Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa niin hirveästi pieni palkka.

Vierailija
20.04.2015 |

En vaan pääse yli siitä, että mun palkka on niin pieni. Koulutus tradenomi, palkka 2270 euroa kuussa. Pitäis kai olla tyytyväinen, että on töitä, mutta harmittaa vaan niin vietävästi, kun ei voi ostaa ihan normaaleja asioita kuten autoa. Sen käyttökulut olis vaan mun palkalle liikaa, jos haluan jotain muutakin kivaa joskus tehdä.

Miten te muut matalapalkka olevat kestätte pienen palkan, vai turtuuko siihen vaan vuosien saatossa? Työstäni tykkiään, siitä en haluaisi luopua, mutta joka tilipäivä tekis mieli lähinnä itkeä.

Kommentit (171)

Vierailija
21/171 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:48"]

Nettopalkka on noin 1650 e/kk. Olen ihan hyvä rahankäyttäjä, mutta tuosta kun maksaa lainanlyhennykset ja muut pakolliset menot, niin eipä siitä älyttömiä summia käytettäväksi jää. Voisin toki auton ostaa (jonkun halvan) mutta mitäs jos se menee rikki, en minä osaa sitä korjata. Vakuutukset, katsastukset, huollot ym. maksaa vaan yksinkertaisesti liikaa, jos haluaa vaikka joskus matkustellakin tai remontoida. ap

[/quote]

Minkä ikäinen olet? Jos sinulla on omistusasunto, josta maksat lainaa, niin ihan hyvinhän sinulla asiat on. Sinun täytyy ymmärtää, että varallisuuden kasvattaminen on pitkäaikainen prosessi. Et voi olettaa, että heti nuorena sinullla on varaa samoihin juttuihin kuin vanhemmillasi, jotka ovat kartuttaneet varallisuuttaan vain vuosikymmeniä.

Autoa ei kannata ostaa, jos ilmankin pärjää. Auto on rahasyöppö ja estää sinua vaurastumasta, jos et tienaa todella hyvin. Sinun on nyt viisaampaa keskittyä lainojen maksuun ja taloudellisen tilanteesi kohentamiseen. Harkitse sijoittamista saadaksesi pääomatuloja palkkasi jatkeeksi.

Vierailija
22/171 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 19:15"]

Meillä miehellä nettopalkka 1700e, mulla opintotuki nettona 290e. 2 autoa on, toinen maksoi 10000e ja toinen 470e. Tietty lapsilisät 6 lapsesta mutta kyllä ne kuluukin. Ihan hyvin pärjätään.

[/quote]

Millä mies perusteli noin kalliin auton hankkimisen noin pienillä tuloilla? Eihän nuo ole missään suhteessa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/171 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:43"]Minä sain 1200€/kk käteen kunnes lopetin.Sossusta ja kelasta saa saman rahan joten ei kannata töitä tehdä.
[/quote] mites eläke? Tuolla asenteella en kyllä ihmettele miksi et tuon parempi palkkaiseen työhön ole päässytkään. :)

Vierailija
24/171 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:43"]

Minä sain 1200€/kk käteen kunnes lopetin.Sossusta ja kelasta saa saman rahan joten ei kannata töitä tehdä.

[/quote]

Olet tosi idiootti. Saat varmaan viettää lopun elämääsi sossulla ja kelalla, vuokralla asuen kun et pysty kartuttamaan varallisuuttasi ja saamaan sitä kautta lisää ostovoimaa. Palkallaan elävä voi säästää ja sijoittaa vaikka muutamia kymppejä tai satasia kuukaudessa johonkin rahastoon, joka tuottaa jo ensimmäisenä vuonna osinkotuloja, jotka se sijoittaa sitten kasvuosuuksissa rahastoon uudestaan. Jos haluat jonkun vuoden tuottoja ulos voit muuttaa niitä kasvuosuuksia tuotto-osuuksiksi jolloin se maksaa keväisin sen tuoton ulos. Tai sitten jos pystyt hankkimaan itsellesi omistusasunnon niin maksat joka kuukausi sen vuokrasi itsellesi varallisuutesi kertyttämiseen, vuokraa ei saa pienemmäksi mutta lainanlyhennyksistä pystyy tarvittaessa neuvottelemaan, lainamäärä ja lyhennykset pienenevät joka vuosi suhteessa tuloihin inflaation vaikutuksesta vuokra taas kasvaa tulojen kasvun verran, asunnon arvo nousee jatkuvasti. Et ole kuin tänään saman tuloinen kuin palkkaa saman verran saava. Se palkkaa saava vaurastuu koko elämänsä ajan sinä et.

