HS: Kulttuuriväki pöyristynyt vaalituloksesta!
http://www.hs.fi/kulttuuri/a1429497014699
"Moni taiteilija ja kulttuuri-ihminen tuki näissä eduskuntavaaleissa julkisesti vasemmistoa tai vihreitä. Keskustan ja perussuomalaisten sijoittuminen vaalituloksessa kärkeen oli monelle kulttuurin edustajalle pettymys.
Yksi heistä on näyttelijä Krista Kosonen, joka kertoo seuranneensa tuloslaskentaa alamaissa.
"Kulttuuria en kuullut kenenkään mainitsevan vaali-iltana. Kyllä vaalitulos kurkkua kuristaa", Kosonen sanoo.
Näyttelijä liputti eduskuntavaaleissa vasemmistoliiton Veronika Honkasalon puolesta. Honkasalo jäi varasijalle.
Honkasaloa tukivat myös näyttelijäMinttu Mustakallio, galleristiIlona Anhava ja laulaja-näyttelijäVuokko Hovatta. Muusikoista myös esimerkiksi Paleface eli Karri Miettinen tuki näkyvästi vasemmiston ehdokkaita.
"Ehkä sitä elää itse sellaisessa helsinkiläisessä kulttuurikuplassa, en tunne ketään joka olisi äänestänyt perussuomalaisia", Kosonen sanoo.
Näyttelijä sanoo olevansa hieman peloissaan sen suhteen, millainen Suomi on tästä nyt rakentumassa."
Kommentit (619)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:34"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:17"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:08"]
mukavampaahan olisi ilman vaikka musiikkia ja taidetta tai kulttuuria ylipäätään sama kuin luonto ja ympäristö, pannaanx jo huomenna paskax? Vai tänään? Elämän kevät että on suomalaiset juntteja.
[/quote]Voisin elää ilman Kososen ja kumppaneiden tuottamaa "taidetta" vai mitä he nyt sitten tuottavatkaan. Luulen, että suurimmalle osalle suomalaisista tämä ei tuottaisi mitään ongelmia. Huvittaa kun kaikki huuhaataiteilijat, tusinanäyttelijät pitävät itseään kovinkin merkittävinä tapauksina joita ilman emme pystyisi elämään.
[/quote]
Tai poistetaan puoluetuet. Jos haluaa poliitiikassa olla mukana, niin sillä omalla palkallaan voi jokainen puoluettaan tukea, oli sitten edustaja tai vain äänestäjä. Persut esimerkillisinä varmaan aloittavat nämä talkoot ja jättävät nostamatta sen vajaa seitsemän miljoonaa euroa puuhastelurahaansa.
[/quote]
Mitäs jos sä jättäsit nostamatta ne työkkärisi. Kyllä Persuille sopii puoluetukien leikkaus, mutta silloin se leikataan KAIKILTA.
Otappa selvää kuinka puoluetuet on jaettu niin näet ettei Persut ole niitä isoimpia saajia... ja ota vielä nuorisojärjestötkin mukaan.
Jotenkin outo tuo ajatus ottaa julkkiksia tukemaan julkisesti tiettyjä poliitikkoja. Jos joku julkkis haukkuu tyhmäksi kun äänestän väärin ja kehuu omia mielipiteitään niin luulevatko he että käännyn heidän kannallensa? Enemmänkin tulee vastareaktio ja alkaa vältellä kyseisen ihmisen teoksia ja tuotantoa.
Naurattaa koko tämä vasemmistoeliitti. Paleface on pankinjohtajan poika, Krista tulee varakkaasta virkamiesperheestä jne. Näillä tyypeillä ei ole ikinä ollut mitään kosketuspintaa siihen mitä lähiöissä vähemmän etuoikeutettujen keskuudessa tapahtuu.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:43"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:40"]
mukavampaahan olisi ilman vaikka musiikkia ja taidetta tai kulttuuria ylipäätään sama kuin luonto ja ympäristö, pannaanx jo huomenna paskax? Vai tänään? Elämän kevät että on suomalaiset juntteja.
[/quote]Voisin elää ilman Kososen ja kumppaneiden tuottamaa "taidetta" vai mitä he nyt sitten tuottavatkaan. Luulen, että suurimmalle osalle suomalaisista tämä ei tuottaisi mitään ongelmia. Huvittaa kun kaikki huuhaataiteilijat, tusinanäyttelijät pitävät itseään kovinkin merkittävinä tapauksina joita ilman emme pystyisi elämään.
