Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa niin hirveästi pieni palkka.

Vierailija
20.04.2015 |

En vaan pääse yli siitä, että mun palkka on niin pieni. Koulutus tradenomi, palkka 2270 euroa kuussa. Pitäis kai olla tyytyväinen, että on töitä, mutta harmittaa vaan niin vietävästi, kun ei voi ostaa ihan normaaleja asioita kuten autoa. Sen käyttökulut olis vaan mun palkalle liikaa, jos haluan jotain muutakin kivaa joskus tehdä.

Miten te muut matalapalkka olevat kestätte pienen palkan, vai turtuuko siihen vaan vuosien saatossa? Työstäni tykkiään, siitä en haluaisi luopua, mutta joka tilipäivä tekis mieli lähinnä itkeä.

Kommentit (171)

Vierailija
121/171 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä ollenkaan. Lisäksi vero, pesut, renkaat, auton arvonalennus (tulee maksettavaksi kun vaihtaa autoa) tai jopa autolainaa, korkoineen.

Todellisuus on että pari vuotta vanhasta autosta menee sen 500€/kk useimmilla, jos kilometrejä on edes 10k vuodessa. Eivät vaan laske kaikkia kuluja. 10 vuotta vanhalla autolla saattaa pärjätä 300€ kuukaisukuluilla.

Mulla on 10 vuotta vanha auto eikä minulla mene todellakaan 300 euroa kuussa.

No pistä tarkat kulut tänne sitten, ainakin parilta vuodelta, ja kilometrit vuodessa.

Kirjoitin jo tuonne alemmas. Vakuutus 250 osakaskon kanssa. Verot 180. Vaihdoin kesällä, maksoin 1900 eikä arvo alene tämän ikäisessä kovinkaan hirveästi. Katsastus 32 euroa, viime kuun polttoaineet 70 euroa. Pakolliset polttoainekustannukset on ehkä 30 kuussa, työkilometrejä tulee kuukaudessa reilu 100 mutta hupiajelujen määrä vaihtelee. Pesut, huollot ja korjaukset 0 euroa, osat tukkuhintaan. 30 euron öljypurkin ostin puolitoista vuotta sitten, vieläkin jäljellä. Edellinen auto tuli kalliiksi kun vuoden aikana piti korjata 300-350 eurolla ja edelleen ollaan hyvin kaukana tuosta väittämästäsi vähintään 300 euroa kuussa :)

Vierailija
122/171 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo luvut ovat oikein kelpoja myöskin jos ei haluta keskiarvoa useammalta vuodelta

Mutta juuri ne halutaan. Ne, missä on mukana myös kulut jotka tulee vain harvoin eteen, kuten renkaat ja autonvaihto. Moni vaihtaa öljyt itse, harva vaihtaa jakohihnan itse.

Toiselta kysyisin, että missä saa katsastettua auton 32€ hintaan? Tietenkin sisältäen päästö- ja obd-mittaukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/171 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo luvut ovat oikein kelpoja myöskin jos ei haluta keskiarvoa useammalta vuodelta

Mutta juuri ne halutaan. Ne, missä on mukana myös kulut jotka tulee vain harvoin eteen, kuten renkaat ja autonvaihto. Moni vaihtaa öljyt itse, harva vaihtaa jakohihnan itse.

Toiselta kysyisin, että missä saa katsastettua auton 32€ hintaan? Tietenkin sisältäen päästö- ja obd-mittaukset.

32 euroa ilman päästöjä. Ne Ilmaiset :)

Vierailija
124/171 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmaset? Missä ne on ilmaset? Missä OBD mittaus on ilmainen?

Vierailija
125/171 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhteilla tietenkin :)

Vierailija
126/171 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, ja tätä sekä muita suhteita (tukkuhintoja) sitten tuot keskusteluun auton kustannuksista. Ääliö.

Vierailija
127/171 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen terveydenhoitaja, palkka 2500e/kk. Matkustelen ainakun voin, omistan auton ja asun myös omistusasunnossa.

Vierailija
128/171 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda työpaikkaa? Tradenomi voi jossain hommissa tienata yli kolme tonnia, tai kouluttaudu ekonomiksi palkka 4-5 tonnia tai ylikin, tosin työllistymisestä en tiedä.

Kerroit tykkääväsi työstä, eikös se ole jo tosi kiva asia? Mun mielestä viihtyisä työ menee ehdottomasti palkkauksen edelle.

Vierailija
129/171 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sh ja ennen tein 3-vuorotyötä sairaalassa ja palkka 3000-3400e/kk yleensä, nykyään olen päivätyössä 2400e/kk palkalla eikä todellakaan haittaa, aivan ihanaa kun on säännöllinen elämä ja illat saa viettää aina perheen kesken!

Vierailija
130/171 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, ja tätä sekä muita suhteita (tukkuhintoja) sitten tuot keskusteluun auton kustannuksista. Ääliö.