Vierailija
25/171 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 19:25"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:58"]

Siis kuinka paljon rahaa te kuukaudessa sitten omasta mielestänne tarvitsette? Mun palkka on kuukaudessa nettona 1750-2700 euroa ja elätän sillä sekä itseäni ja miestäni ja meillä on auto. Muut menot on vuokra ja puhelin/nettikulut sekä sähkö. Saan joka kuukausi jopa säästöön muutaman satasen.

[/quote]

no kun meillä on niitä lapsia. Ne pitää syöttää, juottaa, vaatettaa. Niillä on harrastuksia ja kaikenmaailman kuluja. Pitää ostaa luistimia, suksia, pyöriä ym.ym. Ja sitten asunto pitää olla isompi, että mahdutaan. Että sillälailla sitä sitä rahaa kuluu enemmän kuin lapsettomalla parilla. Yllätys?

[/quote]

Mulla on neljä lähes aikuista lasta ja ne tienaa jo tässä vaiheessa omat rahansa. Kun olivat pieniä tulimme toimeen ihan samalla rahalla. Tosin silloin ei asuttu vuokralla. Nyt mun ei tarvitse niitä elättää koska asuvat isänsä kanssa mutta toki elatusmaksuja makselen.

Vierailija
26/171 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:39"]En vaan pääse yli siitä, että mun palkka on niin pieni. Koulutus tradenomi, palkka 2270 euroa kuussa. Pitäis kai olla tyytyväinen, että on töitä, mutta harmittaa vaan niin vietävästi, kun ei voi ostaa ihan normaaleja asioita kuten autoa. Sen käyttökulut olis vaan mun palkalle liikaa, jos haluan jotain muutakin kivaa joskus tehdä.

Miten te muut matalapalkka olevat kestätte pienen palkan, vai turtuuko siihen vaan vuosien saatossa? Työstäni tykkiään, siitä en haluaisi luopua, mutta joka tilipäivä tekis mieli lähinnä itkeä.
[/quote]
Tradenomi? Tuo on kyllä ihan se oikea palkka sillä koulutuksella. Vai oletko niitä jotka kuvittelee olevansa kauppatieteiden maistereita vaikka tradenomin koulutus on opistotasoa?

Vierailija
27/171 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on noin pari sataa huonommin miinus ruokailulipukkeet, eli noin 1500 jää käteen. Koulutus sama, tosin yliopisto tutkinto valmistuu piakkoin, tosin näyttää pahasti siltä, että se tuskin tulee näkymään yhtään missään... kerrrassaan mahtavaa. Onkohan meillä varaa edes elättää lapsia lapsia, ehkä parempi ettei niitä hankita edes... Uudesta autostakin saa vaan haaveilla..

Vierailija
28/171 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täytyy olla siellä pääkaupunkiseudulla? Muuttakaa Pohjois-Suomeen, kas kummaa ja asumiskulut puolittuvat.

Vierailija
29/171 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä tässä taloustilanteessa jaksa uskoa mihinkään eläkkeen kerryttämiseen. Pieni palkka minullakin, mutta kyllä sillä pärjää. Teen työtä mitä rakastan, eikä tarvitse nöyristellä sossussa ja tapella väärin tehtyjen laskelmien kanssa.

Vierailija
30/171 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 00:57"]

Minulla on noin pari sataa huonommin miinus ruokailulipukkeet, eli noin 1500 jää käteen. Koulutus sama, tosin yliopisto tutkinto valmistuu piakkoin, tosin näyttää pahasti siltä, että se tuskin tulee näkymään yhtään missään... kerrrassaan mahtavaa. Onkohan meillä varaa edes elättää lapsia lapsia, ehkä parempi ettei niitä hankita edes... Uudesta autostakin saa vaan haaveilla..

[/quote]

Kuka pakottaa ostamaan ruokalipukkeita? Tiukemmassa taloudessa tehdään itse lounas. Työpaikkaruokalu on mielestäni ihan törkeän hintaista.

Vierailija
31/171 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon yrittäjä ja tienaan 200-400 euroo kuussa. Asun omakotitalossa ja autollakin ajellaan.
Mistä täällä valitetaan? 

Vierailija
32/171 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:50"]

NO mun palkka on reilut 5000. Käteen jää 3300. Siitä kun makselee päivähoitomaksut, asumiskustannukset, sanomattakin selvää, ettei mitään asumistukia jää, niin eipä tässäkään kyllä esim. matskustelusta voi haaveillakaan. Itse asiassa laskeskelin joskus, että jos pystyis puolittaan työmäärän ja rahan, niin käteen vois jäädä about saman verran, kun ei maksaisi pk:sta, saisi asumistukea ym. Eli kyllä verottaja tässä maassa kuule huolta pitää, ettei työssäkäyvä ihminen täällä juhli - oli palkka mitä vain. 