[/quote]
Tai poistetaan puoluetuet. Jos haluaa poliitiikassa olla mukana, niin sillä omalla palkallaan voi jokainen puoluettaan tukea, oli sitten edustaja tai vain äänestäjä. Persut esimerkillisinä varmaan aloittavat nämä talkoot ja jättävät nostamatta sen vajaa seitsemän miljoonaa euroa puuhastelurahaansa.
[/quote]Miksi automaattisesti kuvittelet, että olen persu. Onko niin uskomaton ajatus, että joku voi elää ilman näitä "taiteilijoita". Minulle ei tuottaisi mitään ongelmia, ei ole ennenkään heidän hengentuotoksensa kiinnostaneet.
[/quote]
No mutta kyllähän me sitten lopeteaan kaikenlainen kulttuurin tukeminen ja tekeminen, kun Sinä et ole siitä kiinnostunut. Aivan ehdottomasti.
[/quote]Siinähän teette mitä lystäätte, minua ne ei edelleen kiinnosta ja en myöskään anna mitään ylimääräistä painoarvoa jonkun "taiteilijan" mielipiteille ja kannanotoille. Ihmettelen miksi hesarikin jaksaa näitä Kososia ja muita jatkuvasti nostella lehtensä sivuille laukomaan mielipiteitään, ikäänkuin kuin kyse olisi jostain valtakunnan suuresta ajattelijasta ja älyköstä.
Ei rahvas tarvitse kulttuuria vaan leipää ja sirkushuveja.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:46"]
[/quote]
[/quote]
Mitäs jos sä jättäsit nostamatta ne työkkärisi. Kyllä Persuille sopii puoluetukien leikkaus, mutta silloin se leikataan KAIKILTA.
Otappa selvää kuinka puoluetuet on jaettu niin näet ettei Persut ole niitä isoimpia saajia... ja ota vielä nuorisojärjestötkin mukaan.
[/quote]
Helposti voin jättää nostamatta tuet, joita minulle ei edes myönnetä.
Tietysti leikataan kaikilta. Säästöä n.35 miljoonaa euroa/vuosi. Kyllä Persut yhtenä suurimmista tuen saajista voisi näyttää esimerkkiä. Missä persut ovat ilmaisseet valmiutensa luopua puoluetuista?
[/quote]
Voi hyvänen aika nyt taas. Jotenkin epäilen, että kun Kosonen viittasi "kulttuuriin", hän ei tarkoittanut pelkästään omia työprojektejaan. Lienee kuitenkin ihan luonnollista, että työkuvioidensa takia hänellä on enemmän kiinnostusta esimerkiksi teatterin tai kotimaisen elokuvan asemasta ja tukemisesta? Kulttuurilla ei tarkoiteta pelkästään niitä tv-ohjelmia joita sinä katselet lauantai-iltaisin.
Kyllä minusta on tärkeää, että joku kiinnittää huomiota myös esimerkiksi museoiden tukemiseen tai suomalaisen kulttuurin (mitä se ikinä onkaan, muuta kuin viinaa) ylläpitämiseen.
Onko tämä sitä samaista älykköjengiä, joka halusi yo-Pekkaa ja parturi-Antonia Suomen presidenttipariksi?
Nyt enää puuttuu vain se, että YL-kuoro vetäisee flash mobin Helsingin rautatieasemalla, valkolakit päässä ja bravuurinaan Finlandia, Ella Erosen Tukholma-hengessä.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:49"]
Ei rahvas tarvitse kulttuuria vaan leipää ja sirkushuveja.
[/quote]
Kepu tekee leivän ja PS sirkushuvit.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:50"]
[/quote]
Voi hyvänen aika nyt taas. Jotenkin epäilen, että kun Kosonen viittasi "kulttuuriin", hän ei tarkoittanut pelkästään omia työprojektejaan. Lienee kuitenkin ihan luonnollista, että työkuvioidensa takia hänellä on enemmän kiinnostusta esimerkiksi teatterin tai kotimaisen elokuvan asemasta ja tukemisesta? Kulttuurilla ei tarkoiteta pelkästään niitä tv-ohjelmia joita sinä katselet lauantai-iltaisin.
