HS: Kulttuuriväki pöyristynyt vaalituloksesta!
http://www.hs.fi/kulttuuri/a1429497014699
"Moni taiteilija ja kulttuuri-ihminen tuki näissä eduskuntavaaleissa julkisesti vasemmistoa tai vihreitä. Keskustan ja perussuomalaisten sijoittuminen vaalituloksessa kärkeen oli monelle kulttuurin edustajalle pettymys.
Yksi heistä on näyttelijä Krista Kosonen, joka kertoo seuranneensa tuloslaskentaa alamaissa.
"Kulttuuria en kuullut kenenkään mainitsevan vaali-iltana. Kyllä vaalitulos kurkkua kuristaa", Kosonen sanoo.
Näyttelijä liputti eduskuntavaaleissa vasemmistoliiton Veronika Honkasalon puolesta. Honkasalo jäi varasijalle.
Honkasaloa tukivat myös näyttelijäMinttu Mustakallio, galleristiIlona Anhava ja laulaja-näyttelijäVuokko Hovatta. Muusikoista myös esimerkiksi Paleface eli Karri Miettinen tuki näkyvästi vasemmiston ehdokkaita.
"Ehkä sitä elää itse sellaisessa helsinkiläisessä kulttuurikuplassa, en tunne ketään joka olisi äänestänyt perussuomalaisia", Kosonen sanoo.
Näyttelijä sanoo olevansa hieman peloissaan sen suhteen, millainen Suomi on tästä nyt rakentumassa."
Kommentit (619)
Jos itse elää valtion tukiaisista niin varmaan äänestää jotain populistista puoluetta. Aika itsekästä puhetta kyllä isopalkkaisilta Kososelta ja kumppaneilta kun tietävät varmaan että nuo kulttuurirahat leikataan vanhusten hoidosta ja sairailta
Ei ole mikään köyhä tuo honkasalokaan vaikka köyhää esittää. Oli nimittäni heitää 8000 tuosta vaan omaa rahaa kampanjaan. Onkohan jostain rikkaasta suvusta vai mistä raha tulee?
mukavampaahan olisi ilman vaikka musiikkia ja taidetta tai kulttuuria ylipäätään sama kuin luonto ja ympäristö, pannaanx jo huomenna paskax? Vai tänään? Elämän kevät että on suomalaiset juntteja.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 15:57"]
Hauskaa että kulttuuriväki ja muutkin joutuvat katsomaan totuutta silmään. Kansan enemmistö ei halua Suomesta mamupesää.
[/quote]
Miten joka ainoaan asiaan saadaan ängettyä mamu. Nyt oli kyse kulttuurista ei maahanmuuttopolitiikasta. Yrittäkää nyt edes hetkeksi saada ne ajatukset jonnekin muualle kuin mamuihin. On se rankkaa tuommoinen elämä...
Laitan muuten joka ainoan noista vasemmisto taiteilijoista boikottiin. Ei latiakaan heru minulta.
Anssi Kela olikin jo ennestää boikotissa Teosto lobbauksensa ansiosta.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 15:54"]
Ehkä sitä elää itse sellaisessa helsinkiläisessä kulttuurikuplassa, en tunne ketään joka olisi äänestänyt perussuomalaisia", Kosonen sanoo.
[/quote]
Näin varmasti onkin. Itse kerron persuudestani vain muille maahanmuuttokriittisille, sillä en uskalla kertoa siitä muille. Toinen tuntemani akateeminen persu kieltäytyi sanomasta puoluettaan kun vihervasemmistolainen akateeminen kysyi häneltä mitä puoluetta tämä äänestää. Yleensä akateemiset persut kertovat puoluekantansa vain valikoiduille henkilöille.
Kristahan itsekin kommentoi asuvansa "kulttuurikuplassa". Hänelle tekee vain hyvää nähdä häivähdys oikeaa elämää.
"Ehkä sitä elää itse sellaisessa helsinkiläisessä kulttuurikuplassa, en tunne ketään joka olisi äänestänyt perussuomalaisia", Kosonen sanoo.
Näinhän sitä tahtoo käydä kaikissa sisäänpäin lämpiävissä ja sulkeutuneissa piireissä: pääsee unohtumaan, että ulkopuolisessa maailmassa on paljon ihmisiä, jotka ajattelevat toisin. Tärkeäähän kulttuurikin on, mutta pitäisi heidänkin ymmärtää, ettei vasemmistolaisuus ja yltiöpäinen vapaamielisyys ole se ainoa oikea ideologia.
Kosonen todennäköisesti tuntee monta, jotka ovat äänestäneet perussuomalaisia tai keskustaa. Tietyissä piireissä sitä ei voi sanoa ääneen, se olisi sosiaalinen ja ammatillinen itsemurha. Tällainen ahdasmielisyys kuristaa kurkkua.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:08"]mukavampaahan olisi ilman vaikka musiikkia ja taidetta tai kulttuuria ylipäätään sama kuin luonto ja ympäristö, pannaanx jo huomenna paskax? Vai tänään? Elämän kevät että on suomalaiset juntteja.
