Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä johtuu demareiden suosion romahdus?

Vierailija
20.04.2015 |

Jo kahtena vuonna peräkkäin. Mitkä arvot heillä sotivat kansan ajatuksia vastaan? Itse heitä äänestin kyllä.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP katsoo menneisyyteen eikä tulevaisuuteen.

Vierailija
2/43 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalimainokset painoivat Virossa. Se vaikutti minun äänestys päätökseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Rinne 2) Rinne 3) menneisyyden haju

Vierailija
4/43 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP elää ikään kuin oltaisiin tilanteessa, jossa duunarius on huonoin tilanne. Jokus sodanjälkeisenä nousukautena tilanne oli sellainen. Oli oikea työvoimapula ja kuka vain pääsi töihin, kun vain meni kysymään. Silloin SDP oli työläisen puolella ja sai ajettua duunarin etuja.

Mutta nykyään työ ei ole itsestäänselvyys ja tilanne on huononemassa eikä kehitykselle näy loppua. Automaatio ja globalisaatio ovat muuttaneet pysyvästi yhteiskuntaamme. SDP kiristää kuitenkin edelleen etuja vähille vientifirmojen duunareille ja pitää työttömiä ja pätkäduunareita laiskoina paskiaisina, jotka eivät viitsi marssia lähimpään tehtaaseen ja kysyä työtä.

Vierailija
5/43 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollinen poistuma. Kaikkien puolueiden kannattajia tulee vanhaksi ja kuolee, mutta demareilla on ollut suurimmat vaikeudet houkutella äänestysikään tulevia nuoria korvaamaan poistumaa. Sitä kuvaa seuraava vitsikin:

K: Monta demarinuorta tarvitaan vaihtamaan lamppu?
V: Molemmat!

Vierailija
6/43 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalidemokraatteja alkaa vihaamaan muutkin kuin Breivik?

Vierailija
7/43 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinne.

Vierailija
8/43 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAK:n kanssa käsi kädessä kulkeminen. Itse äänestin myös ennen SDP:tä, ja nyt toista puluetta (en persuja kuitenkaan). 

Suomi tarvisi tähän taloudelliseen tilanteeseen muitakin keinoja kuin ainaista lakolla uhkailua ja työntekijän oikeuksien parantamista. Pienyrittäjiä pitäisi tukea, ja etsiä keinoja jotta pienet yritykset kasvavat keskisuuriksi. Suomalaisessa hyvinvointipolitiikissa on paljon kiinni pitämisen arvoista, ja on hienoa että meillä on työntekijän asema niin turvattu. Valitettavasti tämä on kuitenkin viety aivan äärimmäisyyksiin Suomessa, mikä estää työvoiman liikkumisen ja yritysten mahdollisuuden palkata väkeä.

Vierailija
9/43 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellinen muutosvastaisuus kaikelle koko yhteiskunnassa. Joskus 40 vuotta sitten demareita tarvittiin, ei enää. Nyt pitäisi mukautua, ymmärtää maailman menoa ja muutosta, sopeutua, joustaa, kokeilla ja ideoida. Demarit eivät tee mitään näistä, vaan kaikkeen on vastaus EI KÄY!

Koulutetut, kansainväliset ja matkustelevat suomalaiset ymmärtävät että tämä yhteiskunta ei voi jatkaa entiseen malliin, vaan monenlaisia muutoksia on tehtävä. Kriisitietoinen kansa äänesti muutoksen puolesta, eikä siis demareita. En usko että demareilla on uskottavia keinoja kannatuksensa kääntämiseksi nousuun.

Vierailija
10/43 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminismin ja äijäfeminismin mädättämä puolue, ei jaksa innostaa nykyään edes naisia.

N27

Vierailija
11/43 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP ei ole onnistunut uudistumaan ja nykyaikaistumaan. Demareiden perinteistä äänestäjäkuntaa ei enää käytännössä ole missään muualla kuin puolueen pomojen ja ay-pamppujen mielikuvituksessa.