Kyllä minusta on tärkeää, että joku kiinnittää huomiota myös esimerkiksi museoiden tukemiseen tai suomalaisen kulttuurin (mitä se ikinä onkaan, muuta kuin viinaa) ylläpitämiseen.
[/quote]En kuuntele suomalaista musiikkia enkä katsele suomalaisia ohjelmia. Joten minulle olisi yhdentekevää vaikka tässä maassa jokainen esiintyvä taiteilja tai tekijä lopettaisi.
On se hyvä että ymmärretään että kuinka älykästä on äänestää ehdokasta juuri älyn eikä muiden merkityksettömien seikkojen takia..
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 15:57"]Hauskaa että kulttuuriväki ja muutkin joutuvat katsomaan totuutta silmään. Kansan enemmistö ei halua Suomesta mamupesää.
[/quote] vaikka olisi mamukriittinen, niin juntti ei saa olla, että samaan maahan ei mahtuis vähän kulttuuria. Persut toki ovat linjanneet arvottavansa enemmän näköistaidetta. Sitä, että osataan piirtää lato oikein tarkasti.
Voiko taiteilijoilta muka odottaa jotain älyllisiä ratkaisuja? Jos heillä liikkuisi korvien välissä mitään, he tekisivät elämällään jotain muuta kuin roiskisivat tahroja paperille
Voi jeesus tätä sivistyksen määrää. Ei voi kuin ihmetellä.
Ei sitä kukaan kaipaa en minä junde ainaskaan nii ee muutkaaa.. Ei minä älyäkään tarvi joten parempi olisi kieltää se ni ei tarvisi olla kateellinenkkaaa.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:51"]
Onko tämä sitä samaista älykköjengiä, joka halusi yo-Pekkaa ja parturi-Antonia Suomen presidenttipariksi?
Nyt enää puuttuu vain se, että YL-kuoro vetäisee flash mobin Helsingin rautatieasemalla, valkolakit päässä ja bravuurinaan Finlandia, Ella Erosen Tukholma-hengessä.
[/quote]
Hahahaa-touche.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:47"]Naurattaa koko tämä vasemmistoeliitti. Paleface on pankinjohtajan poika, Krista tulee varakkaasta virkamiesperheestä jne. Näillä tyypeillä ei ole ikinä ollut mitään kosketuspintaa siihen mitä lähiöissä vähemmän etuoikeutettujen keskuudessa tapahtuu.
[/quote]
no onhan pallinaama ollut ainakin putkassa pössyttelystä,jotain kosketusta alempaaan luokkaan on.
Olin 13 vuotta kuvataidekoulussa, harrastan musiikkia monessa eri muodossa ja rakastan taidehistoriaa mutta olen silti sitä mieltä että taiteilijoiden tukeminen nykyisessä mittakaavassa on naurettavaa. Suurin osa heistä kuitenkin tuottaa pelkkää paskaa jolla ei ole arvoa kenellekään muulle kuin heidän parinkymmenen hengen kulttuuripiireilleen. Taideapurahojen saajat voisi leikata puoleen tai niihin voisi asettaa esimerkiksi parin vuoden nostorajan valmistumisen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:47"]Naurattaa koko tämä vasemmistoeliitti. Paleface on pankinjohtajan poika, Krista tulee varakkaasta virkamiesperheestä jne. Näillä tyypeillä ei ole ikinä ollut mitään kosketuspintaa siihen mitä lähiöissä vähemmän etuoikeutettujen keskuudessa tapahtuu.
[/quote]
Tätähän se totuus on, vain varakkaiden perheiden lapsilla on varaa olla vasemmistolaisia, heillä kun on elämänmittainen kokemus toisten elätettävänä olosta ja haluavat jatkaa samalla linjalla :)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:40"]
[/quote]
[/quote]Miksi automaattisesti kuvittelet, että olen persu. Onko niin uskomaton ajatus, että joku voi elää ilman näitä "taiteilijoita". Minulle ei tuottaisi mitään ongelmia, ei ole ennenkään heidän hengentuotoksensa kiinnostaneet.
[/quote]
No mutta kyllähän me sitten lopeteaan kaikenlainen kulttuurin tukeminen ja tekeminen, kun Sinä et ole siitä kiinnostunut. Aivan ehdottomasti.