[/quote]

Kyllä, hommataan lisää mamuja jakamaan pottia. Näin se homma etenee.

t.5500€ bruttotuloilla kärvistelevä

Vierailija
33/171 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma palkkani on samaa luokkaa ja olen tuohon palkkaan oikein tyytyväinen. Jos rahaa ei jää tuosta käteen ja ap:llä ei ole lapsia eikä autoa, kannattaa tutkailla tarkemmin mihin ne rahat oikein menee.
Saan tuosta summasta ainakin 700€ säästöön kuukaudessa. Pieni vuokra ja ruokakauppana Lidl.

Vierailija
34/171 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa tapa kohentaa asemia on lopettaa työnteko ja aloittaa jokin bisnes. Bisneksellä en tarkoita mitään käsityöläisammattia vaan ostamista ja myymistä sekä sijoittamista. Työllä ei rikastu.

Raha ei kuitenkaan ole ainoa asia maailmassa. Kiva työpaikka on jo paljon.

Vierailija
35/171 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:58"]

Meikäläisen peruspalkka bruttona 2400 e/kk, 34000 e/vuodessa ja koulutuksena ammattikoulu. Harmittaa kyllä suunnattomasti, kun ei ole varaa ostaa ja pitää autoa. Asuminen sinkkuna pk-seudulla ja ruokaostokset vievät suurimman osan tuloista. Palkka on surkea menetetystä vapaa-ajasta, ei tuolla palkalla oikeastaan kannattaisi edes käydä töissä.

[/quote]

No huh huh. Itse lastentarhanopettajana tienaan saman verran eikä käynyt mielessäkään, että ei kannattaisi käydä töissä. En ostele turhia, maksan mahdollisimman paljon lainaa pois. Kirpparit keksitty. Mieskin töissä niin kulut menee puoliks.

Vierailija
36/171 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on palkka vaan 1200€/kk ja hyvin pärjään kun katson mihin rahani laitan.

Vierailija
37/171 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:50"]

NO mun palkka on reilut 5000. Käteen jää 3300. Siitä kun makselee päivähoitomaksut, asumiskustannukset, sanomattakin selvää, ettei mitään asumistukia jää, niin eipä tässäkään kyllä esim. matskustelusta voi haaveillakaan. Itse asiassa laskeskelin joskus, että jos pystyis puolittaan työmäärän ja rahan, niin käteen vois jäädä about saman verran, kun ei maksaisi pk:sta, saisi asumistukea ym. Eli kyllä verottaja tässä maassa kuule huolta pitää, ettei työssäkäyvä ihminen täällä juhli - oli palkka mitä vain. 

[/quote]

Jos puolittaisit palkkasi, niin maksaisit edelleen päivähoidosta (luultavasti maksimin) ja asumistuesta voisit vain haaveilla. Sulla hämärtynyt käsitys todellisuudesta.

Vierailija
38/171 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 01:13"]

Miksi täytyy olla siellä pääkaupunkiseudulla? Muuttakaa Pohjois-Suomeen, kas kummaa ja asumiskulut puolittuvat.

[/quote]

Ja tulot romahtavat työttömyyskorvauksiksi.

Vierailija
39/171 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös pieni palkka. Olen maisteri, sekä eri alan kandi. Töissäkäyvä yh, jonka nettopalkka on 1600€. Mitään ei jää asumiskustannusten jälkeen käteen. Todellakin saisin saman tukina, jos jäisin kotiin. Mielestäni epäreilua on myös se, että päivähoitomaksussa perheemme koko katsotaan kolmeksi, maksan siis yhtä paljon päivähoitomaksua kuin yhden lapsen ja kahden vanhemman perheet. Älytöntä!
Olen ehdottomasti sitä mieltä, että ihmisen tulee, mikäli kykenee, itsensä elättää, siksi en heittäydy lusmuilemaan. Olen vasemmistolainen.

Vierailija
40/171 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:43"]

Minä sain 1200€/kk käteen kunnes lopetin.Sossusta ja kelasta saa saman rahan joten ei kannata töitä tehdä.

[/quote]Tähän. Tyhmä Suomessa töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Eikä tarvitse olla jonkun riistäjän orjana 24/7, vaan voi tehdä ihan mitä lystää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme