaan. Että sillälailla sitä sitä rahaa kuluu enemmän kuin lapsettomalla parilla. Yllätys?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän