Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ette enää uskalla tehdä kypsemmällä iällä?

Vierailija
01.01.2022 |

Tultiin laskettelulomalle tulevan teinin kanssa. Hän halusi rinteeseen ja laskettelukouluun. Itselle iski täysi paniikki kun en uskaltanutkaan edes ajatella suksien vuokraamista. Itse teininä laskettelin jonkin verran, tykkäsinkin. Mutta harrastus jäi 25 vuodeksi. Ja nyt en uskalla enää!!

Mitä te muut ette enää uskalla vs. paljon nuorempi sinä?

Kommentit (410)

Vierailija
301/410 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuperkeikkaa.

Vierailija
302/410 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaa olla alasti peilin edessä kun kalukin on niin pieni ja ruttunen. Onneks roikkuva maha peittää sen eikä näy kuin kassit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/410 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asentohuimaaja on kohta 45-vuotias. Asentohuimausta ollut 17-vuotiaasta, mutta pahentunut vuosien myötä. Reiluna parikymppisenä pystyi vielä vuoristoradassa menemään.

Vierailija
304/410 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä en uskalla käyttää sauvoja parhaiden Yrjönkadun aikojen tapaan.

Vierailija
305/410 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakaa toosaa entiseen tapaan

Vierailija
306/410 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi monta asiaa, kuten luistelu, lumilautailu, laskettelu, ratsastus, laskuvarjohyppy jne. Melkein kaikkia näistä olen tehnyt nuorempana.

Huvipuiston hurjat laitteet. Ei enää ikinä, ei ole minun juttuni. Varmaan oksentaisin tai saisin jonkun sydänkohtauksen jos sellaiseen joutuisin. Pelkkä ajatuskin etoo.

Alkoholi, tupakka, nuuska ja se jointti muodossa poltettava kukka mikä nyt olikaan en saa päähäni. Saatika kovemmat aineet tai lääkkeiden väärinkäyttö, näitä ei ole onneksi tullut kokeiltua. Ei pysty, kiintiöt ovat tulleet täyteen, ei mitään näistä enää koskaan.

Olen tämän kommentin kirjoittaja. Olen huomenna menossa lumilautailun alkeiskurssille, joka kestää kaksi tuntia ja joka pidetään oikeassa laskettelukeskuksessa (toivottavasti jossain todella loivassa rinteessä tai lastenrinteessä). En tiedä, mikä minuun meni kun tähän ilmoittauduin, jokin tilapäinen mielenhäiriö ilmeisesti tai kadonneen nuoruuden kaipausta.

Vierailija
307/410 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ovat kirjoittaneet asentohuimauksesta. Vaan siitähän pääsee itsehoidolla puolessa tunnissa eroon. Vai eikö sitten tepsi kaikkiin. Minuun kyllä tehosi.

No on se aika hankalaa jos asentohuimauskohtaus iskee ollessasi vaikkapa pyöräilemässä. Pitäisi päästä turvallisesti alas pyörän päältä ja löytää jokin alusta, jolla maata ja tehdä asentohuimausliikkeet roikottaen päätä laidan yli. Itse pahoissa kohtauksissa en meinaa edes pysyä pystyssä.

No, höh. Kroonistuu sitten ilmeisesti se asentohuimauskin. Minulla oli aikoinaan muutaman kuukauden ajan voimakas huimaus. Tein kerran ne liikkeet ja sen jälkeen ei oireita ole ilmennyt.

Vierailija
308/410 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 37-vuotias nainen ja hoikahko (bmi 18,5). Sanon vaan, jotta ette luule ylipainosta johtuvaksi

Opetella uimaan, koska en ole ikinä oppinut.

Opetella ajamaan autolla.

Huvipuistolaitteisiin en ole uskaltanut mennä 21-vuotiaasta eteenpäin, kun tuli joku paniikki siellä.

Viime talvesta asti olen uskaltanut (juoksu)lenkkeillä vain nastakengillä talvisin. Tavallisilla kengillä kävely on alkanut tuntua hurjan vaaralliselta nyt.

Pyörällä en uskalla ajaa talvella, vaikka n. 30-vuotiaaksi asti ajoin. Ilman nastarenkaita tosin.

Hirveä kaatumisen pelko on täälläkin, koska olen kompuroinut ihan sulalla maalla ja murtanut luitani. Kompastelen kotonakin omiin jalkoihini ihan tarpeeksi.

Nyt kyllä aivan pakko kysyä että miten sitten pysyt noin hoikkana?

Vierailija
309/410 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasketella. Olen liian vanha siihen jo.