Vierailija
12/43 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menneen maailman puolue. Nykyään duunareilla on paremmat edut kuin kenelläkään. Jos saat vakituisen palkkasuhteen, ei elämä Suomessa voi sen helpompaa olla. Yrittäjällä on riskinsä, pätkätyöläisillä omansa, pienyrittäjällä ei mitään etuja, jostain ansiosidonnaisista työttömyyskorvauksista saa nähdä vain märkiä unia, ja demarit vaan ajaa etuja niille, joilla on jo muutenkin parhaat edut. Itsekkäisen paskojen puolue.

Vierailija
13/43 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP:tä ei äänestä kuin eläkeläiset. Suomessa on paljon duunarieläkeläisiä, jotka vetää lonkkaa 3-4 tonnin eläkkeellä ja vapisevalla äänellä jankkaavat työläisten (itsensä) sorrosta. Onneksi porukka vähenee joka vaaleissa.

Vierailija
14/43 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkaisin lehdestä demarien paikallisen kärkiehdokkaan teemoja ja vaalisloganeita. Olin kyllä hämmästynyt, miten vanhanaikaisen vaikutelman niistä sai, aivan kuin ehdokas kuvittelisi, että nyt eletään 80-lukua. Ei niillä teemoilla kyllä paljon ääniä saanutkaan. Mutta ajatukseni tästä on, että demarit taitaa elää jossain omassa kuplassaan ja muutenkin tarkastella asioita vain kapealla sektorilla. Ja samaa olen huomannut kuin joku yllä, että demarit kuvittelevat, että vakituisessa työssä olevien ihmisten asioiden ajaminen riittää. Huono juttu vaan heille, että niitä vakityössä olevia on nykyään niin vähän, ettei niistä enää kerry riittävästi äänestäjiä.

Vierailija
15/43 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan edellisiä. Demareiden vaaleanpunahailakka imago ei pure enää muihin kuin hyvätuloisiin eläkesosialisteihin joita onkin paapottu ja paapotaan hautaan saakka 60-lukulaisten tovereiden avustamina eli Halonen et al onnistui kuppaamaan hyvinvointivaltion kuiviin ja meille jätettiin velat ja edut vietiin veke! Thanks for nothing!

Vierailija
16/43 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä huomioita. Jännä, että kaikille muille tää on selvää, mutta demarit itse on huuli pyöreänä.

Vierailija
17/43 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen luonnonlaki se on, että meillä pitäisi olla demareita ylipäätään? Mihin niitä tarvitaan? Ei ne ole tehneet mitään erityistä maan vaurastuttamiseksi. Ei mua kiinnosta mikään ideologia, mä haluun rahaa ja toiminnanvapautta. Demarit vastustaa molempia ja on esim kaikkia mun harrastuksia vastaan, lisäksi puhuu vaan siitä että mun pitäisi maksaa perintöveroja valtiolle. Joka on tehnyt niiden metsien hoitamiseksi niin mitä? Kateuteen perustuu sosialismi, kukaan ei saisi edes yrittää menestyä. Eikä tämä ole vastakohta hyvinvointivaltiolle... ei ne saksassakaan nälkään kuole vaikka palkkoja ei olekaan nostettu kaikilla aloilla.

Vierailija
18/43 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä suurempi osa ihmisistä on ahneita ja itsekkäitä materialisteja, joita kiinnostaa vain raha. Eipä tuossa sen kummempaa.

Vierailija
19/43 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka suosii puoluetta, jonka agenda on ottaa aina toisten taskusta, ja pahimmassa tapauksessa kaikista taskuista, on rasittava.

Vierailija
20/43 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demareitahan on aina kannattaneet enimmäkseen kunnan, kaupungin ja valtion duunariportaan väestö. Nyt on noissakin paikoissa käynyt kova tuulipuhuri, ja rivit ovat hajonneet, ja kun tuohon porukkaan lisätään vielä tehdastason työväestöt, niin suoranainen myrskytuuli on vienyt heiltäkin työn ulkomaille.