Hah, arvasin. Ainakin minun tutuista kaikki käyttää suhteita tai muita kuin merkkikorjaamoja vanhojen autojen kanssa. Ja mulla on ollut niin pienet korjaukset autojen kanssa viimeisen 10 vuoden aikana että vaikka olisin niistä työt maksanut niin oltaisiin edelleen hyvin kaukana tuosta sinun väittämästäsi 300 euroa kuussa :) Ne mittaukset maksaa muuten muutaman kympin :) Mutta onneksi on niitä jotka ostelee uusia autoja ja niitä typeriä jotka eivät osaa edes tehdä autoilleen mitään. He maksavat mieheni palkan, kiitos siitä!

Vierailija
131/171 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tätä asiaa kannattanut miettiä jo silloin kun koulutusalaa valitsi?

Vierailija
132/171 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä ikionnellinen, jos saisin noin paljon rahaa kuukaudessa! Kituutan elää puolet pienemmällä rahalla, eikä tulisi mieleenkään haaveilla autosta. Minkä ihmeen takia kaikilla pitää olla auto? Koskaan en ole omistanut autoa, sitä vartenhan yleiset kulkuneuvot ovat. Kun ajattelee työttömien osaa ja paljoutta maassamme, suututtaa kaltaisesi valittajat. Miksi ihminen ei koskaan ole tyytyväinen siihen, mitä hänellä on!

Vierailija
133/171 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi Suomessa on yli 100 000 eläkeläistä, joiden eläke on yli 3000 euroa kuussa ja ovat valtavan katkeria pienestä eläkkeestään ja kuinka heitä sorsitaan....

Missähän nämä eläkeläiset piileksivät? En ole tavannut ainuttakaan, olen nähnyt vain alle 1000 eurolla kituuttavia, jotka metsästävät parasta ennen -ruokia alelaatikosta. Ja useimmat heistä ovat kuitenkin omalla työllään eläkkeensä ansainneet.

Vierailija
134/171 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää kans. 2450€ palkka ja nyt sitten laski 2% veroprisentti mut muut maksut nousi ja lapsilisät laski ja lisäksi tuo työajan kasvu :( toimihenkilönä teen hommia. Työmotivaatio on taas ihan nollassa. Ei valoa tunnelin pääsä palkankorotukset jäissä. Täällä pienellä paikkakunnalla ei oikein tämän alan töitä...

Vierailija
135/171 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka ei harmita (2200e), mutta sinkkuus taloudellisessa mielessä kyllä. Yksiöt ovat törkeän hintaisia täällä (pk), mistään ei säästä vaan sinkkuna maksaa kaikesta tuplaa. Ärsyttää...

Vierailija
136/171 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda työpaikkaa? Tradenomi voi jossain hommissa tienata yli kolme tonnia, tai kouluttaudu ekonomiksi palkka 4-5 tonnia tai ylikin, tosin työllistymisestä en tiedä.

Kerroit tykkääväsi työstä, eikös se ole jo tosi kiva asia? Mun mielestä viihtyisä työ menee ehdottomasti palkkauksen edelle.

Ei kukaan tykkää työstään niin paljon, että jos vain olisi mahdollisuus jäädä pois, niin heti jäisi, vain tyhmät raataa. Suomalainen työelämä ilmapiireineen on down.

Vierailija
137/171 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Minun palkka on 2000€, eli vielä pienempi. Työmatkakuluihin menee 240€ kuukaudessa, lapsen päivähoitomaksu 290€ kuukaudessa. Sitten vielä asumiskulut ja muut pakolliset menot. Onneksi miehellä paljon parempi palkka.

Vierailija
138/171 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei palkka kelpaa, irtisanoudu. Ottajia työllesi löytyy.

Vierailija
139/171 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:50"]NO mun palkka on reilut 5000. Käteen jää 3300. Siitä kun makselee päivähoitomaksut, asumiskustannukset, sanomattakin selvää, ettei mitään asumistukia jää, niin eipä tässäkään kyllä esim. matskustelusta voi haaveillakaan. Itse asiassa laskeskelin joskus, että jos pystyis puolittaan työmäärän ja rahan, niin käteen vois jäädä about saman verran, kun ei maksaisi pk:sta, saisi asumistukea ym. Eli kyllä verottaja tässä maassa kuule huolta pitää, ettei työssäkäyvä ihminen täällä juhli - oli palkka mitä vain.

Kuulut kuitenkin hyvintoimeentulevien vähemmistöön. Ei sinulla pitäisi olla varaa valittaa, kun suuri osa ihmisistä tienaa alle puolet siitä, mitä sinä.

Et ymmärtänyt jutun pointtia.

Suomessa verotuksella, porrastetuilla maksuilla ja toisaalta asumistuella sekä sossulla yms. pidetään huolta että ihmiselle jää se vajaa pari tonnia rahaa käteen, ihan sama mikä mikä on lähtötilanne.

Jutun pointti on bullshittiä, kuten sinunkin viesti. Totuus on että toisella on parisataa käytettävissä mihin lystää, toisella toista tonnia, tai useampi.

Niin on, toinen saa vähän enemmän.. Tosin joutuu käymään sen muutaman satasen enemmän saadakseen joka päivä töissä. Eli työnteon kannustavuus on liian alhainen. Onneksi Suomelta loppuu rahat ja maksajat muutamassa vuodessa niin saadaan joku tolkku tähän touhuun..

Vierailija
140/171 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama palkka eikä tunnu tippaakaan köyhältä. Säästöönkin jää rahaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi