Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa niin hirveästi pieni palkka.

Vierailija
20.04.2015 |

En vaan pääse yli siitä, että mun palkka on niin pieni. Koulutus tradenomi, palkka 2270 euroa kuussa. Pitäis kai olla tyytyväinen, että on töitä, mutta harmittaa vaan niin vietävästi, kun ei voi ostaa ihan normaaleja asioita kuten autoa. Sen käyttökulut olis vaan mun palkalle liikaa, jos haluan jotain muutakin kivaa joskus tehdä.

Miten te muut matalapalkka olevat kestätte pienen palkan, vai turtuuko siihen vaan vuosien saatossa? Työstäni tykkiään, siitä en haluaisi luopua, mutta joka tilipäivä tekis mieli lähinnä itkeä.

Kommentit (171)

Vierailija
41/171 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:58"]

Meikäläisen peruspalkka bruttona 2400 e/kk, 34000 e/vuodessa ja koulutuksena ammattikoulu. Harmittaa kyllä suunnattomasti, kun ei ole varaa ostaa ja pitää autoa. Asuminen sinkkuna pk-seudulla ja ruokaostokset vievät suurimman osan tuloista. Palkka on surkea menetetystä vapaa-ajasta, ei tuolla palkalla oikeastaan kannattaisi edes käydä töissä.

[/quote]Amikselle tiedoksi, että olisit mennyt amk:iin tai yliopistoon niin saisit paremman koulutuksen ja paremman palkan. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
42/171 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatko-opiskelukin voi olla tosi raskasta töiden rinnalla, jos ap haluaa kohentaa osaamistaan ja sitä kautta ehkä palkkapussikin nousisi. Alalla on hirmuinen merkitys rahan määrään: markkinointi vs. laskentatoimi. Kokeile leikata luottokortti kahtia, niin ne tekee telkkarissakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/171 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:45"]

Hei mulla on vielä pienempi nettopalkka. Kuussa käteen jää 2190, ja sillä pitäisi elää helsingissä. Kaikki menee mitä tulee :/

[/quote]Miksi pitää elää Helsingissä?

Vierailija
44/171 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:51"]

Meikäläisen peruspalkka bruttona 2400 e/kk, 34000 e/vuodessa ja koulutuksena ammattikoulu. Harmittaa kyllä suunnattomasti, kun ei ole varaa ostaa ja pitää autoa. Asuminen sinkkuna pk-seudulla ja ruokaostokset vievät suurimman osan tuloista. Palkka on surkea menetetystä vapaa-ajasta, ei tuolla palkalla oikeastaan kannattaisi edes käydä töissä.

[/quote]Amikselle tiedoksi, että olisit mennyt amk:iin tai yliopistoon niin saisit paremman koulutuksen ja paremman palkan. Sitä saa mitä tilaa.

[/quote]Pitää saada töitä. Pelkkä koulutus ei riitä.

Vierailija
45/171 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla brutto 2700 ja käteen jäänoin 1800 e. Siitä kun maksaa asumusen ja auton vakuutuksineen niin eipä paljon juhlita. Lisäksi yksi lapsi.

Vierailija
46/171 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 10:00"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:51"]

[/quote]Pitää saada töitä. Pelkkä koulutus ei riitä.
[/quote]
Tai sitten täytyy ryhtyä itse omaksi työnantajakseen.

Vierailija
47/171 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko tyhmiä kun luulette että eläkkeitä on olemassa 40v kuluttua?

Vierailija
48/171 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:42"]

Mun palkka on noin 1600e/kk. Minulla on varaa pitää autoa ja asun omistusasunnossa. Ei taida rahankäyttö olla sinun vahvuutesi?

[/quote]

Asutko yksin ja maksat itse kaikki menosi?

Vierailija
49/171 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on. Säästän sukanvarteen 250€ joka kk. On eläke mistä ottaa. Siihen ei pääse käsiksi verottaja, eikä erottaja kun kukaan ei edes tiedä, paitsi lapseni.

Vierailija
50/171 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3500 €/kk eikä tunnu lapsiperheessä riittävän, aina on rahat loppu vaikken mitään ylimääräistä ostele. Asuntolainaan menee suurin osa

Vierailija
51/171 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla on suunnilleen sama palkka kuin ap:llä. Auto on ja omistusasunto, asumiskulut ehkä 800 kk. Yksin siis asun ja lapset vuoroviikoin täällä. On aika vaikea saada mitään säästöön, tosin kohta asumiskulut vähenevät kun laina on maksettu. Säästyneet rahat menevätkin sitten varmaan uuteen autoon.

Vierailija
52/171 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin on aivan liian pieni palkka alan yleiseen palkkatasoon (pääkaupunkiseudulla) nähden. Nykyään on monissa firmoissa äärimmäisen vaikeaa saada palkankorotuksia, eli jos on alihinnoitellut itsensä taloon tullessa, niin ainoa vaihtoehto kasvattaa tulotasoaan on usein uuden työpaikan etsiminen. Työnantaja kovasti kehuu työpanostani, mutta rahassa tuota ei saa näkymään. Kerran olen palkankorotusta kysynyt, ja ajatuksen tasolla siihen suhtauduttiin suopeasti. Mutta vain ajatuksen.. :)

Vierailija
53/171 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 01:13"]

Miksi täytyy olla siellä pääkaupunkiseudulla? Muuttakaa Pohjois-Suomeen, kas kummaa ja asumiskulut puolittuvat.

[/quote]

Samaa mieltä. Älytöntä tunkea itsensä pääkaupunkiseudulle, kun voi asua pienillä asumiskuluilla ja jopa pian ostaa asunnon pikkukaupungista/paikkakunnalta.