[/quote]
Itse äänestän persuja ja käyn museossa, taidegalleriassa, teatterissa tai oopperassa noin kerran kuussa.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:01"]
En äänestänyt persuja, mutta ymmärtääköhän Kosonen ja kumppanit, että moni on ihan yhtä peloissaan Suomesta jossa asioista päättää vihervasemmistolaiset. Annetaan nyt tulevalle hallitukselle mahdollisuus ennenkuin tuomitaan.
[/quote]
Niin, täällähän on pian ilotalotkin laillisia niin kuin vihervasemmisto järjesti Saksassa. En kyllä tiedä olisiko ollut Honkasalon agendalla.
Kulttuuria ja urheilua ei tarvitse verovaroin tukea aikakausina, jolloin talous ripuloi. Raha on suunnattava lapsiin, perheisiin ja vanhuksiin ja ihmiset voivat hankkia virkistäytymisensä muualta.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:08"]
mukavampaahan olisi ilman vaikka musiikkia ja taidetta tai kulttuuria ylipäätään sama kuin luonto ja ympäristö, pannaanx jo huomenna paskax? Vai tänään? Elämän kevät että on suomalaiset juntteja.
[/quote]Voisin elää ilman Kososen ja kumppaneiden tuottamaa "taidetta" vai mitä he nyt sitten tuottavatkaan. Luulen, että suurimmalle osalle suomalaisista tämä ei tuottaisi mitään ongelmia. Huvittaa kun kaikki huuhaataiteilijat, tusinanäyttelijät pitävät itseään kovinkin merkittävinä tapauksina joita ilman emme pystyisi elämään.
Itse asun pienessä savolaisessa.kaupungissa enkä mimäkään tunne ainoatakaan persujen äänestäjää.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:12"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:08"]mukavampaahan olisi ilman vaikka musiikkia ja taidetta tai kulttuuria ylipäätään sama kuin luonto ja ympäristö, pannaanx jo huomenna paskax? Vai tänään? Elämän kevät että on suomalaiset juntteja. [/quote] Itse äänestän persuja ja käyn museossa, taidegalleriassa, teatterissa tai oopperassa noin kerran kuussa.
[/quote]
Persuusko on se ratkaiseva tekijä? Asenne on tässä aiheena eikä sinunkaan "minä kyllä" paljoa nöyristele.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:17"]
[/quote]Voisin elää ilman Kososen ja kumppaneiden tuottamaa "taidetta" vai mitä he nyt sitten tuottavatkaan. Luulen, että suurimmalle osalle suomalaisista tämä ei tuottaisi mitään ongelmia. Huvittaa kun kaikki huuhaataiteilijat, tusinanäyttelijät pitävät itseään kovinkin merkittävinä tapauksina joita ilman emme pystyisi elämään.
[/quote]
Tai poistetaan puoluetuet. Jos haluaa poliitiikassa olla mukana, niin sillä omalla palkallaan voi jokainen puoluettaan tukea, oli sitten edustaja tai vain äänestäjä. Persut esimerkillisinä varmaan aloittavat nämä talkoot ja jättävät nostamatta sen vajaa seitsemän miljoonaa euroa puuhastelurahaansa.
On se kamalaa kun yhtäkkiä (apu)rahat ei virtaakaan tilille ellei tee jotain jolla on yhteisölle oikeasti arvoa. Muut ovat joutuneet elämään tässä todellisuudessa...öö... aina?
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:10"]
Näinhän sitä tahtoo käydä kaikissa sisäänpäin lämpiävissä ja sulkeutuneissa piireissä: pääsee unohtumaan, että ulkopuolisessa maailmassa on paljon ihmisiä, jotka ajattelevat toisin. Tärkeäähän kulttuurikin on, mutta pitäisi heidänkin ymmärtää, ettei vasemmistolaisuus ja yltiöpäinen vapaamielisyys ole se ainoa oikea ideologia.
[/quote]
Joskus Kosonenkin joutuu miettimään, kenelle hän kulttuuria tekee. Just sille juntille, joka ei elä kuplassa.
Hakkarainen ja 7 päivää -lehti on ihan riittävän laadukasta kulttuuria suomalaisille.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:34"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:17"]
[/quote]
Tai poistetaan puoluetuet. Jos haluaa poliitiikassa olla mukana, niin sillä omalla palkallaan voi jokainen puoluettaan tukea, oli sitten edustaja tai vain äänestäjä. Persut esimerkillisinä varmaan aloittavat nämä talkoot ja jättävät nostamatta sen vajaa seitsemän miljoonaa euroa puuhastelurahaansa.
[/quote]Miksi automaattisesti kuvittelet, että olen persu. Onko niin uskomaton ajatus, että joku voi elää ilman näitä "taiteilijoita". Minulle ei tuottaisi mitään ongelmia, ei ole ennenkään heidän hengentuotoksensa kiinnostaneet.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 15:58"]ai kauheeta, joutuuks nekin nyt tekemään töitä elääkseen?
on se niin väärin.
[/quote]
Krista Kosonen (vain esimerkki) ei siis tee mielestäsi töitä? Mun mielestä sen naama alkaa olla jo vähän kulunut...
Vai lapiohommiinko kulttuuriväen haluat?