Mikä on kypsemmällä iällä? Itse 48, lapsen laitoin suksille jo aika pienenä. Lasketella uskallan, mutta viime talvena tuli raja vastaan, että miten kovaa, tyttö 12 v päihitti nopeudessa ensimmäisen kerran, laski tutkaan yli 70 km/h, mulle 67 km/h oli riittävästi. Mutta oikein muita rajoja en ole löytänyt, mitä en enää uskaltaisi tehdä mitä nuorempana olen tehnyt.

Nopeudella brassailua, huoh 🙄 Juuri teidänlaisenne vastuuttomat oman elämänsä sankarit aiheuttavat vaaratilanteita rinteissä ja ihmisiä loukkaantuu. Mitä, jos yhtäkkiä joutuisitte pysähtymään, koska eteenne ilmaantuu joku toinen laskettelija, jota ette ole vauhdin huumassanne huomanneet? Pystyisittekö pysähtymään hetkessä? Mitä, jos oma suksenne osuu johonkin epätasaiseen kohtaan ja menettäisitte tasapainonne? Pystyisittekö korjaamaan ja pysymään pystyssä kaatumatta ja menettämättä kontrollia? Enpä usko.

T. Liian monta kaltaistanne rinteessä nähnyt, laskettelua 40 vuotta Euroopassa opettanut

Vierailija
310/410 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäistä porukkaa täällä on? olisi mielenkiintoista minkä ikäiset ei uskalla mitäkin. Itse laskettelan, laitesukellan ja mm. harrastan uimahyppyjä ja käsilläseisontaa, ikää 40 v. Kaksi kouluikäistä lasta.

Joopa, kaikkea noita voi tehdä ja vielä muutakin, jos on täysin fyysisesti terve ihminen.

Niin minäkin uskalsin ja pystyin tekemään.

Ennen.

Vierailija
311/410 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärrynpyöriä ja käsilläseisomista 😊

Tämä on huippu! ☺️

Vierailija
312/410 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ovat kirjoittaneet asentohuimauksesta. Vaan siitähän pääsee itsehoidolla puolessa tunnissa eroon. Vai eikö sitten tepsi kaikkiin. Minuun kyllä tehosi.

No on se aika hankalaa jos asentohuimauskohtaus iskee ollessasi vaikkapa pyöräilemässä. Pitäisi päästä turvallisesti alas pyörän päältä ja löytää jokin alusta, jolla maata ja tehdä asentohuimausliikkeet roikottaen päätä laidan yli. Itse pahoissa kohtauksissa en meinaa edes pysyä pystyssä.

Oletko varma, ettei ole Menierin tauti. Minulla on ja kuulostaa tutulle kausittain.

Vierailija
313/410 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla oma itseni

Vierailija
314/410 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaa yksin maailman ääriin pienellä budjetilla

Vierailija
315/410 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uida avannossa, liftata keskiyöllä.

Vierailija
316/410 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla enään luottaa pieruun, enkä uskalla jättää harrastamatta seksiä jos sattuu seisomaan ja mikäli satun kaupungilla näkemään vessan en uskalla jättää käymättä siellä.

Vierailija
317/410 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vetää lärvejä.

Vierailija
318/410 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaa tutustumista vastakkaiseen sukupuoleen 

suudella tai harrastaa seksiä

kuluttaa rahaa kuin välttämättömiin menoihin

Vierailija
319/410 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoda paria drinkkiä enempää, koska pelkään seuraavan aamun huonoa oloa niin paljon.

Vierailija
320/410 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi monta asiaa, kuten luistelu, lumilautailu, laskettelu, ratsastus, laskuvarjohyppy jne. Melkein kaikkia näistä olen tehnyt nuorempana.

Huvipuiston hurjat laitteet. Ei enää ikinä, ei ole minun juttuni. Varmaan oksentaisin tai saisin jonkun sydänkohtauksen jos sellaiseen joutuisin. Pelkkä ajatuskin etoo.

Alkoholi, tupakka, nuuska ja se jointti muodossa poltettava kukka mikä nyt olikaan en saa päähäni. Saatika kovemmat aineet tai lääkkeiden väärinkäyttö, näitä ei ole onneksi tullut kokeiltua. Ei pysty, kiintiöt ovat tulleet täyteen, ei mitään näistä enää koskaan.

Olen tämän kommentin kirjoittaja. Olen huomenna menossa lumilautailun alkeiskurssille, joka kestää kaksi tuntia ja joka pidetään oikeassa laskettelukeskuksessa (toivottavasti jossain todella loivassa rinteessä tai lastenrinteessä). En tiedä, mikä minuun meni kun tähän ilmoittauduin, jokin tilapäinen mielenhäiriö ilmeisesti tai kadonneen nuoruuden kaipausta.

Go for it. Itse opin vähän aikaa sitten lautailemaan wakeboardilla 😀

T. N65v.