Ja töitä löytyy muualtakin; itse asiassa pääkaupunkiseudulla taitaa työttömiä olla nyt enemmän kuin esim. Etelä-Pohjanmaalla ja Pohjanmaalla.

Vierailija
54/171 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nettopalkka on 1400 €/kk ja asun omistusasunnossa, autokin löytyy (ei ole edes mikään vanha auto). Hyvin pärjään ja jää vielä säästöönkin rahaa joka tilistä. Mihin jotkut oikein paasaavat sitä rahaa?

Vierailija
55/171 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 08:34"]

Oma palkkani on samaa luokkaa ja olen tuohon palkkaan oikein tyytyväinen. Jos rahaa ei jää tuosta käteen ja ap:llä ei ole lapsia eikä autoa, kannattaa tutkailla tarkemmin mihin ne rahat oikein menee. Saan tuosta summasta ainakin 700€ säästöön kuukaudessa. Pieni vuokra ja ruokakauppana Lidl.

[/quote]

Minulla on 2 lasta, näihinhän se raha aika pitkälle meneekin. Ennen lapsia sain ihan hyvin säästöön, nettopalkkani oli joskus 1300 euroa ja sain siitä jopa 500 e/kk säästöön vuoden ajan. Nykyään ei enää onnistuisi. Kirppareita hyödynnän paljon itsekin, mutta ihan kaikkea sieltä ei saa. Palkankorotusta kysyin pari viikkoa sitten, mutta vastaus oli - kuten arvasta saattaa: "tässä taloustilanteessa ei ole mahdollista". -ap

Vierailija
56/171 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
57/171 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla ei tee yhtään mitään. JOka paikassa pitää maksaa pysäköintimaksu. PAikka taloyhtiössä maksaa. Jo näillä maksuilla kulkee yleisillä, plus että maksat liikennevakuutuksen joka vuosi. Polttoaine maksaa. auton pesettäminen maksaa, kuraantuu, pestävä joka kuukausi. Huollot, talvihuolto ja kesähuolto. Kilometrihuollot. katsastukset, maksaa sekin.

Ja auto vanhenee joka vuosi. KIlometrejä tulee, arvo laskee.

Ja mitä olitkaan maksanut ostaessasi auton.

Muuten pienellä palkalla elää, jos on oma kämppä alla ja osaa tehdä itse ruoan. Ei tartte tilailla lehtiä tai mitään, mistä kertyy kuukausimenoja. EI ne tulot, vaan ne menot.

Vierailija
58/171 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäillään kirjoitti:

Autolla ei tee yhtään mitään. JOka paikassa pitää maksaa pysäköintimaksu. PAikka taloyhtiössä maksaa. Jo näillä maksuilla kulkee yleisillä, plus että maksat liikennevakuutuksen joka vuosi. Polttoaine maksaa. auton pesettäminen maksaa, kuraantuu, pestävä joka kuukausi. Huollot, talvihuolto ja kesähuolto. Kilometrihuollot. katsastukset, maksaa sekin.

Ja auto vanhenee joka vuosi. KIlometrejä tulee, arvo laskee.

Ja mitä olitkaan maksanut ostaessasi auton.

Muuten pienellä palkalla elää, jos on oma kämppä alla ja osaa tehdä itse ruoan. Ei tartte tilailla lehtiä tai mitään, mistä kertyy kuukausimenoja. EI ne tulot, vaan ne menot.

Autolla tekee vaikka mitä. Maaseudulla ei ole pysäköintimaksuja. Kun asuu omakotitalossa, ei tarvitse autopaikkaa. Julkisia ei kulje, joten ne kulut voi jättää heti vertailematta. Auto pestään itse, omakotitalon pihassa. En ymmärrä, mikseivät taliaivot kaupunkilaiset tajua, että kehä kolmosen ulkopuolella ei ole mitään saatanan julkista liikennettä! Auto on pakko olla jos töitä haluaa tehdä. Voi tietysti muuttaa Stadiin ja muuttua nettomaksajasta nettosaajaksi.

Vierailija
59/171 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on bruttopalkka 2400€. Ei sillä juhlita, mutta kovasti auttaa, kun on hyvä palkkainen mies. Perhe ja koti on yhteiset ja molemmat osallistuu omien tulojen mukaan...

Vierailija
60/171 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös pieni palkka. Olen maisteri, sekä eri alan kandi. Töissäkäyvä yh, jonka nettopalkka on 1600€. Mitään ei jää asumiskustannusten jälkeen käteen. Todellakin saisin saman tukina, jos jäisin kotiin. Mielestäni epäreilua on myös se, että päivähoitomaksussa perheemme koko katsotaan kolmeksi, maksan siis yhtä paljon päivähoitomaksua kuin yhden lapsen ja kahden vanhemman perheet. Älytöntä!

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että ihmisen tulee, mikäli kykenee, itsensä elättää, siksi en heittäydy lusmuilemaan. Olen vasemmistolainen.

Mitä hittoa? Jep, perhekoko kolme voi olla 2+1 tai 1+2, mutta lisäksi vaikuttaa tulot. Eli jos kahden vanhemman perheessä tienataan saman verran kuin sinä yksin, niin missä kohtaa heidän päivähoitolaskunsa tulisi olla suurempi? Varsinkin kun maksavat tuolloin yhdestä, sinä kahdesta. Minusta tuo menee ihan oikein, lisäksihän saat sisaralennuksen etkä noilla tuloilla taida kovin paljoa edes maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi