Mistä johtuu demareiden suosion romahdus?
Jo kahtena vuonna peräkkäin. Mitkä arvot heillä sotivat kansan ajatuksia vastaan? Itse heitä äänestin kyllä.
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 17:21"]
SDP elää ikään kuin oltaisiin tilanteessa, jossa duunarius on huonoin tilanne. Jokus sodanjälkeisenä nousukautena tilanne oli sellainen. Oli oikea työvoimapula ja kuka vain pääsi töihin, kun vain meni kysymään. Silloin SDP oli työläisen puolella ja sai ajettua duunarin etuja.
Mutta nykyään työ ei ole itsestäänselvyys ja tilanne on huononemassa eikä kehitykselle näy loppua. Automaatio ja globalisaatio ovat muuttaneet pysyvästi yhteiskuntaamme. SDP kiristää kuitenkin edelleen etuja vähille vientifirmojen duunareille ja pitää työttömiä ja pätkäduunareita laiskoina paskiaisina, jotka eivät viitsi marssia lähimpään tehtaaseen ja kysyä työtä.
[/quote]
Mitä uusia etuja duunareille on kiristetty viimeisen 25 vuoden aikana? Aivan. EI MITÄÄN! Siinäpää syy miksi duunari ei enää äänestä deamareita. Porvarihallitukset ovat ajaneet/ajamassa suuren määrän saavutettuja etuja alas lapsivähennyksistä asuntolainan korkovähennyksiin.
4 vuotta hallituksessa kokoomuksen kanssa. Johan sen alkaessa tiesi, ettei siitä hyvä seuraa.
Työttömyys, velka, leikkaukset...
Hyvät johtajat ja visionäärit puuttuvat.
Äijittyneisyys. Ja toisaalta kokemattomuus.
Nuoret tuoreet äänestäjät, ja vanhojen demariäänestäjien luonnollinen poistuma.
Mieti valitseeko se Janna 20v nyt tuon Antti Rinteen, Päivi Räsäsen, Timo Soinin tai Juha Sipilän luotsaaman puolueen, vaiko ehkä sittenkin Alexander Stubbin tai Ville Niinistön luotsaaman puolueen. Riippumatta mitä puolueet ajavat.
Itse olen tyttö vuosimallia -94 ja nämä olivat ensimmäiset eduskuntavaalit joissa sain äänestää. Itse kyllä investoin ehdokkaan valintaan aikaa, mutta huomasi että moni kaveri veti ihan mutulla. Yksi jatkuvasti siitä että Suomessa saa liikaa sosiaaliturvaa tekemättä mitään, äänesti Vasemmistoliiton ehdokasta koska "oli niin hyvännäköinen". Itsekin vaikka seuraan aktiivisesti politiikkaa äänestin Kokoomuksen liberaalia siipeä osin siksi koska Stubbin ulkomaankokemus, modernius ja viestintätaito on reilusti muita puoluejohtajia edellä. Toinen kynnysasia oli vihreiden negatiivinen kanta ydinvoimaan.